Graiul Sălajului, septembrie 2020 (Anul 31, nr. 7147-7169)

2020-09-15 / nr. 7158

ACTUALITATE I GRAIUL SĂLAJULUI I /*) www.graiulsalaiului.ro Marti -15 septembrie 2020 ~ . . . ^ e-mail: graiulsj@umsys.ro | b ’ I * Mai multe partide, somate să-și îndepărteze afișele electorale din Zalău l- Sebastian Olaru Partidul Social Democrat, Partidului Mișcarea Populară, Alianței Liberalilor și Democraților, Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat, Partidului Ecologist Român și Alianța Maghiară din Transilvania au fost somate de Biroul Electoral de Circumscripție (BEC) Zalău, la finalul săptămânii trecute, săși îndepărteze afișele amplasate ilegal pe panourile electorale din municipiu. Conform legii, pe un panou electoral poate fi amplasat un singur afiș al unei fomațiuni sau alianțe politice, însă partidele de mai sus nu au respectat prevederile legale, iar Alianța USR PLUS a reclamat ilegalitățile la BEC Zalău. Comisia constituită de BEC Zalău în scopul verificării aspectelor semnalate de Alianța USR-PLUS a constatat că pe panourile destinate afișajului electoral sunt amplasate mai multe afișe electorale ale Partidului Social Democrat, Partidului Mișcarea Populară, Alianței Liberalilor și Democraților, Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat și Partidului Ecologist Român, fapt ce încalcă dispozițiile legale. Pe lângă cele sesizate prin plângerea Alianței USR PLUS, comisia a constatat, în urma verificărilor, că și Alianța Maghiară din Transilavania are un număr mai mare de afișe electorale decât cel prevăzut de dispozițiile legale în mai multe din locațiile verificate, în urma celor constatate, BEC Zalău a somat formațiunile politice menționate să își depărteze afișele amplasate ilegal, în caz contrar acestea riscând a fi sanționate conform legii. Peste 2,6 milioane de euro, rambursați Consiliului Județean Sălaj în cadrul proiectelor cu finanțare europeană  s. Alin Nicoară în primele 8 luni ale anului 2020, în contextul derulării proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă promovate și gestionate de către Consiliul Județean Sălaj, au fost depuse spre rambursare autorităților de certificare și plată competente 14 cereri, acestea cumulând o valoare totală rambursată de aproape 13 milioane de lei, mai bine de 2, 6 milioane de euro care constituie, astfel, venituri la bugetul județului. Cea mai mare parte a sumelor rambursate se referă la proiectele prin care Consiliul Județean Sălaj a angajat cheltuieli și a efectuat plăți pentru realizarea investițiilor publice destinate reabilitării și modernizării drumurilor județene și dotărilor cu echipamente medicale ori infrastructurii de sănătate. în intervalul menționat, Consiliul Județean Sălaj a implementat 11 proiecte în cadrul Instrumentelor Structurale ale Uniunii Europene 2014-2020, în acest moment două dintre acestea sunt finalizate, în timp ce alte nouă proiecte se află în implementare, cu o intensitate a finanțării europene de peste 76,5 milioane euro (85 la sută din valoarea totală a proiectelor). Proiectele impactează 3 domenii strategice, respectiv infrastructura rutieră, sănătate și administrație publică (planificare strategică și digitalizare), odată finalizate acestea asigurând peste 145 kilometri din drumurile județene reabilitate și modernizate, peste 892 metri pătrați suprafață existentă modernizată și peste 1.463 metri pătrați construiți în vederea extinderii Unității de Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău, 145 de echipamente/utilaje achiziționate pentru Unitatea de Primiri Urgențe modernizată și extinsă, 133 echipamente achiziționate pentru Ambulatoriul de specialitate din cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău, 18 cabinete de specialitate și 4 laboratoare care deservesc Ambulatoriul de specialitate dotate cu aparatură medicală modern, 5 servicii gestionate exclusiv de Consiliul Județean Sălaj digitalizate și cu acces online, retro-digitalizarea documentelor de arhivă care sunt accesate și livrate online prin serviciile gestionate de către Consiliul Județean Sălaj, Strategia de Dezvoltare a Județului Sălaj pentru perioada 2021- 2027 elaborată, implicit planul de măsuri aferent implementării acesteia, anunță reprezentanții instituției. ANUNȚ PUBLIC Fundația "ACASĂ" cu sediul în str. Gheorghe Doja, nr. 161, loc. Zalău, 450160, jud. Sălaj, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de obținere a autorizației de mediu, pentru serviciul social CĂMIN PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE, cod CAEN 8730 CRVI. Observații sau reclamații se pot depune la sediu APM Sălaj, Strada Parcului 2, Zalău 450045, în termen de 15 zile de la data publicării anunțului. Bani de la Guvern pentru mai multe UAT-uri din Sălaj Cea mai mare sumă va intra în conturile comunei Sarmasag S Alin Nicoară In cadrul ședinței de Guvern de joi, 10 septembrie. Executivul a alocat din Fondul de Rezervă peste 1,33 de miliarde de lei pentru plata cheltuielilor curente și de capital pentru 2.858 de unități administrativ - teritoriale din toate județele țării. Acestă decizie a fost luată deoarece respectivele unități administrativ - teritoriale nu au capacitatea financiară de a susține integral din bugetele locale cheltuielile de funcționare ale primăriilor, repectiv plata salariilor sau a utilităților, de finanțare a instituțiilor publice (învățământ, poliție locală sau obiective culturale) pentru plata furnizorilor de bunuri și servicii, dar și pentru continuarea unor proiecte care se află în derulare. Suma alocată pentru județul Sălaj este de 28.277.000 lei. Cea mai mare sumă, 1.822.000 de lei, va intra în conturile comunei Sărmășag, câte 1.000.000 de lei a fost alocat orașului Șimleu Silvaniei și comunei Românași, 1.070.000 de lei pentru comuna Nușfalău, iar Cehu Silvaniei va primi suma de 987.000 de lei. Comunele Agrij și Ip primesc câte 200.000 de lei, iar Bălan, Bănișor, Buciumi, Carastelec, Chieșd, Cristolț, Dobrin, Halmășd, Horoatu Crasnei, Ileanda, Letca, Meseșenii de Jos, Mirșid, Poiana Blenchii, Rus, Sâg, Sânmihaiu Almașului, Someș Odorhei, Șimișna și Treznea primesc câte 250.000 de lei. Bocșa și Sălățig primesc suma de 300.000, respectiv 310.000 de lei, Almașu, Băbeni, Benesat, Coșeiu, Creaca, Cuzăplac, Fildu de Jos, Gârbou, Năpradea și Zalha au alocate fiecare 450.000 de lei. Suma de 500.000 de lei va intra în conturile administrațiilor locale din Jibou, Bobota, Cizer, Crișeni, Dragu, Hida, Lozna, iar pentru Surduc, Valcău de Jos, Marca și Zimbor a fost alocată suma de 550.000 de lei pentru fiecare. Comunele Gâlgău și Plopiș primesc suma de 600.000 lei, iar Camăr 650.000 de lei. Suma de 770.000 lei o va primi comuna Pericei, iar comuna Crasna va primi 850.000 de lei. Pentru Vârșolț, Cehu Silvaniei și Hereclean au fost alocate 900.000, 987.000 , și 950.000 de lei. Cele mai mici sume le-au primit comunele Boghiș, 138.000 lei, și Șamșud, cu 180.000 lei.