Graiul Sălajului, iunie 2020 (Anul 31, nr. 7084-7103)

2020-06-10 / nr. 7089

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro | | Miercuri - 10 iunie 2020 GRAIUL SĂLAJULUI e mail: graiulsj@unisys.ro | | ^ ** Liberalii zălăuani cer clarificări din partea primarului Ciunt referitor la situația dezastruoasă a clubului de volei (II) în cazul dezastrului financiar de la Volei Municipal Zalău, primarul PSD-ist, Ionel Ciunt, a dovedit aceeași disponibilitate la dialog precum colegul său Iordache „Altă întrebare !”, o sinceritate comparabilă cu a fostului său șef politic, Liviu Dragnea, și o coerență demnă de Viorica Dăncilă. Cu toate acestea, din respect pentru zălăuani, îi solicităm primarului Ciunt să ne răspundă la primele întrebări adresate în materialul anterior, dar și la cele de mai jos. Reamintim zălăuanilor că aleșii locali ai PNL s-au opus permanent și sistematic, prin vot, prin întrebări, prin amendamente respinse constant de majoritatea condusă de Ionel Ciunt, timp de 4 ani, acestei finanțări, care nu a reprezentat decât o fraudare masivă a bugetului local. Deoarece în tot acest timp întrebările noastre adresate în Consiliul Local au rămas fără răspuns, continuăm scurtul chestionar pentru primarul Ionel Ciunt, deoarece contribuabilii din Zalău, cei cu ai căror bani s-a susținut toată această fraudă de proporții, au dreptul să cunoască adevărul, altfel decât din dosare penale sau din comunicate de presă care nu spun nimic. 9.Având în vedere că au existat numeroase semnale în presă și în mediul public cu privire la neplata salariilor, a creșterii datoriilor către furnizori, a amenzilor primite de la FRV, a litigiilor cu jucătorii și antrenorii, de ce a continuat, ba chiar a crescut, alocarea de fonduri fără o analiză a acestor disfunctionalități in managementul echipei de volei? 10. De ce nu s-a ținut cont de raportul auditului cerut de consilierii PNL in data de 23 ianuarie 2020? 11. In „Raportul de audit public internî”/6.03.2020 s-au constatat mai multe aspecte negative: „Conducerea clubului nu a desemnat prin decizie scrisă în perioada auditată (2016-2019), nici într-un an, o comisie pentru inventarierea patrimoniului asociației având ca scop principal stabilirea situației reale a tuturor elementelor de natură activelor, datoriilor și a capitalurilor proprii, precum și a bunurilor și valorilor deținute cu orice titlu, în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale care trebuie să ofere o imagine fidelă a poziției financiare și a performanței asociației pentru respectivul exercițiu financiar. In perioada auditată, Adunarea Generală a membrilor asociați nu s-a întrunit pentru aprobarea bilanțului contabil anual niciodată. Consiliul Director nu a avut nici o ședință iar cenzorul nu a fost ales, în consecință nu există rapoarte ale acestuia cu privire la controlul financiar intern ale asociației. Din evaluarea efectuată auditorul intern apreciază că “nu este funcțional sistemul de control al contabilității datoriilor și creanțelor asociației." 12. Dacă se cunoștea această situație, și se intenționa constituirea unei secții de volei la clubul propriu al municipiului, de ce s-a mai supus aprobării CS și s-a aprobat la începutul anului 2020 (18 martie) o suplimentare a finanțării cu încă 450.000 lei (un ultim tun financiar) în condițiile în care din bugetul aprobat pe 2020 s-a plătit până la data respectivă suma de 1.098.740 (o sumă deloc neglijabilă) 13.Ulterior acestei finanțări, întrun comunicat pe pagina de facebook a PSD erau înfierați cu mânie proletară consilierii locali ai PNL, care sau opus suplimentării finanțării, pe motiv că această finanțare era destinată achitării unor restanțe către firme din Zalău? în calitate de președinte al PSD Sălaj, vă asumați, domnule Ciunt, acest comunicat? Despre ce firme este vorba la ce firme au ajuns banii am aflat)? 14. Cât din bugetul alocat pentru salarii s-a decontat? 15. Cine își asumă prejudiciile de imagine produse municipiului Zalău prin finanțarea acordată Volei Municipal Zalău? 16.Cine conduce Asociația Volei Municipal Zalău (asociați, Consiliu Director, directori, cenzori)? Sursa foto - agrepres.ro Grupul Consilierilor Locali PNL Zalău (P) Chiar dacă solicitările consilierilor PNL Zalău sunt făcute în scop electoral, pentru corecta informare a cetățenilor facem următoarele precizări: Conducerea Primăriei Municipiului Zalău finanțează activitatea sportivă, ca toate celelalte proiecte pe care le gestionează, cu respectarea strictă a legislației în vigoare. Apreciem că în acest moment este potrivit să ne abținem de la emiterea unor păreri privind gestionarea resurselor financiare de către conducerea ACS Volei Municipal Zalău (club privat), până la finalizarea cercetărilor făcute de instituțiile abilitate în speța amintită. Amintim consilierilor locali PNL că în urma controalelor efectuate de Curtea de Conturi avem de recuperat suma de 113.140 lei, sumă ce reprezintă finanțarea din anul 2015 a Clubului de Volei, an în care liberalii conduceau Primăria Municipiului Zalău. Domnilor consilieri, cerea guvernului PNL să nu mai blocheze proiectele noastre, proiecte importante pentru dezvoltarea municipiului Zalău. Iată câteva: - varianta de ocolire a Municipiului Zalău - reabilitarea Platoului de Marmură - pietonizarea str. Unirii - reabilitare DJ 1910 - str. T. Vladimirescu, str. Porolissum, str. Bujorilor, str. Moigradului, str. Cetății - amenajarea de spații verzi pe imobile abandonate sau degradate, etapa II - modernizarea și extinderea iluminatului public, etapa II. Mai important decât aceste dispute politice pe care voi le generați sunt lucrurile utile pentru comunitate, iar ceea ce noi am reușit până acum în dezvoltarea orașului și proiectele promovate în acest sens înseamnă Fapte. Nu Vorbe! Conducerea Primăriei Municipiului Zalău (P) Fapte, NU Vorbe Consilierii PNL continuă fumigenele electorale După ce în județul Alba au pus un chelner manager de spital, o frizeriță din Vâlcea la conducerea Ministerului Fondurilor Europene, iar nepotul ministrului “Grindă”, din vameș ajunge șef la ANAF în doar două zile, și în Sălaj există o preocupare intensă a PNL-ului de a-și plasa membri de partid la conducerea unor instituții. Iată câteva exemple: Casa de Asigurări de Sănătate, Registrul Auto Român, Inspectoratul școlar Județean, Sistemul de Gospodărire a Apelor, Casa Corpului Didactic și, cu siguranță, vor urma și alte instituții. Pe lângă aceste acțiuni paralele cu nevoile românilor, o preocupare constantă a liberalilor este atacul contracandidaților, în special a primarului Zalăului. Ar trebui să explicați oamenilor ce a făcut guvernul PNL cu cele 80 de miliarde de lei împrumutați în doar 7 luni, în acest ritm crescând povara datoriei publice în guvernarea PNL cu 1000 euro/secundă, în condițiile în care numărul de șomeri este îngrijorător - România se îndreaptă către un număr de 500.000 de mii oameni rămași definitv fără loc de muncă și alți 600.000 de mii de salariați sunt în șomaj tehnic. Cu toate acestea, nivelul de trai scade - peste 1 milion de oameni cu venituri reduse ca urmare a pierderii locului de muncă sau a șomajului tehnic, peste 30% din salariați primesc salariul minim pe economie, prețurile cresc, în special la produsele alimentare, iar investitorii străini fug din România minus 551 de milioane de euro investiții străine directe, față de plus 1,23 de miliarde de euro cât au fost în guvernarea PSD. Explicați-ne, de asemenea, de ce nu vreți să majorați alocațiile copiilor, ba mai mult, prin vocea primministrului Ludovic Orban apreciați că acestea ar fi “pomenit și nu creșteți cu 40% pensiile, așa cum prevede legislația în vigoare. Vă deranjează investițiile pe care administrația PSD le face pentru dezvoltarea orașului?? Ați avut la dispoziție 12 ani în care, din păcate, Zalăul a stagnat, fiind pe ultimele locuri la multe capitole, în special la absorbția de fonduri europene. Neputința și incapacitatea voastră de a avea soluții la problemele societății încercau să le mascați atacându-vă contracandidații și promovând în mass-media și mediul online dezinformări și neadevăruri. Dacă sunteți de bună credință solicitați guvernului PNL să nu mai blocheze proiectele depuse de administrația locală a Municipiului Zalău. Chiar dacă în toamnă va fi o nouă competiție electorală, la care voi ați furat startul, pentru conducerea administrației locale este important ca dezvoltarea municipiului să continue, aceasta însemnând Fapte, NU Vorbe! Organizația PSD Sălaj (P) PSD