Inainte, mai 1986 (Anul 43, nr. 12778-12803)

1986-05-01 / nr. 12778

■ . ■■■■ ■ .■ - 1 • - 1 ’ - - '■ ■- - -■ 1 - ■ Trăiască 1 Mai-Ziua solidarității | y____ _____________________________ internaționale a celor ce muncesc! Adunarea festivă organizată cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului, au participat, miercuri dupăamiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal București al P.C.R., cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Cinstirea întîiului de mai a dobindit, în această primăvară, o semnificație deosebită, avînd loc în preajma aniversării unui eveniment de însemnătate crucială în istoria țării, cu largi rezonanțe în conștiința națiunii noastre : crearea în urmă cu șase decenii și jumătate a Partidului Comunist Român, organizatorul și conducătorul luptelor politice și sociale desfășurate de masele largi populare pentru libertate și progres, pentru socialism, pentru înălțarea patriei în demnitate și măreție. * In semn de profundă recunoștință, pentru viața liberă și fericită ce o trăiesc, toți fiii țării aduc, în această zi a muncii, zi de sărbătoare a tuturor celor ce muncesc, un fierbinte omagiu gloriosului nostru partid comunist, care s-a afirmat de la început ca exponentul cel mai înaintat al națiunii române, forța politică în stare să conducă la victorie lupta clasei muncitoare, a întregului popor, împotriva exploatării și asupririi, pentru transformarea revoluționară a societății, pentru creșterea bunăstării celor ce muncesc, pentru edificarea socialismului și comunismului pe pămîntul patriei. Intr-o impresionantă unitate de cuget și simțire, întregul popor reafirmă și în acest moment sărbătoresc nețărmurita dragoste și prețuire față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, conducătorul iubit, care, de peste o jumătate de secol, și-a legat numele de marile bătălii și momente hotărîtoare din existența eroică a partidului nostru comunist, acționînd cu exemplară fermitate revoluționară și strălucită dăruire patriotică împotriva asupririi, nedreptății și exploatării, a pericolului fascist, pentru consolidarea unității și independenței României, pentru triumful revoluției socialiste și împlinirea aspirațiilor fundamentale, de libertate, progres și pace, ale poporului român. Aceste simțăminte și-au găsit o pregnantă expresie în atmosfera entuziastă ce domnea în marea saia, unde tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au fost salutați, la intrare, de participanții la adunare cu vii și îndelungi aplauze, urale și ovații. Cei prezenți au aclamat cu înflăcărare pentru eroicul nostru partid comunist, pentru secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, care călăuzește cu înțelepciune și cutezanță revoluționară țara și poporul spre orizonturi tot mai luminoase de progres și prosperitate. In această ambianță sărbătorească, însuflețită, în Prezidiul adunării, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, au luat loc membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai C.C. al P.C.R., membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizațiilor de masă obștești, ai unor întreprinși de zi și institute de cercetări, reprezentanți ai vieții noastre științifice și culturale, muncitori și specialiști, alți oameni ai muncii din Capitală. Ia sală erau prezenți membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat și ai guvernului, reprezentanți ai unor instituții centrale, unități economice și social-cultu(Continuare in pag. a IV-a) > i * Armindeni Mulți ani iubită țară, de-a muncii sărbătoare sfidută fiii tăi sub cer ca o solie, Curg doinele ca fluturii sub soare, Izvoarele in murmur se-ntreca bucurie. Să ne trăiești, drapai de libertate, Să ne trăiești, pwtidi de-nțclapciune, Noi te simțim părinte și frate Ungă frate Clădim cu tine fara — un nume și-un renume. E-n primăvară țara, și-i zi de sărbătoare, E tot mai dulce graiul și-ogorul românesc, Poeții dăltuie-n cuvint o floare Și-n sărbătoarea muncii florile doinesc. CORNELIA MaSTEA-CEAUCESCU Cenaclul literar „Orizont C.F.R." lîstinsasei aniversări a Partidului inw'ii«i<»i»ii vr,iuwfitriTwripiwMatMtMaMgMMaaBwr'rowniMiMM«»rmsssremmmmtm* Comunist Român si Zilei de 1 Mai omagiul faptelor noastre de muncă avamata! ” Producție marfă suplimentară. Acționând în spiritul indicațiilor și orientărilor secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, personalul muncitor de pe platforma Craiova a întreprinderii metallemn a depășit planul producției marfă în perioada expirată din acest an cu 13 procente. In aceeași perioadă, planul la export a fost realizat în procent de 116,2 la sută. II Mașină cu înalți parametri. In cinstea gloriosului jubileu al partidului și Zilei de 1 Mai, muncitorii, maiștrii și inginerii de la întreprinderea de utilaj greu Craiova, acordînd importanța cuvenită Programului prioritar pentru obiectivele de interes național, au finalizat mașina de tăiat și șanfrenat marginile tablei. Aceasta este destinată liniei de fabricație a țevilor de diametre mari pentru gazoduct de la Combinatul siderurgic Galați. Cu totul deosebit, cu greutatea de peste 200 tone, 30 m lungime și 5 m înălțime, noul utilaj are performanțe notabile, realizând operația de tăiere a tablelor cu grosimea de pînă la 35 mm și lungimea maximă de 12 m. Produsul — MTS-12 — este echipat cu afișaj de cotă și instalații complexe hidraulice și pneumatice. In transporturi și telecomunicații planul producției nete a fost îndeplinit, pe ansamblul unităților doljene ale ramurii cu un spor de 6,5 milioane lei. Cele mai însemnate depășiri le-au raportat Regionala de cale ferată Craiova — plus 3,3 milioane lei, și întreprinderea mecanică de material rulant Craiova — plus 3,2 milioane lei. Unitățile doljene din domeniul agriculturii înscriu, pe ansamblu, o producție netă suplimentară în valoare de 5,7 milioane lei Și aici, activitatea productivă a perioadei expirate din 1936 a dovedit că, printr-o preocupare consecventă de aplicare a programelor speciale de creștere a eficienței pot fi diminuate substanțial consumurile materiale și energetice, pot fi reduse costurile. Pe această bază, au obținut sporuri la producția netă : Trustul județean I.A.S. — plus 4,1 milioane lei, Trustul S.M.A. — plus 3,9 milioane lei, I.E.E.L.I.F. Dolj — plus 1,1 milioane lei, precum și „Biofort“, Direcția generală a agriculturii, alte unități ale domeniului. I—: A Zi-simbol pentru munca liberă, în pace Luminoasă zi de 1 Mai. Zi-simbol pentru munca liberă, demnă, pentru dreptul de a munci, pentru solidaritatea internațională a tuturor celor ce muncesc. De aproape un secol ziua aceasta face ca oamenii care trudesc pentru a crea marile valori ale civilizației umane să-și îndrepte gîndurile unii către alții, într-o sublimă unitate de idei ce se sintetizează în dorința triumfului dreptății sociale. încă de la apariția sa în calendarul proletariatului, sărbătoarea muncii a găsit în țara noastră un fertil teren de manifestare a voinței clasei muncitoare, a partidului său politic făurit chiar în acea epocă, zămislindu-se o tradiție de luptă muncitorească pe care partidul comunist a dus-o mai departe, amplificmnd-o și dîndu-i noi valențe, conducînd-o pînă la victoria finală, aceea a trecerii la societatea fără clase antagoniste și exploatare, societatea socialistă și comunistă Ca un punct luminos în lupta dusă de muncitorimea română pentru cîștigarea drepturilor sale, împotriva regimului de dictatură regală, a fascismului și războiului, se înscrie marea demonstrație din București, de la 1 Mai 1939, organizată de neînfricați luptători comuniști între care un rol de frunte au avut tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu. Este meritul Partidului Comunist Român că în acele condiții, infruntînd teroarea dezlănțuită de autorități împotriva sa, a reușit să dejoace înscenările regimului dictaturii regale, să transforme întrunirile și demonstrațiile din ziua de 1 Mai în puternice manifestații de protest împotriva politicii de sugrumare a drepturilor și libertăților democratice, împotriva fascismului și pericolului de război, pentru apărarea independenței și integrității teritoriale a patriei. Actul revoluționar de la 23 August 1944, organizat și condus de Partidul Comunist Român, a deschis drumul unor transformări fin(Continuare în pag. a XI-a) I \ ) \\t\\s\ \\ Cu prilejul Zilei de 1 Meri, redacția ziarului „înainte“ adresează calde felicitări și urări de noi succese în muncă tuturor colaboratorilor și cititorilor cotidianului nostru. Timpul prezent al Craiovei,_________—