Graiul Sălajului, mai 2020 (Anul 31, nr. 7064-7083)

2020-05-04 / nr. 7064

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro | | Luni 4 mai 2020 Fapte, NU Vorbe! Așa cum am mai precizat, vă informăm că principalele preocupări ale conducerii Primăriei Municipiului Zalău sunt: - asigurarea sănătății populației prin acțiuni care diminuează riscul contaminării cu COVID-19; - găsirea unor soluții și luarea unor măsuri care să sprijine mediul de afaceri; - dezvoltarea orașului, valorificând mai ales sursa de finanțare provenită din fonduri europene; - gestionarea corectă și cât mai eficientă a banului public, inclusiv fondurile europene, în vederea creșterii calității vieții în comunitatea noastră. Sunt unii (nu-i bănuim de rea-credință) care cred că “rostogolind” mereu, mai ales în mediul on-line, minciuni și dezinformări vor forma în opinia cetățenilor ideea “că o fi ceva!". Cetățenii sunt mult mai inteligenți decât cred unii politicieni și realizează că cei care vehiculează neadevăruri vor să-și crească procentele electorale. Conducerea Primăriei Municipiului Zalău garantează că toate proiectele gestionate, inclusiv finanțarea sportului, se fac cu respectarea strictă a legislației în vigoare. De altfel, toate tipurile de cheltuieli sunt verificate anual de către Curtea de Conturi, tocmai pentru a nu exista abateri de la reglementările legale. Cu alte cuvinte, pentru noi este important ca în urma noastră să rămână lucruri utile pentru comunitate, iar ceea ce am reușit până acum în dezvoltarea orașului, precum și proiectele promovate în acest sens, înseamnă Fapte, NU Vorbe! Conducerea Primăriei Municipiului Zalău în sensul celor menționate, vă reamintim că sunt în derulare proiecte din bani europeni în valoare de aproape 100 mil. Euro Iată câteva: reabilitare, modernizare, dotare si extindere Cinematograf Scala; - modernizare sistem de transport în comun, achiziție de autobuze (20 buc.), stații de încărcare, e-ticketing; - trotuare si piste de biciclete Bulevardul Mihai Viteazul; - modernizare Str. Gheorghe Doja, Str. Simion Bărnuțiu-Voievod Gelu, Str. 22 Decembrie 1989, Str. Corneliu Coposu-Avram Iancu; - amenajare centru de zi pentru copii prin schimbarea destinației punctului termic P.T. 17; - creșterea eficienței energetice la 4 unități de învățământ si 30 de blocuri de locuințe; - construire cresă în cartier Meseș; - amenajare stații de încărcare pentru vehicule electrice; - modernizarea și extinderea rețelei de drumuri forestiere. Altele sunt în așteptare/evaluare la ministerele de resort, iar conducerea primăriei dorește semnarea lor cât mai curând: - varianta de ocolire a Municipiului Zalău; - reabilitarea Platoului de Marmură; - pietonizarea str. Unirii; - reabilitarea DJ 191C — Str. T. Vladimirescu, Str. Porolissum, Str. Bujorilor, Str. Moigradului, Str. Cetății; - amenajarea de spații verzi pe imobile abandonate sau degradate, etapa 11; - modernizarea și extinderea iluminatului public, etapa II. Graiul Sălajului Adrian Mastan - Secretar de redacție Alin Nicoară - Redactor Leontin Moga - Colaborator Delia Sibian - Colaborator Anca Milaș - Marketing și publicitate Florica Sas - Responsabil marketing și comercial Maria Jula - Director Economic Mircea Cornaciu - Distribuitor Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor aparține autorilor acestora, conform art 205 și 206 C.P. * în cazul citatelor, responsabilitatea juridică revine, de asemenea persoanelor care fac afirmațiile 9 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsi@iinisys.ro ** Din 1 mai se pot depune documentele pentru obținerea șomajului tehnic prin aplicația aici.gov.ro MMPS. Documentele pentru obținerea șomajului tehnic se depun, din 1 mai, prin aplicația aici.gov.ro is. Delia Sibian Documentele necesare pentru obținerea șomajului tehnic, pot fi transmise, începând din 1 mai 2020, prin Registratura electronică pusă la dispoziție de Guvernul României prin Autoritatea pentru Digitalizarea României. https: //aici .gov. ro/home. Transmiterea documentelor prin Registratura electronică va asigura procesarea mai rapidă a documentelor, o evidență mai bună a actelor transmise și va facilita accesul la formularele ce trebuie completate, potrivit Ministerului Muncii și Protecției Sociale. De asemenea, cererile vor fi editate în format inteligent pentru a ajuta angajatorii să calculeze indemnizația solicitată și vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numărul contului bancar, CNP, etc. Menționăm că prin aplicația aici.gov.ro vor fi transmise atât documentele pentru plățile făcute prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), cât și pentru cele care sunt gestionate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). Documentele aferente lunii Aprilie vor fi disponibile pe platforma https://aici.gov.ro/home începând cu data de 01 Mai 2020. Vă rugăm nu folosiți formularele aferente lunii Martie! Nu se mai acceptă transmiterea documentelor pentru șomaj tehnic prin e-mail, se va folosi exclusiv platforma https://aici.gov.ro/home pentru aceasta. Important! Formularele acceptate sunt cele generate de platforma https://aici.gov.ro/home. Nu utilizați alte formulare! Unde aruncam mânușile si masca după folosire? >a. Leontin Moga Foarte multi cetateni din Zalau sunt nedumeriti si nu știu ce sa faca daca au folosit masca si mânușile de protecție. Un cetatean din Zalau a confirmat ca a sunat la una din firmele colectoare de deșeuri de pe raza municipiului Zalau si a putut constata cu mâhnire ca nu se poate lua legătură telefonica deoarece , conform robot cu nr. 0360100555 nu este disponibil. Apelurile s-au efectuat in data de 30.04.2020, intre orele 12,30-12,50 . Cetateanul de la pubela continua: "Am apelat si la nr. 0269210914, linie superioara, ocupata continuu. La interior telefon 0260 614120 int 148, telefonul suna in gol. Intr-un târziu am sunat la Primăria Zalau , mi-a spus sa aștept ca o suna pe C. de la firma, sa vada, deoarece nu au contract pe aceasta speta. Apoi a confirmat ceea ce credeam ca "deseurile de acest gen se depun odata cu celelalte deșeuri menajere din apartamente in săculeț si in pubelele din țarcuri." Problema este ca firmele care colectează deșeuri de toate genurile nu au afișat modul de rezolvare a spetei de mai sus cu măștile si mânușile ! Nu este nici afișat la punctele de colectare aceasta noutate, mai mult locatarii din multe blocuri găsind vraiște , pungi desfăcute, lacate sparte , deșeuri diverse imprastiate la pubele. Totuși cei care colectează sunt oameni, cei care fac selectivitatea sunt oameni, deci masurile de instruire ar fi trebuit deja sa se regaseasca in fisa de instructaj, fiind pericol major de infectare. Mai mult, cei in cauza, ar trebui sa tina evidenta stricta a punctelor de colectare, ritmul de umplere, colectarea efectiva si starea tehnica a locurilor de colectare deseuri menajere, diverse, etc.