Inainte, august 1989 (Anul 46, nr. 13786-13811)

1989-08-01 / nr. 13786

In spiritul vibrantei chemări adresate de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Realizarea integrală a planului pe opt luni — pînă la 23 August și pe întregul an pînă la Congresul al XlV-lea al partidului! Exportul — obiectiv prioritar Colectivele a 10 unități doljene și-au onorat mai devreme prevederile din contractele cu partenerii de peste hotare, cu termene de livrare în primele 7 luni. Fruntașii, printre care se află constructorii de tractoare și mașini agricole de la întreprinderea craioveană de profil, oamenii muncii de la întreprinderea Mecanică Băilești, cei de la Unitatea Forestieră de Exploatare și Transport Craiova, precum și meșteșugarii din cadrul Uniunii județene, au produs și furnizat în avans, în amintita perioadă, diferite produse în valoare de circa 11 milioane lei. De menționat că oamenii muncii de la întreprinderea de Tractoare și Mașini Agricole Craiova derulează în prezent producția și livrările la tractoarele multifuncționale cu încărcător hidraulic de 45 CP — cu termene contractuale în prima decadă a lunii septembrie. Din materiale recuperabile Unitățile economice din județ au realizat de la începutul anului, din materiale recuperate și recondiționate, un volum de piese de schimb a cărui valoare depășește cu circa 20 milioane lei prevederile de plan ale perioadei. Respectivul volum reprezintă mai mult de 60 la sută din necesarul de piese de schimb pentru desfășurarea activității economice a județului. Numeroase unități, printre care se află întreprinderea de Reparații Auto și Mecanică de Material Rulant din Craiova, de Piese de Schimb Energetice Filiași. Trustul de Mecanizare a Agriculturii Dolj — și-au asigurat din recuperări și recondiționări între 65 și aproape 100 la sută din volumul pieselor de schimb și reperelor necesare desfășurării activității productive de la începutul anului, îndeplinind mai devreme prevederile de plan revenite în primele 7 luni ale anului. Noi capacități în circuitul productiv Potențialul productiv al secției turnătorie a întreprinderii de Tractoare și Mașini Agricole Craiova s-a îmbogățit cu o nouă capacitate dimensionată pentru aproape 1200 tone piese din fontă, necesare atît pentru propria unitate, cît și pentru satisfacerea cerințelor suplimentare ale întreprinderii de Autoturisme de Mic Litraj „Olteit". De la începutul anului, în unitățile industriale din județul nostru au fost conectate la circuitul productiv 11 importante capacități de producție, cele mai importante dintre ele aflîndu-se la „Electroputere", întreprinderile Electrocentrale și Chimică din Craiova. Producția fizică îndeplinită ritmic și la înalte cote de calitate și eficiență întreprinderea de Prefabricate din Beton Craiova se situează în rîndul celor peste 60 unități economice cu activitate industrială din județul nostru, care, constant, în perioada parcursă din acest an, au raportat îndeplinirea ritmică, în structura sortimentală stabilită și la cei mai înalți parametri de calitate a planului revenit la indicatorii economici de bază, colective ce au obținut o producție suplimentară, la zi, a cărei valoare însumează 317,5 milioane lei. Dedicate celei de-a 45-a Aniversări a Revoluției de Eliberare Socială și Națională, Antifascistă și Antiimperialistă de la 23 August 1944 și celui de-al XIV-lea Congres al partidului, succesele colectivului întreprinderii craiovene de prefabricate din beton sunt rezultatul unor acțiuni complexe inițiate de organizația de partid și consiliul oamenilor muncii pentru folosirea mai eficientă a capacităților industriale din dotare, creșterea valorii producției obținută la mia de lei fonduri fixe, sporirea mai accentuată a productivității muncii, îndeosebi prin materializarea integrală, la termenele și indicii de eficiență stabiliți a măsurilor din programul special de perfecționare a organizării și de modernizare a producției și tehnologiilor. Programarea realistă a fabricației în raport de cerințele din contractele economice, de solicitările suplimentare, îndeosebi din partea unor beneficiari din industrii prioritare, cum sunt cele minieră și petrolieră, urmărirea derulării acesteia în mod ritmic și la cei mai înalți parametri de calitate, îmbunătățirea aprovizionării cu materii prime și materiale, precum și a expediției producției finite, aspecte înscrise continuu pe agenda activității comitetului de partid, birourilor organizațiilor de bază, consiliului oamenilor muncii și biroului său executiv — sunt principalii factori ce au condus la edificatoare rezultate. Astfel, în perioada parcursă din acest an, la I.P.B. Craiova productivitatea muncii a înregistrat o creștere de 2,5 la sută peste plan, iar valoarea producției marfă obținută suplimentar se ridică la nivelul stabilit în angajamentul asumat în întrecerea socialistă pe întregul an. In structura producției fizice, muncitorii și maiștrii de aici au obținut în plus aproape 5 000 mc prefabricate din MARIN COANDA {Continuare In pag. a II-a) l!HHIIi||illlli!llll!!HIII!!!lllll!!illlll!l!!!l g ■ Pagina 3 — Proiectul Programului-Directivă și Tezele pentru Congresul [1IIIIIIIHIIIIIIIIIIIIIII al XIV-lea al P.C.R. în dezbaterea comuniștilor, a întregului popor. Proprietatea socialistă — chezășie a împlinirilor viitoare. Dezbatere realizată la Fabrica de locomotive a întreprinderii „Electroputere“. La cîteva clipe după momentul decernării „Ordinului Muncii“ clasa I, Schelei de Foraj Melinești, pentru ocuparea locului I pe țară în întrecerea socialistă pe 1988. Foto : V. Mihăilescu AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURA . ** ]n sistemele de irigații Nivelurile de exploatare în canale sunt asigurate, dar, paradoxal, apa nu ajunge pretutindeni la rădăcinile plantelor. De ce ? La intervenția operativă a organului județean de partid au fost luate măsuri ferme menite să determine realizarea, în toate incintele irigate, a programelor de udări, dîndu-se prioritate sfeclei de zahăr, legumelor, soiei, porumbului, culturilor duble și succesive. Grație sprijinului acordat de conducerea partidului, personal de tovarășul Nicolae Ceaușescu, la dispoziția sistemelor de gații din județul nostru arfost pusă o cantitate sporită a de energie electrică. Ca urmare, în ultimele trei zile s-a reușit să se asigure pretutindeni nivelurile corespunzătoare de exploatare. Și totuși, ritmul udlărilor nu se realizează integral decit într-un număr restrâns de unități agricole. Iată, însă, în procente, cum a fost realizat programul de uolări — pe consilii unice agroindustriale din incintele irigate — în ziua de duminică, 30 iulie a.c.: Filiași și Șimnic — 100 ; Măceșu — 98; Bratovoești — 93 ; Zănoaga — 88 ; Moțăței — 84 ; Bechet — 80 ; Plenița și Dăbuleni — 79; Amărăști — 77 ; Segarcea — 71; Poiana Mare — 70 ; Băilești — 69 ; Calafat și Bîrca — 68 ; Vîrtop — 57 ; Catane și Perișor — 38 ; Robănești — 31. De altfel, în ziua amintită, din cele 12 814 ha prevăzute, pe total județ, apa a fost adusă la rădăcinile plantelor pe numai 8 730 ha, reprezentînd 73 la suta din ritmul prevăzut. Principalele cauze care determină nerealizarea programului de udări țin, în prezent, nu de neasigurarea nivelurilor de exploatare în rețelele de canale, ci de deficiențele organizatorice constatate, de altfel, și de colectivele de activiști de partid și de stat repartizate cu responsabilități concrete pe fiecare sistem de irigație. Culturile din perimetrul irigat al C.A.P. Urzicuța duc lipsa acută de apă. Ar fost, prin urmare, de așteptizat să se acționeze energic, cu maximă operativitate pentru ca apa pompată cu atitea eforturi pe canale să ajungă la rădăcinile plantelor. Cu atît mai mult cu cît potențialul natural de producție ridicat al pămîntului de care dispune C.A.P. Urzicuța permite — în condițiile respectării riguroase a tehnologiilor — obținerea de producții mari și constante, la nivelul criteriilor ce stau la baza conferirii înaltului titlu de Erou al Noii Revoluții Agrare. In realitate, din cele 109 instalații de irigații, la C.A.P. Urzicuța funcționau, cu două zile în urmă, abia 52. Restul sunt incomplete, cu diverse defecțiuni tehnice. Pare incredibil, dar nici pînă în prezent cooperativa agricolă de producție amintită nu a ridicat de la sistemul de irigații Măceșu 171 conducte duse la reparat încă din primăvară. Am solicitat explicații tovarășului Ion Georgescu, director cu exploatarea la I.E.E.L.I.F. Dolj, considerînd că, probabil, s-a întârziat cu repararea echipamentului enunțat. Interlocutorul ne-a răspuns prompt, deschis : „Repararea celor 171 conducte a fost finalizată la timp. Am atenționat în repetate rînduri conducerea cooperativei să ia măsuri pentru a ridica și instala un cîmp pe poziție de lucru conductele respective. Din păcate, promisiunile tovarășului Florea Grigorescu, președintele cooperativei agricole, n-au avut acoperire în fapte. Ulterior am trimis cooperativei agricole și o telegramă, dar conductele reparate continuă să se afle mai departe la sistemul de irigații de la Măceșu". Aflăm că la C.A.P. Urzicuța persistă și alte deficiențe tehnice care împiedică apa să ajungă la rădă AUREL IRIGIOIU (Continuare in pag a II-a) Recenta finalizare — cu rezultate îmbucurătoare — a recoltării cerealelor păioase de toamnă nu a însemnat, firește, pentru cele patru cooperative agricole din Plenița, Cetate, Verbița și Unirea din consiliul unic agroindustral Plenița și încheierea din Consiliul Unic Agricole de sezon. Dimpotrivă, în actuala perioadă, ele cunosc un ritm ridicat, fiind concretizate în acțiunea de recoltare a celor 350 ha cultivate cu in și a celor 620 ha cu fasole pentru boabe — culturi la care strînsul treieratul producțiilor rezulșitate s-au efectuat pe mai bine de jumătate din suprafețele ocupate cu aceste plante. Mecanizatorii, Ion Guguștea, Constantin Zaharniciuc, Gheorghe A. Iepure, Sever A. Ciocan, Ilie Nanu, Iulian Cotulbea, Ion Radovici, Gheorghe Neagoe și alții acționează, din zorii zilei pînă la lăsarea întunericușilui, cu combinele la recoltatul inului și fasolei pentru boabe, insistînd asupra respectării vitezei de lucru planificate și parametrilor tehnici de calitate. Paralel, eliberatul terenului de pe 5130 hectare ocupate cu resturi vegetale se desfășoară în ritm tot mai susținut. Cele 26 prese de balotat paie, 15 mașini și 12 platforme pentru adunat căpițe și alte 10 mijloace de transport sunt folosite la întreaga lor capacitate în întregul consiliu unic agroindustrial, lucrarea respectivă fiind realizată în procent de peste 60 la sută. „întreaga producție de paie — ne spune Bela Cergă, inginerul șef al C.U.A.S.C. Plenița — este dirijată în bazele furajere ale sectoarelor zootehnice din unitățile agricole, asigurînd încă de pe acum necesarul de fibroase pentru perioada de stabulație a animalelor. Pe suprafețele eliberate executăm, cu toate forțele mecanice, alături de vară, avînd obligația să terminăm această lucrare pe cele 1 900 ha planificate în cel mai scurt timp posibil. Seriozitatea și conștiinciozitatea în muncă, atribute ce caracterizează întreaga activitate a lucrătorilor de pe ogoarele C.U.A.S.C. Plenița, situîndu-se nu de puține ori printre fruntașii județului, vor fi și în actuala campanie factorii determinanți In realizarea la timp și în condiții optime a tuturor lucrărilor de sezon. Ing. GEORGE MITRICOF coresp. In C.U.A.S.C. Plenița Lucrările agricole de sezon continuă în ritm susținut