Inainte, decembrie 1987 (Anul 44, nr. 13270-13296)

1987-12-01 / nr. 13270

ANUL XLIV NR 13 270 MARTIE DECEMBRIE 1987 4 PAGINI 50 BANI Vizita oficială în țara noastră a secretarului general al Partidului Baas Arab Socialist din Siria, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad Sosirea în Capitală La invitația tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, luni, a sosit in țara noastră, intr-o vizită oficială, secretarul general al Partidului Raal Arab Socialist din Siria, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad. Ceremonia sosirii înaltului oaspete sirian s-a desfășurat pe aeroportul Otopeni. Pe frontispiciul aerogării se aflau portretele președinților Nicolae Ceaușescu și Hafez Al-Assad încadrate de drapelele de stat ale României și Siriei. La ora 13 aeronava cu care a călătorit șeful statului sirian a aterizat. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a întîmpinat cu căldură , pe președintele Hafez Al-Assad, pe ceilalți oaspeți. Cei doi conducători de partid și de stat și-au strîns mîinile cu prietenie, sau îmbrățișat. Garda militară aliniată pe aeroport a prezentat onorul. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Arabe Siriene și Republicii Socialiste România, în timp ce, în semn de salut, au fost trase 21 de salve de artilerie. Președinții Nicolae Ceaușescu și Hafez Al-Assad au trecut în revistă garda de onoare. Oaspetele sirian a salutat persoanele oficiale române prezente la ceremonia sosirii — membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, alte persoane oficiale. Un grup de pionieri copii sirieni au oferit preșiședinților Nicolae Ceaușescu (Continuare în pag. a IV-a) Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit, luni după-amiază, la Palatul Consiliului de Stat, cu secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist din Siria, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad, care La Palatul Consiliului de Stat au început, luni, convorbirile oficiale dintre tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist din Siria, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a salutat cu deci a făcut o vizită protocolară. Intîlnirea dintre cei doi conducători de partid și de stat, premergătoare convorbirilor oficiale, s-a desfășurat sub semnul stimei și înțelegerii reciproce, al bunelor relații statornicite între țările și popoarele noastre. Nebită căldură noua vizită în România a președintelui Hafez Al-Assad, subliniind că aceasta constituie o expresie a relațiilor de prietenie și colaborare dintre Partidul Comunist Român și Partidul Baas Arab Socialist din Siria, dintre țările și popoarele noastre, exprimînd convingerea că vizita și convorbirile de la Bucu(Continuare în pag. a IV-a) Vizită protocolară la tovarășul Nicolae Ceaușescu începerea convorbirilor oficiale In întîmpinarea Conferinței Naționale a partidului a OBIECTIV PRIORITAR — EXPORTUL! La puține zile după finalizarea ultimelor prevederi din contracte-Au trecut aproape cinci luni de la demararea celei de-a doua etape de organizare și modernizare a proceselor de producție și activităților în unitățile economice, acțiune inițiată de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, care urmează să fie finalizată în anul viitor, cu efecte directe îndeosebi asupra intensificării laturilor calitative ale producției, înfăptuirii obiectivului stabilit de cel de-al XIII-lea Congres al partidului de a se dubla, în actualul cincinal, productivitatea muncii, de a se îmbunătăți simțitor ,Indicatorii de eficiență. In amintitul interval a sporit preocuparea " organelor și fapte ale și răspunderii le lui 1987, colectivele de muncitori și specialiști din cadrul I.T.M.E. Filiași au trecut acum din plin la fabricația produselor aferente contractelor anului viitor, Încheiate cu beneficiari deveniți tradiționali, cît și cu noi beneficiari de peste hotare. Unitatea, care realizează pentru export, peste 40 la sută din întreaga producție, a demarat în aceste zile fabricația unei serii noi organizațiilor de partid, consiliilor oamenilor muncii a și a comisiilor de organizare și modernizare a proceselor de producție din unități pentru intensificarea acțiunilor de introducere a produselor noi stabilite în planurile tehnice, aplicarea de tehnologii perfecționate, promovarea unor metode eficiente de întreținere și reparații la mașini, utilaje și instalații, organizarea locurilor de producție și perfecționarea forței de muncă, pentru îndeplinirea planului cu eficiență ridicată, membrii comisiilor de organizare și modernizare, alți specialiști din unitățile economice ale județului nostru au participat la angajării muncitorești de motoare electrice cu puteri între 18,5 și 90 kW, modernizate prin reproiectare, cu performanțe tehnico-funcționale superioare și consumuri de materiale mai mici cu pînă la 30 la sută. PESTE 50 MILIOANE LEI — VALOAREA AUTOUTILARILOR. In perioada care a trecut de la începutul anului, sectorul de autoutilaje din cadrul între schimburi de experiență organizate de centrale industriale și ministere in unitățile etalon din alte județe, precum și la cele organizate de unitățile similare din Dolj, preluînd noi măsuri ce au fost introduse in propriile programe. Astfel, din cele 620 de măsuri cuprinse în programul unităților, cu termene scadente in actualul semestru al anului, au fost aplicate 333. Eficiența lor, calculată pe o durată de 12 luni de la aplicare, urmează să se concretizeze într-un spor de peste 698 milioane lei in MARIN COANDA (Continuare in pag. a 111-a) prinderii „Electroputere“ Craiova a realizat o gamă sporită de produse — prese, cuptoare, mașini de bobinat și multe altele, însumînd o valoare de peste 50 milioane lei. Avînd o vastă experiență în acest domeniu, colectivul sectorului înscrie o prestigioasă contribuție la materializarea unor teme de cercetare și avînd ca obiectiv proiectare promovarea tehnică și tehnologică, creșterea productivității muncii și ușurarea efortului fizic, implementarea de soluții eficiente de automatizare a fabricației. Exigențe ale accentuării caracterului intensiv al dezvoltării economice în etapa actuală înfăptuirea programelor de organizare și modernizare a producției • — ritm mai susținut, răspundere sporită, materializarea grabnică a măsurilor restante, care într-o serie de unități au contribuit, prin depășirea termenelor prevăzute, la menținerea unor evoluții necorespunzătoare în realizarea sarcinilor de plan Plenara extraordinară a Comitetului județean de partid comună cu sesiunea Consiliului popular județean Ieri, la Craiova a avut loc plenara extraordinară a Comitetului județean Dolj al P.C.R. comună și sesiunea Consiliului popular județean. Au fost prezenți membrii și membrii supleanți ai Comitetului județean de partid, membrii comisiei de revizie, precum și deputații Consiliului popular județean. La lucrările plenarei a participat tovarășul Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Luînd cuvîntul, tovarășul Emil Bobu a arătat că a fost convocată plenara Comitetului județean de partid comună cu sesiunea Consiliului popular județean, pentru a duce la îndeplinire Hotărîrea Comitetului Politic Executiv al C.C. P.C.R. din data de 27 noiembriebrie 1987, privind măsurile organizatorice stabilite in urma gravelor abateri săvîrșite de fostul prim-secretar și alți membri ai secretariatului și biroului Comitetului județean de partid Dolj, precum și de unele cadre cu munci de răspundere pe linie de partid și de stat. Vorbitorul a subliniat că această Hotărîre, care a fost deja amplu dezbătută în conferințele județene de partid desfășurate pînă în prezent, urmînd ca ea să fie în continuare dezbătută și în celelalte conferințe județene de partid, constituie, pentru toți comuniștii din județ, un document care trebuie să îndemne la reflecție profundă și responsabilă, astfel încît din abaterile săvîrșite să se tragă maximum de învățăminte, iar organele și organizațiile de partid, toți oamenii muncii să se implice cu răspundere sporită în rezolvarea tuturor problemelor, să se mobilizeze exemplar pentru realizarea sarcinilor mari încredințate. Rezultatele ce se vor obține de acum încolo trebuie să fie pe măsura posibilităților tehnicoeconomice și umane de care dispune acest județ, pe măsura grijii și atenției de care s-a bucurat Doljul din partea conducerii de partid și de stat, personal a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. In fiecare domeniu activitatea se cere analizată cu simț de răspundere, astfel încît stările de lucruri negative să fie lichidate cu desăvîrșire și să se facă totul pentru a încheia anul 1987 cu rezultate cît mai bune. Programul de măsuri care va fi adoptat la nivelul județului este necesar să determine o schimbare radicală a stilului și metodelor de muncă ale Comitetului județean de partid, să conducă la îmbunătățirea muncii în toate sectoarele de activitate. Plenara a aprobat in unanimitate ca tovarășul Ion Traian Ștefănescu, membru al C.C. al P.C.R., să fie cooptat în Comitetul județean Dolj al P.C.R., ales in biroul județean de partid și în funcția de prim-secretar al Comitetului județean de partid. Tovarășul Aurel Mocioiu a fost ales în biroul județean de partid și in funcția de secretar pentru problemele muncii organizatorice. Tovarășul Stoian Stoian a fost cooptat in Comitetul județean de partid și ales în biroul județean de partid. Tovarășul Ion Voiculescu a fost, de asemenea, cooptat în Comitetul județean de partid și ales în biroul județean de partid. Prin Decret Prezidențial, (Continuare in pag. a IV-? - Pag. 2 — 69 de ani de la la făurirea statului națion «*“I unitar român. Glorioasă operă a maselor populare, încununare luptei tuturor generații lor. a Pag. 3 — Mentalități și atitudini. Vecini și frate, dar... dușmani(?!). ■ Pag. 4 — .Știri de peste hotare . Sport — rezultate, comentarii. iilisii MIIiililIlililIlilliiliiiilililiiliiliiiiiiA Cind străbați întinderile, parcă nesfîrșite ale Doljului, nu poți să nu admiri numeroasele livezi ce alcatuiesc o adevărată fructieră a județului. Terenuri altădată sterpe, dizolvate de ploi, spulberate de vînturi ■ și calcinate de soare sînt astăzi inveșmîntate cu nesfirșite livezi de pomi fructiferi, care ne dau o posibilă imagine potențialului agriculturii socialiste așa cum se practică România și chiar cum se va practica pe o scară din ce in ce mai largă minte. Pentru că Doljul, aflat prin tradiție in avangarda transformărilor petrecute in activitatea de valorificare pămintului deține frumoase și întinse livezi de pomi fructiferi, ce conferă o ridicată eficiență economică terenurilor respective. Stațiunea de cercetare și producție pomicolă Craiova, din acest punct de vedere, nu este o simplă livadă, ci un fel de livadă a livezilor care dă tonul in acest domeniu. Avînd întreaga activitate orientată în funcție de actualele obiective ale dezvoltării acestui domeniu, așa cum au fost definite în cuvifizările tovarășului Nicolae Ceaușescu, stațiunea își propune să contribuie la dezvoltarea în județ și, pe măsura posibilităților, din însemnări de reporter pantă și a celor slab productive. Plantația „Prodila“, de la marginea Craiovei, după numele dealului respectiv, care in final va fi un masiv pomicol întins pe 300 ha,este un exemplu. S-au plantat deja cu cireși și vișini 30 ha, sunt pregătite pentru plantare alte 86 ha, care, in aceste zile, se plantează, și vor jate fi amenaalte 93 ha. „Prodila“ va fi in final o amenajare deosebită, cu terase, alei de serviciu și trafic și va sugera cel mai exact spiritul științific ce tutelează pe deplin pomicultura noastră. In același context am mai aminti plantațiile de meri de la Cernele (ferma nr. 1 condusă de ing. Aurel Peșa, care a livrat anul acesta peste 1500 tone de mere), de la Cîrcea (ferma nr. I condusă de ing. Iulian Gigore), apoi fermele de la Verbița, Vîrvor și din multe alte locuri Peste tot se C. MIRCEA (Continuare in pag. a III-a) Autentică fructieră a județului usturi in întreaga zonă a Olteniei, a patrimoniului pomicol, astfel incit să se realizeze producții de fructe cit mai mari, pentru satisfacerea necesităților de consum local și să se creeze disponibilități pentru export; își propune, de asemenea, să intervină sistematic și activ pentru ca in structura de specii din patrimoniul pomicol să predomine speciile și soiurile condițiile apte sii valorifice climatice din aceasta zonă. O atenție aparte este eficiente a acordată utilizării pămintului în sensul plantării cu fructiferi a terenurilor pomi in