Ilustratiunea Română, 1934 (Anul 6, nr. 28-52)

1934-07-04 / nr. 28. szám

2 „ILUSTRAŢIUNEA ROMANA" Medalion şi dreapta, sus . O amuzantă exhibiţie sportivă a fost material de foot-ball al „old-boy“-lor echipelor „Venus“ şi ,,Macabi“, în care foştii jucători s’au regăsit după ani de zile pe teren „Maus“, ger, a bătut „Premiul Regal“. Suveranul a înmânat o cupă proprietarului calului câştigător, d. B. Catargi, cunoscutul sportsman, care îşi vede azi răsplătite îndelungatele şi dezinteresatele sacrificii făcute în favoarea acestui sport. Ceea ce este demn de remarcat e faptul că în acest an, toate marile premii n’au mai revenit unui singur proprietar — cum se întâmpla în trecut — ci norocul a ales de fiecare dată pe alt fericit, astfel că o serie întreagă de sportimeni şi-au găsit o compensaţie a sforţărilor lor. SĂPTĂMÂNALE Locuitorii din comuna Dridu sufereau desecetă mai greu decât mulţi alţii. Spre norocul lor — vezi de unde sare epurele!—s’a pornit spre comuna lor un anume Crăciun, originar din Buzău, ca să-i scape de rele !... Dece nu va fi făcut minuni acest Crăciun şi pe la Buzăul, n'am putea să spunem, dar de vină e, pasă-mi-te, dictonul, că ,nnimeni nu-i profet in ţara lui !“ Şi iată-l pe Crăciun sosind la Dridu, unde se dă drept sfânt, care poate face să vină ploaia ! Ţăranii, au pus mână de la mână, şi i-au strâns ,„sfântului" vreo două mii de lei. Zice o vorbă, că cel mai bun doctor e cel care vine tocmai când se termină boala. Aşa şi „sfântul“ nostru a brodit-o bine, căci tocmai atunci a Încetat seceta şi s’a pornit o ploaie, de parcă se rupsese zăgazul norilor. „Sfântul“ mulţumit, poporul mulţumit. Doar postul de jandarmi — ce blestem ! — a găsit cu cale să-l aresteze pe Crăciun... pentru escrocherie. Dar „sfântul“ rămâne om norocos. Tot satul,, revoltat, cere eliberarea lui, că de când stă închis nu mai încetează ploaia, care a devenit catastrofală... Şi numai „sfântul“ o poate opri !... Ar mai fi o soluţie: să-l scoată să oprească înecul... şi să-l bage iar la gros! In definitiv, un „sfânt“, dacă vrea, iese şi prin uşi ferecate. Când Europa se aştepta mai puţin, Ducele a ţinut să facă o demonstraţie, care să compenseze puţin prea eclatantele succese ale diplomaţiei Micii înţelegeri. Şi atunci a trimis o întreagă flotă în faţa s portului Durazzo, debarcând un număr însemnat de marinari. Tot aşa de frumos i-a reînbarcat, şi gestul vrea să însemne un avertismentla adresa Albaniei, care cochetează cu statele nerevizioniste !... Faptul că Ducele a început să umble prin apele altora, indritueşte lumea să gândească, cum că nu se mai simte... in apele lui ! Se anunţă că boxeurul Baer a făcut, la spital, o vizită învinsului său, Camera. Vorba noastră malaalageasică : — Am suflet bun, mă ! Azi te bat, şi mâiniie-ţi aduc portocale la spital !... Intr'o atmosferă de spontaneitate şi veselie s’a desfăşurat şi in acest an mia tehui de foot-ball, intre echipele „Ziariştilor sportivi“ şi „Cărăbuş“. Ploaia, care îl persecută pe bietul Tănase, a ţinut să intervină şi aci. Dar Tănase, vesel, a bravat mucalit cerul : — Degeaba! Te-ai ars! Aici era fără intrare ! Nu trebue să dau niciun ban înapoi ! învălmăşeală la poartă, în material disputat cu multă îndârjire între echipele „Macabi“ și „Elpis