Ilustratiunea Română, 1939 (Anul 11, nr. 1-27)

1939-01-01 / nr. 1

Altădată era obicednil ca fiecare an sau să fie primit cai bucurie, cu încredere, cai speranţa că, dacă trebuia să aducă necazuri, lupte şi molime, va avea şi cortegiul său de bucurii, marile surprize ale dragostei şi succesului. Astăzi suntem cu toţii pesimişti şi deaceea căutăm cu atâta înfrigurare să aflăm ce taine mai ascunde viitorul celor 365 zile ale noului an. ,,Madame Tuck“, cea mai căutată prezicătoare a Parisului, după ce a cercetat toate tainele artei ei, în cafea, în plumb topit, în globul de cristal, in fum şi în cărţi, ne spune următoarele lucruri despre anul care vine . Anul acesta nu ne va aduce liniştea, dar nici dezastrul nu este prevăzut. Lumea, tulburată de o conjunctură nefavorabilă a lui Marte cu Saturn, nu-şi va găsi stabilitatea până în 1942, când pacea universală va domni pe întreg globul pământesc. Războiul din Spania nu se va sfârşi nici în acest an. Unul din şefii partidului roşu va cădea sub gloanţele plutonului de execuţie şi cel mai frumos oraş al peninsulei va fi ras de pe suprafaţa pământului. Spre sfârşitul lui 1939 se va ,produc© un armistiţiu, care totuşi nu va însemnaterminarea războiului. In Mediterana însă, furtuna se va potoli. Revendicările italiene vor găsi înţelegere, dar nu satisfacţie. Se pare că cele două axe contrare vor încerca o apropiere, care, deşii nefiind definitivă, va izbuti să liniştească puţin spiriftere în Europa. Anglia va cunoaşte o epoca de itemailpomenica înflorire, iar in ootaniiil© sale o paraifficare binevenită va da imperiului britanic toată strălucirea sa. Un om de stat britanic va muri în plină rascensiune. In Franţa, cabinetul d-lui Daladier va face cea tmiai lungă carieră din istoria Reipublicei la frânele unui guvern, a cărui orientare în Cameră va fi destul de curioasă, obţinând o majoritate orientată mai mult spre dreapta. Mari reforme famamdiame şi economice vor fi necesare, pentru a conjura o gravă criză economică. Dar poporul francez, într’o splendidă unitate, va reuşi să treacă victorios prin toate încercările. Germania va cunoaşte un an fără emoţii. Se vor executa mai departe lucrări de interes general, dar din nefericire o criză economică din ce în ce mai accentuată se va arăta Intre Octombrie şi Decembrie 1339. In Italia, un alt mare scriitor vamuri. In sud-estul Europei va fi o recoltă extrem de bogată şi ţările din această regiune vor cunoaşte o epocă de mari progrese şi prosperitate. Se pare că statelor de aici le va fi dat să capete o deosebită importanţă pentru Europa iar România va da exemplu prin mintea organizată şi politica de pace şiprogres. In anul 1999 viaţa artistică va fi extrem de activă. Poeţii şi scriitorii vor avea mult spor la lucru şi imaginaţia foarte rodnică. Numeroase invenţii ştiinţifice se vor face în acest an, mai ales în industria, cinematografului In 1339 relieful şi culoarea vor da un cinematograf cea mai mare satisfacţie. In teatru se vor face numeroase reconstituiri istorice şi în literatură va rămâne mai departe moda biografiilor şi a memoriilor. In actest fin se vor ridica numeroase talente noul în toate domeniile artei şi va rămâne anul 1939, in istoria artistică, drept epoca unei noui Renaşteri. Numeroase accidente sunt de prevăzut, mai ales pe şosele, dinpricina inlUjUiGiii yuwud. liifcia I Lit iuti tO elit VOr ilTljPlinig^ pe conducătorii de automobile să alerge cu o viteză ce-i va arunca în braţele morţii. Deasemenă, din pricina influenţei lui Saturn, anul 1939 va fi anul crimelor şi dramelor pasionale. Numeroase divorţuri, sinucideri şi asasinate se vor înregistra din pricina acestei influenţe nefaste. Se va face o mare descoperire în domeniul aviaţiei, iar unul din cei mai celebri piloţi va dispare pe mare. Expoziţia dup New-York va fi îndoliată din pricina naufragiului unui mare transatlantic francez. In medicină, anii aceştia tulburi şi bogaţi în evenimente vor fi însemnaţi prin numeroase cercetări şi descoperiri. Astfel se pare că în 1939 se va descoperi un ser pentru vindecarea tulberculozei la adulţi, care va însemna dispariţia tuberculozei din lume. In ultimele zile ale anului, un mare savant german va descoperi primele taine ale cancerului, cari vor duce in anul următor la completa vindecare a cancerului. Tot astfel, in chirurgie vor fi mari progrese şi se vor face cele mai îndrăzneţe operaţii cu deosebit succes. "I I I II, In rezumat, vom avea un nou an foarte agitat, cu mari pericole, dar care vor fi înlăturate. Se pare că spectrul războiului general va dispare cu totul din Europa şi peste trei ani, în 192, lumeia va cunoaşte acea epocă ideală de pace şi linişte.... când oamenii nu vor mai aivera nevoie de preziceri . „ILUSTRAŢIUNEA ROMÂNA"