Inainte, iulie 1984 (Anul 41, nr. 12212-12237)

1984-07-01 / nr. 12212

& 1*• 1 £« ANUL XL NR 12 242 DUMINICA 1 IULIE 1981 4 PAGINI 50 DANI În prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, ieri, în Capitală a avut loc Manifestarea jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizației Pionierilor și sărbătorirea „Zilei pionierilor“ în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, sîmbătă dimineața a avut loc, la Palatul Sporturilor și Culturii din Capitală, o grandioasă manifestare jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizației Pionierilor și sărbătorirea „Zilei pionierilor". Această sărbătoare, la care au participat mii și mii de pionieri, școlari și șoimi ai patriei, tineri și oameni ai muncii din Capitală, s-a constituit intr-un vibrant omagiu adus patriei și partidului, secretarului său general, într-o mărturie emoționantă a dragostei și recunoștinței tinerei generații față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de tovarășa Elena Ceaușescu, pentru grija deosebită pe care te-o poartă, pentru minunatele condiții de muncă, viață și învățătură ce le-au fost create. Acum, la aniversarea creării organizației revoluționare de masă a copiilor, in preajma marii noastre sărbători naționale și Congresului al XlII-lea al a partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu este înconjurat de tinăra generație, de întregul nostru popor cu nemărginită dragoste și aleasă stimă, cu încrederea nestrămutată în triumful idealurilor socialismului și comunismului, cu hotărîrea fermă de a urma neabătut exemplul luminos de patriot înflăcărat și revoluționar consecvent al secretarului general al partidului, de a asigura înflorirea continuă a României socialiste. In aceste momente solemne, purtătorii cravatelor roșii cu tricolor adresează, cu toată căldura și ardoarea inimii lor, cele mai profunde mulțumiri pentru Mesajul tovarășului Nicolae Ceaușescu adresat pionierilor, șoimilor patriei, școlarilor și tuturor copiilor țării, cu prilejul împlinirii a 35 de ani de la înființarea Organizației Pionierilor din România, exprimînd întreaga lor gratitudine și hotărîrea de a urma neabătut îndemnurile mobilizatoare ale conducătorului partidului și statului nostru, de a acționa cu toată dăruirea revoluționară și tot entuziasmul pentru a servi poporul, cauza bunăstării și fericirii sale, independența și suveranitatea patriei. Copiii țării s-au angajat solemn în fața secretarului general al partidului de a munci cu pasiune și dăruire pentru a deveni demni și cutezători constructori socialismului și comunismuai lui, răspunzînd astfel mobilizatoarelor chemări din Mesajul ce le-a fost adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a învăța cu pasiune, de a-și însuși cele mai noi cunoștințe din domeniile științei și tehnicii, de a se pregăti permanent pentru muncă și viață, de a face totul pentru gloria poporului și înflorirea patriei. Ora 11.00. Tovarășul Nicolae Ceaușescu sosește, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, la Palatul Sporturilor și Culturii. Miile de manifestările participanți la prilejuite de aniversarea Organizației Pionierilor din țara noastră fac secretarului general al partidului o primire însuflețită emoționantă, plină de bucurie. In vastul parc ce înconjoară Sala Sporturilor și Culturii răsună puternice aplauze și urate. Este aclamat cu putere, într-o îmbinare simbolică, numele partidului nostru comunist și al secretarului său general, al patriei noastre socialiste. Pe esplanada din fața să(Continuare în pag. a IV-a) Cuvântarea tovarășului Nicolae Ceaușescu pe recenta plenară a C.C. al P.C.R. Program de importanță covârșitoare pentru continua înflorire a patriei Plenara C.C. al P.C.R. din 27 iunie a.c. a avut înscrise pe ordinea de zi probleme cardinale, de esențială însemnătate pentru dezvoltarea economico-socială a țării în acest an, în anul viitor, precum și pentru activitatea de perspectivă. In încheierea lucrărilor, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a rostit o importantă cuvîntare din care sae ies cu precizie în evidență direcțiile majore spre care trebuie orientată activitatea comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, a întregului popor. Ideile, orientările, indicațiile, sarcinile desprinse relevă, o dată mai mult, extraordinara putere de analiză a stadiului dezvoltării economiei naționale, în relație directă cu condițiile economice internaționale grele, în general cu complexa situație internațională, clarviziunea revoluționară a conducătorului partidului și statului nostru — tovarășul Nicolae Ceaușescu, neîntrecutul strateg al împlinirilor socialiste de azi și de mîine, ilustru gînditor comunist. Pornind de la stadiul actual, de la orientările clare stabilite pentru acest an și pentru anul viitor, de la marile acumulări cantitative și calitative prezente, Directivele Congresului al XlII-lea al partidului au în vedere — după cum subliniază conducătorul nostru, în etapa următoare — să asigure realizarea în linii generale a obiectivelor stabilite în Programul partidului. In acest cadru, pe baza realizării prevederilor pe anul în curs și a celor pentru anul 1985, potrivit Directivelor se au în vedere creșteri, în 1990 față de 1985, cu 33 la sută la producția industrială-marfă, 61 la sută la producția netă, 29 la sută la producția agricolă, cu 41 la sută a venitului național și cu 40 la sută în activitatea de comerț interior. In viitorul cincinal, accentul va fi pus pe dezvoltarea bazei energetice și de materii prime, pe realizarea, în toate domeniile, a unei noi calități a muncii și vieții, iar în acest context, pe știință, tehnică, celelalte sectoare ale cercetării științifice și cunoașterii umane, trecerea la dezvoltarea intensivă a activității în toate domeniile, a automatizării, cibernetizării M. OLTEANU (Continuare In pag. a III-a) în întâmpinarea marilor evenimente politice ale anului Materiale refolosibile peste prevederile planului Paralel cu eforturile depuse pentru onorarea sarcinilor de producție revenite din planul de stat, colectivele de oameni ai muncii din unitățile economice ale județului nostru au acționat insistent și pentru reintroducerea in circuitul economic a unui cul mai mare volum de materiale. Astfel, după cum ne-a informat tovarășul Victor Lungescu, directorul întreprinderii județene de recuperare și valorificare materialelor refolosibile, în a primele șase luni ale anului, prevederile planului au fost depășite cu 6 000 tone oțel, 24 tone alamă, 4 tone bronz, 55 tone plumb, 90 tone aluminiu, 100 tone cenuși de plumb — valoarea materialelor colectate suplimentar însumînd 6 milioane lei. De menționat că cele mai mari cantități de metale feroase și neferoase au fost livrate de colectivele întreprinderilor de tractoare și mașini cole, „Electroputere", agrimecanică de material rulant, de utilaj greu Craiova, de transformatoare și motoare electrice Filiași. Hotărîți să întîmpine cu rezultate deosebite cele două importante evenimente politice ale anului, muncitorii, tehnicienii și inginerii din unitățile economice, din institutele de cercetări și proiectări depun eforturi remarcabile și pe planul creației tehnicoștiințifice, in scopul asimilării în fabricație a unor produse și tehnologii cît mai eficiente. Astfel, la Întreprinderea „Electroputere" — Craiova, se află în curs de studiu și aplicare un număr de 18 propuneri de invenții și 100 inovații, cu o eficiență postcalculală de 9,1 milioane lei. La Combinatul chimic Craiova, unitate care dispune de un puternic nucleu de cercetători, prin aplicarea unei invenții aparținînd ing. Oliviu Popa s-a înregistrat o economie de 1,5 milioane lei. De asemenea, la Regionala de căi ferate Craiova, prin realizarea unui dispozitiv electronic de către ing. A. Pranischi, S. Dumitru și N. Lazarovici, s-a obținut o economie de aproape 7 milioane lei. Invenții și inovații cu eficientă deosebită 1944-1984 De Ziua constructorilor de mașini Omagiu unui brav detașament muncitoresc ...De la modestele ateliere, preluate la Naționalizare, unde produceam grape și pluguri, la producția de echipamente complexe pentru centrale nucleare, arcul de timp al celor patru decenii socialiste condensează istoria impresionantă a genezei și devenirii industriei construcțiilor de mașini în România și a unuia dintre cele mai mari, mai puternice detașamente ale clasei muncitoare. Ce a însemnat, ce înseamnă această ramură pentru continua dezvoltare a economiei socialiste moderne se cunoaște. Evoluția domeniului, la scara unui județ, și cu deosebire Doljului, apare nu mai puțin spectaculoasă prin concretețe, dinamism, inedit. Iată cîteva din reperele sale : construcția de mașini reprezintă cea mai puternică ramură industrială în economia județului, definind ponderea în producția marfă industrială, în sortimentul curent de produse fizice, în exportul Doljului, afirmat pe toate continentele, în ansamblul indicatorilor ce definesc eficiența productivă. Cea mai industrială poate, din mare platformă din județ și țară aparține construcțiilor de mașini Este platforma industrială de Est a Craiovei, reunind fabricația de motoare electrice, transformatoare de putere, aparataj electric de înaltă tensiune, mașini unelte de prelucrat metale prin așchiere, utilaje tehnologice pentru metalurgie, chimie, industria materialelor de construcții, lemnului, poligrafiei și altor domenii, fabricația de tractoare, autoturisme, locomotive electrice și diesel electrice pentru linii magistrale, avioane, mașini și utilaje specifice agriculturii, reparații de material rulant.Aici, în această platformă de Est a Băniei sunt reunite grandioase familii muncitorești care au făurit, cu mintea și brațele lor, istoria nouă a urbei, civilizația socialistă a Craiovei. La „Electroputere" avem cea mai mare organizație a comuniștilor doljeni, cu un efectiv comparabil cu populația unui orășel. In finul al celorlalte nuclee coci, comuniste, s-au modelat ADRIAN FULGA (Continuare în pag. a III-a) Simpozion dedicat celei de-a 40-a aniversări a Revoluției din August 1944 Sub egida Consiliului municipal al educației politice și culturii socialiste, la Craiova, s-au desfășurat lucrările unui simpozion dedicat celei de-a 40-a aniversări a revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă. După ce a deschis această manifestare, tovarășul Costică Chițimia, prim-secretar al Comitetului municipal Craiova al P.C.R., s-a referit la Craiova anului 1984, făcînd o trecere în revistă a marilor realizări obținute sub conducerea partidului, avînd la cîrma țării, în ultimele două decenii, pe cel mai iubit fiu al poporului nostru, făuritorul și promotorul strălucit al întregii politici interne și externe a României socialiste, tovarășul Nicolae Ceaușescu. La rîndul său, rectorul Universității craiovene, prof. univ. dr. ing. Silviu Pușcașu, în comunicarea făcută, a vizat dezvoltarea învățămîntului superior în anii socialismului în municipiul Craiova. Prof. univ. dr. Gheorghe I. Ioniță, de la Universitatea din București, a abordat tema „P.C.R. — factorul politic hotărîtor al pregătirii și desfășurării victorioase a actului de la 23 August .1944“. De aseme n.IV (Continuare în pag. a Il-a) „Ziua învățătorului“ Adunarea festivă de la Craiova In sala Teatrului Național din Craiova, ieri dupăamiază s-a desfășurat adunarea festivă consacrată sărbătoririi „Zilei învățătorului“, manifestare înscrisă în calendarul tradițional al școlii românești. Au participat reprezentanți ai organelor județene și municipale de partid și de stat, ai Ministerului Educației și învățământului, Consiliului Uniunii Sindicatelor din învățămînt, știință și cultură, cadre didactice, pionieri și uteciști, în deschidere, tovarășul Costică Chițimia, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Craiova, a subliniat semnificația distinctă a sărbătorii din acest an în perspectiva marilor evenimente politice ale anului — aniversarea glorioasă a patru decenii de 1st victoria revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperiialistă și Congresul al XIII- lea al partidului —, relevînd, deopotrivă, rolul și locul atribuite de partidul nostru, de secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, școlii ca factor principal de educație în societate. Vorbitorul a transmis, de asemenea, calde felii i țări și urări de succese GEORGE I’OPESCU (Continuare în pag. a II-a)