Inainte, iulie 1965 (Anul 22, nr. 6327-6353)

1965-07-22 / nr. 6345

ineríiile mmm 41 si pimi Liii in nun 11IMEI Lucrările ședințelor de miercuri dimineața ale celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român au fost conduse de tovarășii Petre Borilă și Constantin Pîrvulescu. Intîmpinat cu vii și puternice aplauze, tovarășul Gheorghe Apostol a prezentat Raportul cu privire proiectul Statutului Partidului Comunanist Român. Raportul a fost subliniat in repetate rînduri de aplauze puternice. In continuarea ședinței, tovarășul Petre Bobud a prezentat Congresului propunerea de a se alege comisia care să pregătească propunerile de candidați pentru membrii Comitetului Central al Partidului și ai Comisiei Centrale de Revizie. Congresul a aprobat in unanimitate comisia alcătuită din tovarășii: Nicolae Ceaușescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Vie Verde, Bayerle Iosif, Berghianu Maxim Cazacu Virgil, Dănălache Florian Pop Gheorghe, Drăgan Constantin, Drăgoi Stana, Fazekaș Ludovic, Gere Mihai, Matei Nicolae, Matei Ștefan, Mihai Nicolae, Militam Aldea, Pirvulescu Constantin, Pogea Brâncoveanu Roșu Gheorghe, Stanescu Ion, Stoica Gheorghe, Uglar Iosif, Vilcu Vasile. S-a anunțat apoi că un număr de persoane s-au adresat Congresului cu cererea de a li se reexamina situația de partid, și s-a propus să se aleagă o comisie care să examineze aceste apeluri. Congresul a aprobat constituirea comisiei. In urma consultării cu delegați din toate regiunile țării, tovarășul Constantin Dăscălescu, delegat al organizației regionale de partid Galați, a propus ca din comisia de apeluri să facă parte tovarășii: Guran Ion, Haș Teodor, Popa Dumitru, Predescu Ion, Stoica Ion. Congresul a aprobat pe membrii comisiei, in continuarea discuțiilor au luat cuvintul tovarășii Gheorghe Necula delegat al organizației regionale de partid București, Ion Cetățean 111, delegat al organizației regionale de partid Maramureș, losif Banc, delegat al organizației regionale de partid Mureș-Autonomă Maghiară, Ilie Murgulescu, delegat al organizației regionale de partid Oltenia, Constantin Drăgan, delegat al organizației orășenești de partid București, Ilie Cîșu, delegat al organizației regionale de partid Ploiești, Virgil Cazacu, delegat al organizației regionale de partid lași. In cursul ședințelor de dimineață au rostit cuvintări de satul tovarășii Zenon Kliszko, membru al Biroului Politic, secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez; Dipa Nusantara Aidit, președintele Comitetului Central al Partidului Comunist din Indonezia ; Jeno Pock, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Ungare; Armando Gossutta, membru al Direcțiunii Partidului Comunist Italian ; Bohuslav Lastovicka, membru al Prezidiului Comitetului Central al Partidului Comunist din Cehoslovacia, președintele Adunării Naționale Republicii Socialiste Cehoslovace ; Leo Duc Tho, membru al Biroului Politic, secretar al Comitetului Central al Partidului celor ce Muncesc din Vietnam, care a inminat apoi Prezidiului mesajul adresat Congresului al IX-lea al P.G.R. de către C.Q. al Partidului celor ce Muncesc din Vietnam; Ramiz Alia, membru al Biroului Politic și secretar al Comitetului Central al Partidului Muncii din Albania; Max Reimann, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Germania. Cuvintările de salut ale conducătorilor delegațiilor partidelor comuniste și muncitorești au fost subliniate ca vii aplauze de delegații și invitata la Congres. Lucrările ședințelor de după-amiază ale Congresului au fost conduse de tovarășii Stefan Voitea și Dumitru Coliu. Intîmpinat cu vii și puternice aplauze, a luat cuvintul tovarășul Alexandru Drăghici. La discuții, în continuare, au luat cuvintul tovarășii Vasile Daju, delegat al organizației regionale de partid Banat, Gheorghe Mihoc, delegat al organizației orășenești de partid București, Mihail Plorescu, delegat al organizației regionale de partid Argeș, Ion Delcea, delegat al organizației regionale de partid Oltenia, Ion Turca, delegat al organizației orășenești de partid București, Wilhelm Georg Wagner, delegat al organizației regionale de partid Brașov. In cursul ședințelor de dupăamiază au rostit cuvîntări de salut tovarășii Jeannette Thorez Vermeersch, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Francez; Damdinjavin Maidar, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluționar Mongol, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Mongole; Maurice Camara, delegatul Partidului Democrat din Guineea, ambasadorul Guineei la Moscova; Manuel Yepe Menendez, delegatul Partidului Unit al Revoluției Socialiste din Cuba, ambasadorul Republicii Cuba in Republica Populară Română ■, Carl Winter, purtător de cuvint al Partidului Comunist din S.U.A. ; Antonio Mire, membru al Comitetului Executiv și secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Spania ; Kostas Kohannis, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Grecia; James Reid, membru al Comitetului Politic al Partidului Comunist din Marea Britanie; Fried Furnberg, membru al Biroului Politic și secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Austria; Jean Torivé, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist din Belgia; Bruce Magnuson, membru al Comitetului Executiv National al Partidului Comunist din Canada, Manuel Rodrigues da Silva, membru al Secretariatului Comitetului Central al Partidului Comunist Portughez. Cuvintările de salut ale conducătorilor delegațiilor partidelor comuniste, muncitorești și altor partide democratice au fost subliniate cu vii aplauze de delegații și invitații la Congres. Lucrările Congresului continuă. (Agerpres). Darul oferit de C.C. al P.C.U.S. Congresului al IX-lea al P.C.R. Miercuri, 21 iulie, conducătorul delegației P.C.U.S., tovarășul Leonid Brejnev. Însoțit de membrii delegației, a predat tovarășului Nicolae Ceaușescu darul oferit Congresului al IX lea al P.C.R. de către C.C. al P.C U.S. — o machetă a monumentului Închinat cuceritorilor cosmosului. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a mulțumit călduros pentru darul oferit. Au fost de față tovarășii Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Alexandru Birlădeanu, Alexandru Moghioroș. .................................... . ..... Nicolae Ceaușescu Maurer in Editura politică In Editura politică in Editura politică a apărut. a apărut: a apărut: Ion Gheorghe Chivu Stoica Raport asupra Direc-Raport la cel de raport asupra directivelor Congresului alctivelor Congresului al . D ... . . al IX-lea Congres IX-lea a Partidului x'ea aarluul al Partidului c ° 7n,ist “ pri. Co“nnst vind planul de dezvolvind planul de 10 ani Comunist Român tare a economiei na pentru dezvoltareaționale pe perioada «nerneticii Lucrarea a fost editată 1966-1970 într-un tiraj de masă Lucrarea a fost editată Lucrarea a fost editată într-un tiraj de masă într-un tiraj de masă ZILE DE PUTERNIC AVANT IN CHIP COMUNIST Ceea ce se discută la Congresul al IX-lea constituie un prilej de bilanț și contract cu viitorul, pentru a da viată prevederilor din Directivele Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de dezvoltare a economiei nationale pe perioada 1966—1970 cu privire la planul de 10 ani penitru dezvoltarea energeticii. A privi în chip comunist sarcinile viitorului, înseamnă a căuta continuu acele elemente care să însemne cercetare științifică și tehnică nouă. Și iată părerile unor oameni din diverse sectoare în legătură cu ceea ce impune activitatea de azi și de mîine pentru a înfăptui în chip comunist sarcinile trasate de Partidul Comunist Român. MATEI GUȚĂ — brigadier, întreprinderea de foraj Craiova. Alături de toți sondorii patriei am luat cunoștință de sarcinile de bază ale noului plan cincinal, subliniate în Raportul Comitetului Central prezentat de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, prevederi materializate în continuarea industrializării socialiste. In lumina acestor prevederi, nouă ne revine sarcina de mare răspundere să descoperim și să punem în valoare rezerve sporite de hidrocarburi. Avem o experiență bogată în acest domeniu și cred că fiecare dintre sondorii care alcătuiesc brigăzile de foraj va contribui cu întreaga sa capacitate creatoare, cu răspunderea care i-o creează înaltul titlu de comunist, pentru membrii de partid, la săparea rapidă și economică a sondelor. DUMITRU DIJMARESCU — inginer șef al Exploatării miniere Motru. Ca fiecare om al muncii, mă simt nespus de fericit că trăiesc această vreme în care partidul comuniștilor ne conduce din victorie în victorie pe drumul viitorului luminos și fericit. Desigur că fiecare din problemele ridicate la Congres interesează deopotrivă în ritm pentru viitor. Pe mine marele însă, ca specialist m-au interesat problemele legate de extracția cărbunelui. Așa cum se subliniază în Raportul prezentat de către tovarășul Chivu Stoica în legătură cu Directivele Congresului al IX-lea al P.C.R., privind planul de 10 ani pentru dezvoltarea energeticii „în Oltenia, unde se află aproape 90 la sută din rezervele industriale de lignit cunoscute pînă acum, extracția de cărbune va crește de aproape 17 ori, de la circa 1,3 milioane tone în prezent pînă la aproximativ 22 milioane tone în 1975, din care jumătate în carieră“, în acest sens, va trebui să asigurăm măsuri la nivelul sarcinilor și cerințelor. Și succesele noastre de pînă în prezent sunt garanție a viitoarelor împliniri. EMIL MIRZAN — inginer șef cu dezvoltarea fabricației în Uzina „Electroputere"-Craiova. Extinderea și perfecționarea sistemului electroenergetic national, dezvoltarea liniilor de transport pentru a înlesni centralizarea producției de energie electrică în unități de mare putere și în general crearea unor noi mașini și aparataj electric la nivelul cerințelor impuse de actualele cuceriri ale științei și tehnicii moderne, sunt strîns legate de contribuția pe care noi o vom aduce acestui proces. Tocmai din aceste cerințe decurg sarcinile noastre de viitor. Fiecare comunist din uzina noastră, muncitor, inginer sau tehnician, trebuie să-și potrivească pasul pentru viitor. Vom începe construcția primei locomotive electrice de 6850 CP, produs la care în etapa actuală prelucrăm primele subansamble. Va începe producția noilor tipuri de întrerupătoare de medie și înaltă tensiune. Va trebui dezvoltată producția de motoare sincrone și asincrone. Și în întregul ansamblu, viitorul ne cheamă spre cercetare pentru a realiza produse cu performanțe ridicate. MIRCEA STOICHIȚA — inginer șef al întreprinderii regionale de electricitate Oltenia. Sarcinile pe care partidul ni le pune în față ne entuziasmează. Ne mîndrim cu faptul că in viitor Oltenia va dispune de o putere instalată de circa 3000 MW. Realizarea acestor prevederi cere din partea noastră o muncă temeinică și suntem conștienți de răspunderea și îndatorirea ce avem in înfăptuirea cu succes a sarcinilor privind dezvoltarea energeticii. Vom asigura cadrele necesare mîine. Sînt sarcini pe care nu pentru le trasează partidul. Noi răspundem „prezent" pe șantierele viitorului. ...Muncă plină de abnegație și căutări creatoare, întruchipate in tot ceea ce este mai frumos, mai entuziast, în tot ceea ce vom dărui muncii și vieții în numele și din însărcinarea partidului. GHEORGHE FLOREA In raionul Vînju Mare recoltatul a luat sfîrșit in aceste zile in care în Capitala patriei noastre se desfășoară lucrările celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român, oamenii muncii de pe ogoarele regiunii Oltenia iși manifestă atașamentul față de partid prin intensificarea eforturilor de a strînge cît mai grabnic recolta de păioase și de a pune temelii solide producției agricole din anul viitor. Pînă in dimineața zilei de 21 iulie, recoltatul păioaselor în regiunea noastră se realizase în proporție de 89 la sută din suprafața cultivată. Vînju Mare — al cincilea raion din regiune — a raportat terminarea recoltării păioaselor. Cooperatorii și mecanizatorii din acest raion au muncit în așa fel încît au reușit să depășească zilnic viteza planificată, să folosească tractoarele la executarea unui volum din ce în ce mai mare de arături. Recoltatul se apropie de sfîrșit și în raionul Craiova. în acest raion, unde suprafața cultivată cu grîu se ridică la 37.278 ha, mecanizatorii și cooperatorii au executat un mare volum de lucrări, ceea ce a fost cu putință numai prin folosirea tuturor forțelor și mijloacelor, a fiecărei clipe bune de lucru în cîmp, în aceste zile muncesc cu elan și harnicii cooperatori și mecanizatori din raioanele Filiași, Oltețu, Balș. Ei au reușit ca prin depășirea vitezei zilnice planificate să strîngă recolta de grîu de pe 92,86 și respectiv 83 la sută din suprafața planificată. Este de așteptat ca în zilele ce urmează, recoltatul griului să se intensifice și în raioanele Strehaia, Gilort, Gorj, Tr. Severin, precum și în comunele subordonate orașului Craiova. Nici o treabă nu-i mai urgentă și de mai mare răspundere pentru oamenii muncii de la sate decit strîngerea în aceste zile a recoltei de pe ultimele suprafețe Este cel mai prețios dar pe care îl pot face partidului. Biblioteca Qentrdă Regionala Omeniaifâ I Í1J Conducători ai partidului în mijlocul unor participanți la primul Congres al Partidului Comunist Român — 8 mai 1921. In piața Palatului R.P.Române în zilele desfășurării celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român.