Ilustratiunea Română, 1935 (Anul 7, nr. 1-27)

1935-01-01 / nr. 1. szám

4 SOJEPED^SUD Recordul superstiţiilor îl bat, desigur, oamenii de teatru. In provincie, oricare director de scenă, va concedia imediat pe artistul, care ar îndrăzni să fluere în interiorul teatrului. Unii oameni de teatru evită să poarte la ei vreun obiect asemănător cu crucea — atrage nenorocire — ca şi cel mai neînsemnat obiect de fildeş, deoarece oricine poartă ceva de fildeş, se expune „răzbunării“ elefantului. Superstiţia aceasta e adânc înrădăcinată, deşi nimeni nu ştie în ce ar putea consta răzbunarea pachidermului. Nasturii joacă un mare rol in superstiţiile de teatru. Dacă disde-dimineaţă întâlneşti o femeie cu găleţile goale, trebue să ţii strâns în mână un nasture, timp de o oră sau două, până ce întâlneşti o pereche de cai albi sau roibi. Dacă un actor pătează faţa de masă cu vin, pune de trei ori degetul pe pata de vin şi-l duce la frunte repetând : „Toi, toi, toi“ ca să aibe bani tot timpul anului. Dacă vinul se varsă pe rochia unei actriţe, însemnează că ea va căpăta în curând un copil... Domnişoara, care are în casă un cactus sau o pisică neagră, nu se mai mărită niciodată. Interesante sunt insă superstiţiile personale ale marilor actriţe pariziene. Margueritte Morreno, marea comediană a teatrului francez, afirmă cu vehemenţă că nu e superstiţioasă, deşi s’a născut într’o zi de 13. Dar — o mică excepţie — felicitările prietenilor înainte de premieră o fac să-şi uita replica, nu suportă pisicile negre, cafeaua vărsată, găleţile goale, eclesiaştii şi miresele. Arletty, steaua de comedie mult iubită a parizienilor, are oroare de pisică de orice culoare ar fi şi, ca să se păzească de ghinion, şi vara, dimineaţa înainte de a începe repetiţiile, venea pe scenă cu o pălărie veche de paie pe cap. Gonea ghinionul. Cu timpul, pălăria devenise murdară, diformă, dar Samuel nu ar fi schimbat-o pentru nimic în lume. Frumoasa Renee Devillars încearcă acum să se „dezintoxice“Se îmbolnăvea cu adevărat când i se aduceau flori de liliac, ierburi Alături. Când o colegă ţi-a prezintat „un prieten“, dacă vrei să-ţi meargă bine trebue să-i faci amicel cadou o blană... de mare, pisici, câini, peştişori roşii, fluturi, sau panglici verzi. Şi acum a găsit remediul . E un tratament homeopatic. Acum trei zile a cumpărat, conform prescripţiei medicului, o cracă mare de liliac şi nu i s’a întâmplat încă nimic (să batem în lemn!) Yolande Lafon nu se desparte de o aripă de lebădă, purtătoare de noroc. Insă nici cu acest preţios fetiş, Yolande Lafon nu ar îndrăzni să treacă sub o scară. E prea periculos, deşi bate oricând în lemn. Lucienne Bogaert declară: — Port foarte mult culoarea verde, deşi mi-e cam frică, însă nu uit in nicio piesă să schimb şi o rochiţă albă. Dacă nu aş putea să-mi pun rochia albă, cred că nici nu aş accepta să-mi joc rolul. Unii şi unele cred în puterea misterioasă a cifrelor. Huguette Duflos are brodate pe lingeria ei intimă, în monogramă, câteva cifre „7“ înlănţuite în combinaţii savante.... Dimpotrivă, compatrioata noastră, Alice Cocea, spune că 7 e cu ghinion şi 13 cu noroc. Când trebue să facă ceva important, odată plecată de-acasă, nu se întoarce din drum pentru nimic în lume. Fiind silită să plece într’o călătorie în străinătate, după ce a plecat de-acasă, a băgat de seamă că-și uitase pașaportul pe masa din dormitor. Convinsă că, în cazul când s’ar întoarce, i s’ar întâmpla o catastrofă, a preferat să se ducă la gară şi să telefoneze să i se aducă imediat paşaportul. Insă superstiția frumoasei stele de cinema Marcelle Chantal le întrece pe toate. Gazetarii îi aduc ghinion!... poartă în permanență un rubin pe degetul cel mic. Samuel, regretatul director al teatrului „Variété“, nu lăsa să intre în culise nici o persoană îmbrăcată în doliu. Iarna, ca o picătură de vin pe rochia unei artiste obligă pe cavaleri să cumpere altă rochie Alice Cocea, care are oroare de numărul „7“ Dacă rolul ţi-a căzut din mână înainte de a-l ridica, trebue să te aşezi pe el.. Medalion: Nu lăsa niciodată tacâmul aşezat cruciş... Flueratul în cabină, poate aduce cele mai mari nenorociri .ILUSTRATIUNEA ROMANA“.