Graiul Sălajului, iulie-septembrie 2022 (Anul 33, nr. 7606-7670)

2022-08-05 / nr. 7631

— ACTUALITATE GRAIUL SĂLAJULUI ! www.graiulsalajului.ro Vineri, 5 august 2022 : . . . : ^ e-maii: graiulsj@unisys.ro . ° 0 >s. Alina Rad Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, îl acuză pe actualul ministru, Sorin Grindeanu, că blochează lucrările de Autostrada Transilvania. Lideul USR îl critică pe social democrat pentru anularea licitației pe tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș. “Grindeanu anulează încă o licitație pe A3 - 26 km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș. Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară rezistase și lotul vecin Chiribiș - Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi. La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial”, spune fostul ministru de la Transporturi. Acesta a adăugat că în mandatul său, în 2021, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. “Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul, însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu. Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD - Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD. Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8 km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un „ muzeu în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro”, afirmă Cătălin Drulă. Ministrul Transporturilor și CNAIR neagă anularea licitației . De cealaltă parte, actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că luna aceasta vom afla rezultatul procedurii de reevaluare a ofertelor depuse pentru sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș. “Proiectarea și execuția tronsoanelor Poarta Sălajului - Zalău și Zalău - Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș, se află în etapa a doua a licitației. în cazul sectorului Suplacu de Barcău - Chiribiș, licitația se află în reevaluare oferte, termenul estimat pentru comunicarea rezultatului procedurii fiind luna august 2022”, a anunțat ministrul. Și CNAIR a negat anularea licitației, printr-un comunicat de presă. “Având în vedere informațiile apărute în presă referitoare la anularea procedurii de atribuire a contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550), precizăm că aceste știri nu reflectă situația reală a procedurii, fiind extrase dintr-un document intermediar, aflat încă în analiză. Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare, în acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat. CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractantă va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare”, transmite CNAIR. Potrivit informațiilor apărute în spațiul public, CNAIR ar fi decis anularea licitației pentru tronsonul Suplacu de Barcău Chiribiș din Autostrada Transilvania pe motiv că nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă, prețurile licitate fiind peste valoarea estimată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Tronsonul Suplacu de Barcău - Chiribiș are o lungime de 26,35 kilometri, valoarea estimată a lucrării fiind de 465,14 milioane lei, fără TVA. în luna mai, CNAIR a reziliat contractul pentru secțiunea Chiribiș - Biharia Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat, în luna mai, contractul pentru secțiunea Chiribiș - Biharia a autostrăzii Transilvania. “A fost nevoie de această măsură ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reușit nici până acum să predea un Proiect Tehnic conform. Contractul a fost semnat în anul 2020, iar construcția ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârșitul acestui an (2022). CNAIR va relansa acest contract în cel mai scurt timp”, a explicat atunci Sorin Grindeanu. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș - Biharia, 28,55 km, din A3, în valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings. Proiectarea avea alocată șase luni, iar execuția, 18 luni. ANUNȚ COMUNA SURDUC, JUDEȚUL SĂLAJ Anunță licitație publică, privind vânzarea unui teren intravilan aparținând domeniului privat al comunei Surduc în suprafață de 105 mp, înscris în CF nr.51365 Surduc, nr. cadastral 51365, situat în localitatea Surduc, comuna Surduc, în locul numit Uzină, pe care este edificată construcție proprietate privată, conform H.C.L. nr. 33/09.05.2022. Vânzarea se va face conform O.U.G. nr.57/2019. Informații privind documentația de atribuire se regăsesc în caietul de sarcini. Persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire în baza unei solicitări scrise adresate Primăriei comunei Surduc, județul Sălaj, de la secretarul general delegat al comunei Surduc, nr.135, județul Sălaj, telefon:0260634702. Documentația de atribuire(caietul de sarcini și taxa de participare la licitație)este de 100 lei, sumă care va fi achitată la casieria Primăriei comunei Surduc, județul Sălaj. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23/08/2022, Ora 16:00. Data-limită de depunere a ofertelor: 30/08/2022, Ora 16:00. Adresa la care trebuie depuse ofertele.Primăria comunei Surduc, nr.135, județul Sălaj. Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 1 exemplar original. Data și locul la care se va desfășură ședința publică de deschidere a ofertelor: 31/08/2022, ora 11:00, la sediul căminului cultural din localitatea Surduc, județul Sălaj. Detalii privind desfășurarea licitației se regăsesc în caietul de sarcini. NOTIFICARE Societatea comercială MEZYCOM SRL, cu sediul în Zalău, str. Gheorghe Doja, nr. 159, județul Sălaj, 131/268/1995, CUI 7780256, prin lichidatorul judiciar C.I.I. RUS DUMITRU NICOLAE, notifică faptul că prin încheierea civilă nr. 146/C/2022 pronunțată de Tribunalul Sălaj, secția civilă, în Dosarul nr. 1064/84/2022, s-a dispus față de aceasta deschiderea procedurii simplificate a insolvenței, iar creditorii săi sunt în drept pentru a depune o cerere de creanță, în dosarul menționat, până la data de 19.09.2022.