Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2003 (Anul 15, nr. 3157-3218)

2003-06-25 / nr. 3215

rofitând de prezenţa primarilor, a viceprimarilor, a şefilor instituţiilor descentralizate judeţene şi a ziariştilor la şedinţa Comisiei consultative, care s-a desfăşurat la începutul acestei săptămâni, domnul prefect Mircea Duşa a ţinut o conferinţă de presa ad-hoc. El a informat asistenţa de nemulţumirile celor din mass-media cu privire la dificultăţile pe care le întâmpină în obţinerea informaţiilor de presă. Prefectul le-a reamintit colegilor săi că Legea accesului la informaţii trebuie aplicată de toată lumea. „Am semnale că de multe ori există directori ai instituţiilor descentralizate care nu întotdeauna dau informaţii, că se organizează conferinţe de presă foarte rar. Cât priveşte primăriile, unele dintre ele fac exces în a da informaţii presei, altele nu au, într-un an, deloc întâlniri cu ziariştii. Toate informaţiile pe care le consideraţi utile a fi făcute cunoscute populaţiei să fie transmise presei. Aveţi această obligaţie”, a mai spus domnul Duşa. Prefectul a subliniat necesitatea anunţării datelor la care se ţin şedinţele de consiliu local, astfel încât ziariştii să poată participa la ele. Doi colegi ziarişti, unul de la o agenţie de presă, celălalt de la un studio local de televiziune, au ridicat problema obţinerii informaţiilor de la Primăria municipiului Miercurea-Ciuc, care se face foarte greoi, chiar dacă respectiva instituţie are şi un purtător de cuvânt. In afară de acest lucru, nu se cunosc persoanele care ar trebui să ţină legătura cu presa de la anumite instituţii, ziariştii fiind nevoiţi de multe ori să apeleze pentru a primi o informaţie la şefii acestora, situaţie nu întotdeauna plăcută. Din punctul meu de vedere, Legea accesului la informaţii este pentru unii mumă, pentru alţii ciumă. Au existat situaţii când de multe ori ne-am lovit de un zid în ceea ce priveşte obţinerea unei informaţii de presă din partea atât a unor (Continuare în pag. a 2-a) ANA OGRĂZEANU Rezultatele preliminare la examenul de capacitate din judeţul Harghita cuprind procentul de promovare 72,1 la sută, cifra fiind aproape de cea la nivel de ţară, 75 la sută. Au fost expediate la Centrul de contestaţii din Braşov 454 de „plângeri” privind proba de limba română, 92 limba maghiară, 85 matematică, 70 geografie şi 80 pentru istorie. Astăzi, elevii ajung la rezultatele finale, modificându-se mai mult sau mai puţin cifra candidaţilor promovaţi, care este de 2.858, numărul celor înscrişi la examen fiind de 4.012, iar cea a elevilor prezentaţi de 3.956. 132 de candidaţi au obţinut la discipline note între 9 şi 10. 529 între 8 şi 9 iar peste o mie peste nota 7. La centrul de examinare „Geo Bogza” din Bălan, procentul de promovare este de 95 la sută, la Colegiul Naţional „Octavian Goga” 93 la sută, iar cel de la Şcoala generală din Tulgheş 96,7 la sută. Sub procentul de 50 la sută se află numărul promovaţilor de la Centrele din Zetea, Lunca de Sus şi Joseni. în urma sondajului efectuat de Inspectoratul Şcolar judeţean a reieşit că dificultatea subiectelor a fost medie, iar d-l Constantin Costea inspector şcolar general adjunct a declarat reprezentanţilor mass media: „Suntem mulţumiţi de modul cum s-a desfăşurat examenul de capacitate şi modul cum cadrele didactice s-au implicat în această competiţie şcolară”. Ziariştii au pus multe întrebări căutând răspunsuri legate de anumite disfuncţiuni în desfăşurarea examenului de capacitate. Efortul de a trece la remedierea defecţiunilor este ca şi cum ai (Continuare în pag. a 2-a) IULIU CONDRAT Conferinţa^ * Clul 6 0fffG CufKY SC I&ltUnu dB Presy w lne sau~ definitiv PETROM Esenţa mişcării Anul XV., Nr. 3215 MIERCURI, 25 IUNIE 2003 • 8 PAGINI Preţul 2000 lei prin abonament, 3000 lei la vânzare liberă La centrul de examen „O.C. Tăslăuanu" din Topliţa sunt 401 candidaţi . La centrul de examen de la Grupul şcolar „O.C. Tăslăuanu” din Topliţa îşi susţin examenul de bacalaureat absolvenţi ai claselor a XI-a, curs de zi şi a XIII-a profil pedagogic şi curs seral de la Grupul şcolar „O.C. Tăslăuanu” şi Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Topliţa, Grupul şcolar industrial „Miron Cristea” din Subcetate şi Grupul şcolar agricol din Corbu, în total 401 candidaţi. Preşedintele acestui centru de examen este doamna dr. ing. Marinda Ghereş, lector universitar la Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de ştiinţe economice, Catedra de tehnologie-merceologie, în dimineaţa zile de luni, 23 iunie 2003, după instructajul efectuat membrilor comisiei a început examenul oral la limba şi literatura română, care s-a desfăşurat în patru săli de examinare, în fiecare sală fiind doi profesori evaluatori şi un membru al comisiei, examen care a continuat şi în cursul zilei de marţi. (Continuare în pag. a 2-a) VASILE GOTEA în numărul de azi suplimentul ALETHEIA ZICERI Mihai Tănăsescu, ministrul Finanţelor: „Toata lumea este de acord că România are nevoie de fonduri suplimentare pentru infrastructură, în special de atragerea de fonduri pentru construirea de autostrăzi. Strategia noastră este de a majora deficitul bugetar cu un punct din PIB, fondurile având o destinaţie clară, şi anume în infrastructură. Nu vom susţine alte structuri care să ducă la derapaje inflaţioniste". • Autorităţile române intenţionează să încheie un parteneriat public - privat cu o firmă amerciană pentru realizarea unei autostrăzi pe traseul Bucureşti - Braşov - Sighişoara - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea - Borş. La Corbu încep lucrările de construcții la sala de sport Vineri, 20 iunie 2003, S.C. TECTUM COMPANY S.A. din Miercurea-Ciuc a preluat amplasamentul pentru demararea lucrărilor de construcții la sala de sport care va prinde contur în curtea Grupului școlar agricol din comuna CORBU. Domnul GRIGORE SCORUȘ, primarul comunei ne-a spus că această investiție importantă pentru comuna Corbu face parte din programul de guvernare 2000-2004 și a fost aprobată prin HG nr. 177/2002 completată cu Anexa nr.1.306 din 20 noiembrie 2002. Sala de sport din Corbu va avea o suprafaţă construită de 1.117 mp şi o capacitate de 50 de locuri în microtribună. Va fi o sală polivalentă, o construcţie tipizată la nivel naţional, cu dotări de ultimă oră, la standarde europene. Sala de sport va contribui la ridicarea nivelului practicării sportului în mediul rural. Lucrările vor începe la sfârşitul lunii iunie 2003 iar termenul de punere în funcţiune este 31 decembrie 2003, dar constructorul are speranţa că termenul de punere în funcţiune se va scurta. VASILE GOTEA