Inainte, octombrie 1974 (Anul 31, nr. 9192-9218)

1974-10-01 / nr. 9192

6000 m forați peste pian Colectivul Schelei de foraj Craiova, sporindu-și eforturile în vederea realizării cu succes a angajamentelor asumate în întrecere, a depășit cu 6000 m planul de foraj. Aceasta în condiția realizării unei economii la prețul de cost ce se ridică la suma de 1,3 milioane lei. Succesele dobîndite sunt și rodul aplicării metodelor moderne de lucru, printre care amintim : forajul optimizat, forajul cu diamante, forajul cu jet, drumul critic de port-montaj montaj-transal instalați UsLAi, fost, astfel, predate beneficiarului 8 sonde peste plan, iar productivitatea muncii a fost realizată în proporție de 105,5 la sută. a ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AI PCR ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN. Documentele programatice ale partidului — pe masa de lucru Preocupări susținute pentru valorificarea superioară a rezervelor economico-naturale Comuniștii, toți cooperatorii noștri, la fel ca întregul popor, au studiat cu deosebit interes documentele programatice ale partidului , proiectul de Directive, proiectul de Program și Tezele C.C. al P.C.R. Aceste istorice documente pun în fața cooperativelor agricole sarcini de mare însemnătate economică , asigurarea valorificării depline a fondului funciar, utilizarea rațională a forței de muncă, perfecționarea organizării muncii, diversificarea în continuare a activității productive. Am reținut acel paragraf din proiectul de Directive în care se precizează : „Se vor lua măsuri pentru întărirea economico-organizatorică a fiecărei unități cooperatiste. Se va acționa cu hotărîre pentru reducerea cheltuielilor de producție, pentru creșterea eficienței agriculturii cooperatiste". O analiză retrospectivă a activității noastre pune în evidență marile rezerve economico-naturale pe care le avem pentru sporirea substanțială a producției vegetale și animale. De altfel, în în care ne aflăm, cincinalul C.A.P. „Drumul lui Lenin“ din Cetate s-a detașat sensibil, reușind să bine fondul valorifice mai funciar, baza tehnico-materială de care dispunem, forța de muncă existentă. Ca urmare, an de an, au crescut producțiile la hectar și pe cap de animal, ceea ce ne-a dat posibilitatea să sporim contribuția noastră la fondul Ing. ION LUPU președintele C.A.P. „Drumul lui Lenin“ din Cetate (Continuare in pag a III-a) SA I.P.B. CRAIOVA Există suficiente resurse de creștere a productivității muncii In perioada care a trecut de la începutul anului, colectivele de muncă ale întreprinderii de prefabricate din beton Craiova și-au unit forțele în vederea îndeplinirii integrale a sarcinilor revenite din planul de stat pe anul în curs. Eforturile depuse au permis obținerea unor însemnate cantități de produse peste prevederi : 4,3 km tuburi precomprimate, 3635 mc panouri pentru locuințe, 5150 mc diverse prefabricate. A..arî ziitd, însă, situația sub aspect valoric, se constată că unitatea respectivă a înregistrat o serioasă restanță la producția globală. Cauza principală a acestei nerealizări constă în faptul că productivitatea muncii a fost îndeplinită doar în proporție de 99,1 la sută. Ce factori au determinat ca indicatorul productivității muncii să se situeze sub nivelul planificat ? Am încercat să aflăm răspunsul cu ajutorul tovarășului ing. Marin Langa, șeful secției mecano-energetice. „Noi ne-am preocupat în mod deosebit — ne-a relatat interlocutorul — să folosim la întreaga capacitate mașinile și utilajele din dotare. Acest fapt se poate demonstra cu ajutorul indicilor de folosire a instalațiilor de bază, care depășesc sarcinile stabilite de Comitetul județean de partid“. Intr-adevăr, cele relatate ne conving de faptul că au existat preocupări în direct NICOLAE PETOLESCU (Continuare în pag. a III-a) L Proletari din toate tarile unui-vili mte Ședința Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. In ziua de 30 septembrie 1974 a avut loc ședința Comitetului Executiv al P.C. al P.C.R., prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Comitetul Executiv a dezbătut pe larg propunerile de modificări la proiectul legii retribuirii după cantitatea și calitatea muncii — modificări rezultate ca urmare a discuției publice a proiectului legii, precum și din dezbaterea acesteia în cadrul comisiilor Marii Adunări Naționale. Apreciind că modificările aduse legii asigură o mai judicioasă aplicare în viață a principiilor eticii și echității socialiste în domeniul retribuției oamenilor muncii, Comitetul Executiv a stabilit ca proiectul legii să fie supus spre aprobare Marii Adunări Naționale. (Continuare in pag. a IV-a) I.M.M.R. Secvență de muncă de la atelierul de reparații S.D.E. Foto : FI. Mălin SPORT In pag. a Il-a BLOC PENTRU TINERET. La ferma din Măceșu de Jos, a I.A.S., au fost terminate lucrările primului bloc pentru tineret. Compus din parter și etaj, avînd 10 camere spațioase și luminoase, blocul gura condiții de va asicazare dintre cele mai bune pentru tinerii lucrători ai fermei. LA ATENEUL ROMÂN. Duminică, orchestra simfonică a Filarmonicii din Craiova, sub bagheta dirijorului Teodor Costin, a prezentat în sala Ateneului Român din București un concert radiotelevizat. In program au fost incluse lucrări de Haydn, Paul Constantinescu și D. Șostakovici. DEZBATERI. Sub egida Comitetului județean de cultură și educație socialistă, la Perișor, Giubega, Galicea Izvoare, Melinești, Mare, Fărcașu, Tălpașu și Goești au avut loc dezbateri pe marginea proiectelor Programului P.C.R. și Directivelor Congresului al XI-lea al partidului. ACTIVITĂȚI PATRIOTICE. începînd de ieri, în județul nostru funcționează încă opt tabere de muncă patriotică, cu un efectiv de 2500 de elevi. Numărul total al elevilor și studenților ce participă la activități patriotice se ridică, în prezent, la peste 40.000. încheierea vizitei în țara noastră a președintelui Liberiei Vizita oficială de prietenie în țara noastră, întreprinsă la invitația președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, de președintele Republicii Liberia, William R. Tolbert jr., s-a încheiat luni dimineață, cînd șeful statului liberian a părăsit Bucureștiul. Ceremonia plecării a avut loc pe aeroportul Otopeni, împodobit sărbătorește cu prilejul acestui eveniment, cu portretele celor doi președinți și drapelele României și Liberiei, cu urări în limbile română și engleză. „Să se dezvolte și să se întărească prietenia dintre popoarele Republicii Socialiste România și Republicii Liberia !“, „Trăiască pacea și prietenia între popoare!“ — scria pe mari pancarte. Președintele Nicolae Ceaușescu l-a condus pe înaltul oaspete de la reședința oficială și pînă la aeroport, unde cei doi șefi de stat au fost salutați cu însuflețire ovații și aplauze de numeroși cetățeni, care au manifestat îndelung pentru prietenia româno-liberiană, pentru pace și prietenie între națiuni. O gardă militară a pre(Continuare în pag. a IV-a) In marea majoritate a cooperativelor agricole de producție s-a încheiat recoltatul florii-soarelui. Au mai rămas de recoltat mici suprafețe în cooperativele agricole de producție ce aparțin de consiliile intercooperatiste din Apele Vii, Argetoaia, Amărăști și Băilești. Și în cooperativele în care au mai rămas mici suprafețe de recoltat, consiliile de conducere au organizat munca în așa fel, incit astăzi să se încheie recoltatul la această cultură. Paralel cu recoltarea, cooperativele agricole de producție din Bîrca, Boureni, Filiași, Giurgița, Ghindeni, Măceșu de Jos, Murgaș, Plopșor etc. au eliberat imediat terenul în vederea pregătirii solului și a însămințărilor de toamnă. Intreaga suprafață care a fost cultivată cu floarea-soarelui, de 26 822 ha, a fost destinată culturilor de toamnă. Acesta este și unul din motivele pentru care cooperativele agricole de producție au grăbit eliberarea terenului, pe lângă faptul că s-a urmărit ca operația de recoltare să se facă în perioada optimă, fără pierderi. Demn de remarcat este și faptul că, paralel cu recoltatul, toate cooperativele au expediat, operativ, la bazele de recepție, producția de floarea-soarelui. J yHRAL Se recoltează floarea-soarelui de pe ultimele suprafețe C.A.P. „Octombrie Roșu“ din Ghidici.In grădina de legume, elanul tinerelor fete se îmbină cu cooperatoarelor experiența vîrstnice. Producții superioare Președintele cooperativei agricole de producție din Covei, Mihai Petrescu, ne-a comunicat că, din cele 400 ha cultivate cu porumb, au fost recoltate 220 ha și în prezent cooperatorii grăbesc această lucrare. Producția obținută, pînă în prezent, este în medie de 7 000 kg porumb boabe la hectar. Producții mari au obținut cooperatorii Ionașcu Pascu, Maria Brîulung și Victoria Niță care au recoltat, de pe suprafețele lucrate în acord global, cite 9 000 kg porumb boabe la hectar. Producții mari la hectar s-au realizat și la sfecla de zahăr,