Graiul Sălajului, octombrie-decembrie 2022 (Anul 33, nr. 7671-7730)

2022-10-24 / nr. 7686

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Luni - 24 octombrie 2022 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro WimíMí ilâ mm â iÍOííl)á^ÍlllMÍIs0 iMS Skí^SM) îs. Andreea Muresan Delegația condusă de E.S. domnul RIM Kap-soo, ambasadorul Republicii Coreea în România, a vizitat, timp de două zile, județul Sălaj, la invitația deputatului social-democrat, Florian Neaga, membru al Grupului parlamentar de prietenie cu Republica Coreea; în prima zi a vizitei, joi, programul a cuprins întâlniri cu oficialitățile județene, delegația fiind primită atât de conducerea Instituției Prefectului Sălaj, cât și de conducerea Consiliului Județean Sălaj. La întâlnirea de la sediul Instituției Prefectului Sălaj au mai fost prezenți deputații Florian-Claudiu Neaga și Seres Denes și primarul Zalăului, Ionel Ciunt, respectiv Hoyoting SONG și Ioana Mădărici. Prefectul județului Sălaj, Dăru Toma, a făcut, în acest context, o scurtă prezentare a județului Sălaj, din punct de vedere administrativ, economic și turistic. La rândul său, E.S. domnul RIM Kapsoo a subliniat faptul că misiunea sa ca ambasador este să dezvolte și să consolideze cooperarea comercială între cele două țări, precizând totodată faptul că județul Sălaj are, în opinia sa, potențial și oportunități ce își dorește să fie valorificate din punct de vedere economic. Vizita de la Instituția Prefectului Sălaj a fost urmată de cea la sediul Consiliului Județean Sălaj, unde Excelența Sa a semnat în Cartea de Onoare a instituției. “Mă onorează vizita Excelenței Sale și îmi doresc să reprezinte un prim pas pentru o colaborare de durată între mediile de afaceri din județul nostru și din Republica Coreea. Discuțiile purtate s-au axat pe identificarea unor oportunități pe care Consiliul Județean Sălaj și oamenii de afaceri din Țara Silvaniei le pot oferi potențialilor investitori din Republica Coreea, având în vedere că în luna februarie a anului viitor, vom participa, la București, cu o delegație de oameni de afaceri sălăjeni, la o întâlnire cu reprezentați ai celor mai importante companii coreene. De asemenea, i-am prezentat domnului ambasador principalele proiecte pe care administrația județeană le derulează în Sălaj, cu accent pe viitorul parc industrial în care sperăm să atragem și investitori din această țară. Am convingere că motto-ul Excelenței Sale - «Reprezint Republica Coreea în România și sprijin România în Republica Coreea» - se va reflecta în fapte”, a afirmat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele CJ Sălaj. Joi după amiază, programul vizitei oficiale pe meleaguri sălăjene a fost completat de o întâlnire cu oamenii de afaceri din județ, în cadrul acestei întâlniri, E.S. domnul RIM Kap-soo a precizat faptul că, în luna februarie a anului viitor, o delegație formată din reprezentanți a 20 de firme importante din Republica Coreea, printre care Samsung și LG, va efectua o vizită de afaceri în România. Vineri, delegația Ambasadei Republiii Coreea a fost invitată la un periplu prin județ, la câteva obiective economice importante, fiind însoțită de deputatul Neaga și de prefectul Dari Toma și subprefectul Adriana Sabou. Ambasadorul a vizitat Fabrica de blocuri ceramice Cemacon de la Recea, Podgoria Silvania de la Șimleu Silvaniei, Fermele Ecologice Silvania Moiad, Compania Cento Trans, Spitalul Județean de Urgență Zalău, Parcul Industrial Jibou și Grădina Botanică Jibou. o ••■-■'.'■ ' • . ~ s-.~ * . -- ‘ . ■ - ■-- ' ‘ ■ / în Alma Rad Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău, în colaborare cu Institutul Național al Patrimoniului, a găzduit joi, 20 octombrie, conferința ’’Digitalizare și tehnologii moderne în comunicarea și valorizarea patrimoniului cultural - experiența muzeului din Zalău”, dedicată managerilor și specialiștilor de la instituții muzeale din țară. Conferința a avut ca scop prezentarea experienței muzeului din Zalău în domeniul digitalizării și a folosirii tehnologiilor moderne în comunicarea și valorizarea patrimoniului cultural, în vederea popularizării acestui demers în instituțiile muzeale din țară, precum și propunerea de parteneriate inter-instituționale care să continue acest demers. Colaborarea cu Institutul Național al Patrimoniului pe diferite programe de digitizare este unul dintre parteneriatele solide care poate fi oferit ca exemplu de bune practici. Managerii și specialiștii invitați la conferință au experimentat tururile virtuale din Clio_HighTech și au vizitat expoziția temporară din Beciul_Cultural cu monumente scanate 3D. “Pentru mine, pentru sălăjeni, Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău este o parte a cărții noastre de vizită, mai ales în aceste vremuri în care socotim că învățământul și cercetarea vor fi bazele unui viitor mai bun. Grație implicării întregii echipe, ați devenit o instituție care armonizează nu numai generații, ci și arte. Felicitări pentru organizarea acestei conferințe, ce aduce laolată manageri și specialiști de la instituții muzeale din întreaga țară, precum și pentru proiectele care v-au transformat într-un pionier în domeniul digitalizării patrimoniului. Vă asigur că administrația județeană va continua să fie un susținător al proiectelor inovatoare și creative pentru conservarea și promovarea patrimoniului, istoriei, tradițiilor și valorilor din Țara Silvaniei”, a declarat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele Consiliului Județean Sălaj, în deschiderea conferinței “Digitalizare și tehnologii moderne în comunicarea și valorizarea patrimoniului cultural”. Desfășurat joi, 20 octombrie, la Zalău, în organizarea Muzeului Județean de Istorie și Artă și a Institutului Național al Patrimoniului, evenimentul a prilejuit prezentarea experienței Muzeului din Zalău în domeniul digitalizării și al folosirii tehnologiilor moderne în comunicarea și valorizarea patrimoniului cultural.