Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1983 (Anul 16, nr. 4304-4382)

1983-10-14 / nr. 4315

Este necesară o preocupare şi mai susţinută pentru realizarea producţiei fizice la toate sortimentele planificate in condiţiile generalizării, de la 1 octombrie 1983, a acordului global, sarcinile ce revin fiecărui colectiv de muncă, consiliului oamenilor munci, organelor şi organizaţiilor de partid, din întreprinderile noastre industriale privesc. In primul rînd, realizarea şi depăşirea producţiei fizice, îndeplinirea fiecărui produs planificat - şi nu doar global -, respectarea parametrilor de calitate. lată preocupări ce stau în această perioadă şi în atenţia personalului muncitor de la Întreprinderea Forestieră de Exploatare şi Transport Miercurea-Ciuc. Astfel, la rezultatele de pînă acum se vor adăuga altele, pentru că au fost asigu- rate din timp toate condiţiile tehnico-materiale, ca trimestrul IV al acestui an să fie hotărîtor pentru un frumos bilanţ la sfirşit de an. La zi, valoarea producţiei marfă a fost depăşită cu aproape 9 milioane de lei, au fost livrate suplimentar la export unele produse, precum: 6597 mc cherestea răşinoase, 1300 bucăţi butoaie pentru bere şi altele. Ţinînd cont de situaţia la zi a realizărilor forestierilor de la I.F.E.T. Miercurea-Ciuc, trebuie să menţionăm, încă o dată, că centrul vital al întregii activităţi viitoare trebuie să-l constituie, şi aici, realizarea şi depăşirea producţiei fizice, la toate sortimentele. Spunem acest lucru pentru că, după cum se prezintă situaţia îndeplinirii producţiei fizice în cele 9 luni ce au trecut din acest an, se la I.F.E.T. Miercurea-Ciuc pare că acest indicator de plan trebuie să polarizeze întreaga atenţie a conducerii întreprinderii, a fiecărui lucrător. Este vorba despre faptul că in timp ce la unele produse depăşirile sunt substanţiale - plusuri de 900 mc buşteni răşinoase, 3000 mc cherestea răşinoase, 5200 tone lemn de foc fasonat (în seri, peste 1200 tone), 300 mc cherestea fag, peste 10.000 bucăţi butoaie pentru bere, precum şi parchete, lăzi şi altele la altele, la fei de .. substanţiale, dacă putem spune aşa, sunt şi nerealizările. Astfel, rămînerile în urmă se localizează la lemn pentru celuloză (circa 9000 mc), precum şi la lemnul de mici dimensiuni pentru fabricaţia PAIului şi a P.F.L.-ului şi altele. Iată, de ce, cu riscul chiar de a ne repeta, este necesar să subliniem că producţia fizică trebuie să se realizeze la toate produsele şi subprodusele prevăzute în plan, adică la toate sortimentele. Spunem acest lucru pentru faptul că recentul decret privitor la generalizarea acordului global este destul de clar şi concis din acest punct de vedere, arătîidu-se că „... fondul de retribuire se planifică pe unităţi de produse, pe baza producţiei fizice în structura prevăzută în plan ..Deci, e normal să fie aşa. Fapt ce trebuie înţeles şi de personalul muncitor al acestei întreprinderi. Şi anume că, depăşirile de la anumite produse nu compensează şi nu pot compensa nerealizările de la altele. Considerăm că hărnicia lucrătorilor de la I.F.E.T. Miercurea-Ciuc, măsurile luate pentru mai buna organizare a producţiei şi a muncii, pentru întărirea disciplinei, vor face ca, prin generalizarea acordului global, oamenii să cîştige mai bine, totodată, dînd economiei naţionale, peste plan, însemnate cantităţi de produse. Anton BORŞ LA ORDINEA Pe undeva, aceste două lucrări sunt legate între ele, deoarece aproximată jumătate din suprafaţa de pe care s-a recoltat sfecla de zahăr, lucrare încheiată în aceste zile, este destinată însămînţării culturilor de toamnă. Aşadar, trebuie urgent eliberat terenul, ceea ce se şi face. Coletele de sfeclă iau drumul silozului, intrînd în combinaţie cu cocenii de porumb şi rezultînd un furaj preţios. Pînă în momentul de faţă au fost însilozate 100 de tone, la sfîrşitul operaţiunii cantitatea urmînd a ajunge la 400 tone. Pentru ca insilozarea să se desfăşoare în timp o însămînţarea ♦ ui şi într-un ritm adecvat, o maşină de recoltat coceni a fost dirijată de la Brădeşti pe tarlalele C.A.P. Odorheiu Secuiesc, în comuna amintită lucrarea fiind încheiată. Dacă lucrările de însătezare nu ridică probleme, în schimb cele de Punere a sămînţei sub brazdă sunt destul de rămase în urmă. Acum s-au mobilizat toate forţele pentru încheierea acestei lucrări, astfel că astăzi pe parcelele ce urmează a fi însămînţate sunt prezente 5 tractoare ce efectuează (Continuare in pag . 4-a) Iuliu CONDRAT Us La C.A.P.Odorheiu Secuiesc, două lucrări prioritare: insilozarea şi ultimelor suprafeţe PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI-VA ! IN PAGINA A 4-A SPORT Oi apel la raţiune, la înaltă răspundere faţa de prezentul şi viitorul omenirii Cu forţe unite putem impune liniştea şi pacea Este ideea care s-a desprins cu claritate în cadrul adunării populare consacrate luptei pentru dezarmare şi pace care s-a desfăşurat ieri dupăamiază la Cooperativa Meşteşugărească „Oltul" din Miercurea-Ciuc, cu participarea oamenilor muncii de la Uniunea Judeţeană a Cooperativelor Meşteşugăreşti, cooperativele meşteşugă-, reşti „Prestarea" şi „Arta Harghitei". Paricipanţii, reuniţi într-o impresionantă adunare, şi-au exprimat adeziunea deplină la strălucitele iniţiative şi demersuri de pace ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, pronunţîndu-se răspicat împotriva aberantei curse a înarmărilor, împotriva amplasării de noi rachete nucleare pe pămîntul european. Totodată, s-a dat glas voinţei tuturor meşteşugarilor harghiteni de a sprijini ideile cuprinse în înflăcâratul Apel al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. S-a subliniat cu tărie că acum, pînă nu e prea tîrziu, trebuie făcut totul pentru ca să trăim în linişte şi pace pe pămîntul patriei dragi. In deschiderea adunării consacrate luptei pentru pace au luat cuvîntul tovarăşii Füstös Maria şi Fazakas Ioan secretari ai Comitetului Municipal de Partid Miercurea-Ciuc. In continuarea amplei adunări au luat cuvîntul Constantin Buta, Homporh Maria, Csiki István, Ioana Vulcănescu, Biró Klára care, în numele colectivelor de oameni ai muncii de la Uniunea Judeţeană a Cooperativelor Meşteşugăreşti, de la cooperativele meşteşugăreşti „Oltul“, „Prestarea“ şi „Arta Harghitei“ din Miercurea- Ciuc, şi-au exprimat ataşamentul deplin la noile iniţiative şi demersuri de (Continuare in pag a 4-a) Gheorghe CHIPER Aspect de la adunarea cooperatorilor meşteşugari din Miercurea-Ciuc. PANOUL FRUNTAŞILOR La întreprinderea Avicolă de Stat Cristuru Secuiesc BAN Erzsébet, operatoare la Secţia incubaţie JÓZSA Magdolna, şef echipă la Secţia incubaţie LORINCZI Gibor, electrician de întreţinere la Secţia incubaţie Soarele a răsărit : 6,29 • Soarele apune : 17,34 Zile trecute: 287 • Zile rămase: 784 pagini - 50 bani ! EDIŢIE DE PRINZ VINERI, 14 OCTOMBRIE 1983 Anul XVI., nr. 4315