Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1979 (Anul 12, nr. 3064-3142)

1979-10-02 / nr. 3064

Anul XII., nr. 3064 - pag. a 2-a sport irt Adunarea festivă consacrată împlinirii a 50 de ani de activitate hocheistică la Miercurea-Ciuc Ieri, la Casa municipală de cultură din Miercurea-Ciuc a avut loc adunarea festivă prilejuită de aniversarea a 50 de ani de practicare a hocheiului li Miercurea-Ciuc. A participat tovarăşul Iosif Szasz, prim-secretar al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean. Au fost, de asemenea, preferaţi tovarăşii general-locoiervent Marin Dragnea, prim-vicepreşedinte al Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport, şi Nicolae Bezdog, preşedintele Federaţiei Române de Hochei. La festivitate au luat parte membri ai biroului Comitetului judeţean de partid, ai comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, activişti sportivi, sportivi ai secţiilor de performanţă, numeroşi Duminică, atomsferă sărbătorească la Miercurea-Ciuc, prilejuită de momentul aniversar al împlinirii a cincizeci de ani de hochei în municipiul de la poalele Harghitei. De ce dimineaţă, patinoarul a fost asaltat de iubitorii hocheiului pentru a urmări evoluţia echipelor din cadrul campionatului municipal de copii şi juniori, dar festivitatea propriu-zisă a debutat la orele 16, cu dezvelirea grupului statuar reprezentînd hocheiştii în luptă pentru puc. A urmat apoi festivitatea de deschidere, în cadrul căreia au fost prezentaţi şi veteranii hocheiului harghitean, printre aceştia fiind Miklós Gyula, Vakar Lajos, Bedő Ákos, Sprencz Pál, Török István, Ioan Purcărea, Antal Imre, Ferencz János, Antal Károly, Bíró Antal, Varga Dezső, Fodor Zoltán, Kovács Zsigmond, Basa János, Krausz Károly şi alţii. Aceştia vor evolua astăzi, cu începere de la orele 16, într-un meci demonstrativ. Turneul jubiliar a opus duminică echipele Steaua şi Tapolcany, jucătorii bucureşteni reuşind un scor egal (1-1), obţinut în ultimele două minute de joc, prin Nistor, care, printr-un şut puternic l-a învins pe portarul Sapieca. Golul cehilor fusese înscris în prima repriză de Penzes. în cel de-al doilea meci, hocheiștii de la Sport Club din Miercurea-Ciuc au întrecut cu scorul de 13-6 (4-4, 5-1, 4-1) echipa B.V.S.C. Budapesta. Au înscris pentru harghiteni Antal E. (5), Todor (1), Bartalis (3), Gáli (2), Demeter şi Szentes, iar pentru oaspeţi Palia, Pintér, Kiss, Lukács, Texe (împrumutat de la Sport Club) şi Szajnai. Ieri s-au înregistrat alţi oameni ai muncii. Cu acest prilej, primarul municipiului, tovarăşul Răduly Alexe, precum şi sportivi şi animatori ai sportului, au evocat cele mai importante momente din istoria de o jumătate de secol a hocheiului barghitean, contribuţia acestuia la afirmarea hocheiului românesc pe plan mondial. în cadrul festivităţilor au fost înmînate Diplome de onoare ale Consiliului Naţional pentru Educaţie Fizică şi Sport, ale C.C. al U.T.C., unor activişti de partid şi de stat cu merite în afirmarea sportului harghitean, unor sportivi fruntaşi, clubului de hochei Sport Club Miercurea-Ciuc. Au fost decernate, de asemenea, titlurile de maeştri ai sportului hocheiştilor Anna Előd şi Miklós Tibor, comporezultatele : Steaua - B.V.S.C. 11-5 (4-3, 3-2, 4-0); Sport Club Tapolcany 3-4 (2-1, 1-0, 0-3). Programul de azi mai cuprinde întîlniri în cadrul campionatului municipal de hochei al copiilor şi juniorilor şi vernisajul unei expoziţii de trofee ale scortivilor din municipiul Miercurea-Ciuc, cucerite de-a lungul a cincizeci de ani de activitate. Consemnăm în încheiere, două decaraţii : Vákár Lajos (primul jucător din Miercurea-Ciuc care a îmbrăcat tricoul echipei naţionale, în anul 1931): „Sunt peste măsură de emoţionat că am ajuns să trăiesc un asemenea moment aniversar şi mă bucur că prin intermediul hocheiului am avut foarte multe satisfacţii umane. Am întîlnit cu acest prilej foşti colegi de echipă, şi îmi doresc nenţi ai echipei Sport Club din Miercurea-Ciuc, într-o atmosferă de puternic entuziasm, participanţii la adunare au adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care este exprimată adînca recunoştinţă a sportivilor şi tuturor iubitorilor sportului din judeţul nostru pentru minunatele condiţii asigurate practicării acestui îndrugit sport şi hotărîrea de a nu se precupeţi eforturile in vederea sporirii contribuţiei la tot mai deplina afirmare a hocheiului românesc. Festivitatea a fost urmată de un reuşit spectacol culturalartistic, susţinut de Ansamblul Harghita al Consiliului Judeţean al sindicatelor, ca tinerii care evoluează astăzi sub culorile Sport Clubului să reuşească clasarea pe primul loc in campionat si să aducă la Miercurea-Ciuc, pentru a şasea oară, mult rîvnitul titlu de campioană. Biró Antal (fost component al echipei nationale, in decenul trecut): „Sunt reprezentant al generaţieide mijloc în hocheiul harghitean. Am jucat şi alături de Varga, Antal, Tasnádi, Bálint, dar şi cu Takács, Ferencz, Török. Am avut acum sentimentul trecerii anilor, dar pot spune că anii au trecut cu folos. Mă uit în urmă și mă bucur pentru tot ce s-a făcut la Miercurea-Ciuc pentru afirmarea hocheiului. Mă uit la prezent, văd sumedenia de hocheişti, şi-mi închipui că viitorul va însemna o puternică afirmare a hocheiului harghitean". Festivitatea de deschidere a sărbătorii aniversare. Grupul statuar dezvelit în faţa Palatului de gheaţă cu ocazia sărbătorii aniversare. Sînt prezentaţi veteranii hocheiului din Miercurea-Ciuc. tszolt informaţia HARGHITEI [PI |SK)«. FOTBAL IN DIVIZIA B C.S. BOTOŞANI - VIITORUL Au evoluat formaţiile : C.S. Botoşani - Bordeianu, Trandafir, Tică, Domniţa, Luca, Dumitru, Sopron, Streteanu, Rujinski, Dărăban, Macavei , Viitorul - Tache (Szőcs), Dezső, Cioliboc, Cerghizan, Tudose, Marton, Vajna, Balázs, Bartha, Papp, Farkas. Accidentările lui Rozsa şi Galaczi nu au permis fotbaliştilor din Gheorgheni să alinieze la Botoşani cea mai bună garnitură. La aceasta s-a adăugat şi arbitrajul părtinitor al hunedoreanului C. Radiu, care încă de celelalte rezultate din seria I: Portul Constanţa - Energia Gheorghe Gheorghiu-Dej 2-0, F.C. Brăila - Minerul Gura Humorului 3-1, Delta Tulcea - Progresul Brăila 4-0, Cimentul Medgidia - F.C. Constanţa 0-3, C.S.M. Suceava - Viipul Vaslui 0-0, Nitramonia Făgăraş - F.C.M. Braşov 0-2, Tractorul Braşov - Unirea Focşani 2-1, Muscelul Cîmpuluna - Brașov 1-1. GHEORGHENI 3-0 (1-0) la început îl elimină pe Varna, mai apoi anulează un gol înscris pe contraatac de Cioloboc și, spre sfîrșitul primei reprize acordă gratuit o lovitură liberă de la marginea careului, fază din care gazdele deschid scorul, mingea expediată în urma executării acestei lovituri depășindu-l pe portarul Toche. La reluare gazdele reușesc să majoreze scorul de două ori, prin Daraban (primul gol al acestuia a fost realizat în urma unei centrări efectuată din poziție de ofsaid veil, de către Mac.3-Etapa viitoare : Viitorul Ghergheni - Tractorul , Mt.s. - Pontul, I.C.I.M. - C.S.M., F. Constanţa - Nitramonia, Proresul - Energia, F.C.M. - Ml celui. Unirea - F.C. Brăila, C Botoşani - Viitorul Vaslui , mentul - Delta. 5 Unirea Focşani I.C.I.M. CLASAMENTUL 1 F.C.M. Braşov. 7 6 10 20 13 13 2 F.C. Contanţa 7 5 11 21. 7 11 3 C.S.M. Suceava7 4 2 1 11. 3 10 4 Delta Tulcea 7 4 12 12 5 9 7 4 0 3 16. 7 6 I.C.I.M. Brașov7 3 1 3 13 107 7 C.S. Botoşani7 3 1 3 10. 87 8 Energia7 3 13 8. 97 9 Tractorul Brașov7 3 1 3 10.127 10 Minerul7 3 1 3 6.167 12 Viitorul Vaslui7 2 2 3 7. 86 12 Progresul Brăila7 2 2 3 9.136 13 Viitorul Gh.7 2 2 3 6106 14 F.C. Brăila7 2 2 3 10 146 15 Muscelul7 1 3 3 6.145 16 Cimentul7 2 1 5 7.154 17 Portul7 2 0 5 3.164 18 Neramonia7 1 1 5 3.133 ÎN DIVIZIA C TRACTORUL MIERCUREA-CIUC - MINERUL BALAN 0-2 (0-1) Că la Tractorul ceva nu merge s-a văzut din nou ! La Minerul, lucru îmbucurător, fenomenul de crestere valorică continuă. In jocul de duminică, fotbaliştii din Miercurea-Ciuc au acţionat din nou crispat, fără luciditate si din această cauză au ratat şi puţinele ocazii de gol pe care le-au avut. S-a remarcat prin dăruire doar Barbu. In schimb, blazarea în joc, neparticiparea la efortul colectiv au fost mai mult decit evidente la o seamă de fncofon, al căror nedorit purtător de stindard a fost Fodor, ieri şi excesiv de dur. Minerul n-a venit la Miercurea-Ciuc pentru o înfrîngere la limită, ci pentru puncte. A fost evidentă încrederea în sine a jucătorilor. Echipa s-a apărat atent şi a contraatacat periculos, ceea ce s-a reflectat în rezultatul final. Au evoluat formaţiile : Tractorul - Dósa, Feket, Kopacz, Ferencz, Fodor, Barou, Puşcariu, Dragomir, Gagyi (Gurău), Kerekes, Szávaly , Minerul - Grigore, Şerban, Kozmna, Posea, Lucaciu, Borbély (Hortopan), Borna (Cazan), Lazăr Gergely, Ciorceni, Bertsa. (H. M.) METALUL TÎRGU SECUIESC - PROGRESUL ODORHEIU SECUIESC 0-0 Un echitabil rezultat de egalitate obţinut de odorheieni ii menţine pe aceştia în junta pentru şefia clasamentului. Cel mai bine a evoluat Béres, care s-a dovedit a fi un adevărat stilo al apărării, înlâturînd deseori pericolul din faţa porţii apărate de Tamás. MUREŞUL TOPLIŢA - UTILAJUL FĂGĂRAŞ 1-1 (0-0) Gazdele, deşi au dominat şi de această dată, uneori destul de insistent, nu au reuşit să-şi adjudece victoria, în principal din cauza lipsei de angajament din partea unor jucători de bază ai echipei (Todiriţă), Eröss, Gofiţa şi Hădăreanu. Este adevărat că oaspeţii au avut în Szász un portar în mare formă, care a salvat cel puţin 4 goluri gata făcute, ca cele din min. 2, 42, 51 şi 70. Golul echipei Mureşul „cade" abia în min. 66, ciadi gnzdele beneficiază de o lovitură liberă de la aproximnatv 25 de m pe care o execută Hădăreanu, Fáján, cu capul, trimite spre poartă, portarul oaspeților respinge balonul în picioarele lui Eröss, care nu are altceva de făcut decît să împingă balonul în plasă. Parcă mulţumiţi cu acest avantaj minim, gazdele nu mai insistă, dînd posibilitate oaspeţilor să iasă mai mult la joc şi chiar să rateze în min. 84 o bună ocazie de egalare. Cînd nimeni nu se mai aştepta în min. 88, ia o bîlbîiala în lanţ a întregii apărări a echipei Mureşul, oaspeţii reuşesc să egaleze prin Hoiu, cu largul concurs al portarului Kosztândi. Echipa Mureşul a evoluat în formaţia Kosztândi, Colceriu, Fábián, Tóth, Rákosi, Gafiţa (Zeman), Todriţă (Kazakas), Bucur, Hădăreanu, Borţ, Eröss. (Vasile Coşarcă). Celelalte rezultate : Măgura Codrea - Minerul Baraolt 2-0, Oltul Sf. Gheorghe - PrecizaSăceie 3-0, Carpaţi Braşov - Chimia Or. Victoria 2-0, Torpedo Zărnesti - Metrom Braşov 3-1, C.S.U. Braşov - Carpati Covasna 3-0. CLASAMENTUL Etapa viitoare : Minerul Barnuii - Torpedo, Utilajul - Chimia, Metrom - Minerul Bălan, Carpatii Covasna - Precizia, Măgura - Metalul, Mureşul - Oltul, Progresul - Carpaţi Braşov, Tractorul C.S.U. Pagină realizată de Radu POP 1 Oltul 642012-410 2 Progresul 632110-13 3 Precizia 640211-88 4 M. Bălan 64027-78 5 Chimia 631211-87 6 Carpaţi Bv. 63127-47 7 Măgura 63036-36 8 Utilajul 62227-66 9 C.S.U. 63035-66 10 Mureşul 62138-85 11 Metalul 62136-75 12 Carpaţi Cr. 62133-85 13 Torpedo 62046-'104 14 M. Baraolt 61 234-84 15 Metrom 62045-'134 16 Tractorul 61 144 '113 --------------------------»»»