Inainte, septembrie 1985 (Anul 42, nr. 12573-12597)

1985-09-15 / nr. 12585

2Î în spiritul sarcinilor și îndemnurilor tovarășului Nicolae Ceaușescu formulate la cel de-al II-lea Congres al consiliilor populare Prin larga participare a cetățenilor ideile de puternică forță revoluționară cuprinse în magistrala Cuvintare a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Congresul consiliilor populare, reprezintă și pentru noi, deputații și cetățenii comunei Cernătești, un mobilizator program de ridicare a întregii activități la un nivel calitativ tot mai înalt, pe măsura exigențelor etapei actuale a construcției socialiste. O atenție deosebită vom acorda legăturii consiliului popular cu masele largi de oameni ai muncii. De altfel, prin antrenarea tuturor cetățenilor componente celor cinci sate ale comunei, noi, am reușit să obținem rezultate bune pe linia dezvoltării și autogospodăririi localității. Astfel, în actualul cincinal, prin contribuția directă a cetățenilor, am construit un bloc pentru specialiști, am repus în funcțiune o moară, au fost amenajate un magazin universal în satul de reședință și un punct medical în satul Țiu, s-au construit trei poduri peste pîrîul Raznic. De asemenea, în acest an avem de realizat un volum de muncă patriotică în valoare de aproape cinci milioane lei, ceea ce reprezintă mai mult decit dublu față de primul an al actualului cincinal. Pînă în prezent am înfăptuit deja lucrări în valoare de 3,6 milioane lei, iar pînă la finele anului vom decolmata o serie de șanțuri, se vor efectua lucrări de igienizare a satelor. Totodată, în luna viitoare vom planta două hectare cu salcîmi pentru combaterea eroziunii de pe unele terenuri situate în panta și trei hectare cu duzi pentru dezvoltarea sericiculturii. In viitorul apropiat, împreună cu cetățenii, pentru cetățeni, vom construi cite un magazin universal în satele Țiu și Raznic, iar în perspectivă avem in vedere un nou sediu administrativ, un atelier-școală, noi spații pentru prestările de servicii, alte obiective de echipare tehnico-edilitară, care să contribuie în mod direct la ridicarea comunei noastre pe noi culuni de civilizație și progres. DUMITRU VIERU, vicepreședinte al Consiliului popular comunal Cernătești Pricepere și hărnicie vechi Continuarea unei străîndeletniciri, arta populară oltenească, se constituie într-o veritabilă emblemă a timpului prezent pe care o poartă obiectele tolerate de doljence, produse mult solicitații peste hotare. Așa bunăoară, in cadrul C.P.A.D.M. din comuna Terpezița ființează o secție, cu munca la domiciliu, antrenîind 80 de femei pricepute și harnice. Multe dintre lucrătoare sunt din comuna Brabova, acestea îmbinind armonios munca din timp cu cea de neîntrecute meștere în arta populară. Dintre cele mai harnice și pricepute lucrătoare menționăm pe Aurica Iacob, Dida Licuța, Constanța Gîrbea, Elvira Buzatu, Lenuța Bejan, Elena Bogarcă, Tudorița Roșu, Marieta Stoină. Asemenea multor comisii de femei din municipiul Craiova, și cea cu numărul 53, din cartierul Brazda lui Novac, a cărei președintă este Emilia Gherghescu, participă la multiple acțiuni inițiate pe plan local. Astfel, femeile cartierului au recuperat hîrtie, textile vechi și ambalaje de sticlă in valoare de 2 000 lei, iar prin organizarea unei tombole cu obiecte lucrate în gospodării s-au obținut peste 2 000 lei, fond ce va întregi planul economic al Comitetului municipal Craiova al femeilor. Mereu în fruntea acțiunilor se situează Emilia Ciovică, Amalia Mitrana, Maria Matei și multe altele. AURELIA PRUNESCU, coresp. NAINTE Ample transformări înnoitoare Comuna Cetate, asemenea tuturor localităților patriei, a cunoscut, mai ales în ultimii ani, ample transformări înnoitoare din punct de vedere industrial, agricol și social-cultural. Astfel, între altele, au fost puse în funcțiune un atelier intercooperatist de producție industrială și reparații auto, o moară comercială cu o capacitate de 90 tone în 21 de ore, o minifabrică de conserve, o fermă piscicolă și alte unități în care lucrează peste 500 de localnici. De asemenea, zestrea unităților de învățămînt s-a îmbogățit cu 15 noi săli de clasă la Liceul agroindustrial și la școala cu clasele I—VIII. Tot în acești ani s-a dat în folosință un modern complex meșteșugăresc, un magazin cu etaj, un bloc de locuințe pentru specialiști etc. Această întreagă paletă de succese reprezintă o încununare a eforturilor deputaților comunali care, prin exemplul lor, au antrenat zi de zi masele largi de cetățeni la înfăptuirea planului de dezvoltare economicosocială în profil teritorial, a celor privind echiparea tehnico-edilitară și mai buna gospodărire a localității.J ANIVERSARI Cornel, Marin, fii, Reta, Sanda, nurori, și Carmen, Cornelia și Cătălin, nepoți, urează dragului lor POPESCU CONSTANTIN, cu ocazia pensionării, „La mulți ani“, sănătate și viață îndelungată. (14093) Nuți, Adriana și Niculinsurează bunicului drag, VOICAN MARIN, cu ocazia pensionării, „La mulți ani !“. (14178) Soția, copiii și nepoții urează lui POPESCU CONSTANTIN, cu ocazia împlinirii vîrstei de 60 ani, „La mulți ani !“. (14186) VINZALII Vînd apartament două camere. Bloc P 1, apart. 7, cartier Lăpuș. Relații — bloc O 13, apart. 9, același cartier, după ora 16. Loco. ___________________(14165) Vînd apartament (Calea București). Telefon 47975. Loco. (14173) Vînd casă, vizibilă între orele 16—20. Cartier Lunca Jiului nr. 5 A. Loco. (14180) DIVERSE Tineri căsătoriți, studenți, caută cu chirie apartament sau garsonieră. Telefon 74655. Loco._________(14179) Tineri căsătoriți caută cu chirie garsonieră (apartament). Telefon 23324_ Loco. _________________ (14168), închiriez cameră bloc. B-dul 1 Mai, telefon 28801. Loco. (14041) COMEMORĂRI Mama, tata și surorile anunță, cu profundă durere. Împlinirea a patru luni de la încetarea fulgerătoare din viață a celei ce a fost DINICOIU CAMELIA FLORENTINA.______(14172) Soția și copiii anunță cu durere împlinirea unui an și jumătate de cindi cel ce le-a fost drag, MITIȚA TUDOR (croitor), i-a părăsit pentru totdeauna. (14184) DECESE Copiii, ginerii, nurorile, nepoții și celelalte rude anunț^^ecesul^ra^ geilor MARIA BLOJU, 73 ani. Inmormîntarea — azi, ora 14, în comuna Vîrtop — Dolj. Imaginea ei va rămine mereu t V.__________________(14163) Soția, fiul, nora și nepoții anunță, cu nespusă durere, trecerea în neființă a bunului lor MIHAI ȘTEFAN, 60 ani. Inmormîntarea — azi, în comuna Goicea Mare — Dolj, (14188) Soția, copiii și nepoții anunță cu durere stingerea din viață, după lungă și grea suferință, a a celui ce a fost CHIRIȚESCU MARIN. Inmormîntarea — luni, septembrie 1985, cu pre16carea din strada Olteț nr. 13, Craiova. In vecini îl vor uita. (14190) Cadrele didactice de la Școala 18 Craiova sunt alături de profesoara Maria Nicola la durerea pricinuită de decesul tatălui și transmit familiei îndoliate sincere condoleanțe.____(14161) Colectivul oamenilor muncii din cadrul Circumscripției financiare Craiova este alături de colegul Bloju Ion la durerea pricinuită de decesul mamei și transmite condoleanțe familiei îndoliate. __________(14189) Colectivele laboratoarelor relații economice internaționale, drept comercial internațional și ergonomia — Universitatea Craiova — sunt alături de prof. univ. dr. Tiberiu Nicola la greaua încercare pricinuită de decesul socrului. _ v (14192) j EXPO SCOAM'85 In Complexul meșteșugăresc Vasile Conta Craiova s-a deschis o expoziție cu vînzare pentru elevi și studenți. Expoziția vă oferă o gamă largă de confecții, tricotaje, încălțăminte, articole sport, mobilier. Pro gramul de funcționare — zilnic, între orele 9,00—17,00. EXPLOATAREA DE GOSPODĂRIE COMUNALA CRAIOVA aduce la cunoștință unităților și populației ci, în zilele de 16, 17 și 18 septembrie a.c., distribuția apei în municipiul Craiova se va face cu restricție, deoarece la captarea Izvarna se vor efectua reparații timp de două zile (16 și 17 septembrie a.c.). a 15 — IX — 1985 Unitatea nr. 27, „Romanța", a I.C.S. metalo-chimice Craiova, amplasată intr-un nou local, pe Calea Unirii, își întîmpină clientela cu un sortiment corespunzător de articole muzicale și foto. Expoziție de pictura La secția de artă a Complexului muzeal Dolj a fost deschisă, ieri, o expoziție de pictură aparținînd artistului plastic Cristea Ionescu. Este cea de a doua întilnire a artistului cu publicul craiovean, într-o expoziție personală și, totodată, un omagiu adus pictorului la împlinirea vîrstei de 75 ani. „Contemplativ, calm și liric al naturii, Cristea Ionescu cultivă o pictură senină, tonică, optimistă. Peisajele sale sunt o adevărată lecție de echilibru și armonie“ — spunea, la deschidere, criticul de artă Paul Rezeanu. Expoziția rămâne deschisă pînă la începutul lunii octombrie. Hotărît lucru, cel mai hîtru locatar din cartierul nostru craiovean („1 Mai“) a fost și rămine „nea Tăsică“ — un autentic izvor de bună dispoziție. Pentru această mare calitate a sa, dar mai ales pentru faptul că el este și un fel de enciclopedie ambulantă în privința diverselor întîmplări din nescrisă a cartierului, cronica vecinii i-au trecut cu vederea chiar și repetatele chiolhanuri din apartamentul său, prelungite pînă la miezul nopții, de pe urma cărora „nea Tășică“ rămăsese cu un fel de tic : de cite ori îl întîlneam, îl auzeam fredonînd fragmentul de cîntec „Ia mai zii, ia mai zis / Ce-a mai fost, ce s-a intîmplat...“. Zilele trecute, l-am întilnit, însă, pentru prima oară de cînd ne cunoaștem, într-o ipostază neobișnuită. Era trist și îngîndurat. — Ce-ai pățit, bădie, că parcă ți s-au înecat corăbiile ? — l-am întrebat — Sînt dărimat, vecine, fiindcă de două nopți n-am pus geană pe geană — mi-a răspuns. — Ai lucrat cumva în schimbul III la fabrică și nu te-ai odihnit nici ziua cum se cuvine ? — i-am zis. — Aș, nici vorbă de așa ceva — zice. Vecinii din apartamentul de sus au tăiat, acum două zile, moțul celui de-al treilea copil și de atunci o fac... fată în fiecare noapte. — Și ăsta e motiv să-ți uiți chiar și melodia preferată ? Că doar matale îndemnai colocatarii să fie indulgenți în astfel de cazuri, spunându-le că sunt... momente unice. — Păi asta e, că nu mai sînt... unice ! — Cum adică ? — Uite așa, o săptămînă, la fiindcă, de noi în bloc se țin lanț sindrofiile. Luni, fata vecinului din tamentul apardin stiigă a avut seară de dans, cu invitați ca la chermeză, care s-a prelungit pînă la miezul nopții marți, vecinul din dreapta a sărbătorit cu zarvă mare, pînă noaptea tîrziu, împlinirea unui an și două luni de cînd i s-a născut copilul cel mic , miercuri, vecinul din apartamentul de jos, burlac de altfel, mare iubitor de muzică interpretată de Gabi Luncă și Romica Puceanu, cred că a adormit și a uitat magnetofonul deschis în altă cameră, astfel că, pe la orele 24 : „Of — Of — Of și vai de mine...“. Joi, ce-i drept vecinii mei au fost liniștiți, dar pe la miezul nopții din blocul de vizavi se auzea o voce guturală cîntînd un cîntec de... inimă albastră, un fel de răget prelung, care mi-a amintit tata de la țară, de stîna lui Vineri și sîmbătă noaptea a urmat vecinul cu... moțul copilului, iar azi, o să vedem cine vine la rînd... Cu despre melodia mea preferată, mi-au repetat-o vecinii de atîtea ori la chefurile astea. Iacit mi s-a făcut lehamite de ea. — Și nu faceți nimic sa puneți capăt unor astfel de abuzuri ? — Asta vă întreb și eu , ce să facem ? — Știi ceva — zic — pînă cuget eu la o soluție, spune-mi ce altceva mai e nou în cartier ? — Păi, la blocul A-4 s-au pus lacăte la ușile liftului. — Pentru ce s-au pus ?—Fiindcă, defectîndu-se liftul, unul dintre locatari — care se întorcea intr-o noapte de la serviciu — a deschis ușa acestuia, la parter, cu intenția să urce la etaj, la apartamentul său. Cum, însă, In hol era întuneric, iar liftul — defect, la unul dintre etaje, omul a făcut doar un pas spre locul unde credea că se află liftul și a... zburat II urgent la subsol. Norocul lui că s-a ales doar cu cîteva contuzii ușoare și cu sperietura. Imediat după asta, cei de la E.C.R.A.S. au pus lacăte la ușile liftului, socotind, probabil, că e mai ușor așa, decit să-l repare. Și cum un necaz nu era de ajuns, tot la scara asta s-a defectat și toboganul de gunoi menajer, așa că e o... plăcere să cobori cu gunoiul de la etajele 7 și 8 sau să urci cu diverse bagaje pînă acolo. — Oprește-te — i-am zis — că ți-am găsit mijlocul prin care poți pune capăt excesului făcut de petrecăreții din blocul matale. — Ei, cum să procedez ? — Simplu, să reclami cazurile la miliție. Uite, de exemplu, Chimoiu Angel- Laurențiu, din cartierul Rovine (bloc A-24, scara 1, ap. 11), a fost amendat cu 500 lei de către miliție pentru că, într-o noapte, a tulburat liniștea publică prin folosirea la maximum a unui magnetofon, iar Dumitru Cristina (str. Ialomița nr. 12) a fost amendat cu 2 500 lei pentru un motiv asemănător, la care s-a adăugat și comportarea sa jignitoare față de organul de intervenție. Cunosc chiar situații în care cei care au tulburat grav liniștea publică au suferit condamnări. Abia terminasem relatarea acestor cazuri, cînd m-am trezit deodată cu „nea Tăsică" fredonînd din nou refrenul „Ia mai zii, ia mai zii...“. — Mi se pare mie sau ți-a revenit ticul ăla ? — l-am întrebat. — Așa mi se întîmpla de fiecare dată cînd aud lucruri care îmi fac plăcere... — Și, mă rog, ce ți-a plăcut atît de mult ? — Că am găsit „antidotul“ pentru obsedații de stridențe muzicale nocturne. — Da, dar uiți că și maiale te numesi printre zgomotoșii trubaduri nocturni ? — De data asta „antidotul" e valabil numai pentru vecini, nu și pentru mine. — De ce adică ? — Păi eu m-am... vindecat demult, fără „antidot“, așa că la mine, cum se zice, culpa s-a... prescris. Cînd v-am spus eu că „nea Tășică“ e un hîtru și jumătate... PETRE CONSTANTINESCU „la mai zii, la mai zii... FOILETON