Inainte, octombrie 1989 (Anul 46, nr. 13838-13863)

1989-10-01 / nr. 13838

Adunările și conferințele de dări de seamă și alegeri în organizațiile de partid Exigentă analiză a întregii activități, înaltă școală de educație politică, revoluționară în județul nostru, ca, de altfel, în întreaga țară, continuă să se desfășoare adunările și conferințele de dări de seamă și alegeri în organizațiile de partid, moment de seamă în perfecționarea întregii activități politico-organizatorice, economico-sociale, ideologice și educative. Analizîndu-șe temeinic, cu exigență și luciditate revoluționară activitatea desfășurată pe multiple planuri, comuniștii reliefează cu legitimă mîndrie marile înfăptuiri dobîndite îndeosebi după Congresul al IX-lea al P.C.R., fac propuneri constructive pentru îmbunătățirea stilului și metodelor de muncă, a rezultatelor în ansamblul lor, iau atitudine combativă față de neajunsuri și f VÎpsuri, dezbat prevederile proiectului Programului-Directivă și Tezele pentru Marele Congres al victoriilor noastre socialiste, întocmesc și aprobă judicioase programe de măsuri. Intr-o puternică și impresionantă unanimitate de gînd, de simțire și voință, ei exprimă deplina adeziune la hotărîrea Plenarei C.C. ni P.C.R. din iunie a.c. privind realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, la cel de-al XIV-lea Congres, în funcția supremă de secretar general al partidului. Susținută de comuniștii doljeni, alături de multe milioane de oameni de pe cuprinsul întregii țări, această opțiune politică fundamentală este, în fapt, ridicată la înaltul statut de Hotărîre a întregului partid și popor, de adevărat Referendum al națiunii. Preocuparea pentru pregătirea și desfășurarea corespunzătoare a adunărilor și conferințelor de dări de seamă și alegeri din județul nostru — în spiritul exigențelor subliniate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în concluziile la ședința Comitetului Politic Executiv din 22 septembrie a.c. — este dovedită și de faptul că primul punct înscris pe ordinea de zi a ședinței de ieri a biroului Comitetului Județean de Partid l-a constituit analizarea stadiului și a modului în care se desfășoară această vastă acțiune politico-organizatorică, premergătoare Congresului al XIV-lea. Pînă în prezent, în Dolj au avut loc adunări de dări de seamă și alegeri în 69,3 la sută dintre organizațiile de bază. In cadrul dezbaterilor au fost făcute peste 10 300 propuneri. făcut o retrospectivă a modului în care s-a lucrat, a evidențiat o serie de rezultate bune, fără să ocolească lipsurile, care, dacă ar fi fost înlăturate la timp, colectivul s-ar fi situat la nivelul cerințelor actuale, In pe CONGRESUL AL XIV-LEA ALECJT. Faptele—măsura angajări comuniste Desfășurată intr-un climat de responsabilitate și angajare comunistă, conferința de dare de seamă și alegeri a comitetului de partid pe secție de la S.P.I.A.C.T. Craiova, a analizat, în spirit critic și autocritic, problemele de mare importanță privind perfecționarea stilului și metodelor de muncă. O idee centrală, care s-a cristalizat in lumina exigențelor formulate de secretarul general al partidului, a vizat nu aducerea unor corecturi parțiale, minore modului de a concepe și desfășura munca, ci mobilizarea la maximum a capacității creatoare pentru a îmbunătăți in mod radical întreaga activitate politico-organizatorică și economică. Darea de seamă și participanții la discuții au MATEI PAC Alt Alt U (Continuare in pag. a IlI-a) JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Amplă concentrare de terte, bună organizare a muncii, ritmuri susținute la lucrările de spion ■ Stadiul recoltării, cu deosebire al porumbului, indică, față de perioada în care ne aflăm, o rămînere în urmă. II Este necesară o amplă concentrare de forțe, astfel încît concomitent cu urgentarea recoltării porumbului să se asigure încheierea culesului la celelalte culturi de toamnă. ■ Situația la zi a însămînțărilor impune o mai bună organizare a muncii pentru realizarea unui ritm intens la pregătirea terenului și la semănat. SS Condițiile create în urma ploilor, din ultimele zile, trebuie bine folosite în vederea efectuării unor lucrări de cea mai bună calitate. Cu deosebire în campania agricolă de toamnă, cînd se string roadele unui an întreg, roade care însumează, la nivelul județului sute de mii de tone, toți cei care locuiesc la sate au obligația de mare răspundere de a participa transportul activ la culesul, și depozitarea producției agricole, la efectuarea celorlalte lucrări agricole. Este în interesul nostru, al tuturor, ca întreaga recoltă să fie strînsă și depozitată în cel mai scurt timp, spre a se evita orice pierdere sub orice formă, de a se încheia cu mai repede și la înalt nivel calitativ însămînțările de toamnă, astfel încît să fie puse temelii trainice viitoarei recolte. Cantitățile de produse — porumb, cartofi, orez, sfeclă de zahăr, legume, fructe și struguri — care au mai rămas de strîns și pus la adăpost fiind foarte mari, este binevenit sprijinul oamenilor muncii de la oraș, al studenților și elevilor. Nu trebuie uitat o clipă că la împlinirea recoltei au contribuit atît lucrătorii ogoarelor, prin activitatea lor de zi cu zi, ci și oamenii muncii din industrie, care asigură mașini și unelte agricole ce permit realizarea unor randamente sporite. Recolta este a noastră, a tuturor. Cu prioritate se impune cerința de a se impulsiona la maximum, în aceste zile culesul, depozitarea porumbului astfel incit această lucrare să se încheie grabnic. In interesul bunei aprovizionări este necesar să fie bine organizate culesul și livrarea legumelor, fructelor și strugurilor. Timpul înaintat impune să fie strn(Continuare în pag. a I" r -------------ifT TimTriiirri iu îmi In numărul DE AZI : ■ Pag. 2 — Rubricile: Cronica muzicală : Magazin duminical ; Pag. 1 — Sport: Reper cetățenesc ; Publicitate. .-why sh-emau MBiguara I.A.S. Segarcea, Fem.» nr. 10. Mecanizatorii Gheorghe Pirvan, Florea Mirea și Matei Tudor execută alături în vederea însămînțării culturilor de toamnă pe o sală de 40 ha. Dimensiuni arhitecturale noi în centrul municipiului Craiova. Boto : Ilie Alex. Să realizăm planul pe întregul m pînă la Congresul al XIV-lea al partidului! Raport muncitoresc Cil planul pe 3 ani și 9 luni realizat In telegrame adresate tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, o serie de colective de oameni ai muncii din Dolj au raportat și raportează obținerea unor importante succese în indepliniirea sarcinilor de plan pe acest an și pe întregul cincinal. Astfel, oamenii muncii de la întreprinderea de Confecții Craiova au îndeplinit mai devreme planul la producția marfă industrială pe 3 ani și 9 luni, fapt ce a permis ca pînă azi producția suplimentară să însumeze 45 milioane lei. Totodată, au fost onorate la zi contractele cu partenerii externi în condiții de calitate și în funcție de termenele stabilite, în avans Colectivul Antreprizei de Montaj Utilaj Chimic Craiova, a trustului de profil București, înscrie în bilanțul perioadei care a trecut de la Începutul anului o depășire față de plan de 16 milioane lei la producția industrială. La construcțiimontaj se va realiza pînă la (Continuare fn pag a III-a) O mare resursă intensivă a progresului—creativitatea ...Rememorez o secvență documentară la Întreprinderea de Utilaj Greu Craiova. In hala de prelucrări mașini-unelte grele, un „SNG-2000“ stăpînit cu calm și autoritate de un singur muncitor, prelucrează o piesă a cărei lungime, intre vîrfuri, care trece de 7 metri. Utilajul funcționează cu comandă numerică și afișaj de cote. La panoul director, zeci de ..ochi“ageri clipesc multicolor. O imagine tentantă pentru reporter, dar aproape banală pentru muncitorul prelucrător, care lucrează aici pe utilaje și mai complexe — cum cream să mă conving, mai apoi, zăbovind la strungul automat multiax cu 8 posturi de lucru , sau in fața mașinii de găurit actine, pînă la 1 m, pentru țevi, a liniilor automata flexibile de prelucrare pentru industria autoturismelor , la presa cu 76 etase pentru industria lemnului, ori la anteprese de 3 250 Lanc-forță. Am asistat la strunjiri sau frezări de piese cu diametrul de 12 m, la operații pe mașini de danturat pînă la 6.5 m, la fasonarea unor angrenaje de mare putere cu dinți curbi... Fascinantă mi-a apărut aparatura laser care determină precizia mașinilor realizate, reparate, modernizate ; lunete electronice servesc la alinierea componentelor unui utilaj gigant... Inginerul Constantin Fiped — un autentic ferment in lupta pentru afirmarea noului, pentru asumarea autodepășirii imi relata că oamenii de la I.U.G. fac. scule care înainte costau întreprinderea, țara cite 5000 -10000 dolari bucala. Intr-un cu totul alt domeniu la Întreprinderea de confecții, studiul inginerului Constantin Popescu, privind utilizarea la maximum a țesăturilor a condus la valorificarea inspirată și eficientă a unor cupoane, capete, fîșii rezultate din încadrări care, din „subproduse", au devenit confecții de preț. Un colectiv alcătuit din inginerul Florin Firănescu, tehnicianul Agripina Faleschini, maistrul Ion Cărășel a modernizat tehnologiile de croire, prin introducerea banzigurilor cu pernă de aer ; un altul, alcătuit din tehnicienii Ilie Birlea, Maria Gand și economistul Mihail Stamin a elaborat o soluție nouă pentru reducerea consumului de muncă pe produs la activitatea de export. La Chimica ADRIAN FULGA (Continuare in pag a tll-a) SEMNUL dragostei de țară FAPTA pentru țară î Ordinea și curățenia — cartea noastră de vizită Aspecte în contrast cu eforturile edilitare Municipiul Craiova a cunoscut, in anii din urmă, o dezvoltare edilitară deosebit de viguroasă, noile ansambluri arhitectonice răspunzînd deopotrivă cerințelor crescânde ale vieții economico-sociale și exigențelor de ordin estetic-funcțional. După ce multă vreme s-a construit pe locul vechilor periferii, ultimul deceniu a însemnat edificarea zonei centrale a orașului, prin construirea unor microcartiere inspirate arhitectonic și reușite constructiv, modernizarea tramei stradale — îndeosebi prin crearea principalei artere de traversare și introducerea liniei de tramvai —, înălțarea unor reprezentatte obiective social-culturale. Clădirile Teatrului National. Sălii poli- MIRCEA POSPAI (Continuare în pag. a IV-a)