Inainte, ianuarie 1980 (Anul 37, nr. 10818-10842)

1980-01-03 / nr. 10818

ANUL XXXVI NR 10 818 I JOI 3 IANUARIE 1980 1 4 PAGINI 30 BANI MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI, CETĂȚENI AI REPUBLICII SOCIALISTE ROMNIA. Anul 1979, pe care il încheiem peste cîteva minute, a marcat un nou pas înainte în dezvoltarea și modernizarea bazei tehnicomateriale a societății noastre, în sporirea avuției naționale și ridicarea nivelului de trai al poporului, în înfăptuirea obiectivelor edificării socialismului și comunismului pe pămîntul României. La 23 August am sărbătorit împlinirea a 3 decenii și jumătate de la victoria revoluției de eliberare națională și socială, trecând în revistă victoriile epocale obținute de clasa noastră muncitoare, de întregul popor, sub conducerea Partidului Comunist, în înfăptuirea revoluției și construcției socialiste, în lichidarea înapoierii țării și făurirea unei civilizații materiale și spirituale noi, în afirmarea României ca țară liberă, prosperă și independentă. In acest an a avut loc, de asemenea, Congresul al Xll-lea al partidului, care a făcut bilanțul realizărilor dobîndite în actualul cincinal, a analizat stadiul actual al dezvoltării societății românești și a stabilit obiectivele și sarcinile pentru următoarea etapă istorică. Toate marile înfăptuiri în transformarea revoluționară a societății, în creșterea potențialului ei material spiritual, sunt rezultatul poli liticii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului științific, adevărurile universal valabile, la condițiile concrete ale României, al elanului întregului popor care înfăptuiește programul partidului ce exprimă interesele și aspirațiile supreme ale întregii națiuni. Aceste realizări pun in evidență superioritatea orînduirii noastre socialiste care asigură manifestarea plenară a energiei și capacității creatoare a poporului nostru. Pentru succesele de seamă realizate pe toate planurile în anul 1979, adresez, în aceste momente solemne, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor care, sub conducerea gloriosului nostru partid, își făurește, liber și demn, propriul destin — destinul socialist și comunist. Noul an în care intrăm este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a întregului cincinal. Să ne mobilizăm toate forțele pentru transpunerea cu succes în viață a prevederilor planului pe 1980, ridicind la o calitate nouă, superioară, activitatea din industrie, agricultură, transporturi, construcții, din știință și învățămînt, din toate domeniile construcției socialiste. Să aplicăm ferm noul mecanism economico-financiar, întărind continuu autoconducerea și autogestiunea economică și ridicind eficiența întregii producții materiale. Să menținem mereu viu spiritul revoluționar în muncă și creație, să milităm neobosit pentru ridicarea nivelului de conștiință al maselor și promovarea în toate sferele de activitate a prin(Continuare in pag. a IV-a) PREZENȚI LA DATORIE Și la această cumpănă dintre ani, numeroși oameni ai muncii au făcut excepție de la regula obișnuită de sărbătorire a revelionului, ei aflîndu-se, atenți și concentrați, la locurile lor de muncă, pentru a asigura continuitatea proceselor de producție, a acelor procese care nu admit întreruperea. Este vorba de muncitorii, tehnicienii și inginerii din unitățile cu „foc continuu“ care, în pragul acestui nou an, ultimul al cincinalului revoluției tehnico-științifice și al deceniului în care ne aflăm, și-au urat sănătate și mari succese în muncă aflîndu-se în fața tablourilor de comandă, a complicatelor instalații tehnologice. Centrala electrică de termoficare Craiova I’e sute de muncitori, tehnicieni și ingineri din această prestigioasă unitate doljeană care, de cînd a fost racordată la circuitul productiv, a furnizat economiei naționale peste 71 miliarde kWh energie electrică și însemnate cantități de energie termică, noul an i-a găsit la datorie, la locurile lor de muncă, între aceștia, dispecerul șef Șerban Nicodim, maiștrii Ștefan Poenaru și Gheorghe Oțel, operatorul Marin Călina, șeful de secție — ing. Dumitru Dina, au urmărit cu atenția cuvenită buna funcționare a puternicelor agregate din dotare. Așa a fost posibil ca, în acea noapte de început de an, totul să decurgă normal, nimic să nu perturbe desfășurarea normală a proceselor de producție. Ca atare, lucrătorii acestei unități au „pulsat" în sistemul energetic național întreaga cantitate de energie electrică solicitată, asigurînd integral necesitățile consumatorilor casnici sau industriali. Concomitent, oamenii de aici au acoperit în întregime și solicitările de energie termică ale întreprinderii de sere Ișalnița, ca și pe cele ale Combinatului chimic. Altfel spus, un debut bun în noul an, Combinatul chimic Craiova Prestigioasa ctitorie chimiei doljene nu a cunoscut „odihna“ nici în noaptea revelionului. Complicatele instalații ale acestei unități — al cărei colectiv a fost distins, în urmă cu cîțiva ani, cu Ordinul Muncii clasa I și Ordinul Muncii clasa a III-a pentru rezultatele remarcabile înregistrate în întrecerea socialistă și care furnizează circa 22 la sută din producția națională de îngrășăminte chimice — au funcționat ireproșabil sub supravegherea unor oameni destoinici, între care ing. Aurel Pogjiceanu, maiștrii Ilie Voileanu și Andrei Pohr, subinginerii Marin Ciocan și Constantin Stoican. De fapt, în primele două zile ale acestui nou an, muncitorii, tehnicienii și inginerii Combinatului chimic craiovean au desfășurat o fructuoasă activitate, fapt concretizat în semnificative cifre de producție. Astfel, după cum ne-a informat tovarășul Iacob Geomăleanu, inginer șef coordonator, în bilanțul încheiat după primele 43 de ore din anul curent a fost înscrisă o producție industrială de circa 16 milioane lei, care se regăsește în însemnate cantități de produse ce au fost livrate beneficiarilor. Acestea reprezintă un demaraj promițător în acest an, an în care personalul muncitor din prestigioasa platformă a chimiei oltenești va trebui (Continuare în pag. a II-a) UN PAGINA AIH-A . — In întîmpinarea Congresului Frontului Unității Socialiste. Posibilități tot mai largi de afirmare a spiritului gospodăresc. — Utilajul agricol — la timp și exemplar pus în stare de funcționare ! — De azi începe recensămîntul animalelor. Noaptea de la cumpăna anilor a fost trăită — și de astă-dată — cu deosebită intensitate. Tineri, oameni in floarea virstei și vîrstnici au petrecut — după tradiție — momente reconfortante, în decoruri de feerie, cu brazi împodobiți sărbătorește, cu lampadare iradiind lumini policrome, cu ghirlande și „ninsoare“ de confeti... Echipa de reporteri a ziarului nostru a fost prezentă, ca întotdeauna, în mijlocul cîtorva dintre colectivele de oameni ai muncii. Constructori de echipament electrotehnic din marea cetate industrială „Electroputere“ s-au reunit pentru a sărbători sosirea Noului An cu dragostea și entuziasmul pe care le-au dovedit și în zilele de muncă fierbinte, rodnică. Acești oameni minunați, care fabrică locomotive și transformatoare, mașini și aparataje electrice de înaltă tehnicitate, au dat glas aprecierii unanime mesajului adresat de tovorășul Nicolae Ceaușescu întregului nostru popor, au toastat pentru patrie și partid, pentru succesele prezente ca și pentru cele viitoare. Muncitorii Marin Țecu și Dumitru Mihăilescu, maiștrii Aurel Băluță, Victor Petrescu și Băluță Ciunel, tehnicienii și inginerii care au participat la sărbătorirea revelionului au întâmpinat anul 1980 cu convingerea că vrednicele fapte de muncă, atît de caracteristice acestui mare detașament muncitoresc craiovean, vor fi garanția fermă a noilor izbînzi, a faptului că firma „Electroputere“ va continua să-și sporească prestigiul in competițiile internaționale de creație producție în domeniul conistrucției de mașini. La ora cînd Noul An trăia primele clipe de existență, tovarășul Miu Dobrescu, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., împreună cu alți membri ai biroului județean de partid, aflat în mijlocul făurarilor de locomotive electrice, felicitat colectivul de muncă al acestei citadele electrotehnice, ctitorie trainică a evului socialist, pentru rezultatele obținute în producție, adresîndu-i, totodată, urări de a obține realizări tot mai bune, precum și tradiționalul „La mulți ani!“. ceeași atmosferă de optimism tonic, de antren și bună dispoziție am întîlnit-o și în sala de festivități a Liceului de chimie din Craiova, unde aproape 200 de lucrători de la Combinatul chimic au petrecut împreună revelionul. Se aflau aici muncitori fruntași, maiștri, tehnicieni și ingineri din acest gigant al chimiei românești , a cărui emblemă este binecunoscută în peste 40 de țări Reportaj realizat de Dan LUPESCU Emil CALOTA Matei PACURARU Ion DIACONU Foto: Gelu Giurcă (Continuare în pag. a IX-a) A