Inainte, octombrie 1982 (Anul 39, nr. 11669-11695)

1982-10-14 / nr. 11680

ANUL XXXIX NR II 680I Proletari din toate tarile, unlkvist namnte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL I CR SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN JOI 14 OCTOMBRIE 1982 4 PAGINI 50 BANI] Vizita oficială de prietenie a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în R.P. Bulgaria La Uzina și Institutul de mașini-unelte din Sofia are Cunoașterea unor aspecte construcției socialiste, ale vieții economice și social-culturale in țara vecină și prietenă s-a înscris ca o parte distinctă în programul celei de-a doua zile a vizitei oficiale de prietenie pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și tovarășa Elena Ceaușescu o întreprind în Republica Populară Bulgaria. Dimineață, înalții soli ai poporului român, însoțiți de tovarășul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, președintele Consiliului de Stat al R.P. Bulgaria, au fost oaspeții oamenilor muncii de la Uzina și Institutul de mașiniunelte din Sofia. In fața uzinei și institutului, în întîmpinarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, a tovarășului Todor Jivkov se aflau Ciudomir Alexandrov, primul secretar al Comitetului orășenesc de partid Sofia al P.C. Bulgar, Petăr Mejdurecski, primarul orașului, reprezentanți ai ministerului și centralei industriale de profil, precum și sute de muncitori și muncitoare. Directorul general al Centralei industriale de mașiniunelte, Stelian Petrov, a adresat tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, tovarășului Todor Jivkov, în numele celor peste două mii de oameni ai muncii ce-și desfășoară activitatea în aceste unități reprezentative de producție și cercetare, un salut cald, muncitoresc, arătînd că întregul colectiv consideră vizita solilor poporului român ca o mare cinste și onoare. Mulțimea, adunată pe platoul de la intrare, poartă portrete ale tovarășului Nicolae Ceaușescu, ale tovarășei Elena Ceaușescu, ale tovarășului Todor Jivkov, stegulețe, multe și mari buchete de flori. Neîntrerupt se scandează urări de întărire și dezvoltare, în continuare, a prieteniei trainice dintre popoarele, partidele și țările noastre. Pe parcursul vizitării principalelor secții de fabricație, sunt prezentate amănunte asupra evoluției producției de mașini-unelte în cei 30 de ani de existență a uzinei, asupra eforturilor ce se fac, atît în cercetare cit și in producție, pentru, a se conferi produselor calități tehnico-funcționale care să le facă competitive pe piețele externe, să corespundă exigențelor de astăzi ale industriei prelucrătoare bulgare în plină dezvoltare. La încheierea vizitei, în pavilionul administrativ, directorul general al uzinei, Milan Stankov, informează pe înalții oaspeți români despre condițiile social-culturale create muncitorilor uzinei și cercetătorilor institutului. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a apreciat rezultatele obținute de unitățile de cercetare și producție ce compun centrala industrială de profil în special pe linia ridicării nivelului tehnic al producției, și a urat cadrelor tehnice, cercetătorilor, constructorilor de mașini să obțină noi realizări și o bună colaborare cu întreprinderile similare românești. Aprecierile conducătorului partidului și statului nostru au fost considerate o mare onoare pentru toți cei ce-și desfășoară activitatea în cele două unități importante vizitate. (Continuare in pag. a IV-a) JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Felicitări fruntașilor Alte cinci unități agricole din județul nostru au încheiat semănatul giiului întreprinderii agricole de stat Sadova și cooperativelor agricole din Padea și Desa, care au finalizat semănatul griului în ultimele trei zile, aseară li s-au mai alăturat alte cinci unități : C.A.P. Ghizdăvești, Bechet, Lișteava, Damian și Preajba care au încheiat depus griul în brazdă pe ultimele suprafețe prevăzute. Felicitări ! La zi pe ogoarele județului: I Recoltat porumb : 97 573 ha = 79 la sută H Recoltat sfeclă de zahăr: 4 430 ha = 33 la sută ■ Recoltat soia: 12 812 ha = 65 la sută Recoltat orez: 810 ha = 26 la sută Executat arături pentru însămînțări : 175 809 ha = 101 la sută H Pregătit teren: 152 172 ha = 87 la sută Î nsămînțat total: 142 840 ha = 82 la sută ■ Insămînțat grîu plus secară: 87 570 ha = 69 la sută Insămînțat și plantat legume : 755 ha = 70 la sută H Insilozat furaje : 533 753 tone = 50 la sută. In C. U.A. S. C. Cîrcea Dezinteres și lipsă de răspundere în organizarea muncii la semănat Cu două zile în urmă, Consiliul unic agroindustrial Cîrcea se situa pe locul 25 pe județ — deloc de invidiat — la semănatul griului, — distanțat de vecinii săi cu 22 locuri față de C.U.A.S.C. Zănoaga și 23 locuri față de C.U.A.S.C. Bratovoești. Trecînd sub tăcere gravele deficiențe organizatorice, factorii de răspundere de la C.U.A.S.C. Cîrcea dau vina rămînerii în urmă cu însămînțările exclusiv pe seama precipitațiilor căzute către sfîrșitul săptămînii precedente. Or, la Malu Mare, de exemplu, unde, în cea mai mare parte, terenul este nisipos, se putea însămînța, cu toate forțele, chiar a doua zi după ploaie. .Și totuși, atît la Malu Mare cit și la Coșoveni și Livezi s-a tărăgănat zile întregi reluarea semănatului, așteptîndu-se timp favorabil. Așa de exemplu, acum două zile, în punctul „Plai“ al fermei nr. 3 a C.A.P. Coșoveni, pe sala de 280 ha destinate griului, sămînța fusese pusă în brazdă pe numai 65 ha, deși terenul era peste tot bun de lucru. EMIL LAZARESCU (Continuare în pag. a III-a) In seara zilei de 12 octombrie, la C.A.P. Braloștița (punctul de lucru „Ulmi“), ■canizatorul M. Ciungulescu și cooperatoarele Ana Nistru și Smaranda Neacă alintau ultima semănătoare cu care se încheia însămînțarea griului pe tarlaua amintită. Adunările generale și conferințele de dări de seamă și alegeri în organizațiile U.T.C. Moment important in înfăptuirea noii calități, a obiectivelor stabilite de Congresul al Xll-lea al partidului DUMITRU MIULESCU, secretar al Comitetului județean Dolj al U.T.C. Adunările generale și conferințele de dări de seamă și alegeri, reunind pe platforma unității revoluționare peste 116 500 de utecisti din cele 2 075 organizații ale U.T.C., au loc într-un moment deosebit de important, cînd întregul popor, strins unit sub conducerea partidului, a secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, se pregătește să întîmpine, cu noi și răsunătoare succese, apropiata Conferință Națională a Partidului Comunist Român, întreaga activitate ce se desfășoară, în această perioadă, în cadrul organizațiilor de tineret din județul Dolj stă sub semnul magistralelor idei și teze novatoare cuprinse în istorica Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Plenara lărgită a C.G. al P.C.R. din 1—2 iunie 1982, precum și al măsurilor și hotărîrilor adoptate de recenta Plenară a C.C. al partidului din 7—8 octombrie a.c. Desfășurîndu-se în luna în curs în organizațiile U.T.C. din industrie, construcții, transporturi, sfera serviciilor, din instituții și școli, precum și in asociațiile studenților comuniști, iar pentru organizațiile U.T.C. de la sate și cele conduse de comitete în luna noiembrie a.e., adunările generale de dări de seamă și alegeri se constituie în prilejuri de analiză responsabilă, exigentă a rezultatelor obținute pînă în prezent, și de jalonare a activității viitoare, sub semnul înfăptuirii noii calități în amplu proces de formare comunistă, revoluționară, prin muncă și pentru muncă a tineretului. Totodată, se cuvine menționat faptul că adunările generale și conferințele organizațiilor comunale, orășenești și municipală ale U.T.C., precum și conferința pe centru universitar a U.A.S.C. se vor desfășura în perioada 5—25 ianuarie 1983, în contextul trecerii la aplicarea în viață a documentelor adoptate de Conferința Națională a P.C.R. Pregătirea actualei etape de alegeri revoluționare în organizațiile de tineret din județul nostru s-a făcut în condiții bune. (Continuarea pag. a Il-al Exemplul Schelei de extracție Craiova Fruntaș ajunge cine perseverează, cine se angajează la efort cu întreaga energie După un demaraj neconvingător în anul curent, păstrînd o medie zilnică de țiței la nivelul celor din ultimele luni din 1981, personalul muncitor al Schelei de extracție Craiova, odată cu aplicarea fermă a unui complex de măsuri politice, tehnice și organizatorice, începe să-și redreseze simțitor activitatea, să recupereze din restanțe. Și, drept rezultat, unitatea reușește, după primele trei trimestre ale anului, o spectaculoasă intrare în clasamentul fruntașilor activității economice din județ, urcînd direct pe merituosul loc 3. Cum s-a obținut o asemenea performanță ? „Cu eforturi energice, perseverente, depuse de oamenii noștri, — ne spunea tovarășul Ion Bursuc, secretarul comitetului de partid al schelei. De la ultimul petrolist, pînă la director, toți ca unul, oamenii s-au angajat într-o luptă acerbă pentru mai mult țiței. Și aceasta în condițiile în care presiunea din zăcămînt a scăzut simțitor, tot mai mult, iar in prima parte a anului, ca și în prezent, mai multe sonde au fost inundate de ape freatice“. — Cum a fost, a fost ! Dar ce și-au propus petroliștii pentru perioada rămasă din acest an ? Cum vor contribui ei la asigurarea independenței energetice a țării ? — Date fiind greutățile determinate de stadiul avansat al exploatării zăcămintului — declară tovarășul Ștefan Duță, directorul unității — am stabilit programe prioritare, geologice, tehnice și tehnologice, care să conducă la menținerea și chiar creșterea producției de țiței, gaze și gazolină, la îndeplinirea sarcinilor ce ne revin. Acestea vizează atît perioada în care ne aflăm cit și pre- MARGARIT OLTEANU (Continuare în pag. a III-a) De ce nu mai este director Alexandru Triculete? Pînă la 12 octombrie, tovarășul Alexandru Triculete a fost directorul I.A.S. Robănești. De la acea dată nu mai este, fiind sancționat cu vot de blam și destituit din funcție, de către biroul Comitetului județean de partid, pentru grave deficiențe în activitatea sa, pentru totală lipsă de răspundere, încălcarea flagrantă a indicațiilor Comandamentului județean pentru coordonarea lucrărilor agricole privind organizarea însămînțărilor și desfășurarea de toamnă. Dar să dăm cuvintul faptelor. Recurgînd la procedeul condamnabil al dezinformării, I.A.S. Robănești a raportat că a terminat la timp însămînțarea orzului pentru boabe pe întreaga suprafață de 400 ha, dar în realitate, chiar și în ziua de 11 octombrie se mai semănau încă 25 ha cu orz în perimetrul fermei nr. 3 Coșoveni. Din programul de 1200 ha destinate griului s-au semănat, pînă în prezent, numai 11 la sută, deși 1000 ha planificate pentru producerea de sămință trebuiau semănate incă de la 5 octombrie. Un colectiv al Comitetului județean de partid, care a analizat cauzele ce au condus la această stare de lucruri condamnabilă, a scos la iveală slaba organizare a muncii în unitate și în ferme, mai ales în ceea ce privește utilizarea parcului de tractoare și mașini agricole, indisciplina in rîndul șefilor de ferme și mecanizatorilor, lipsa controlului exigent și permanent din partea directorului unității. Manifestând o totală indiferență față de folosirea eficientă a bazei tehnico-materiale de care A.ERIGIOIU (Continuare in pag. a II-a)