Inainte, iulie 1987 (Anul 44, nr. 13139-13165)

1987-07-01 / nr. 13139

ANUL XLIII NR 13î» MIERCURI 1 IULIE 19»? 4 PAGINI 50 BANI zile și nopți de maxim efort, de totală concentrare la strinsul recoltei, întreținerea și udarea culturilor 1 JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE # JURNAL DE Convnm Situația recoltării orzului în întreprinderile agricole de stat, la data de 30 iunie 1987 Notă Situația reclamă măsuri cu totul deosebite din partea conducerii trustului, a fiecărei întreprinderi și ferme pentru ca, absolut pretutindeni, sorele unde orzul a dat Șilpirgă să fie grabnic recoltate, evitindu-se cele mai mici pierderi. Totodată, prin organizarea lucrului în flux continuu să se asigure in aceeași zi balotarea paielor — prin folosirea preselor In agregat cu sănii — pregătirea terenului prin discuire și însămînțarea In structura prevăzută și pe suprafețele stabilite a culturilor duble. Ordinea întreprinderea Plan Reali- Pro- Director realiz. (ha) zat (ha) cent 1. Sadova 150 150 100 V. Ivanovici 2. Dăbuleni 50 50 100 Gh. Costea 3. Băilești 200 100 50 A. Firoiu 4. Dunăreni 500 220 44 D. Cănureni 5 Moțăței 191 80 42 V. Văduva 6. Craiova 397 140 35 Gh. Macamete 7 Leu 500 170 34 D. Bunu 8 Breasta 200 40 20 N. Roșca 9 Goești 578 110 19 Gh.Enache 10. Giubega 662 75 11,32 M. Mitroi 11. Segarcea 1270 100 S C. Cojocu 12 S.D.E. Craiova 150 11 7,33 V. Stancu 13 Robănești 485 15 __ 3 I. Badi 14 Brabova 540 50,92 V. Bucică h secretar Tovarășul Nie Ceaușescu, secretar genera al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a țara C C are In timp fost evidenți , prietenie și catre Partiduli Român și Partidul Libanez, relevîndu-s tribuția acestora la exrea și întărirea conlucrat dintre țările și popoarele noastre. Au fost abordate de asemenea, o serie de probleme ale vieții internaționale. Vi . . pori. denței ,. re . , • Oameni în confruntare aprigă cu neprevăzutul Vineri, 26 iunie, orele ÎS. La stăvilarul de la SKP-1 de pe canalul Cetate — Galicea s-a manevrat stavila plană pentru a mări nivelul apei spre a se mai folosi încă un ■agregat. Stavila plană s-a înclinat și se manevra foarte greu. Pentru micșora presiunea apei, s-au închis stavila avio-avis din aval de stavila plană. Atunci s-a produs neprevăzutul: stavila avio-avis s-a blocat pe poziția închis. S-a încercat imediat deblocarea cu un cric de mare putere, dar în zadar. A fost adusă macaraua AM-5 din dotarea sistemului Giubega. Nu s-a reușit nici de această dată. Oamenii însă n-au dat înapoi. S-a recurs la buldoexcavatorul care apăsa pe partea de flotor avio-avia. Nici în acest fel nu s-a putut rezolva problema. A intrat in funcțiune stația radio-emisierecepție. S-a cerut urgent Dolj, șeful a saajutor la I.E.E.S.I.F. Inginerul Emil Hobu, serviciului exploatare, sit in aceeași noapte la ora 1. Din nou s-a recurs la folosirea utilajelor amintite, dar și de această dată decepție. A mai fost adusă încă o macara AM-5, instalată pe malul celălalt. S-a tras deci cu ambele macarale și cu hidroexcavatorul, dar din nou decepție. Atunci, inginerul Roba, împreună cu maistrul Aurel Gheorghiță și Cornel Ciobanu, șeful sistemului de irigații Giubega, au decis ca simultan cu folosirea agregatelor respective să se organizeze două echipe care să bată cu baroasele Lucrînd, din ambele părți, in apă, pînă la briu și uneori pînă la gît, mecanicul Vasile Mihai și electromecanicul I. Pungă A. FRIGIOIU în pag. a ■ II-a) (Continuare Cauze care generează nereguli la unele baze de recepție Buna desfășurare a întregii activități la secerișul orzului este inevitabil condiționată, peste tot, și de modul cum se străduiesc lucrătorii din fiecare bază de recepție pentru preluarea, cu maximă operativitate, a recoltei de la unitățile agricole producătoare. Cum se acționează, în acest sens, la bazele de recepție conduse de Silviu Mugurel Pîrvan și Ștefan Popescu ? ...Ne aflăm, mai intîi, pe platforma de lucru a bazei de recepții condusă de comunistul Silviu Mugurel Pîrvan, încă de la intrarea în perimetrul acesteia constatăm, în jurul amiezii, o mare aglomerație de autovehicule de capacități diferite (autocamioane și tractoare rutiere cu remorci, autotrenuri etc.) ce așteaptă , la rînd, pentru a fi descărcate. " — Care sunt cauzele unei asemenea aglomerări permise, care conduce dela imobilizarea unui mare număr de mijloace de transport și, implicit, la perturbarea activității de preluare a orzului din cîmp ? — Îl întrebăm pe responsabilul acestei baze, care are o mare pondere în recepționarea și preluarea produselor cerealiere din zonă. — In ceea ce ne privește, pentru a preîntîmpina astfel de neregulă, noi am o organizat din vreme preluarea producției de orz în nu mai puțin de 14 puncte de descărcare, din care patru direct pe buncăre, iar alte două pe buncăre frontale, in timp ce restul punctelor, după cum se vede, sînt amenajate sub cerul liber pe platoul din beton de care dispunem în incinta bazei. Pe de parte, ne-am organizat artă în așa fel activitatea în cursul nopții încît să putem izbuti, cu cele două agregate cu cupă pe care le avem la dispoziție, adică cu un tractor A-1800 2 IF și un sfron, să introducem în silozuri întreaga producție ce este preluată în timpul zilei. Parcurgem de la un capăt la celălalt respectiva bază de recepție și constatăm că, în majoritatea cazurilor, cei care se fac vinovați de aglomerația amintită sunt factorii cu munci de răspundere din unitățile profăcătoare, care nu respectă indicațiile de rigoare ce au fost date, pentru actuala campanie a secerișului, de Comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole. S-a stabilit, bunăoară, ca fiecare mijloc de transport ce pleacă încărcat cu recoltă din cîmp să fie însoțit la bazele de recepție, în mod obligatoriu, de un delegat, care poartă întreaga răspundere față de livrarea integrală și în cele mai bune condiții a recoltei. Dar factorii responsabili de la C.A.P. Lăcrița (președinte — Ilie EMIL LAZARESCU (Continuare în pag. a III-a) La I.A.S. Dunăreni se acționează în ritm intens la recoltatul or.ului. Foto : D. Stănescu La întreprinderea de celule prefabricate Băilești Organizare exemplară, ritm intens de lucru și competență profesională—atribute ale unei înalte eficiente ■ Derularea corespunzăto: Finalizarea unui însemnat tehnico-funcționali superiori sare realizării producției și Nu s-au înregistrat rebuturi întreprinderea de electrice prefabricate celule Băilești, răsplătită cu citeva zile în urmă cu Ordinul Muncii clasa a II-a, pentru locul II, în întrecerea socialistă pe 1986, este una din unitățile de frunte ale industriei din județul nostru, atît prin potențialul productiv de care dispune cit și prin rezultatele superioare obținute pînă in prezent. Intr-o investigație recentă, după ce am petrecut cîtva Sub semnul angajării exemplare pentru Intei Naționale a partidului cu noi și semnificări a avut loc la Craiova Adunarea festivă a „Zilei învățător Devenită tradițională, „Ziua învățătorului“ semnifică prin ea însăși remarcabila prețuire pe care conducerea partidului și statului, întregul popor o acordă cadrelor didactice ale țării. Iată de ce adunarea festivă desfășurată ieri la Casa armatei din Craiova a cunoscut o atmosferă cu puternică încărcătură emoțională, trăită cu intensitate de cei peste 350 dascăli ai școlii doljene aflați în sală. Raportul prezentat de inspectorul general al Inspectoratului școlar județean, Călbureanu, prof." Gheorghe a evidențiat realizările obținute de educatoarele, învățătorii și profesorii doljeni, preocuparea lor pentru valorificarea cît mai deplină a condițiilor materiale create acestui important domeniu al vieții sociale, strădaniile personalului didactic pentru temeinica pregătire a copiilor și tinerilor, pentru formarea la a tinerele vlăstare ale patriei concepției revoluționare despre lume și viață, pentru educarea lor în spiritul dragostei nețărmurite față de glia străbună, față de Partidul Comunist Român, de marele și înțeleptul său conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu. s t-n ■i-Unsili... •:v- d' .OÎ '•.COS • C Or Achiziționarea bunurilor și obiectele sub nivelul posibilităților și, mai ales, Cum este și firesc, în orice gospodărie personală se adună treptat o serie de bunuri "de folosință îndelungată, de obiecte de uz casnic și personal care fie că sunt uzate fizic ori moral, fiepur și simplu, nu mai fac trebuință. Dar, o bună parte dintre acestea pot fi readuse, cu cheltuieli acceptabile, la o nouă perioadă de folosință. In acest sens a și fost organizată, și de către cooperativele meșteșu doljene, activitatea diziționare de la popula de la organizații coopi ori obștești a bunuri. tm ANCHETA 2IARULUI obiectelor amintite, ce pot fi recondiționate și valorificate ca atare sau prin dezmembrarea in piese ori subansamble. In conformitate cu reglementările in vigoare se achiziționează aparate electronice, optice, electro—.at..t ~ -a— ?---1- - -'•$ ssIt'0 -V. r'C’!'.'. ■ care este asigurata, ovilit,du-se achiziționarea de bunuri pentru dezmembrări dacă piesele și materialele rezultate nu pot fi valorificate eficient. Prețul de achiziție se stabilește cu acordul vinzătorului în razica și monelile de ce incerca aceste folosință obținerea unui an amintit doar dezvoltare. ...La unitatea nr. 1 ,„Radio“ a Cooperativei meșteșugărești „Oltenia“ din Craiova, responsabila Măria Virtosu ne spune : „De la Începutul anului și pînâ în prezent, noi am achiziționat, 16 de aparate de radio din ION DIACONI) e in pag a II-a) (Ci