Ilustratiunea Română, 1937 (Anul 9, nr. 1-27)

1937-01-01 / nr. 1

2 „ILUSTRATIUNEA ROMANA" D-lui C. Argetoianu Legiferatorilor presei D-lui Octavian Goga Tu ai vrea moşia ţării In arendă... Pân’la asta, Mulţumeşte-te şi mări... Cu moşia... de la Breasta! Că presa o iubiţi, fireşte, Vă crede orişice român, Căci şi gorila năbuşeşte Copiii ei, ...prea strânşi la sân! Te-au pus şi la contingentare, Dar diferenţa nu e mare, Căci ai găsit la dispozţie ,,Clienţii“ tăi... de la Justiţie ! „Cântecele fără ţară“ Le cântaşi odinioară, Dar luci şi a ta astră : Astăzi cânţi... în „Ţara... noastră!“ „Revalorizarea !...“ Iată Ce tot cere cu ardoare; Insă, ştim noi ce îl doare: Tot la fund zăcând, el cată Propria revalorizare! D-lui Vaier Pop D-lui Gr. Iunian La chipul tău de lună nouă Şi silueta ta de urs, Eu le-aş turna vreo strofă-cloită, Dar mi-e că-mi torni tu... un discurs ! D-lui M. Cancicov D-lui Vaida-Voevod In van pornişi valahica formulă, Că apă ’n vin văd că turnaşi destulă! Formula ţi-ai revizuit matale Doar ici-colo... în părţile esenţiale ! D-lui Iuliu Maniu Eşti peste oameni, fraze şi insulte... Zâmbeşti ironic şi tot taci chitic; Cred toţi că ai de spus atât de multe, Şi ’n fond... n’oi fi având de spus... nimic ! D-lui Gh. Brătianu Georgică nicicând nu se-abţine, De-i vorba de-„afaceri străine“ , Pretind însă gurile rele ...Străin că-i şi dânsul... de ele ! Impozite le ceri tot ani ! Ia seama, ca nenorociţii, Plătind la biruri cu toptani, Să nu dea birul... cu fugiţii! Labd. V D-lui Trancu-Iaşi