Inainte, decembrie 1984 (Anul 41, nr. 12342-12367)

1984-12-01 / nr. 12342

Proletari din toate țările uniti-vol I Sub semnul înfăptuirii hotărîrilor Congresului al Xlll-lea al partidului Colectivul de muncă de la I.P.P.S. raportează Exprimîndu-și angajamentul ferm de a face totul pentru traducerea în viață a mărețelor sarcini ce le revin din magistratul Raport prezentat Congresului de tovarășul Nicolae Ceaușescu și din celelalte documente adoptate de înaltul Forum al comuniștilor, colectivul de oameni muncii de la I.P.P.S. Craatiova — care a îndeplinit planul anual la principalii indicatori cu 36 de zile mai devreme, urmând sâ realizeze suplimentar o producție marfă în valoare de peste 9 milioane lei, o producție netă de 6 milioane lei și un beneficiu de 4 milioane lei —, raportează noi și însemnate succese obținute în special prin amplificarea eforturilor creatoare, organizarea mai eficientă a întregii activități. Detalii am aflat de la tovarășul Constantin Calangiu, directorul întreprinderii. BAZĂ DE PRODUCȚIE In cartierul Romanești, unitatea a dat în folosință o bază de producție, la care jumătate din lucrări au fost realizate in regie proprie. Aici se vor produce confecții metalice, articole textile, de artizanat textil etc. și, totodată, se vor organiza ateliere speciale de sculăriematrițerie și marochinărie. Valoarea producției marfă ce se va realiza aici anual va însuma cîteva zeci de milioane lei. HALĂ DE ÎMPLETITURI Spre a se mări producția de împletituri din răchită, la Lăcrița se finalizează o hală de producție cu o suprafață de 700 mp în care urmează să se obțină anual produse în valoare de circa 2 milioane lei. La execuția în regie proprie a lucrărilor s-au evidențiat echipele conduse de Dumitru Dină și Ion Vancea. ULTIMELE LIVRĂRI LA EXPORT In aceste zile se pregătesc spre a fi livrate la export ultimele produse contractate cu partenerii de peste hotare. Este vorba de 3S tone confecții metalice ce vor fi expediate în Egipt și un însemnat număr de împletituri din răchită pentru Danemarca. Astfel, se îndeplinește integral angajamentul asumat de a se realiza suplimentar la export o producție de peste un milion lei. PRODUSE NOI Consiliul oamenilor muncii a definitivat planul producției anului viitor. Un loc de seamă îl ocupă bunurile de larg consum. Drept urmare, în 1985, vor fi create 110 noi produse, precum confecții textile, tricotaje, articole de marochinărie, mase plastice etc. SE DIVERSIFICA REȚEAUA DE PRESTĂRI SERVICII In acest an s-au înființat șase noi secții de prestări, între care rețin atenția cele de reparat acumulatori auto, vulcanizare, confecții metalice, articole din mase plastice și altele. Numărul total al activităților de prestări a ajuns astfel la 65. In următorul an se vor organiza alte 15 noi secții de prestări, cinci noi ateliere de producție și zece unități de desfacere a produselor. Grupuj realizat de ION DIACONU Principalul examen al activității cotidiene: Realizarea producției destinate exportului Colectivul muncitoresc al întreprinderii de celule electrice prefabricate Băilești — unitate situată constant în anii dintre Congresele al XII-lea și al XIII-lea ale partidului pe locuri fruntașe tn întrecerea socialistă pe țară și pe județ — se prezintă ca un buchet de înfăptuiri importante, dobîndite de la începutul anului curent. Este vorba de realizarea și depășirea planului producției marfă industrială cu 15,8 milioane lei, o producție fizică suplimentară de 13,5 milioane lei aparataj electric de înaltă tensiune, un spor la productivitatea muncii de 11 083 lei/persoană. Totodată, au fost realizați indicatorii de eficiență, obținându-se suplimentar 26,7 milioane lei la producția marfă vindută și încasată, 9,3 milioane lei la producția netă, un spor de 6,4 milioane lei la beneficii, între altele și ca urmare a reducerii cheltuielilor totale cu 3,6 lei și a celor materiale cu 5,7 lei — la fiecare 1000 lei producție marfă. Principalul efort al muncitorilor și specialiștilor se concentrează, în această perioadă, asupra încheierii anului cu realizări cit mai mari la export — indicator la care, față de sarcinile de plan, există o rămînere în urmă, reflex direct al neacoperirii integrale și la timp cu contracte de către forurile tutelare și Întreprinderile de comerț exterior spe ADRIAN FULGA t Continuare în pag. a IlI-a) Noua revoluție agrară în conștiințe, în fapte, în producții record Prin documentele de importanță istorică adoptate de Congresul al XIII-lea al P.C.R. s-au jalonat cu realism și rigoare științifică programele de dezvoltare economico-socială a țării în cel de-al VIII-lea cincinal — 1986—1990 — și, în perspectivă, pînă în anul 2000. Acum, prezentat magistratul Raport de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, celelalte documente adoptate de înaltul Forum al comuniștilor se află pe masa de lucru a fiecărui colectiv de oameni ai muncii din toate sectoarele de activitate In conștiințele membrilor noștri cooperatori, mecanizatorilor, specialiștilor, înflăcăratul și mobilizatorul îndemn comunist ce se degajă din cuvîntarea rostită de tovarășul Nicolae Ceaușescu la încheierea lucrărilor Congresului are un puternic ecou. Cu toții au reținut că Ing. MARIA LILIECEANU, șefa fermei Iăcari a C.A.F. Filiași și de acum Înainte agricultura va fi a doua ramură de bază a economiei românești, iar noua revoluție agrară va trebui să asigure transformarea generală modului de muncă, de viață a și de gîndire al nostru, al tuturor celor ce lucrăm pe ogoare, mai ales in ceea ce privește valorificarea uriașelor posibilități de care dispunem, pentru realizarea de recolte tot mai mari. Ferma în care lucrez este situată In zona colinară a județului ; dispune de terenuri atit în Lunca Jiului, cît și pe platouri, precum și pe pante, unde lucrările mecanizate se efectuează ca mari dificultăți. Propria experiență ne-a dovedit că dacă adaptăm inginerește tehnologiile la condițiile locale de climă și sol ale fiecărei tarlale, putem să obținem producții duble și triple față de cite am realizat pînă în prezent. De altfel, In acest an, cu toate condițiile grele determinate (Continuare în pag. a Ill-a) V Hotárârile Congresului—programul nostru de muncă și luptă revoluționară Spre o nouă calitate în activitatea de educație, în afirmarea plenară a rolului artei și culturii socialiste Insușindu-și programul ideologic al partidului adoptat de Plenara C.C. P.C.R. din iunie 1982, înalaltul Forum al comuniștilor români a stabilit, pe baza tezelor și ideilor de instimabilă însemnătate teoretică și practică cuprinse în magistralul Raport prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, obiectivele esențiale ale activității de perspectivă in domeniul invățămîntului și educației, pornind de la necesitatea cultivării spiritului revoluționar, ridicării la un nivel superior a muncii de formare a omului nou, de dezvoltare necontenită a conștiinței socialiste a maselor largi de oament ai muncii și, îndeosebi, a tineretului. „In întreaga activitate politico-educativă de formare a omului nou — relevă Raportul — trebuie să punem pe primul plan dezvoltarea patriotismului revoluționar socialist, a dragostei față de patrie, a răspunderii și atașamentului față de popor, față de cuceririle sale revoluționare, a hotărîrii de a lupta și munci pentru făurirea socialismului și comunismului, pentru ridicarea continuă a bunăstării materiale și spirituale, a poporului, pentru apărarea independenței și suveranității României“. In domeniul învățământului, este necesară în continuare modernizarea și perfecționarea procesului instructiv, cu accent pe însușirea celor mai noi cuceriri ale științei, tehnicii și culturii contemporane, a tot ceea ce a creat mai de preț omenirea în folosul omului. Un aspect prioritar la activității din domeniul învățămîntului rămîne legarea tot mai strînsă a acestuia cu cercetarea și producția, pregătirea în cele mai bune condiții, la înalți parametri de exigență, a forței de muncă, a specialiștilor de miine, capabili să facă față multiplelor și complexelor sarcini ale economiei naționale. Se precizează, atit in magistralul Raport prezentat de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, cit și în Rezoluția Congresului, că un obiectiv principal al învățămintului rămîne acela al pregătirii viitorilor specialiști în domeniile prioritare ale economiei, cum ar fi cele ale mineritului și petrolului. Se impune realizarea unei noi calități în activitatea cultural-educativă de masă, ridicarea la un nivel superior a Festivalului național „Cîntarea României“, cu GEORGE POPESCU (Continuare în pag. a II-a» Perspective luminoase în dezvoltarea economico-socialâ a țârii . Pe drumul făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, a înaintării ferme spre societatea comunistă, spre bunăstare, fericire, libertate și independență, în viitorul cincinal se prevede dezvoltarea impetuoasă a volumului comerțului exterior, a schimburilor economice și cooperării în producție cu alte state. g Schimburile economice internaționale urmează să crească, pînă în anul 1990, cu 41—45 la sută, context care impune — după cum se subliniază în Raportul la Congresul al XIII-lea al P.C.R., prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu — toate măsurile pentru realizarea unei balanțe comerciale și de plăți active, acționînd ferm ca, în primii ani ai cincinalului viitor, să lichidăm complet datoria externă și să consolidăm rezerva valutară a statului. Potrivit politicii consecvente a partidului de repartizare judicioasă a venitului național — care va ajunge la 1200 miliarde lei, ca o creștere într-un ritm mediu anual de circa * la sută — aproximativ 70 la sută din acesta va fi destinat fondului de consum, iar 30 la sută fondului de dezvoltare. După cum sublinia secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în magistralul Raport prezentat la Congresul al XIII-lea al P.C.R., proporțiile amintite „corespund stadiului actual de dezvoltare a țării noastre și asigură atât condițiile necesare ridicării nivelului de trai material și spiritual al poporului, cât și dezvoltării economico-sociale, realizării bazei materiale necesare înfăptuirii obiectivului fundamental — făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor materiale pentru trecerea la făurirea societății comuniste“. ------------------------------------------------ , Ieri după-amiază, la Cabinetul județean pentru activitate ideologică și politico-educativă s-a desfășurat dezbaterea cu tema „Procesele și tendințele actuale ale evoluției vieții internaționale în viziunea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Documentele Congresului al XIII-lea al partidului despre necesitatea unirii tuturor forțelor progresiste, a tuturor popoarelor în vederea respingerii politicii imperialiste și promovării politicii de pace și colaborare internațională"1. Organizată de seria propagandă a Comitetului județean de partid, dezbaterea a reunit propagandiști ai organului județean de partid, secretari și secretari adjuncți cu probleme de propagandă de la comitetele de partid din întreprinderile craiovene, cadre de conducere de la nivelul instituțiilor educaționale și organizațiilor de masă și obștești, cadre universitare de la catedrele de științe sociale, redactori ai Ziarului „înainte". Cu acest prilej au prezentat referate prof. univ. dr. Ion Dogaru, lect. univ. dr. Vasile Pirvu, conf. univ. dr. Constantin Mocanu, Viorel Asproiu, directorul Studioului de radioteleviziune, teritorial Emanoil Uțescu și Marin Ionescu, director și, respectiv, director adjunct al Cabinetului județean pentru activitate ideologică și politico - educativă. Au fost aduse în dezbatere, între altele, noua ordine economică și politică mondială în concepția secretarului general al P.C.R., tovarășul Nicolae Ceaușescu , reducerea decalajelor dintre țările bogate și cele sărace ; rolul țărilor mici și mijlocii în soluționarea problemelor cardinale ale contemporaneității ; concepția președintelui Republicii Socialiste România privind creșterea rolului O.N.U. in realizarea unui climat de pace și destindere între popoare ; dezarmarea — trăsătură fundamentală a procesului revoluționar mondial în etapa actuală; concepția tovarășului Nicolae Ceaușescu despre rolul negocierilor, al tratativelor în soluționarea problemelor majore ale lumii contemporane (DAN LUPESCU). Dezbatere politico-ideologică