Inainte, mai 1973 (Anul 30, nr. 8753-8779)

1973-05-29 / nr. 8777

m \ m  Duminică seara pe stadionul „Central“, uin frumos și interesant spectacol de muzică populară . Cea de-a treia ediție a Festivalului și concursului î interpreților cîntecului popular românesc „Marian Tănase", care s-a desfășurat timp de o săptămînă la Craiova, a confirmat bunul renume pe care l-a cîștigat 4 în rîndul iubitorilor de muzică populară, cit și interesul major pe care l-a trezit în rîndul specialiștii Lor de lot promițătorul său debut din 1969. Reunind, pe scena Teatrului Național din Bănie, aproape 700 de interpreți amatori din toate județele țării, competiția propriu-zisă a atins un nivel artistic deosebit, încununînd prestigiul acestei manifestări de interes național. ” " Epilogul festivalului a fost marcat de un mare și foarte frumos spectacol de muzică populară, organizat ț duminică seara pe stadionul „Central“. Mii de spectatori au ținut să fie prezenți la aceasta fericită sărbătoare a cîntecului popular romănesc, care a încheiat, cum nu se putea mai interesant, cele șase zile de cîntec și de poezie care au răsunat în aerul primăvăratec al Craiovei. Prezența în spectacol a celor mai valoroși laureați ai actualei ediții ai festivalului, cît și a unor interpreți profesioniști de prestigiu ai muzicii populare românești, precum Maria Crăciun, Petre Baribu, Gheorghe Roșoga, Nelu Huțu, Maria Pietraru, Angela Buciu, Ionela Prodan, Doina Badea și Ion Dolăinescu, a conferit concertului de pe stadion o ținută artistică elevată. Aceeași excelentă organizare, de care s-a bucurat întregul festival, a avut darul să creeze un cadru minunat de desfășurare al concertului-vedetă. Sub lumina feerică a reflectoarelor, pe scena special a amenajată pe gazonul stadionului, cîntecul popular românesc s-a înfrățit cu poezia și buna dispoziție, cucerind inimile publicului. ^ GH. POPESCU \ \ \ Concurs aplicativ militar „Pentru patrie”” în dimineața zilei de 27 mai, în apropierea municipiului Craiova, s-a desfășurat concursul aplicativ militar.Pentru patrie“ la care au participat peste 20 de grupe din școli și întreprinderi. în cadrul concursului s-au parcurs diferite trasee presărate cu multe momente neprevăzute. După aceea, participanții au asistat la festivitatea de premiere. S-au remarcat grupele de la Liceul „Nicolae Titulescu“, obținînd locul I atît la proba de fete, cît și la cea de băieți, precum și cele ale Liceului „Nicolae Bălcescu“, Liceului de chimie, cooperativei „Arta populară“ printr-o bună comportare. " Organizat de către Comitetul municipal Craiova al U.T.C., cu sprijinul Centrului militar județean, acest concurs precede închiderea festivă a anului de Pregătire militară — școlar, sportiv și universitar — ce va avea loc duminică 3 iunie pe stadionul „Tineretului“. SANDU ȘTEFAN șef de sector la Comitetul municipal Craiova al U.T.C. Stănciugelu Sever — comuna Poiana Mare. Nu aui primit alocația de stat pe primele 3 luni deoarece acest drept se naște după 90 zile de la încadrare pentru cei angajați cu contract de muncă pe durată nedeterminată, nu din prima zi de la încadrare. Pistrițu Nicolae — comuna Secu. Față de dispozițiile Decretului nr. 285/ 1960 nu puteți pretinde alocația de stat și pentru copilul aflat în întreținerea statului, urmînd să beneficiați de alocație pentru ceilalți 5, în sumă de 600 lei lunar. Fileu Elena — str. Brazda lui Novac nr. 116 Craiova. Ați dobîndit proprietatea asupra terenului prin prescripția de 30 ani dacă a fost o posesiune continuă, neîntreruptă, netulburată, publică și sub nume de proprietar: Diaconu Tudor — comuna Gîngiova. Rezolvați mai întîi litigiul dintre dv. și C.A.P. cu privire la suprafața de teren, și numai după aceea puteți emite alte pretenții. Dumitru Radu — cartier Valea Roșie, bl. 4, sc. A, et. 4, ap. 17 Craiova. In scrisoare nu menționați în , ce a constat violarea de domiciliu. Dar dacă persoana în cauză a pătruns fără drept în locuința dv., impotriva voinței dv., faptul constituie infracțiune. nutA andrei consilier juridic ÎNAINTE FOTBAL România-R.D.G. 1-0 (0-0] Așteptat cu viu interes, meciul oficial dintre primele reprezentative de fotbal ale României și R.D.G. disputat duminică pe stadionul „23 August“ din Capitală a consemnat victoria echipei noastre, care s-a dovedit superioară formației oaspe, oferind o gamă mai largă de execuții tehnice, o concepție tactică de ansamblu mai mult ancorată în viziunea fotbalului modern. De aceea, indiferent de numărul ocaziilor de gol consumate la ambele porți, victoria „tricolorilor“ este pe deplin meritată; în ansamblu, meciul a fost de bună valoare tehnică spectaculară, datorită contrisibuției ambelor formații. Așa cum era de așteptat, cele două echipe și-au arătat încă din primele minute intențiile : românii au atacat tot timpul, cu efective sporite, uneori chiar și cu doi fundași, în timp ce oaspeții, practicînd un marcaj strict la om, au supraaglomerat zona din fața lui Blochwitz, încercînd prin contraatacuri (uneori destul de inspirate), obținerea echilibrului. Armele celor două echipe în această întrecere au fost, cum era și normal, diferite. Jucătorii noștri au atacat variat, fie cu deschideri lungi pe extreme (mai ales în direcția lui Troi), fie prin pase scurte sau prin lansarea de către înaintași a balonului în locuri mai puțin aglomerate, care să favorizeze șuturi prin surprindere expediate de către mijlocași (așa cum a făcut-o, frecvent, Dumitru) sau chiar de către fundașul central Dinu. In această partidă, mult mai bine decit pînă acum a ieșit în evidență la jucătorii noștri creșterea ritmului de joc în organizarea și desfășurarea atacurilor. In meciul de duminică, întreaga echipă s-a comportat bine, meritele puțind fi împărțite în mod egal. Referindu-ne la craioveanul Marcu, după părerea noastră, acesta a reușit — atît cît a fost jucat — să se încadreze în concepția de ansamblu a echipei, dar utilitatea lui poate fi substanțializată în condițiile în care va evolua în deplasare, pe spații mai puțin sau deloc aglomerate, în situații în care nu se mai pune și sarcina de a participa la desfacerea pachetului defensiv al adversarului. Despre Țarălungă nu putem spune prea multe, pentru că a fost prea puțin folosit. Unicul gol al partidei s-a înscris de către Dumitrache. Interceptînd inteligent o degajare a portarului Blochwitz, el a șutat fulgerător în colțul opus, făcînd inutilă orice intervenție. Și astfel tricolorii au făcut încă un pas prețios spre cîștigarea grupei în care joacă. Le dorim, în continuare, succes! Cursuri de tenis de cîmp și natație In spiritul Hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la dezvoltarea culturii fizice și sportului, Consiliul județean pentru educație fizică și sport a trecut la măsuri concrete. Una din acestea constă în organizarea de cursuri pentru învățarea tenisului de cîmp și a natației. înscrierile pentru cei care doresc să se inițieze în tainele acestor sporturi se fac la sediul C.J.E.F.S., în fiecare zi, în cursul acestei săptămîni. In cadrul ultimei etape a diviziei naționale B, formația craioveană feminină Voința a întîlnit pe C.S.U. Construcții — București. Prestînd un joc de bun nivel tehnic, craiovencele au obținut victoria cu scorul de 13—11 (6—5), cea mai eficace jucătoare a lor fiind Mariana Tudor, autoare a șase goluri. V. P. Timp de două zile, stadionul „Central“ din Craiova a găzduit faza județeană concursului de tetratlon rezervat școlilor generale. La această întrecere au participat echipele școlilor generale nr. 2 și 23 din Craiova, nr.T, din Calafat, nr. 7, din Băilești și formațiile similare din Maglavit, Coșoveni și Dunăreni. în final, primul loc și titlul de campioană județeană pe anul 1973 a revenit echipei Școlii generale nr. 2 din Craiova cu 2117 puuncte, antrenată de prof. Nicolae Buligă. Pe locul doi s-a clasat formația Școlii generale din Dunăreni cu 1812 puncte, locul trei revenind Școlii generale nr. 1, Calafat, care a realizat 1561 de puncte. La individual, primul loc la fete a fost ocupat de Vasilica Ioanu de la Școala generală nr. 2 Craiova, cu 234 de puncte, iar la băieți de Constantin Enea, din Dunăreni, cu 240 P. VASILE coresp. Baschet Pe terenul Școlii sportive din Craiova s-a încheiat competiția desfășurată în cadrul campionatului de calificare la juniori și școlari, atît pentru fete cît și pentru băieți. în întrecerea rezervată băieților au participat echipele S.S.E. Craiova, Liceul „Frații Buzești“, Liceul nr. 3 și echipa a doua a Liceului „Nicolae Bălcescu“. Formația școlii sportive de elevi a terminat întrecerea fără să cunoască înfrîngerea. Sportivii la care ne referim au înscris în total 1019 puncte primind doar 524, calificîndu-se pentru etapa următoare. La fete au participat formațiile Liceului „Tudor Arghezi“, Școlii generale nr. 12, Liceului „Nicolae Titulescu“ echipa a doua a liceului „Tușidor Arghezi“. Prima formație a Liceului „Tudor Arghezi“ a terminat turneul cu cinci victorii și o înfrîngere, calificîndu-se pentru etapa următoare. D. BURLACU coresp. mm Azi va informam despre: Noul mers al trenurilor In noaptea de 2 spre 3 iunie 1973, va intra în vigoare noul mers al trenurilor. Ce schimbări și îmbunătățiri urmează să aibă loc după această dată în vasta rețea a căilor ferate în continuă diversificare și modernizare ? Intre altele, se prevăd importante sporuri în ceea ce privește viteza tehnică, lungiri și înființări de trasee. Astfel, ca urmare a cererilor îndreptățite ale călătorilor, a nevoilor economiei noastre naționale, noul mers al trenurilor prevede introducerea trenului accelerat Craiova-Simeria-Cluj și retur, cu plecare din Craiova la orele 23,52, sosirea avînd loc în stația finală la ora 7,42. Plecarea din Cluj spre Craiova va avea loc la ora 14,02, iar sosirea în Craiova la ora 21,59. Un alt tren accelerat pe distanța București Nord — Deva, cu trecere prin Simeria, va pleca din Craiova la ora 8,15, va ajunge în Deva la ora 13,12, iar la înapoiere va sosi în Craiova la ora 19,10, urmînd apoi să ajungă la București la 22,02. Cu destinația Orșova s-a introdus în noul mers al trenurilor un personal cu plecare din Craiova la ora 4,22, sosire la Orșova la ora 7:19, urmînd să sosească în Craiova la 19:34. Pe distanța Craiova — Tg. Jiu și retur s-au introdus două perechi de trenuri remorcate de locomotive electrice, durata parcursului reducîndu-se, conform noului mers al trenurilor, cu 50—60 de minute. Din dorința de a transporta personalul navetist de la și înspre Craiova la o serie de unități economice mari din județ, la o oră cît mai apropiată de începerea programului de lucru, s-au adus unele îmbunătățiri, după cum urmează : trenul motor 1509/1510 Craiova — Filiași și retur, pleacă din stația de formare la ora 15,25, urmînd să sosească la Filiași la ora 16,14, iar din Filiași același tren pleacă la ora 16,20 și ajunge în stația Craiova la 17,11. îmbunătățirile aduse în noul mers al trenurilor vor contribui la desfășurarea în tot mai bune condiții a activității în diferite domenii. CONSTANTIN I. DINCA Regionala căi ferate Craiova CĂLĂRIE Primul concurs oficial al anului Timp de cinci zile, baza hipică din Parcul Poporului a găzduit primul concurs oficial al anului organizat de Federația de specialitate, contînd pentru prima etapă a campionatului republican pe echipe. Disputa a fost foarte vie, din cei peste 80 de călăreți și 110 cai, cu greu se pot face evidențieri speciale. De fapt, aproape la toate probele, cîștigătorii au fost stabiliți in urma barajelor. La dresaje seniori, pe primul loc s-a clasat călărețul sibian Hertz Ilisch, cu calul Artist, care în proba Sf. Gheorghe a totalizat 893 de puncte. La dresaj intermediar, primul s-a clasat Iosif Molnár de la Steaua, cu 857 de puncte, pe calul Suspin. La juniori, cîștigătoare a fost declarată stelista Daniela Molnár cu 311 puncte, pe calul Siret. La categoria obstacole, juniori 16 ani, după probele de baraj pentru care se calificaseră cinci dintre cei 31 de concurenți, pe primul loc, cu zero puncte penalizare și cu un timp foarte bun (37 secunde) s-a clasat Razván Stroescu de la Steaua pe calul Piersic, în timp ce la juniori 18 ani, locul I, a revenit sibianului Klaus Schneider, pe calul Călin. La categoria obstacole (semiușoară), din 34 concurenți 10 au terminat concursul cu zero puncte penalizare, ceea ce a determinat participarea lor la baraj, în urma căruia proba a fost cîștigată de ieșeanca Gioconda Pînzaru, pe calul Bard. Tot la obstacole ușoară s-au prezentat...categ. 46 de călăreți din care au rămas 12 pentru baraj. Dintre ei, doar Gh. Teohari (Mangalia) a terminat cu zero puncte penalizare. La obstacole, (categorie mijlocie), primul loc a revenit sportivului sibian Alexandru Burtea pe calul Strop, tot la departajare prin baraj, cu 31 secunde și șapte zecimi. Din cele 16 concurente, la proba de obstacole rezervată fetelor, doar două au terminat parcursul cu zero puncte penalizare. In barajul direct dintre ele, stelista Mariana Moișanu, pe calul Pipăruș, a învins-o pe ieșeanca Gioconda Pînzaru. Proba de obstacole pe echipe a oferit o surpriză, în sensul că primul loc a revenit călăreților de la Recolta Mangalia, cu opt puncte penalizare, care au fost urmați de C.S.M. Sibiu (11 puncte penalizare), Petrolul Ploiești (12 puncte penalizare), formații care au reușit să lase în urma lor echipele favorite ale cluburilor bucureștene Steaua și Dinamo. ȘT. GURGUI coresp. Revelația concursului de călărie de la Craiova : GH. TEOHARI — Recolta Mangalia — cu SATRAP, cîștigător al probei de obstacole — categoria ușoară. Foto : Vasile Popovici Radioamatorism Duminică s-a încheiat la Craiova concursul de radioamatorism programat în cadrul etapei a doua a Cupei României, sub denumirea sugestivă de „Vînătoarea de vulpi“. Disputat timp de patru zile în zona pădurii Bucovăț, pe un traseu de opt kilometri, concursul a reunit la start 140 de concurenți din întreaga țară. Pe categorii, ocupanții primului loc sunt următorii: FRECVENȚA DE 3,5 MHz seniori: Candiano Breabăn (Suceava) și Tibor Covaci (Bihor); senioare : Maria Olah (Sălaj); juniori: Constantin Nae (Buzău); junioare: Mihaela Militaru (Dîmbovița). La această probă, reprezentanta județului nostru, Eugenia Papuc, a ocupat locul trei. FRECVENȚA DE 144 M.Hz seniori: Ion Mierluț (Bihor); senioare: Doina Farcaș (Maramureș); juniori: Ștefan Gaidș (Bacău); junioare: Katalin Biro (Bihor). Prof. VASILE POPOVICI Campionatul republican de fotbal al juniorilor „II“ Craiova pe locul doi Actul final al campionatului republican de fotbal al juniorilor și, totodată, disputa de la distanță dintre echipele craiovene S.S.E. și Universitatea a luat sfîrșit. Beneficiind pentru prima oară de întreg lotul (șase jucători au fost promovați la echipa de tineret rezerve), echipa de juniori a Universității, antrenată de Gh. Seăeșteanu, a reușit duminică o splendidă victorie în fața formației Oltul din Slatina cu scorul de 12—1 (3—0). Golurile au fost înscrise de Bălăci (5), Boldici (3), Mîrșu (2), Bujenescu și Cojocaru. Celelalte două echipe craiovene de juniori, care activează în campionatul național, s-au întîlnit duminică între ele. In acest meci, S.S.E. a învins pe Electroputere cu 3—2 (0—2). După un început bun, în care a reușit să puncteze de două ori prin Chirea, în minutele 7 și 35, Electroputere a slăbit ritmul în partea a doua a meciului primind trei goluri înscrise de Mirea (50, 75) și Cîrțu (70). Victoria echipei Școlii sportive a fost posibilă, după părerea noastră, și datorită evoluției portarului Netrancă de la Electroputere, căruia i se pot imputa toate cele trei goluri primite. De fapt, ni s-a părut că acest portar a mimat că apără, fapt pentru care conducerea club atrebui să acționeze. GH. DRAGHICI coresp. Din nou panică in careul oaspeților. Fază din partida Electroputere — Minerul Anina (2—0). Foto : V. Popa Modificări ale examinării pentru obținerea permisului auto In scopul sporirii exigenței în evaluarea cunoștințelor teoretice și practice ale persoanelor care se prezintă la examenul pentru obținerea permisului auto, de la 1 iunie a.e., intră în vigoare o serie de modificări ale examinării. In legătură cu acestea, maiorul inginer Grigore Nicolae, din Direcția circulație a Inspectoratului General al Miliției ne-a făcut o serie de precizări pe care le redăm. In privința cunoașterii regulilor de circulație, timpul afectat pentru rezolvarea întrebărilor din chestionar s-a redus de la 45 la 30 de minute. Pentru rezolvarea întrebărilor din chestionarul de mecanică, la dispoziția candidaților se află doar 10 în loc de 15 minute ca pînă acum. La conducerea în poligon s-au stabilit o serie de probe de îndemînare pentru fiecare categorie de autovehicul. Pentru motorete și motociclete s-au prevăzut: mers sinuos printre cinci jaloane, 6 opturi (cite trei pe sens) printre 4 jaloane, mers în linie pe o pistă în lungime de 50 metri și lățimea de 0,5 metri cu brațul sting ridicat orizontal. Timp de executare — 4 minute. Candidații reușiți vor fi examinați, în continuare, pe traseu. Pentru obținerea permiselor auto B și C sau tractoare rutiere, s-au introdus: mers sinuos printre 5 jaloane înalte de 1,5 metri și dispuse la o distanță egală cu 1,5 lungimea autovehiculului, gararea din dreapta și din stingă într-un spațiu egal cu 1,5 lungimea autovehiculului și 1,5 lățimea acestuia, delimitat prin grilaje, întoarceri, parcări în spațiu limitat, mersul cu spatele într-un spațiu cu lungimea de 30 metri și lățimea egală cu 14 din lățimea autovehiculului, cu oprire la punct fix. Pentru autoturisme și tractoare, timpul de executare a probelor de îndemînare s-a fixat la 6 minute, iar pentru autocamioane la 7 minute. De reținut este faptul că acolo unde au doborît jaloane, candidații pot relua de două ori manevra respectivă. In timpul probelor, ei pot efectua manevre de corecție. Cei ce nu pot executa probele vor fi respinși fără a mai continua celelalte probe pe traseu. Este evident că în asemenea condiții, celor slab pregătiți li se va bara calea spre obținerea permisului de conducere auto. C. CONSTANTINESCU 29 — V 1972 — I Electroputere— Minerul Anina: 2-0 (1-0) Pentru o cît mai fidelă redare a jocului dintre divizionarele B de fotbal Electroputere Craiova și Minerul Anina, desfășurat duminică la prînz pe stadionul „Central“ din Craiova, la care au asistat peste 3000 de spectatori, se impune o precizare 3 pe parcursul primelor 50 de minute de joc, minerii nu au expediat nici un șut pe spațiul porții lui Vasilescu. Ei au realizat doar o singură acțiune capabilă să dea emoție tribunelor : Mathe, scăpat singur, este blocat cu siguranță de portarul craiovean. Hotărîtă de la început să se apere, deseori prin mijloace antijoc, echipa din Anina a fost dominată net de către formația gazdă care, desfășurînd un joc curat, bine legat, consistent sprijinit de cei doi mijlocași în remarcabilă vervă, a asigurat partidei un singur sens, spre poarta talentatului portar al echipei Minerul — Boniș. Categorica dominare a craiovenilor a fost, însă, marcată de prea puține momente hotărîtoare. Dintre acestea merită subliniate fazele care au dus la înscrierea celor două goluri: în min. 29, craiovenii marchează primul lor punct, prin Tacoi, care a transformat cu siguranță un penalti la un fault asupra lui Astabadeff ; în min. 50, Șarpe stabilește scorul final, reluînd cu capul în plasă. Datorită ratărilor înregistrate, Electroputere nu a putut realiza scorul care să reflecte diferența de valoare de pe teren. Elevii antrenorului craiovean Eftimie au avut prilejul să mai înscrie, duminică, cel puțin trei-patru goluri. In orice caz, exceptînd nesiguranța din fazele de finalizare, echipa craioveană marchează un evident progres se deosebește de ceea ce era cu cîteva luni în urmă. In partida de duminică, arbitrului bucureștean Gh. Vasilescu n. i s-au aliniat următoarele formații : ELECTROPUTERE: Vasil Cotoșman, Berneanu, Bîtlan, Lepădat — Stanciu, Mateescu — Ugrabaeieff, Lichea (Cioreia), Tacoi (Chiurluc), Șarpe. MINERUL : Boniș — Sturza II, Tudor, Spălățelu, Tuculia Copăceanu I, Mocanu ,Anghel, Mathe, Sturza I, Toderașcu. I. AMARAȘTEANU coresp. TELEX PARIS 27 (Agerpres). — Campionatele internaționale de tenis ale Franței au programat primele partide din turul doi al probei de dublu bărbați. Cuplul Ilie Năstase (România). Jimmy Connors (S.U.A.) a învins cu 6—2, 6—3 perechea Loyo Mayo (Mexic), Battegy (Franța). ★ HAGA 28 (Agerpres). — Turneul internațional de polo pe apa de la Utrecht s-a încheiat cu victoria reprezentativei Olandei, care a totalizat 5 puncte. Pe locul secund s-a clasat echipa R.F. Germania — 4 puncte, urmată de formațiile României — 2 puncte și Iugoslaviei — 1 punct. Iată ultimele rezultate înregistrate: Olanda — Iugoslavia 4—3; R.F. Germania — România 5—4. ★ MOSCOVA 28 (Agerpres). — Echipa de fotbal Jiul Petroșani, aflată în turneu în U.R.S.S., a jucat la Karaganda cu formația locală Șahtior. Victoria a revenit gazdelor cu scorul de 2—1 (2—1).