Inainte, august 1986 (Anul 43, nr. 12856-12882)

1986-08-01 / nr. 12856

Ä. In întîmpinarea marii noastre sărbători naționale Amplă angajare muncitorească pentru îndeplinirea exemplară a planului . In transporturile de mărfuri, depășiri substanțiale ale sarcinilor de plan revenite pe primul semestru se înregistrează la Indicatorul „parcursul mărfurilor“. Astfel, colectivele Regionalei de Căi ferate au realizat sud imeritar 189 480 mii tonekm, iar I.T.A. Dolj — 5 361 mii tone km. Totodată, I.T.A. a transportat în plus 428 mii t mărfuri. Transporturile de călători înscriu creșteri semnificative, în perioada care a trecut din acest an, fiind depășite prevederile planului cu 1195 mii călători transportați și 124916 mii călători-km la indicatorul „parcursul călătorilor". Principalele sporuri au fost înregistrate în unitățile Regionalei de căi ferate și I.T.A. Dolj. A însemnate sporuri la productivitatea muncii au fost obținute in transporturile doliere. Astfel, la I.T.S.A.I.A. Dolj, planul productivității muncii, calculată pe baza veniturilor brute, a fost depășit cu 8 798 lei/pers., la I.T.A. — cu plus 7 860 lei/pers., la Regionala C.F.R. — cu plus 1 667 lei/pers., pe ansamblul unităților doljene ale ramurii productivitatea muncii întreprinderea ..Textila“ Calafat. Filatoarele Aheta Petcușin și Maria Ciură acordă o atenție deosebită firului pentru realizării țesătură care se va livra la export. Polo . S. Dan fiind depășită cu 2 445 lei/ pers. La întreprinderea de piese de schimb energetice Filiași au fost realizate cele mai mari utilaje produse de unitate pînă în prezent, respectiv liniile tehnologice destinate transportului încărcării în vagoane a cărșibunelui. Avînd o greutate de peste 200 tone, linia acestora este compusă dintr-un transportor cu bandă (930 metri lungime și 1,4 metri lățime), un braț cutisant și transportor care dă posibilitatea încărcării în paralel a două trenuri aflate pe linii ferate învecinate, o pîlnie cu clapetă de deversare în vederea așezării uniforme a stratului de cărbune în vagoane. Primele două astfel de linii tehnologice au fost livrate întreprinderilor miniere Horezu și Mehedinți. Așa după cum ne-a informat inginerul șef Vasile Epure, harnicul colectiv muncitoresc de aici continuă executarea de asemenea utilaje pentru dotarea altor întreprinderi miniere, precum și a unor stații de concasare, sortare și expediere a cărbunelui către termocentralele patriei. De menționat contribuția deosebită adusă la realizarea utilajelor amintite de formațiile conduse de Dumitru Dumitrănoiu și Ștefan Ruicu. Unitățile din Craiova ale întreprinderii chimice au realizat, pe primele șapte luni din acest an, o producție marfă suplimentară de 3 milioane lei. In aceeași perioadă de referință, cheltuielile materiale la 1000 lei producție marfă au fost reduse cu 11,8 lei, iar cele totale cu 10 lei, obținîndu-se lui beneficiu peste plan de 1,8 milioane lei. August în spiritul sarcinilor de excepțională însemnătate trasate de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Plenara Comitetului municipal de partid Ieri după-amiază, la Craiova s-au desfășurat lucrările plenarei Comitetului municipal de partid, pe a cărei ordine de zi au fost înscrise următoarele puncte: Raport privind preocuparea Comitetului municipal, a organelor și organizațiilor de partid pentru îmbunătățirea continuă a activității ideologice și politico-educative in vederea formării omului nou, cu o înaltă conștiință revoluționară, participant activ la înfăptuirea obiectivelor social-economice stabilite de cel de-al XIII-lea Congres al P.C.R. ; Plan de măsuri pentru perfecționarea activității ideologice și politico-educative în rîndul comuniștilor, al tuturor oamenilor muncii din municipiul Craiova ; Informare privind preocuparea Comitetului municipal, a organelor și organizațiilor partid și consiliilor oameni delor muncii pentru organizarea și desfășurarea corespunzătoare a audiențelor, rezolvarea propunerilor, sesizărilor și cererilor în semestrul I 1986 . Informare privind activitatea desfășurată de biroul și secretariatul Comitetului municipal de partid de la plenara precedentă pînă în prezent. Probleme organizatorice. In raportul prezentat, în cadrul primului punct al ordinii de zi, cît și în dezbateri — la care au participat tovarășii Nicolae Crăciun, Dumitru Antonie, Constantin Mirea, Paul Streinu, Paulian Balaci, Gheorghe Călbureanu, Florea Moraru, Ionică Bădoi, Constantin Timpoi, Marga (Continuare în pag. a II-a) Arhitectură modernă în cartierul Calea București (zona estică) Hotărîre fermă Modul in care s-au desfășurat lucrările adunării generale a oamenilor muncii din întreprinderea de utilaj greu Craiova demonstrează spiritul de înaltă răspundere față de soarta producției, care s-a instaurat în rîndul colectivului de aici, colectiv care, într-un deceniu de existență, a reușit să obțină realizări remarcabile într-un domeniu de mare importanță al economiei naționale. „In realizările pe semestrul a.c. regăsim in primul rând rezultatele eforturilor depuse de oamenii muncii din cele trei secții de bază ale întreprinderii, sporul de 48,7 milioane lei la producția marfă, precum și creșterile realizate la producția fizică, față de aceeași perioadă a anului precedent, sunt efectul valorificării la un nivel superior a rezervelor existente in utilizarea productivă a timpului de lucru, folosirea la capacitate a mașinilor și utilajelor, întărirea ordinii și disciplinei, organizarea mai bună a activității la fiecare loc de muncă și creșterea competenței conducătorilor la toate nivelele ierarhice“ — s-a subliniat în darea de seamă prezentată de președintele C.O.M., Marin Matrica. în același document s-a arătat că sporurile de producție pe total întreprindere, comparativ cu realizările perioadei similare din anul trecut, au fost de 50,6 milioane lei la producția marfă fabricată, 90,9 milioane lei la producția marfă vîndută și încasată și de 39,4 milioane lei la producția netă. Care este însă situația față de nivelele planificate ? „Cu toate aceste însemnate sporuri de producție, realizările obținute pe semestrul í a.c. sunt sub nivelul sarcinilor de plan, înregistrându-se nerealizări de 23,6 milioane lei la producția marfă, 80,1 milioane lei la producția marfă vîndută și încasată și 18,7 milioane lei la producția netă" — s-a afirmat în continuare în darea de seamă. Pornind de la această situație, precum și de la alte aspecte reflectate în celelalte documente ale adunării generale, participanții la dezbateri au analizat cu exigență rezultatele primului semestru, punînd un accent deosebit pe ceea ce trebuie făcut pentru ca în următoarea perioadă realizările să se ridice la nivelul prevederilor de plan. Redări din cuvîntul lor. Maistrul Gheorghe Sandu, secția mașini unelte : ‘ „Consider necesar să intensificăm preocuparea pentru calitatea pregătirii oamenilor, să ridicăm nivelul calității produselor. Să ne ocupăm mai mult de oameni. Să nu avem fluctuație de forță de muncă. Ne așteaptă sarcini foarte mari. Sunt autorizat să vă asigur că secția mașini unelte va face tot ce este posibil pentru a realiza planul". Valentin Munteanu, șeful secției utilaj tehnologic : „In semestrul întîi am realizat utilaje de mare complexitate pentru economia națională și pentru export, un mare spor de producție față de anul trecut. Pentru realizarea prevederilor semestrului H, trebuie să reducem numărul absențelor nemotivate și al orelor de staționare a mașinilor și utilajelor". Veronica Pătruțoiu, șef atelier, secția mecano-sudură : „Realizările primului semestru sînt bune dacă ne gîndim la faptul că am fabricat produse de KMH. CALOTA (Continuare in paga 111 m a colectivului de muncă de la I.U.G. Craiova: Folosirea integrală a potențialului tehnic și uman pentru îndeplinirea obiectivelor economice Adunarea generală a oamenilor muncii — înaltă tribună a autoconducerii muncitorești Realizarea programului de creștere a efectivelor de animale — cerință stringentă, componentă esențială a înfăptuirii noii revoluții agrare Transpunerea în viață a obiectivelor noii revoluții agrare, care presupune, în primul rînd, făurirea unei agriculturi moderne, intensive, de înaltă eficiență și randament, este de neconceput fără dezvoltarea corespunzătoare a zootehniei, la nivelul cerințelor și posibilităților. Pornind de la indicațiile, orientările și sarcinile formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pînă în 1990 ponderea zootehniei în producția agricolă va trebui să se ridice la 46—48 la sută. Aceasta reclamă ca în fiecare unitate să se crească cel puțin 1 000 ION CIOBANU, adjunct al șefului secției agrare a Comitetului județean Dolj al P.C.R. * 12 taurine, din care 100 vaci, precum și 100—150 scroafe, 1 000—1 500 ovine. In cele 186 unități agricole de stat și cooperatiste existente în județul nostru, efectivele de bovine — potrivit programului dezbătut și aprobat de organul județean de partid — vor trebui să crească de la 218 000 in prezent, la 277 700 în 1990. Trebuie spus însă că, pe primele șase luni ale anului curent, cu toate măsurile întreprinse, s-a înregistrat o restanță în ceea ce privește realizarea programului anual de creștere a bovinelor de 27 071, din care 7 982 în I.A.S. și 19 089 în C.A.P. Faptul că în multe locuri consiliile de conducere nu au acționat cu toată răspunderea, iar organele și organizațiile de partid nu au întreprins un control exigent, siu au urmărit sistematic modul cum se înfăptuiesc sarcinile privind redresarea zootehniei, se reflectă și în mari restanțe în ceea ce privește realizarea programului de bovine. Astfel, pe perioada enunțată, C.A.P. Predești realizează numai 22 din cele 100 bovine programate; C.A.P. Vîlcovi — 37 din 200 ; C.A.P. Secui — 45 din 200 ; C.A.P. Filiași — doar 2 din 200, iar C.A.P. Fratoștița — numai 4 din 200. Pornind de la situația cu totul nesatisfăcătoare zootehniei, biroul și secreatariatul Comitetului județean de partid au întreprins un complex de măsuri vizând creșterea procentului de natalitate, reducerea pierderilor prin mortalități și sacrificări în condiții deosebite, sporirea mai accentuată a efectivelor de ovine, porcine, asigurarea unei bogate și echilibrate baze furajere, imprimarea unui ritm mai alert lucrărilor de modernizare, de construire de noi capacități pentru animale. Nu ne mulțumește însă faptul că, cu toate acțiunile întreprinse, pe prima jumătate a anului, s-a realizat o natalitate de numai 38,4 la sută in sectorul agriculturii de stat și 50 la sută în sectorul cooperativelor agricole. S-au obținut 5 744 viței în I.A.S. și 25 498 viței în C.A.P., urmînd ca, pînă la sfîrșitul anului, efectivul de viței să crească cu încă 4011 în I.A.S. și 11102 In C.A.P. S-a urmărit și se urmărește furajarea rațională a animalelor, scăderea procentului de vaci și vitele cu dereglări ale funcției de reproducție. Ca urmare, procentul de infecundare scăzut cu 2,5 la sută in I.A.S. a și 5,4 la sută în C.A.P., față de perioada corespunzătoare a anului trecut. In vederea diminuării fătărilor de viței morți și neviabili s-a procedat la gruparea și furajarea diferențiată a vacilor și junincilor gestante in ultimele două luni de gestație. S-a asigurat o furajare mult mai corespunzătoare din punct de vedere calitativ și cantitativ a tineretului femei, urmărindu-se ca vîrsta primei monte să fie la 18—28 luni, la o greutate de minimum 75 la sută din greutatea animalelor adulte. Acțiuni energice s-au întreprins în ceea ce privește amenajarea maternităților și creșelor pentru viței, a căror capacitate să fie de 10—15 la sută raportată la efectivul matcă existent în fiecare unitate. Sunt în curs de amenajare în fiecare unitate staționarele veterinare pentru izolarea animalelor cu afecțiuni și aplicarea susținută a tratamentelor curative, sub îndrumarea și supravegherea personalului sanitar veterinar. S-au luat, totodată, măsuri pentru adăpostirea corespunzătoare a întregului efectiv de bovine prin construirea in acest an a unor capacități (Continuare în pag. a 111-a)