Inainte, septembrie 1988 (Anul 45, nr. 13503-13528)

1988-09-15 / nr. 13515

2 e î nainte V (Urmare din pag. I) asemenea, onorate toate comenzile la export, in condițiile în care în lunile iunie, iulie și august s-a lucrat în exclusivitate pentru parteneri externi, iar de la începutul lui 1988 exportul reprezintă peste 80 la sută din volumul total de producție. Economista Elena Goanță, șefa serviciului plan, membră în comitetul de partid întreprinderii, al ne-a asigurat că și in septembrie activitatea cunoaște un tonus ridicat, zilnic efectuindu-se livrări masive de produse pe adresa unor parteneri din Italia și R.F.G. „Aceste rezultate notabile, pe care suntem hotărîți să le amplificăm necontenit — ne-a spus secretara comitetului de partid de la Confecții, Maria Cană — constituie rodul adptării și aplicării prompte a unor eficiente măsuri politico-organizatorice și tehnice, al întăririi necontenite a vieții interne de organizație, al dezbaterii deschise și exigente, într-un pronunțat spirit critic și autocritic, cu comuniștii, cu ceilalți oameni ai muncii, a tuturor problemelor ridicate de derularea corespunzătoare a proceselor de producție. Milităm consecvent pentru înlăturarea formalismului din întreaga activitate a organizațiilor de partid (34 la număr, cu circa 2 000 de membri), de sindicat și ale U.T.C. Practic, nici una dintre adunările noastre nu este organizată de dragul de a mai bifa o ședință, ci cu scopul declarat de a soluționa efectiv problemele curente și de perspectivă“. Dintr-o discuție mai amplă, la care au participat mai mulți factori de răspundere, am reținut că, la Confecții Craiova, bătălia revoluționară pentru îndeplinirea planului este dublată, în permanență, de bătălia pentru asigurarea unei calități ireproșabile tuturor produselor. De altfel, într-o recentă plenară a comitetului de partid — desfășurată in spiritul Tezelor din aprilie, al sarcinilor exprese trasate de tovarășul Nicolae Ceaușescu — s-a analizat tocmai problema calității. Dintre multele aspecte demne de relevat consemnăm cîteva: întreprinderea craioveană a lansat o inițiativă, preluată și generalizată, apoi, în toate unitățile de confecții din țară , urmărirea ZILNICĂ, pe bază de FIȘE INDIVIDUALE, a modului cum fiecare muncitor își execută operația. Se diminuează considerabil, astfel, procentul de respingeri de la controlul final și, totodată, se urmărește cu strictețe confecționarea produselor conform modelelor omologate. Iată și numele cîtorva dintre miile de lucrători care aplică exemplar această inițiativă : Nelu Constantin, Ioana Merță, Petre Purcel, Florea Popa, Elena Stânei, Adela Grădinaru, că La toate locurile de munte acționează constant pentru asigurarea unui climat de profundă răspundere individuală și colectivă în realizarea tuturor produselor la cel mai înalt nivel calitativ, întrucît produsele executate sunt de mare complexitate și, cum spuneam, destinate în cea mai mare parte exportului, o grijă aparte se acordă pregătirii riguroase a lansărilor in fabricație. S-a întărit, totodată, asistența tehnică în cele două schimburi și s-au organizat „supracontroale“ de calitate. Colective — precum cele conduse de Constanța Lascu, Gheorghe Nuțoaica, Nicolița Bulcică, Gheorghița Poiană, Floarea Segărceanu, Lucia Tuță, Rodica Tescoveanu, Silvia Potîrcă, Angela Mirea — probează, zi de zi, că au înțeles importanța vitală a imperativului de a realiza produse de calitate ridicată. Controlul exigent al fiecărei operații, executat, deci, de-a lungul Întregului flux al fabricației, este urmat, firesc, de controlul final, conceput ca o autentică barieră in calea eventualelor produse cu mici defecțiuni calitative. Proba de fiecare zi a conștiinței înaintate Totul tine » (Urmare din pag. I) sport și se livrează unităților beneficiare. Imprimînd un ritm alert recoltării culturilor tîrzii de toamnă, cooperatorii, mecanizatorii, specialiștii dau, Ir. același timp, o atenție cu totul aparte finalizării pregătirii terenului — prin arături și discuții, prin alte lucrări adecvate — și însămințării culturilor de toamnă. Organizarea lucrului în schimburi prelungite și în schimburi duble pe un număr mare de tractoare se reflectă în creșterea de la o zi la alta a vitezei la arături, pregătirea terenului și la insămințări. Pînă aseară au fost executate arături pe mai mult de 4700 din cele 6415 ha pe suprafețele destinate vnsămînțărilor de toamnă. Această importantă lucrare de bază a solului s-a realizat pînă ieri pe aproape 1000 din 1660 ha la Plenița, 1260 din 1950 la Cetate, 780 din 1130 la Verbica, 1980 din 1675 la Unirea. Condițiile dificile de lucru reclamă măsuri adecvate, soluții corespunzătoare pentru rezolvarea tuturor problemelor cu care se confruntă cooperatorii și mecanizatorii. Se folosesc, în general, tractoare puternice cu discuri grele pentru pregătirea în cet mai bune condiții a patului germinativ. In unele locuri unde terenul este excesiv de care se apelează la tăvălugi așa-ziși agresivi, corespunzător echipați, astfel incit bolovanii să poată fi sfărîmați și sămința îngropată la adincimea stabilită. Pină aseară au fost deja însămânțate 422 din 580 ha cu plante furajere, 30 din 35 ha cu legume-verdețuri, urmînd ca în zilele viitoare să se treacă pe un front larg la punerea în brazdă a seminței de orz. O atenție mult mai mare decît în alți ani se acordă asigurării și pregătirii seminței din verigile biolo Ca de fiecare dată, prezența fotbaliștilor craioveni In Capitală a suscitat un mare interes, stadionul din „Regie“ fiind arhiplin la ora jocului. Și tot ca de fiecare dată, fotbaliștii din Bănie au avut o galerie „infernală“, care și-a încurajat echipa iubită tot timpul jocului. A fost o partidă de mare luptă, de mare tensiune. Craiovenii s-au întrecut pe ei înșiși, au făcut o risipă de energie extraordinară, dăruindu-se admirabil pentru această victorie pe care nu greșim dacă o etichetăm ca de aur, dată fiind poziția echipei în clasament. Rar ne-a fost dat să vedem atîta gice și soiurile stabilite prin program. „Facem tot ceea ce depinde de noi — remarca organizatorul de partid — pentru ca înainte de a pune sămința în cutia semănătorilor să avem certitudinea însușirilor ei culturale, prin buletinul roșu de analiză, tratind-o înainte de a o pune în brazdă cu substanțele indicate prin tehnologie. Ne considerăm cu toții cei ce muncim și trăim în C.U.A.S.C. Plenița — antrenați în marea intrecere de a obține cele mai mari producții in anul viitor, cînd Întregul nostru popor va sărbători a 45-a aniversare a Eliberării patriei și va intimpina cu succese remarcabile de prestigiu Congresul al XIV-lea al partidului, de buna organizare ■ 15 — IX 1988 fotbal kb fotbal fotbal fotbal Sportul studențesc București —Universitatea Craiova 2-3 (2-1) O victorie... de aur București (prin telefon de la trimisul nostru). Stadionul „Regie“. Timp admirabil. Teren foarte bun. Spectatori — circa 20 000. Șuturi la poartă 12—8 (pe spațiul porții 7—S). Raport de cornere 8—4. Au marcat : Pologea (min. 26), Cristea (min. 39), respectiv — Irimescu (min. 5 — din penalty), Geolgău (min. 66) și Ghiță (min. 76). SPORTUL STUDENȚESC : Manu — M. Marian (min. 70 — Olteanu), Pană, M. Popa, Ciucă — Țicleanu, Gino Iorgulescu, Cristea, Pologea (min. *0 — V. Iorgulescu) — Țîrlea, Stanici. UNIVERSITATEA : Crișan — Mănăilă, N. Zamfir, Săndoi, Irimescu (min. 62 — Neagoe) — Geolgău, Gică Popescu (min. 30 — Luță), Ad. Popescu, Badea — Bîcu, Ghiță. Cartonaș galben , Ad. Popescu. A arbitrat impecabil G. Aurel (Piatra Neamț), ajutat ireproșabil la linie de N. Dinescu (Rm. Vîlcea) și 1. Igna (Timișoara). La speranțe 1—3 (0—1), spirit de sacrificiu al fotbaliștilor craioveni, care, sub bagheta dirijorului lor Geolgău, au izbutit să depășească momentele dificile ale partidei atunci cînd au fost conduși și, mai ales, să acopere, prin hărnicie și abnegație, accidentarea lui Gică Popescu de către Pologea începutul partidei. Și, înaintate de a relata filmul acestei partide extrem de captivante, să remarcăm pregătirea tactică deosebită asigurată de antrenorii Sorin Cîrțu și N. Zamfir. Tot aici am consemna rigoarea tactică a lui Mănăilă, care l-a anihilat pe Stanici, a lui N. Zamfir, care l-a neutralizat pe Țîrlea. Craiovenii au început jocul cu motoarele „în plin“, dezinvolt și inspirat și, la prima lor acțiune ofensivă, în min. 5, Mănăilă a sprintat pe flancul drept, i-a pasat lui Geolgău, care l-a susținut in respectiva acțiune și a fost faultat in suprafața de pedeapsă de M. Marian. Penalty clar transformat de Irimescu : 0—1. Gazdele se năpustesc literalmente in atac, construiesc prin Țicleanu și Iorgulescu, ratează in min. 11 prin acesta din urmă, dar și craiovenii greșesc cu patru minute mai tîrziu un contraatac tăios purtat de Bîcu și Ghiță și dejucat de Pană și M. Popa. In min. 26, Pologea este găsit nemarcat, in postura de inter dreapta, și, cu un șut puternic in colțul lung, restabilește egalitatea : 1—1. Surprinzător, acest gol înmoaie parcă picioarele craiovenilor, care devin temători, raidurile lor în atac sa răresc, greșelile de serviciuse înmulțesc, iar timiditatea generează nesincronizări în lanț, facilitînd ofensiva dezlănțuită a gazdelor, care se instalează la cîrma jocului. Și, conform desfășurării partidei, Țicleanu, cel mai bun jucător al gazdelor — centrează de pe flancul sting, Pologea, în aceeași poziție ca la golul egalizator, nemarcat (!), recentrează și Cristea înscrie de pe linia porții, aducând gazdele în avantaj : 2—1. Sportul atacă acum în valuri, percutează pe flancuri, dar defensiva craioveană rezistă, cu dificultate. Pauza se dovedește un sfetnic bun pentru craioveni. In repriza a doua, echipa din Bănie apare, realmente, remontată psihic, decisă să întoarcă jocul. Mai întîi, în min. 47, Badea va executa ca „din tun“ o lovitură liberă, de la 30 metri, de puțin peste transversală, și, tot el, în min. 56, ii pune in dificultate pe portarul Manu, care acordă corner. Gazdele atacă in continuare, dar craiovenii prind un nou ,suflu“. Geolgău filtrează toate baloanele, susține un adevărat recital fotbalistic și în min. 66 se restabilește egalitatea. Ghiță sprintează pe flancul sting, centrează la întîlnire și Geolgău trimite, de la 5—6 metri, balonul în plasă , 2—2. Partida este relansată, defensiva craioveană, susținută de coechipierii din celelalte linii, cîștigă duel după duel aerian și, în min. 76, în plină dominare a gazdelor, tot pe un contraatac, se produce... lovitura de teatru. Badea trimite o pasă către Ad. Popescu, acesta se lansează în atac, centrează impecabil și Ghiță reia în gol . 2—3. Gazdele protestează la acest gol, acuzînd ofsaid, dar tușierul N. Dinescu pleacă spre centrul terenului. In continuare, gazdele, exasperate, își pierd luciditatea, aruncă baloanele in careul craiovean, dar scorul rămîne neschimbat. Felicitări întregii echipe ! M. CANȚ Alt UNIVERSITATEA CULTURAL ȘTIINȚIFICA, CENTRUL DE CULTURA ȘI CREAȚIE „CINTAREA ROMÂNIEI“ AL MUNICIPIULUI CRAIOVA, stradla Brestei nr. 1 (Valea Vlăicii, vizavi de foto „Unirea“), anunță că se primesc înscrieri pentru anul de învățământ 1988/1989 la următoarele cursuri și cercuri tehniceaplicative, de inițiere artistică și profesională I calculatoare electronice, microprocesoare, desen tehnic și proiectare, depanare radio-televizoare, stenodactilografie, contabilitate, pregătire gestionari ; — croitorie (femei și bărbați), cosmetică, coafură ; — pian, chitară, acordeon, dans modern (copii și adulți) ; — balet, gimnastică (copii) ; — pregătire soliști de muzică populară ; — pregătire pentru admitere în învățămintul superior, matematică, fizică, chimie, biologie, anatomie, economie politică, geografie, limba și literatura română . Limbi străine : engleză, franceză, germană, italiană, sârba, spaniolă, rusă ; rinc-foto (artă fotografică și inițiere în filmări); înscrierile se fac zilnic, între orele 8,30—19,30, duminica — intre orele 9—13. Informații suplimentare — la telefoanele 18254, 18984. ÎNTREPRINDEREA AVICOLA DE STAT CRAIOVA, cu sediul în Bariera Vîlcii nr. 215, încadrează, prin concurs, cinci economiști pentru fermele din teritoriul Județului Dolj — bărbați. Concursul se va ține pe data de 20 septembrie 1988, ora 16, la sediul întreprinderii. De asemenea, încadrează cinci paznici — bărbați — cu avizul organelor de miliție. (11135) ANIVERSARI Toate florile le dăruim iubitului nostru BUCUR GABI, cu ocazia prinderii în cununa vieții a celui de-al 18-lea trandafir, Și-i urâm multă sănătate și „La mulți ani !“. Părinții, sora și cumnatul. (11210) Alexandra, Anca și le ora urează dragul lor GETA VASILESCU, cu ocazia aniversării zilei de naștere, multă sănătate, fericire și „La mulți ani “. (11204) VANZARI-CUMPARARI Vînd autoturism „Dacia 1410“, cu 5 trepte viteze tip C.N.l. Telefon 21560. Loco. (11194) Vînd „Dacia 3300“, stare excepționnală. Telefon 22159. Loco. ____________________________________, (11201) Vînd mașină gătit „Vesta“, măsuțe, plapumă nouă, calorifer electric. Telefon 34929. Loco. ______________ (10980) Vînd „Moskvici 407“. Telefon 943/61994. Filiași. v (10982) Vînd apartament două câini re, confort I, etaj 2, apartament 10. Craiovița Nouă. Telefon 81809. Loco. (10991) Cumpăr cuzineți, bielă și palier cota 2-a, lanț distribuție pentru „Skoda S-100“. Telefon 29031. Loco. (10992) Vînd video „Panasonic HQ“, nou. Telefoane 12786 și 78110. Loco. (11213) Vînd mobilă sufragerie stil. Telefon 17393, după ora 17. _________________(11218) Vînd apartament două camere decomandate. telefon 33796. Loco. Valea Roșie. (11219) Vînd apartament două camere. Piața Gării, telefon 23906. Loco. _________________(11231) Vînd „Dacia 1310“. Strada „Horia“ nr. 15, după ora 16. Loco, telefon 15085. (11237) Vînd video recorder „Aliai“, nou. Telefon 34650. Loco. ___________________________(11239) Vînd casă, curte, încălzire gaze. Strada „Ana Ipătescu“ nr. 4, telefon 21403. Loco. (11213) Vînd apartament două camere decomandate. Cartier „1 Mai“, telefon 16192. Loco. ___________________________(11165) Vînd apartament două camere, confort I. Cartier Dezrobirii, telefon 45268. Loco. (11040) Vînd urgent apartament trei camere (liber) și „Dacia 1100“. Telefon 88708. Loco. (11042) Cumpăr bicicletă de stradă, cu volan, pentru infirmi. Craiovița Nouă, bloc 200 T, scara 3, apartament 2 (lingă „Racheta“). Loco. (11048) Vînd „Dacia 1300‘ perfectă ■slane. Telefon 94238087. Calafat. (14056) Vînd urgent piese pentru „Dacia 1100“. Strada „Ecaterina Teodoroiu“ nr. 1. Loco. (11006) Vînd apartament patru camere. Craiovița Nouă, etaj 1, martament 6, bloc 82 B. Loco. ______________(11067) Vînd tablă galvanizată nouă. Strada „Reforma Agrară“ nr. 60. Loco. (10526 + 11236) SCHIMBURI DE LOCUINȚE Schimb apartament două camere și garsonieră cu apartament trei camere. Telefon 11114. Loco. (11036) ÎNCHIRIERI Ofer cu chirie cameră mobilată, încălzire gaze, la băieți. Telefon 23772. Loco.1—2 ____________________________(11031) Primesc două eleve în gazdă (zonă centrală), încălzire gaze. Telefon 34929. Loco. (11043) OFERTE DE SERVICIU Caut femeie internă pentru menaj. Telefon 32976. Loco. (11016) PIERDERI Pierdut cîine lup, negru cu galben, vîrsta 2 ani, în Craiovița Veche. Aducătorului — recompensă. Telefon 88551. Loco. (11178) Pierdut certificat de absolvire a 10 clase, eliberat de Școala din comuna Vulpeni, județul Olt, pe numele Viezure Maria. Se declară nul. (11038) Pierdut parafă medic cu inscripția : Sfan Tatiana, medic. Se declară nulă._________(11069) Pierdut parafă cu inscripția : dr. Burciu Dorina, medic. Se declară nulă. (10970) DIVERSE Absolvenții Școlii medii nr. 4 Craiova, promoția 1963, organizează întâlnirea de 25 ani de la absolvire în ziua de 24 septembrie 1988,ora 9, la sediul Liceului pedagogic. Relații, la tib Woarul 40973 și 84022, după ce la 20 Loco. (11015) Admiteri, învățămintul superor, trepte liceu, pregătește metodic, matematică, profesor de specialitate pensionar. Telefon 28801. Loco. (11001) Familia Postelnicu mulțumește cu recunoștință locatarilor blocului B-3, din Calea București, rudelor, prietenilor și tuturor acelora care au luat parte la zdrobitoarea sa durere pricinuită de moartea neașteptată a iubitului și în veci neuitatului său fiu, soț și frate POSTELNICU DANIEL-SILVIU. (11247) COMEMORĂRI și Sufletul nostru plînge de dor singurătate cînd amintim patru luni de la dispariția prematură din viață a scumpului nostru tată și soț GOAGA ȘTEFAN, 25 ani. Vremelnică amintire și poate o lacrimă în gîndurile celor care l-au cunoscut. Familia. (11224) îndurerat omagiu la șapte ani și, respectiv, doi ani de la dureroasa despărțire de buna și înțeleaptă noastră mamă, învățătoarea VALENTINA PATRUȚ, și de scumpa noastră soră, farmacista MARIETA ȘANDRU, născută PATRUȚ. Adi și Gabi, cu familia. (1860) _____________DECESE_____________ Cu adîncă durere, familia Iova anunță încetarea fulgerătoare din viață a scumpului ei IOVA COSTEL, 34 ani, om de aleasă omenie. Inmormîntarea — sîmbătă, în comuna Poiana Mare. __________________(11248) Colegii de la Liceul industrial nr. 4 Craiova sînt alături de prof. Tudor Tache în momentele grele ale dispariției premature din viață a fiicei sale. (1124) Locatarii blocului 1480, Craiovița Nouă, regretă profund moartea colocatarului PETCU ILIE (TAICU), și sînt alături de familia îndoliată. (11209) Sîntem alături cu tot sufletul de fina și verișoara noastră Vasilica, în clipele grele în care se desparte pentru totdeauna de iubitul ei soț TRANCA EMIL (MIȘU). Familia Ninel Oprescu. ________________________(11234) Familia Bărbuceanu regretă decesul fulgerător al vecinului POSTELNICU DANIEL (SILVIU). (11229) Gabriela și Viorel, nepoți, regretă nespus trecerea în neființă a iubitului lor bunic CRICTOTOIU CONSTANTIN. __________ (11215) Cadrele didactice de la Școala nr. 12 Craiova sunt alături de colega Stan Rodica la marea durere pricinuită de decesul mamei. Sincere condoleanțe. (I217) Colectivul autobazei „Electtroputere“ este alături de maistrul Ene Grigore la durerea pricinuită de decesul tatălui și-i transmite condoleanțe. _______(11223) cu Colectivul oamenilor mundin cadrul atelierului auto — S.U.T.P.L Craiova — regretă dispariția fulgerătoare din viață a colegului TANASE DUMITRU și transmite condoleanțe familiei îndoliate. (11230) Colegii de serviciu de la S.P.P. Craiova sunt alături de Raimonda Dumitrescu la greaua pierdere a tatălui său. Sincere condoleanțe. ________________________(11238) Membrii organizației de bază nr. 30 (Brazda lui Novac Craiova) regretă decesul celor ce au fost CICAN NICOLAE și CUIE ILIE. Condoleanțe familiilOT. (H249) mdMiUI!! ; m USD! i Bo r I 15633), Ballou, 14,30 ; grădini : „Cerni 14029), lock H ■ 11 ; 14 I „30 De : ion 332 : șapte si—ii, o I 15,30 ; Ină, ori idem“ I filmul : i dirigen I 11 ; 13 I „Craiov I 84188), 1 [ tare, o I Corsari I 12 ; 15 1 Mai“ 1 filmul : Ită, ora 1 cembru I filmul : i linia în I Calafat bunarei I „Indept lași, fi Liceeni [ — Leg 1 Evadați ■ Cel real 1 I secțiile 1 nografii 1 mei“, și (strada I 4) și „1 Storilor 1 troriști I 1934“ — orele 9 1 artă c 1 orele 1 B Bil 1țeană, 1 orele 8 1 univers I Intre or I Select I gramul 1 ■ Șco I etapă de voluțior I minoși I noastre. I CSC I Praga 1 Oltenia I valul I ora 9 — 1 1 Ora 9. V I general I rul va fi ros. IX 1 ploi, car I caracter I soțile delectrice. I fia slab ! rat cu in I late î maxime I se intre ! iar mini! î 12 grade. ! Virgil B.; iilill!l!lll!llllil!ll!!