Graiul Sălajului, aprilie-iunie 2021 (Anul 32, nr. 7296-7355)

2021-05-04 / nr. 7317

Unitățile de învățământ din nouă comune din Sălaj (Carastelec, Hereclean, Ip, Agrij, Poiana Blenchii, Șamșud, Cuzăplac, Plopiș și Zalha) vor începe cursurile miercuri, 5 mai, în scenariul “roșu”, potrivit unei hotărâri adoptate toi de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Sălaj. Prin Hotărârea nr. 60 au fost aprobate scenariile de funcționare ale unităților de învățământ preuniversitar, la reluarea cursurilor după vacanța, începând cu 5 mai, în funcție de valoarea incidenței cumulate a cazurilor de îmbolnăvire la 14 zile în județul Sălaj. Scenariul 1 (verde) presupune participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, în comunele și orașele unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mic sau egală cu 1/1000 locuitori. Scenariul 2 (galben) presupune participarea zilnică, cu prezența fizică, în unitățile de învățământ a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase/ ani de studii. Scenariul se aplică în comunele și orașele unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1/1000, dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori. Scenariul 3 (roșu) presupune participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, participarea zilnică, cu prezența fizică, în unitățile de învățământ a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, a XIII- a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, cu prezența fizică până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale și participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase/ ani de studio. Scenariul se aplică în orașele și comunele unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 3/1000 de locuitori, dacă la nivelul localității nu este declarată starea de carantină. Menționăm faptul că elevii claselor terminale reiau cursurile începând cu data de 10 mai. Scenariile de funcționare ale unităților de învățământ din județul Sălaj se vor actualize săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică. ANEXA la Hotărârea CSU Sălaj nr. 60 din 29 «pril» 202 Scenariile de funcționare la rehtarea cursurilo» după vacanță A început campania de vaccinare la locul de muncă Campania de vaccinare anti-COVTD la sediile operatorilor economici din Sălaj a debutat vineri, 30 aprilie, la compania Boglarchamp din Nușfalău, unde au fost vaccinate peste 100 de persoane, de către o echipă mobilă pusă la dispoziție de Direcția de Sănătate Publică (DSP) Sălaj. “Vaccinarea la sediile companiilor vizează operatorii economici cu mai mult de 100 de angajați. Imunizarea poate fi realizată, după caz, prin intermediul personalului medicosanitar propriu sau cu ajutorul echipelor mobile de vaccinare ale DSP Sălaj. In colaborare cu operatorii economici, DSP Sălaj va realiza planificarea efectivă, luând în considerare numărul persoanelor ce doresc a fi vaccinate și intervalul de timp necesar pentru finalizarea vaccinării. Companiile cu mai puțin de 100 de angajați pot beneficia de programarea acestora la un centru de vaccinare, tot cu sprijinul DSP. După cum am spus de mai multe ori, vaccinarea este singura noastră armă cu care putem învinge epidemia COVID-19. în opinia mea, vaccinarea angajaților companiilor este un pas important în revenirea și stabilizarea economiei județului Sălaj, încurajez toți operatorii economici să profite de această ocazie”, a declarat Toma Dari, prefectul județului Sălaj. Boglarchamp este unul dintre cei mai mari cultivatori de ciuperci din România, 65% din piața națională de ciuperci provenind de la operatorul economic din Sălaj. Compania are 404 angajați, din care 75% sunt femei, fiind unul dintre principalii angajatori din județ: „în calitate de manager al companiei, am o responsabilitate pentru siguranța și sănătatea angajaților noștri, motivul pentru care am decis să profităm de această ocazie. 108 persoane au fost imunizate astăzi, ceea ce ne bucură foarte mult. Pe lângă asigurarea stabilității operațiunilor companiei, sentimentul de securitate al angajaților a crescut semnificativ după vaccinare. Suntem recunoscători personalului medical al DSP, care a oferit condițiile necesare și a oferit o mână de ajutor pe tot parcursul vaccinării. Susțin inițiativa, vacinarea fiind extrem de sigură și rapidă. Recomand cu încredere fiecărei companii să profite de această oportunitate”, a precizat Gergely Nemeti, proprietarul Boglarchamp. în cadrul acestei campanii, pot beneficia de vaccinarea anti-COVID atât angajații proprii ai companiilor, cât și cei ai subcontractorilor și rudelor acestora, în spații adecvate, amenajate la sediul companiilor sau în centre de vaccinare, fără a fi necesară programarea în platformă. Persoanele vaccinate vor fi înregistrate în Registrul Electronic Național de Vaccinări (REMV) și li se va elibera adeverință de vaccinare. Pentru planificarea la vaccinare, angajatorii trebuie să întocmească o listă nominală a persoanelor eligibile, listă ce se transmite Direcției de Sănătate Publică (DSP) Sălaj, la adresa de mail dip salaj@artelecom.net. Pentru operatorii economici cu un număr mai mic de 100 de angajați, DSP Sălaj va programa persoanele care doresc să se vaccineze la un centru de vaccinare fix, în funcție de listele întocmite de angajator. Alina Rad