Graiul Sălajului, noiembrie 2019 (Anul 30, nr. 6947-6967)

2019-11-25 / nr. 6963

Q jI GRAIUL SĂLAJULUI 1 c-mail: graiulsj@umsys.ro_______________________________Luni - 25 noiembrie 2019 Parcare de 8 milioane de lei pentru 81 de locuri la Spitalul Județean ■is. Georgel Babiuc Consiliul Județean Sălaj a comunicat, joi 21 noiembrie 2019, că s-a încheiat etapa studiului de fezabilitate pentru realizarea parcării din fața Spitalului Județean de Urgență Zalău. Studiu de fezabilitate: 148.750 ron cu TVA Conform CJS, serviciile de proiectare au fost contractate în prima partă a lunii septembrie 2019. Acestea au constat în realizarea documentației tehnice aferentă lucrărilor de amenajare parc și spațiu de agrement in zona Spitalului Județean de Urgență Zalau". Documentația a fost realizat cu o firmă de proiectare din Zalau și a costat CJS suma de 148.750 ron cu TVA. 81 de locuri de parcare Principalii indicatori tehnico - economici vor fi supuși dezbaterii și votului consilierilor județeni în viitoarea ședință ordinară a Consiliului județean. Pe baza acestora se va desfășura următoarea etapă a realizării documentației tehnice aferente investiției (respectiv obținerea autorizației de construire și Proiectul Tehnic). Suprafață totală a terenului investiției este de peste 3260 mp, din care peste 1900 mp suprafața destinată parcării. Sunt prevăzute 81 de locuri de parcare amenajate, cu 11 mai mult decât cele estimate și vor include pe lângă, cele destinate persoanelor cu dizabilități și cele pentru mama și copilul, rampa de acces, drum etc. O altă suprafață a terenului destinat investiției se referă la amenajările exterioare urbanistice și se întinde pe mai bine de 954 mp. Aceasta cuprinde un spațiu verde și ambiental (echipat cu bănci, coșuri de gunoi, pergola din lemn etc.) și de agrement echipat cu echipamente pentru fitness incluzândule și pe cele destinate persoanelor cu dizabilități , ex. ansamblu de scară orizontală, spaliere, bare paralele, echipament fitness combinat bicicletă și bancă abdomene pentru antrenamente tip cardio, presă pentru picioare, echipamente pentru întărirea tricepsilor, pieptului și Primele 200 minute gratuite Se vor realiza lucrări de dotare a amplasamentului cu sistem de supraveghere video, dar și devierea și/sau protejarea rețelelor subterane și supraterane de utilități, existente pe amplasament. De asemenea, se are în vedere și reglementarea și monitorizarea accesului în parcare, aceasta fiind destinată pacienților Spitalului județean și aparținătorilor acestora, intr-un sistem cu plată, cu primele 200 de minute gratuite (peste 3 ore), o propunere care să încadreze astfel, într-o medie, timpul necesar/pacient în raport cu serviciile Spitalului județean de care acesta are nevoie, dar și fluidizarea parcării și a unui acces cât mai facil al acesteia. Anul 2020 începerea lucrărilor Calendarul investiției se referă în continuare la derularea celei de-a doua etape de realizare documentației tehnice - obținerea auutorizației de construire și Proiectul Tehnic, pe baza indicatorilor tehnicoeconomici rezultați în urma realizării studiului de fezabilitate și amintiți mai sus, care vor fi supuși votului Consiliului județean în viitoarea ședință ordinară a acestuia, la începutul anului 2020 putând demara procedura de achiziție pentru desemnarea constructorului. Durata preconizată pentru realizarea investiței este de 12 luni, valoarea acesteia, conform studiului de fezabilitate, depășește 7.642.000 lei. Banii vor fi asigurați de la bugetul județului .Cu privire la necesitatea investiției Tiberiu Marc, președintele CJS a declarat: “fără nicio îndoială, investiția e obligatorie pentru ceea ce înseamnă optimizarea accesului pacienților și aparținătorilor acestora la o infrastructură de suport atunci când sunt nevoiți să apeleze la serviciile Spitalului județean. Să nu uităm că, unitatea spitalicească a fost construită acum peste 30 de ani, la acea dată estimându-se un anumit grad necesar de acoperire cu infrastructura suport, respectiv locuri de parcare. Noi încercăm să ne adaptăm cât mai rapid realităților și să avansăm cât mai rapid cu putință cu acest proiect al noii parcări și al spațiului verde și de agrement atât din punct de vedere tehnic cât și financiar. Dacă vom menține același ritm ca până acum, finalul anului viitor ar putea coincide cu finalul investiției. Până atunci, avansăm în direcția angajamentelor afirmate și ne-ar bucura și propuneri ale viitorilor beneficiari ai investiției cu privire la reglementarea și monitorizarea accesului în parcare, pornind de la ceea ce noi luăm în discuție la acest moment un sistem cu plată, cu primele 200 de minute gratuite," mușchilor umerilor, adaptate persoanelor cu dizabilități etc. 7.642.000 lei, Tiberiu Marc "fără nicio îndoială, investiția e obligatorie" ACTUALITATE __________________________www.graiulsalajului.ro Blocurile Gulliver și L din Zalău, lucrările de reabilitare, finalizate Delia Sibian Potrivit unui comunicat de presă transmis de Primăria Zalău, în această perioadă au fost finalizate lucrările privind creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe Gulliver și L din municipiul Zalău. Principalele tipuri de lucrări efectuate la cele două blocuri constau în izolarea termică, închiderea balcoanelor, termo-hidroizolarea acoperișului tip terasă și termoizolarea planșeului peste ultimul nivel, repararea elementelor de construcție ale fațadei și modernizarea/înlocuirea lifturilor existente. Beneficiile proprietarilor, rezultate din derularea investiției, sunt: creșterea eficienței energetice a celor două blocuri de locuințe; scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră; reducerea costurilor de întreținere cu încălzirea și îmbunătățirea esteticii arealului unde se află amplasate blocurile de locuințe. Valoarea lucrărilor este de 1.869.783,52 lei, din care 886.247,97 lei este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională, 156.396,67 lei reprezintă contribuția bugetului național, iar 827.138.88 lei reprezintă contribuția locală (buget local și asociații de proprietari). In perioada următoare vor fi finalizate lucrările și la blocul de locuințe A96. "La fel ca în cazul celorlalte blocuri de locuințe din municipiu, reabilitate cu sume din fonduri europene, alte 85 de familii beneficiază de costuri mai mici la întreținere și confort sporit. Dorim ca un număr cât mai mare de blocuri să fie cuprinse în cadrul acestui program de finanțare, astfel încât numărul de beneficiari va crească. In perioada următoare vor fi demarate lucrările la blocurile S18, bl. 18, P15, M6 și D22, pentru care a fost finalizată procedura de achiziție", a transmis primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt. De asemenea, reamintim că lucrările de reabilitare la blocul "Silvania Astralis" au fost finalizate luna aceasta. Lucrările se ridică la valoarea de 1,4 milioane de lei, banii reprezentând fonduri guvernamentale și din bugetul local. Totodată, o altă serie de blocuri au fost finalizate în iunie 2019, când s-a încheiat recepția la terminarea lucrărilor a două proiecte privind creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe 2A, 2C, A, B, B35, D4, D30 - 32 din municipiul Zalău. Orașele din Sălaj se pregătesc cum pot de magia sărbătorilor d. Georgel Babiuc Daca luna noiembrie a fost dedicată pregătirilor și desfășurării alegerilor prezidențiale, luna decembrie va fi dedicata pregătirii sărbătorilor de iarnă, in cele patru orașe ale județului nostru, prin iluminat festiv și prin organizarea de diverse activității specifice. Sub Măgură, primarul Septimiu Țurcaș, ne garantează că Șimleu Silvaniei, va fi "frumos iluminat" cu ornamente achiziționate in anii anterior. In parcul Cetății, se va organiza un târg de sărbătoare, in scop calitativ, in perioada 28-29 noiembrie 2019 de către tinerii de la Crucea Roșie și alții voluntari. Tot felul de ornamente vor fi vândute, iar banii adunați, vor fi donați pentru cazul lui Alex. La Cehu Silvaniei, primarul Ioan Chereji, ne-a spus că iluminatul festiv va fi asigurat cu ghirlande, iar in parcul central din localitate, pe lângă amplasarea unui cort plin de lumini, va fi reprodusă in mărime naturală scena "Nașterii Domnului". La Jibou, primarul Ghiurco Dan, ne-a declarat că iluminatul festiv va fi realizat pe cele trei artere principale, dar și in cartiere. De Moș Nicoale, 6 decembrie 2019, se va organiza o întâlnire cu copii și un concert de colinzi pe platou din spatele primăriei. Primarul ne-a declarat ca, daca producători locali isi vor manifesta interesul pentru a organiza un mic târg, acesta le va oferi sprijinul necesar. La Zalau, primarul Ionel Ciunt, ne-a vorbit despi noutatea, care se va face anul acesta și anume Târgul de Cărbun, din parcarea noului centru comercial, sperând ca acesta să devină un punct de atracție pentru cetățeni. Referitor la iluminatul festiv, primarul ne-a declarat ca anul acesta se va extinde și in zonele unde in anii trecuti acesta nu era, la nivelul fondurilor disponibile. De altfel, aici merita menționat și efortul celor de la CITADIN de a creea prin forțe proprii ornamente festive. Indiferent de ce oraș, din județ vorbim, ar fi bine sa avem in vedere ca pe lângă autoritățile locale, să existe și o implicare din partea privatului, prin organizarea sau sponsorizarea de tot felul de activități specifice perioadei, care să aducă un beneficiu tutror comunităților locale.