Inainte, octombrie 1989 (Anul 46, nr. 13838-13863)

1989-10-24 / nr. 13857

[ ANUL XLVI NR 13 857 MARTI 24 OCTOMBRIE 1089 4 PAGINI 50 BANI fflHMMPKMGHBMMHBNHBflMflMMmni In pregătirea marelui Forum al comuniștilor români Conferința de dare de seamă și alegeri a Organizației municipale Craiova a P.C.R. Ieri după-amiază , Teatrul Național din Craiova a găzduit lucrările conferinței de dare de seamă și alegeri a Organizației municipale de partid pe a cărei ordine de zi s-au aflat: dezbaterea Hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. din 27—28 iunie a.c. privind realegerea, la Congresul al XlV-lea, a tovarășului Nicolae Ceaușescu în funcția supremă de secretar general al Partidului Comunist Român; darea de seamă asupra activității desfășurate de Comitetul municipal de partid în perioada martie 1987 — octombrie 1989 ; raportul comisiei de revizie; dezbaterea proiectului Programului-Directivă cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1991—1995 și orientările de perspectivă pînă în anii 2009—2010 și a Tezelor pentru Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român ; dezbaterea planului de dezvoltare economico-socială în profil teritorial a municipiului Craiova In perioada 1991—1995 ; alegerea Comitetului municipal de partid, a comisiei de revizie, a delegaților pentru conferința Organizației Județene de partid și desemnarea candidaților pentru Comitetul Județean Dolj al P.C.R. și comisia județeană de revizie. In numele comuniștilor, al tuturor locuitorilor Craiovei, participanții la conferință au adus un vibrant omagiu secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ctitorul de geniu al României socialiste moderne, eminent militant comunist și patriot înflăcărat, exprimînd sentimentele de nețărmurită dragoste și recunoștință pentru vasta lucrare de renaștere și remodelare a chipului țării, laolaltă cu care Cetatea Băniei și-a cucerit identitatea de viguroasă citadelă a muncii, învățămîntului, științei și culturii. Conferința Organizației municipale de partid Craiova a adoptat o hotărîre proprie care exprimă adeziunea deplină a celor peste 53 000 de comuniști din municipiul nostru, a tuturor locuitorilor Craiovei față de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 27—28 iunie a.c. privind realegerea, la Congresul al XIV-lea, a tovarășului Nicolae Ceaușescu In funcția supremă de secretar general al partidului. Adoptarea acestei hotărîri a fost subliniată cu însuflețitoare aplauze, întreaga asistență scandînd cu înflăcărare „CEAUȘESCU REALES LA AL XIV-LEA CONGRES S-a dat glas, in cadrul conferinței, celor mai profunde sentimente de stimă și prețuire față de tovarășa Elena Ceaușescu, eminent om politic și savant de largă reputație mondială, care-și aduce o remarcabilă contribuție la elaborarea și înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a țării, la înflorirea învățămîntului și științei românești, la afirmarea tot mai prestigioasă a scumpei noastre patrii pe arena internațională. In darea de seamă prezentată de tovarășul Ion Voiculescu ,prim-secretar al Comitetului municipal de partid, ca și în cadrul discuțiilor — la care au participat 15 tovarăși — s-a analizat, cu exigență și responsabilitate comunistă, activitatea politico-organizatorică, economico-socială, ideologică și educativă desfășurată de organul municipal de partid, de organele și organizațiile subordonate acestuia, pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale ale partidului, a sarcinilor și indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu. S-a subliniat că, în perioada analizată și în mod deosebit după Hotărîrea Comitetului Politic Executiv din noiembrie 1987, care a vizat direct Doljul, sub directa îndrumare și cu sprijinul nemijlocit al Comitetului județean de partid, Comitetul municipal a acționat cu sporită răspundere pentru cuprinderea ansamblului activității politico-organizatorice și economico-sociale. O mai mare atenție s-a acordat îmbunătățirii stilului și metodelor de muncă, în vederea creșterii rolului de conducător politic al tuturor organelor și organizațiilor de partid din teritoriu, sporirii capacității acestora de unire și mobilizare susținută a energiilor comuniștilor și ce(Continuare în pag. a II-a) Să realizăm planul pe întregul an pînă la Congresul al XIV-lea al partidului ! Raport muncitoresc Cu 20 de zile mai devreme Oamenii muncii de la Unitatea Forestieră de Exploatare și Transport Craiova au finalizat sarcinile revenite pe 10 luni la producția marfă cu 20 de zile mai devreme, avans ce le va permite ca, pînă la sfîrșitul lunii în curs, valoarea suplimentară la acest indicator să ajungă la peste 13 milioane lei. Acest succes este obținut în corelație cu onorarea și depășirea nivelului stabilit la zi și la producția fizică, la cele mai multe dintre cele 35 de sortimente. Cea mai mare contribuție o aduce Sectorul de industrializare a lemnului Filiași, care realizează produse și pentru export. Peste prevederi Prin optimizarea transporturilor, întărirea ordinii și disciplinei în cadrul autobuzelor, oamenii muncii de întreprinderea de Transporturi Auto Dolj au înscris în bilanțul economic al celor 9 luni încheiate din acest an semnificative depășiri. Astfel, producția netă a fost depășită cu peste 4 procente, veniturile totale cu 3,6 la sută, obținîndu-se economii la prețul de cost de 814 000 lei. De asemenea, producția globală industrială a fost superioară prevederilor de plan cu 13,3 la sută, tonele transportae și zonele kilometrice depășite cu 6,6 și, respectiv, 16 procente, iar productivitatea muncii cu 7,4 la sută. Prin modernizarea producției La întreprinderea de Celule Electrice Prefabricate Băilești, în cadrul programului de perfecționare a organizării și de modernizare a producției s-au aplicat 14 măsuri scadente din totalul de 17. Cele mai importante vizează introducerea în fabricație a pupitrului de comandă tip TSA și a produsului denumit Dulap borne generatoare agregat Diesel de rezervă. Efectele economice, în perioada care a trecut din acest an, se regăsesc intr-un spor la producția marfă de 7,5 milioane lei, reducerea cheltuielilor totale cu 1,6 milioane lei, din care a celor materiale cu circa 795 mii lei. Instalație tehnicitate Un produs de deosebită eficiență pentru economia noastră națională a fost realizat la întreprinderea ,,Electroputere“ — Craiova. Este vorba de „culegătorul rotativ de curent electric“, solicitat în industria minieră, în unități cu activitate în subteran. Comparativ cu echipamentele similare ce dotează excavatoarele de 8— 10 mc sau mașinile de transportat din depozite, executate în aceeași unitate, noul produs a fost realizat după o soluție originală a specialiștilor institutului local de cercetare științifică și inginerie tehnologică pentru motoare, transformatoare și aparataj electric. In legătură cu noua izbîn de înaltă și eficientă * * dă a specialiștilor craioveni, ing. Paul Stavarache, șeful atelierului echipamente complexe din cadrul I.C.S.I.T.M.T.A.E. Craiova, ne-a precizat : „culegătoarele rotative de curent“ fac parte din gama echipamentelor complexe fabricate și livrate de întreprinderea „Electroputere“, acestea echipînd excavatoarele produse de întreprinderea „Progresul“ — Brăila, tamburii de cablu ai mașinilor de transportat, în depozite, materiale în vrac, fiecare avînd un sistem propriu constructiv din amintitele echipamente. Noul tip de „culegător de curent MARIN COANDA (Continuare în pag. a IlI-a) Astăzi, în jurul orei 16,00, posturile de Radio și Televiziune vor transmite, direct, Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, la ședința de deschidere a lucrărilor Plenarei lărgite a Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Imperativele zilei pe ogoarele județului ■ întreaga producție de porumb, pînă la ultimul știulete, pînă la ultimul bob — operativ strînsă, transportată și corespunzător depozitată; cu toate mijloacele de transport puse la dispoziția unităților agricole să se realizeze zilnic 3—4 curse, în care scop se impune reducerea la minimum a timpului la încărcarea și descărcarea produselor ! B Prioritatea priorităților: încheierea grabnică a livrării tuturor produselor destinate fondului centralizat al statului și fondului de autoaprovizionare teritorială ! B Ultimele cantități de sulf de zahăr — recoltate în întregime și transportate imediat la întreprinderile de industrializare, urmărindu-se realizarea rând....montului maxim la prelucrare ! X Cu maximă operativitate să se acționeze la stringerea, fără pierderi, a ultimelor cantitâți de legume și fructe în vederea unei cit mai bune aprovizionări a piețelor, asigurării stocurilor pentru iarnă și pentru prelucrare la unitățile de profit . Nici un efort nu poate fi prea mare, nici o sarcină nu poate fi mai presantă decît încheierea grabnică a punerii seminței in brazdă pe absolut toate suprafețele programate, cu grija maximă pentru respectarea riguroasă a parametrilor de calitate prevăzuți în tehnologiia întîmpinînd „Ziua recoltei" cu succese cît mai concludente, paralel cu finalizarea strîngerii recoltei și însămînțărilor, să imprimăm un ritm deosebit de alert arăturilor adinei de toamnă — lucrare ce trebuie obligatoriu încheiată pînă la 15 noiembrie a.c. 1 Condițiile meteorologice din această toamnă au favorizat atît ritmul cît și calitatea însămînțărilor. Puse din timp în brazdă, semințele de plante furajere, orz și grîu, în majoritatea unităților au răsărit și se dezvoltă normal. Există certitudinea să se afirme că păioasele vor intra în iarnă bine dezvoltate — condiție esențială pentru producțiilor viitoare. nivelul Prin programul pentru campania de toamnă s-au stabilit sarcini și responsabilități concrete prin a căror înfăptuire insămînțările de toamnă puteau fi încheiate in prima jumătate a lunii octombrie. Nefinalizarea la timp — în termenele stabilite — a însămînțării griului se datorește faptului că nu s-a urmărit folosirea la întreaga capacitate a utilajelor, a fiecărei ore bune de lucru în cîmp. Au fost zile cînd în unități din consiliile unice agroindustriale Segarcea, Valea Stanciului, Poiana Mare, Podari, Predești, Pielești, Negoi, Giubega, Brabova, ca și în multe ferme ale agriculturii de stat, viteza zilnică la pregătirea terenului și la semănat n-a fost realizată nici în procent de 50 la sută. Este adevărat, în unele zile au existat goluri în aprovizionarea cu carburanți. Faptul însă că nu s-a urmărit ca motorina repartizată să fie adusă operativ în unități a făcut ca în unele cooperative agricole din consiliile unice agroindustriale Bratovoiești, Cetate, Melinești, Brabova, Negoi să se piardă multe ore bune de lucru în cîmp. Cu toate că de la nivelul județului s-a insistat, încă de la începutul campaniei, să se asigure suficient front de lucru tuturor semănătorilor, în unele unități din consiliile unice agroindustriale Melinești, Bratovoiești, Cetate, Predești, nu s-a repartizat un număr mai mare de tractoare cu care să se acționeze la pregătirea terenului în schimburi de noapte, de la lăsarea întunericului și pînă la ivirea zorilor. Evident, obținerea în anul viitor a unor recolte mult mai mari decît în acest an implică nu numai respectarea epocii optime de însămînțări, ci" șî — fapt esențial — respectarea parametrilor de calitate prevăzuți în tehnologii. Or, în fnele unități, ca, de exemplu C.A.P. Calafat, s-au întâlnit cazuri cînd pe unele sale sămînța era la suprafață deci neîncorp civilă la adîncimea prevăzută, semănăturile erau necorespunzător reglate, cu influențe negative asupra densității optime de boabe germinabile la unitatea de suprafață. Acum, încheierea însămînțării griului — sarcină deosebit de presantă — este o chestiune de ore. Deci, fiecare clipă bună de lucru în cîmp, din zi și din noapte, se impune a fi folosită la maximum. Pretutindeni, acolo unde mai este de semănat, să se dea dovadă de maximă răspundere față de calitatea lucrărilor. Accentul cu totul aparte se cere pus pe buna mărunțire a patului germinativ, încorporarea seminței la adâncimea prevăzută, asigurarea densității corespunzătoare particularităților biologice ale fiecărui soi, astfel incit sa existe garanția că încă din această toamnă, în fiecare unitate și formație de lucru, s-au pus baze trainice producției agricole din ultimul an al actualului cincinal. AUREL HUIGIOIU Insămfnțările pretutindeni finalizate pina la ultimul hectar!