Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 1997 (Anul 9, nr. 1575-1634)

1997-01-07 / nr. 1575

• Pagina a 2-a • 7 ianuarie 1997 • 1996: Asociaţia “RIEHEN” 9 Miercurea-Ciuc şi persoanele nevoiaşe Unul din obiectivele principale urmărite de Asociaţia “Riehen” este desfăşurarea unei activităţi caritative, de binefacere, ameliorarea problemelor sociale ale municipiului Miercurea-Ciuc, după posibilităţi. După datele recensământului din anul 1992, un procent de 11,57 la sută (5353) sunt oameni vârstnici, pensionari, din care 34,11 la sută trăiesc singuri (352 bărbaţi şi 1474 femei). Şi, din nefericire, inflaţia îi loveşte tocmai pe ei în alegerea persoanelor nevoiaşe. Asociaţia respectă două criterii: pe de o parte srijinirea celor deja incapabili de muncă şi cu venitul, pe familie, sub un anumit prag, cum ar fi pensionarii cu pensii mici sau vârstnicii fară nici un venit, iar pe de altă parte sprijinirea acelora care numai în perioada actuală au nevoie de ajutor cum ar fi familiile cu mulţi copii, cu posibilităţi financiare reduse şi cu probleme de sănătate. Activitatea Asociaţiei se caracterizează prin găsirea modalităţilor de a transmite ajutorul eficient, civilizat, respectând demnitatea umană, întrucât eficacitatea asociaţiilor non-profit nu urmăreşte beneficiul, ci folosirea cu maximă eficienţă a resurselor existente. Eforturile noastre au fost sprijinite şi până acum de un număr redus de sponsori de peste hotare şi din judeţ între care ţinem să amintim pe “Hamerock” SA, “Anthemis” SRL, “Tandem” SRL, “Marklei” SRL şi If. Company, în 1993 ajutorul nostru a început cu suma de 2000 lei, iar în 1995 Asociaţia “Riehen” a acordat suma de 12.000 lei lunar, unui număr de 97 de persoane. Chiar şi denumirea ajutorului “pensie suplimentară” arată faptul că beneficiarii acestui ajutor sunt vârstnici sau persoane fără venit, cu domiciliul în Miercurea-Ciuc. Vârstnicii, pe lângă ajutorul amintit, sunt vizitaţi periodic la domiciliul lor de către referentul social al asociaţiei, cu ocazia zilelor onomastice, sunt felicitaţi şi primesc daruri, iar de Crăciun şi de Paşti, în cadrul unei festivităţi, li se oferă pachete cu alimente şi cadouri. în prezent vârsta medie a acestor oameni este de 70,1 ani şi categoria vizată este, în primul rând, grupa “pensionari-ţărani cooperatişti”, a căror pensie este departe de a fi o sumă pentru întreţinere. Asociaţia, cu ajutorul modest acordat, a avut ca scop asigurarea acestei categorii cel puţin cu pâine şi lapte zilnic. în 1996 inflaţia a cerut (dacă se are în vedere atingerea scopului propus: pâine şi lapte!) mărirea sumei lunare la 25.000 lei pentru fiecare din cele 78 de persoane câte sunt acum în evidenţa Asociaţiei. Pentru ele, şi pentru toţi cetăţenii municipiului, un An Nou mai bun şi multă sănătate. KEDVES ZSUZSANNA, director executiv al Asociaţiei “Riehen” Consilierii judeţeni sunt îngrijoraţi (Urmare din pag. 1) Comisiei de licitaţie pentru concesionarea suprafeţei de 168 mp., teren în scopul construirii a 7 garaje în strada N. Bălcescu din oraşul Topliţa • constituirea Comisiei de licitaţie pentru concesionarea suprafeţei de 20.000 mp, teren în scopul construirii unui centru de prelucrare a lemnului în comuna Lueta • aprobarea componenţei Comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilităţii publice a lucrării de investiţii “Canalizare menajeră în comuna Lueta” • aprobarea componenţei Comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilităţii publice a lucrării de investiţii “Extinderea alimentării cu apă potabilă şi canalizare menajeră Căpâlniţa” • confirmarea unor dispoziţii emise de preşedintele Consiliului judeţena • aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al Consiliul judeţean • delegarea în funcţia de director al Centrului de creaţie din Lăzarea a domnului Vali József • aprobarea unor măsuri în vederea aplicării, în condiţii corespunzătoare, a prevederilor Legii nr. 112/1995 privind reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia locuinţe trecute în proprietatea statului , zonarea oraşelor judeţului Harghita. Deoarece la respectiva şedinţă au fost invitaţi şi primarii unor localităţi din judeţ, cei care au dorit, au putut lua cuvântul în ultima parte a acesteia, la “Diverse”. Domnul primar al oraşului Vlăhiţa, Rusz Sándor, a prezentat câteva din problemele localităţii. El a amintit din nou despre conflictul care există între Consiliul local Vlăhiţa şi S.C. "Flash Dance” S.R.L. care a ajuns pe rol la instanţele judecătoreşti. Privind această problemă, domnul primar crede că va mai dura ceva timp până când conflictul va fi rezolvat, mai ales că anumite instituţii doresc prelungirea lui. Domnia sa a afirmat că ştie din anumite surse că societatea comercială “Flash Dance" ar fi sponsorul oficial al Inspectoratului de Poliţie al judeţului Harghita, instituţie care nu s-a implicat foarte mult în rezolvarea conflictului existent la Vlăhiţa. Consilierul Kinda László a amintit celor prezenţi faptul că în ultima vreme s-au înmulţit cazurile de violenţă, de tulburare a liniştii publice, de corupţie la nivelul judeţului. Domnia sa a spus că acestea provoacă îngrijorare atât în rândul populaţiei, cât şi a consilierilor judeţeni, mai ales că numărul unor astfel de cazuri creşte, iar rezolvarea lor se prelungeşte în timp. Domnul Kinda a propus formularea unei declaraţii a Consiliului judeţean privind aspectele amintite pentru a atrage atenţia instituţiilor ce au menirea să vegheze la respectarea legilor de către toată lumea că trebuie făcut ceva mai mult în această direcţie. Tot la “Diverse” au fost prezentate două informări privind: desfăşurarea activităţii de relaţii internaţionale şi repartiţia bugetară în judeţul Harghita. La sfârşitul şedinţei s-a anunţat o demisie. Cea a domnului Niga Nicolae, din PDSR, începând cu 12 decembrie 1996. Domnia sa își va desfășura activitatea în cadrul Consiliului județean ca independent. Ca întotdeauna, ceferiştii la datorie! (Urmare din pag. I) bilete CLAUDIA NUŢ, pe magazinerul de tranzit SZENTES LAURENŢIU. Totul a decurs normal, ca în fiecare tură de serviciu de noapte, aşa cum aveau să se întâmple treburile şi în turele de serviciu ce au urmat. Toate cele 28 de trenuri de călători au sosit şi au plecat după grafic - evident că unele dintre ele cu întârzierile pe care le-au înregistrat pe parcurs - nu s-au semnalat evenimente ori alte abateri de la instrucţiunile de serviciu. Pe parcursul zilelor ce au urmat celei de la cumpăna dintre ani ceferiştii staţiei din municipiul reşedinţă de judeţ au lucrat normal, au început să sosească şi convoaie cu vagoane de marfă încărcate cu diferite produse pentru descărcare în staţia Miercurea-Ciuc, de către diferite instituţii şi societăţi comerciale, au sosit şi vagoane goale destinate încărcării cu diferite mărfuri. Aşa se face că pentru prima zi lucrătoare a noului an, la poarta unor societăţi comerciale, precum HAMEROCK, MOBIHAR, E.M. HARGHITA, BERE MIERCUREA-CIUC, HARMOPAN şi altele au fost puse încă din primele ore ale zilei zeci de vagoane pentru încărcare, respectiv pentru descărcare... COMEMORARE Familia veşnic îndurerată anunţă că în ziua de 29 decembrie 1996 s-au împlinit 3 ani de Când ne-a părăsit forţat (a fost omorât de nepotul său şi fiu) dragul nostru soţ, tată şi socru, cel ce a fost COTFASIONEL din comuna Gălăuţaş. Lacrimi şi flori pe mormântul tău! Fie-i ţărâna uşoară. Soția, fiul și nora. Adevărul Harghitei Şedința Comisiei... (Urmare din pag. I) consimţământul legii... Avem o răspundere comună, cu toții trebuie să încercăm, printr-o atitudine creştină şi morală, să aducem binele pentru acest județ. Ştiu că aşteptările sunt foarte mari, dar totodată sunt convins că aceste aşteptări vor fi îndeplinite numai alături de dumneavoastră şi numai cu sprijinul dvs.” în continuare, d-l Dézsi şi-a exprimat dorinţa de a avea o legătură bună cu cei care au ocupat înainte funcţiile de prefect şi subprefect, de a avea întâlniri şi consultări cu dânşii şi a informat Comisia asupra unor probleme curente vizând greutăţile create de condiţiile meteo, aprovizionarea cu energie şi combustibili etc. După ce a relevat calităţile fostului prefect, d-l Mihai Sarea a punctat câteva din gândurile ce-l animă la numirea în noua funcţie: “Toţi cei ce ne aflăm în această sală - inclusiv mass-media - nu suntem în fond decât slujitori ai cetăţenilor, care într-un fel sau altul trebuie să răspundem celor trei mari nevoi de viaţă ale omului: trebuinţele materiale, serviciile şi deprinderile morale. De aceea consider că elementul numărul unu este capacitatea şi dorinţa noastră de a forma o echipă; relaţiile cu membrii Comisiei administrative trebuie să se perfecţioneze până la strălucire, dacă se poate spune aşa - şi mă refer întâi la relaţiile dintre autorităţi, Prefectură - Consiliu judeţean, la relaţiile între Prefectură şi membrii Comisiei administrative care asigură conducerea serviciilor descentralizate şi relaţia noastră a fiecăruia cu cetăţenii care aşteaptă şi privesc către noi”. La şedinţa Comisiei administrative a Prefecturii au participat d-l senator Hajdú Gábor şi d-l deputat Ráduly Róbert, care a adresat demnitarilor nou instalaţi câteva cuvinte din partea reprezentanţilor legislativului. Bucuria preotului Nicolae Călugăr (Urmare din pag. I) sticlă de către preotul paroh Nicolae Călugăr, se află intr-o expoziţie personală deschisă in sălile Muzeului "Astra " din Sibiu. De aproape 40 de ani, ne-a spus preotul Nicolae Călugăr la cumpăna dintre ani, am îmbinat in mod armonios pasiunea pentru frumos, pictatul icoanelor pe sticlă, cu iubirea faţă de Dumnezeu şi dragostea faţă de oameni, împreună cu preoteasa Alecsandrina m-am străduit şi am realizat în spiritul unei tradiţii selective, creatoare, lucrări semnificative pentru spiritualitatea românească. Munca stăruitoare a pictorului de icoane pe sticlă, preotul paroh Nicolae Călugăr din Odorheiu Secuiesc, de aproape 40 de ani, a fost răsplătită cu aprecieri şi elogii îndreptăţite. Dovadă în acest sens sunt numeroasele expoziţii personale deschise şi apreciate unanim de către vizitatorii şi specialiştii din Bucureşti, Tg. Mureş, Iaşi, Miercurea-Ciuc, Gheorgheni, Constanţa, Sfântul Gheorghe etc. Numai in municipiul Odorheiu Secuiesc, unde vieţuieşte de 25 de ani, preotul Nicolae Călugăr n-a avut posibilitatea să deschidă o expoziţie personală. De ce? Pur şi simplu pentru că n-a fost solicitat. Poate in acest an. Şi pentru a sublinia, dacă mai era nevoie, portretul artistic al preotul Nicolae Călugăr, valoarea creaţiilor sale, vom consemna in finalul acestor rânduri aprecierea unui specialist de marcă, prof. Mircea Sfirlea, cu ocazia deschiderii unei expoziţii personale la Bucureşti. “Ceea ce se remarcă dintru început în creaţia părintelui Nicolae Călugăr este maniera sud-transilvăneană de tratare a desenului şi cromaticii, fiind mai aproape de pictura pe sticlă de pe Valea Sebeşului şi de cea din Mărginimea Sibiului. Artist complex, utilizează şi unele elemente decorative şi coloristice frecvente în Făgăraş, Lancrăm şi Maierul Albei Iulii, înglobate intr-o viziune unitară, dogmatică şi artistică. Căutând, timp de 40 de ani, surse de inspiraţie cât mai autentice, lucrările prea cucerniciei sale reliefează pictura de bună calitate de la începutul şi din prima jumătate a secolului trecut. Talentul, varietatea şi calitatea creaţiei sale îl situează pe preotul artist Nicolae Călugăr, din Odorheiu Secuiesc, în vârful ierarhiei celor ce se străduiesc,pentru această artă ". Deci, rândurile de mai sus, sunt suficiente argumente pentru ca cele peste 100 de icoane pictate pe sticlă, ce poartă semnătura preotului Nicolae Călugăr din Odorheiu Secuiesc, să le regăsim in expoziţii personale, cât mai multe şi în localităţile judeţului nostru. Chiar şi la Odorheiu Secuiesc... Oferta pizzeriei S.C. HARMOPAN S.A.: La data de 13 ianuarie se deschide noua pizzerie în Miercurea-Ciuc, strada Libertăţii nr. 8! ! PIZZA, PASTE, SPAGHETE repede, ieftin şi gustos! 1. Pizza Vegetariana, 125 g - 2400 lei 2. Pizza Specială, 125 g - 2500 lei 3. Pizza Provinciale, 125 g - 2700 lei 4. Pizza Beccaio, 125 g - 2850 lei 5. Pizza Diavolo, 125 g - 2900 lei 6. Pizza Capriciosa, 125 g - 3400 lei 7. Spaghete cu sos țigănesc, 250 g - 2£00 lei 8. Paste făinoase cu cașcaval, 250 g - 2800 lei 9. Paste făinoase cu nucă, 250 g - 2200 lei 10. Paste făinoase cu mac, 250 g - 1800 lei Vă așteptăm! Adaos comercial 15-20%.