Inainte, octombrie 1988 (Anul 45, nr. 13529-13554)

1988-10-14 / nr. 13540

ANUL XLV NR 13 540 VINERI 1 i OCTOMBRIE 1988 4 PAGINI 50 BANI Plecarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, a plecat, joi seara, într-o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, la invitația tovarășului Zhao Ziyang, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, și a tovarășului Yang Shangkun, președintele Republicii Populare Chineze. Conducătorul partidului și statului este însoțit în această vizită de tovarășii Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al lui, Ioan Totu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, de alte persoane oficiale. La plecare, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați de membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători de instituții centrale, organizații de masă și obștești. Pe aeroport se aflau mii de oameni ai muncii din întreprinderi și instituții bucureștene, care au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu o caldă manifestare de stimă și prețuire. Prin aplauze și urale puternice, cei prezenți au dat expresie sentimentelor de profundă dragoste față de secretarul general al partidului. Tineri și pionieri români, chinezi și coreeni au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu frumoase buchete de flori. La ora 20 aeronava prezidențială a decolat, îndreptîndu-se spre Beijing. Cu planul îndeplinit Attonio din direcția materializării unui complex program de măsuri in construcția de locuințe, oamenii stuncil din brigăzile și antreprizele T.A.G.C.M. Dolj și-au realizat și depășit sarcinile de plan revenite in perioada care a trecut din acest an. Astfel, în perioada amintită, în zonele Calea București — „A.I. Cuza“, „1 Mai" (etapa VI-a), „George Enescu“ și Craiovița Nouă au fost date în folosință, peste prevederi, circa 100 apartamente in blocuri de locuințe avind la parter spații comerciale. întreprinderea de transformatoare și motoare electrice Filiași. Formația condusă de maistrul Ion Sorega realizează bobinajul unui lot de motoare de gabarit -315—355 pentru unitățile miniere. Foto : S. Dan ■ Pag. 2 : Rubricile : „Tribuna școlii“ și „Sondaje în cotidian“ ■ Pag. 3 — Tezele din aprilie — , programul nostru de muncă și luptă revoluționară, ÎMBUNĂTĂȚIREA RADIICALA A activității SINDICATELOR. ■ Pag. 4 — Sport . Publicitate ; î Reper cetățenesc. 1 JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE # JURRI^ CAMPĂNIE Producția tuturor culturilor de toamnă - strînsă grabnic, pînă la ultimul kilogram, și livrată unităților beneficiare! In intîlnirea de acum două zile organizată de comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole pin permanența consiliilor unice agroindustriale, cu alți factori cu munci de răspundere de la nivelul unităților agricole, de recepționare aporiunilor și organelor agricole județene a fost supusă unei ascuțite a criticii rásținerea în urmă la strânsul recoltei, la unele culturi, și transportul d eîmp al producției s-au indicat cu acest prilej tocmaie precise, ferme pină la care trebuie să fie încheiate toate lucrările, inclusiv transportarea din timp a întregii producții, pină la ultimul kilogram. Dar, iată cum se prezenta, ieri, situația la recoltarea unor culturi . RICINUL a fost recoltat in întregime în consiliile unice agroindustriale Bîrca și Poiana Mare. La aceeași dată — 13 octombrie — lucrarea respectivă fusese realizată un procent de 37 la sută la Calafat. 77 — Plenița, 74 — Amăraști, 62 — Bechet, — Cîreea și Piopșor, 31 — Zanoaga, 28 — Perișor. Ținînd seama de ponderea mare pe care o are ricinul în structura culturilor tîrzii de toamnă in județul nostru, se impune cu acuitate să și ia toate măsurile astfel ca recoltarea culturii respective să fie grabnic încheiată, evitîndu-se cu desăvârșire risipa. SOIA a fost in întregime strînsă in consiliile unice agroindustriale Bechet, Bratovoiești, Calafat, Cîrcea, Dăbuleni, Măcești, Plopșor, Poiana Mare, Predești, Robănești, Seaești, Seaca de Pădure și Zănoaga. In celelalte consilii unice agroindustriale cultivatoare de soia, programul recoltării la această cultură a fost realizat un procent de 98 la sută în C.U.A.S.C. Amărâști și Virtop, 97 — Catane, 96 — Moțâței, 93 — Perișor și Plenița, 92 — Birca, 86 — Filiași și Segarcea, 70 — Băilești. Intîrzierea recoltării la cultura amintită nu se poate solda decit cu pierderi de recoltă. OREZUL a fost recoltat in proporție de sută la sută in consiliile unice agroindustriale Catane și Șimnic și de 68 la sută la Bîrca, 63 — Poiana Mare, 51 — Bechet și Segarcea, 48 — Măceșu, 41 — AUREL IRIGIOIU (Continuare le pag a II-a) A întreprinderea de utilaj greu Craiova, Lăcătușii Florică Tîrziu și Aurel Bițu montează cremalierele la platoul unui nou strung S.N.G. 2000, destinat industriei constructoare de mașini românești. Hotărîrea colectivului muncitoresc de la „Independența" Craiova: Realizarea producției cu consumuri energetice reduse Programul privind asigurarea producției de energie,folosirea rațională a energiei electrice, termice și a gazelor naturale și regimul de lucru al unităților economice și sociale pe perioada de iarnă 1988— 1989, aprobat de recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.U., a stîrnit un puternic ecou și în rîndul harnicului colectiv de la întreprinderea de textile „în dependența“ Craiova. Decretul Consiliului de Stat privind majorarea consumurilor normate lunare și reducerea tarifelor la energia electrică livrată populației a fost prelucrat cu întregul personal al unității. De altfel, cînd am început documentarea noastră, directorul unității, Ing. Tiberiu Varga, tocmai sosise de la țesătoria situată lingă întreprinderea de prefabricate din beton Critiova, unde, împreună cu personalul de ulei, stabilise noi măsuri pentru reducerea consumului de energie electrică. „Și pînă la această dată am întreprins acțiuni pentru a diminua consumurile de energie electrică și de gaze naturale. In nouă luni din acest an am economisit 46 MWh energie electrică, 66 mii mc gaze naturale. Odată cu apariția noilor măsuri stabilite in ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. ne-am amplificat preocuparea pentru folosirea cu chibzuință a fiecărui kilowatt-oră de energie și metru cub de gaze. Am elaborat deja un program a cărui materializare este urmărită îndeaproape de compartimentul mecano-energetic, de toți factorii de răspundere“ — ne-a spus directorul unității. Pentru a verifica cele spuse trecem prin secțiile de producție. La fiecare utilaj din dotare motoarele au fost dimensionate la puterea minimă. Pentru a se evita „vîrful de sarcină“, în schimburile 1 și 3 funcționează, eșalonat, utilajele mari con D. MARIN (Continuare in pag. a IV-a) In spiritul orientărilor și sarcinilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu Simultan cu îndeplinirea exemplară a planului pe acest trimestru, pregătirea fabricației anului viitor! Odată cu Intrarea in ultimul trimestru al acestui an, sub directa îndrumare a organizațiilor de partid, colectiveledustrie, muncitorești din inconstrucții, transporturi. din celelalte sectoare de activitate și-au intensificat eforturile pentru realizarea planului pn 1988, pentru a face din ultimele trei luni ale anului o perioadă a rezultatelor maxime in activitatea productivă. Simultan, în spiritul înaltelor exigențe și orientări formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, se acționează pentru pregătirea fabricației anului viitor, pentru ca, intr-un timp cit mai scurt, comenzile și contractele să fie realizate exemplar. Astfel stau lucrurile și la moderna întreprindere de utilaj greu Craiova, unde, prin acțiunile statornice de diversificare și asimilare, produsele noi și modernizate au atins, pe perioada ce a trecut din acest an, ponderea de 86 la sută în volumul producției marfă. In discuțiile cu factori cu munci de răspundere de aici am căutat să aflăm care este situația pregătirii fabricației anului 1989. De la economistul Virgil Fira, șeful biroului de afacere, am reținut că, după ce in M. DUMITRU (Continuare tn pag. a ll-a; <—" ------- ------------- Creionări 0fișate la reverul demnității la împrejurări oferite de popasurile la diferite locuri de muncă, atunci cînd întîlnesc oameni preocupați cu pasiune de depășirea unor situații dificile ca să asigure bunul mers al treburilor, îmi amintesc cu admirație de Alexandru Dombi, fostul director al întreprinderii „Electroputere“ și apoi al I.M.M.R., pînă în ziua cînd s-a pensionat. Omul acesta cu chipul luminat de un zîmbet permanent, își transformase biroul într-un original atelier unde îl rețineau, uneori, pînă noaptea tîrziu, împătimirea spre inovații și căutarea căilor prin care se puteau perfecționa procesele de producție. Atunci cînd lua parte la organizarea sau reorganizarea unui loc de muncă, el obișnuia să spună : „Aici avem nevoie de capete luminate cu de meseriași de ocazie !“. Această pretenție a lui i-a determinat pe mulți să învețe mai cu temei tainele meseriilor, să devină mai receptivi la progresul exploziv al științei și tehnicii ca să poată ține pasul în cadența acestui progres. Ce bine ar fi dacă îndemnurile lui Alexandru Dombi, cel ce și-a onorat pretențiile profesionale cu fapte pe măsura personalității ce și-a cîștigat-o, ar stîrni interesul in tot mai multe compartimente de activitate. Fiindcă LUCIAN ZATTI (Continuare la pag a II-a) 4*