Graiul Sălajului, iunie 2020 (Anul 31, nr. 7084-7103)

2020-06-11 / nr. 7090

ACTUALITATE I | Joi - 11 iunie 2020 GRAIUL SĂLAJULUI www.graiulsalajului.ro e.mail: graiulsj@unisys.ro ** Infrastructura din România are nevoie de investiții de 80 de milioane de euro  s. Alin Nicoară Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, afirmă că infrastructura din România are nevoie de 80 de milioane de euro în următorii 10 ani, iar banii vor fi alocați din fonduri europene și de la bugetul de stat. "Evaluările noastre arată că în Ministrul Transporturilor a declarat, zilele trecute, că anul 2020 este cel al Autostrăzii Transilvania. Pentru acest an, ministrul susține că vor fi finalizați 80 de următorii 10 ani România are nevoie pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian și naval de investiții de 77,9 miliarde de euro, din care 41 de miliarde doar pentru infrastructura rutieră. Este un calcul fundamental științific pe tot ce are nevoie România, pornind de la kilometri de autostradă. "Avem 164 de km de șantiere deschise în acest moment pe autostrăzi și drumuri expres. Suntem foarte avansați cu 41 de kilometri nevoi, pornind de la axele principale, de la coridoarele secundare, de la interconectarea acestor coridoare, de la axele frontaliere tot ceea ce are nevoie România în următorii 10 ani se ridică la aproximativ 80 de milionae de euro", a declarat ministrul Lucian Bode. Sebeș - Turda, aproape 90% progres fizic. Mă aștept ca cei 41 de km să fie finalizați și dați în trafic în acest an", a declarat Lucian Bode. Lucian Bode. Anul acesta vor fi finalizați 80 de kilometri de autostradă Intră în lucru mai multe tronsoane din Autostrada Transilvania Ministrul Lucian Bode a precizat că în acest an vor începe lucrările la mai multe tronsoane din Autostrada Transilvania. Pentru cele două tronsoane care prin Sălaj, Zimbor - Poarta Sălajului și Nușfalău - Suplacu de Barcău, câștigătorul va fi anunțat în perioada următoare, iar în cazul în care nu există contestații se va putea trece la semnarea contractului de proiectare și execuție. In urmă cu câteva săptămâni, ministrul a semnat contractul privind secțiunea Târgu-Mureș - Ungheni parte a Autostrăzii Transilvania, iar în acest moment se lucrează pe tronsonul Iernut - Chețani, Chețani - Câmpia Turzii dar și pe tronsonul Biharia - Borș. "Sunt șanse foarte mari să terminăm cei 17 km din Iernut - Chețani și descărcările de pe acest tronson. Avem în plan să finalizăm și Biharia - Borș", a declarat Lucian Bode. Pensionarii își pot lua gândul de la majorarea de 40 la sută promisă din septembrie Ministrul Finanțelor. Pensiile ar putea crește eventual cu 10 la sută  s. Alina Rad Legea pensiilor adoptată de PSD care prevede majorarea pensiilor cu 40 la sută nu va putea fi pusă în aplicare din luna septembrie, spun guvernanții liberali. Potrivit acestora, bugetul nu suportă în momentul de față un astfel de efort financiar. Pensiile ar putea crește la toamnă eventual cu 10 la sută și nu cu 40 la sută, așa cum prevede legea. Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a explicat că bugetul este puternic afectat de criza provocată de coronavirus, iar sectoare întregi ale economiei sunt închise. Potrivit acestuia, chiar și o majorare a pensiilor cu 10 la sută va fi greu de acoperit.Pensia în România este mică și de aceea sunt de acord să facem un efort și în acest an. Anul acesta vor crește pensiile, contextul economic este unul destul de dificil, dar vom găsi resursele pentru o creștere.(...) în fiecare lună ne împrumutăm pentru că avem de plătit cheltuieli. Cheltuielile cu pensiile în luna mai, 6,4 miliarde de lei, față de 4,5 miliarde lei în 2017, au crescut pensiile, am plătit pensiile crescute la timp, chiar dacă suntem în cea mai mare criză economică!, spune ministrul Finanțelor. Consiliul Fiscal a atenționat, încă din luna aprilie, că majorarea pensiilor cu 40 la sută ar face aproape imposibilă o reducere a deficitului bugetar în anul 2021 față de nivelul din acest an, în condițiile în care acesta este periculos de înalt. “Revenirea la o traiectorie sustenabilă a poziției finanțelor publice, mai cu seamă având în vedere consecințele economice ale pandemiei, reclamă o asumare publică neîntârziată a reconsiderării calendarului de aplicare a noii legi a pensiilor", consideră Consiliul Fiscal, în România, pensia medie este de aproximativ 1.300 lei. Șantierul tronsonului de Autostradă Biharia - Chiribiș va fi inaugurat zilele următoare Ministrul Transporturilor, alături de premierul Ludovic Orban, vor fi prezenți vineri, 12 iunie, la Oradea pentru a semna contractul de execuție pentru un nou sector din Autostrada Transilvania, mai exact tronsonul Biharia - Chiribiș, scrie presa bihoreană. Valoarea lucrărilor pentru acest tronson se ridică la suma de 69 de milioane de euro, iar termenul pentru proiectare este de 6 luni și cel de execuție de 18 luni. Autostrada Transilvania, parte din Autostrada A3 București - Borș Autostrada A3 a fost concepută pentru a face legătura dintre București și ieșirea spre Ungaria prin Borș. Autostrada va lega orașele București, Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu-Mureș, Turda, Cluj- Napoca, Zalău și Oradea, iar lungimea totală planificată este de 584 de km. Ionel Ciunt, președintele PSD Sălaj. Legea pensiilor trebuie respectată! Liderul PSD Sălaj, Ionel Ciunt, critică decizia guvernanților liberali de a nu pune în aplicare Legea pensiilor, în forma în care aceasta a fost adoptată: „în urma demersurilor inițiate de PSD a fost adoptată o lege care este în vigoare și care prevede majorarea punctului de pensie cu 40 la sută de la 1 septembrie, lege care trebuie respectată. Prevederile acestei legi nu sunt opționale, sunt obligatorii pentru Guvernul PNL, chiar dacă majorarea pensiilor este inițiativa PSD. Pe de altă parte, părinții și bunicii noștri nu trebuie să aibă grija zilei de mâine, în condițiile în care prețurile cresc, iar puterea de cumpărare s-a prăbușit. Pensiile majorității covârșitoare a românilor sunt aproape cele mai mici din Europa. De două ori mai mici decât a cehilor sau polonezilor și infime față de cele din statele occidentale. Această măsură de majorare propusă de PSD și impozitarea progresivă a pensiilor speciale ar aduce mai multă echitate în acest domeniu", spune Ionel Ciunt, președintele PSD Sălaj.