Ilustratiunea Română, 1938 (Anul 10, nr. 1-27)

1938-01-01 / nr. 1

* Politicienilor Un „răvaş“ v’am da şi vouă, In această oră nouă, Dar vă ştim noi bine ţinta : Nu-i răvaşul, ci... plăcinta ! * D-lui G. Tătărăscu Cu vocea ta, ce ne-a pătruns, Ştiam că ai să faci minune ; La Operă de n’ai ajuns, Triumfi... la Radio-difuziune ! * Revizioniştilor Revizioniştilor, ce’n van Doar un proces pierdut agită, Noi le dorim, pe noul an, Concepţia... revizuită ! * Armatei Deblocare ’n timp de pace Ai făcut — la vremuri noi — Dar rămâi, ca ’n epoci dace Bloc de piatră... în război! Ministrului finanţelor Echilibrezi budgetu ’ntr’una, Cu fiecare plătitor; Deaceia îţi urăm doar una : Nu-l dezechilibra... pe-al lor ! * „Foot-ball“-iştilor Urându-vă bun spor la joacă, Am să vă pun o condiţiune : „Diviziile“ nu mai facă In sânul vostru ...diviziune ! * Unui măturător Ţie, singura urare Ce ţi-o fac, e să-ţi revină Murdărie mai puţină, Deci, ...alegeri cât mai rare ! * Noilor aleşi parlamentari Voi aţi biruit în fine In al urnelor război : V’aţi „ales“ ...Ne pare bine. Dar... cu ce ne-alegem noi ? Funcţionarului de stat Curba ca să ţi-o ridice, Te-ai luptat şi te-ai zbătut, iCâte plecăciuni, amice, Câte „curbe“ n’ai făcut ? Azi nu voi deschide gura, Ci urarea-ţi fac în gând... Cum să omagiez cenzura Mai frumos, ...decât tăcând ?.. . Falsificatorului Manevici Mulţi doctori fabricaşi, amice, Pretinde judele-expert; In falsuri însă, orice-ar zice, Că tu eşti „doctor“, ...asta-i cert ! Spaniolilor In lupte mereu cum vă ’mpungeţi Şi nu încetează campania, Eu nu vă doresc să ajungeţi, S’aveţi doar... castele în Spania ! F. LED.