Ilustratiunea Română, 1938 (Anul 10, nr. 28-52)

1938-07-06 / nr. 28

.ILUSTRAŢIUNEA ROMANA” După săptămâna mamei, a copilului, a laptelui, a cărţii — iată şi săptămâna „căldurii”. Publicul a primit săptămâna cu tot „focul ecuatorial” pe care ţi-l pot dărui pancicurile lui Cuptor. De aceea „săptămâna căldurii” a fost extrem de... călduroasă în manifestări, unele, mai... elocvente decât altele. Capitala a fost, ca de obicei, în frunte. Urmaşii lui Bucur au luat cu asalt ştrandurile, lacurile, cişmelele, tighianele cu apă rece. Mulţi au adormit, vorbind, de... căldură, pe stradă, în parcuri, sau pe scaunele localurilor cu băuturi răcoritoare. Imtr’un asemenea local, un cetăţean a putut... fierbe un ou, într’o „frapieră” fără ajutorul focului... Chiar funcţionarii serviciului meteorologic, care lucrează în preajma Parcului Carol, s’au... topit cu termometre cu tot... Cei mai practici însă au adoptat sistemul negrilor din regiunea tropicală, au dormit toată ziua şi au încercat să lucreze noaptea... Zadarnic insă. Capitala are magneţii ei nocturni şi greu să poată rezista bietul cetăţean; de aceea localurile de noapte au făcut afaceri bune ca în vremurile de demult, când umblau câinii cu colacii în coadă... Dacă căldura tropicală a plictisit atât de rău cetăţenii deprinşi cu temperaturi „acceptabile” , a avut în schimb şi câteva binefaceri, a permis oamenilor practici să folosească acest belşug pentru unele trebuinţe nemărturisite. Astfel, autorii de piese fără succes au condensat căldura în aparate speciale, pentru a o transmite Rotund, Calul Buburel, câştigătorul cursei. Jos: Matchul atletic Cehoslovacia-România, O fază a cursei pe 110 m. garduri. publicului, la toamnă, în momentul când va trebui... să aplaude „cu căldură”. Aceiaşi operaţiune au făcut-o fetele frumoase dar „reci” — în vederea măritişului. Cu toată căldura săptămânii, totuşi un eveniment a trezit din toropeală o categorie profund somnolentă: cucoanele. Protestul „ghicitoarelor” cărora li s’a interzis formal să mai ghicească. O delegaţie de doamne s’a prezentat autor,toţi, în drept, cerând ca hotărârea să precizeze dacă este vorba de „ghicitoare profesioniste” sau măsura interdicţiei priveşte şi pe cucoanele care ghicesc în cărţi sau în cafea. La auzul părerii că s’ar putea întâmpla ca măsura din anumite cauze să se extindă și la cucoane, una din delegate, o autentică descendentă a celebrei „Iulia Poloneza”, — una care se ocupă nu numai cu ghicitul în cafea dar și cu ghicitul evenimentelor — a leșinat. Cum chestiunea n’a putut fi clarificată acolo, delegatele s’au întrunit în Cișmigiiu, hotărând să apeleze tot la o ghicitoare care... să ghicească ce se va întâmpla cu ghicitoarele din noblime... Deasupra: M. S. Regele urmărind cursa premiului Regal”, la Băneasa.