Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2004 (Anul 16, nr. 3347-3408)

2004-01-06 / nr. 3347

• Pagina a 2-a • 6 ianuarie 2004 • Cursurile de calificare pentru unii sunt gratuite, iar pentru alţii sunt obligatorii - Interlocutor: d-l Tiberiu Pănescu, director adjunct AJOFM Harghita - Domnule director, organizarea cursurilor de calificare este o treabă uşoară sau dimpotrivă? Şi de ce anume se ţine seama la stabilirea programului de calificare? Organizarea cursurilor nu este deloc uşoară şi,cu toate că şansele de angajare, după terminarea cursului sunt mai mari, iar pentru şomeri nu sunt taxe de participare, angajaţii AJOFM au întâmpinat cu regularitate greutăţi la formarea grupurilor de cursanţi. Aş putea spune că o parte dintre şomeri participă la cursuri numai de teama de a nu pierde indemnizaţia de şomaj. Referitor la cea de-a doua întrebare, programul de calificare se stabileşte pe baza solicitărilor agenţilor economici, care au necesar de forţă de muncă calificată în meserii deficitare pe piaţa muncii sau pe baza studiilor de specialitate elaborate de Biroul Formare Profesională din cadrul AJOFM. Rolul nostru mai este şi acela de a asigura asistenţă metodologică în ceea ce priveşte organizarea cursurilor, finalizarea prin examene de absolvire a cursurilor şi eliberarea certificatelor de calificare. - Cum se stabileşte accesul la cursuri ? - Accesul la cursuri se face în urma activităţii de informare şi consiliere profesională sau mediere, iar finanţarea se face din bugetul asigurărilor pentru şomaj. Trebuie ştiut şi faptul că pentru perioada de instruire AJOFM suportă: cheltuielile cu personalul didactic şi administrativ, chiriile pentru spaţiile în care se desfăşoară cursurile dacă acestea nu sunt proprietatea furnizorului, şi costurile materialelor consumabile folosite în cadrul cursurilor. Agenţia acoperă şi cheltuielile ocazionate cu transportul cursanţilor în cazul în care aceştia locuiesc în alte localităţi decât cea în care se desfăşoară cursul. - Legea 76/2002 a adus o noutate, în ce constă aceasta ? - Noutatea este aceea că, prin Legea 76/2002, s-a realizat o deschidere către toţi şomerii înregistraţi în evidenţele agenţiei. Până la 1 martie 2002, când a intrat în vigoare legea, beneficiau, gratuit, de cursuri de formare profesională numai şomerii care erau indemnizaţi. Deci, şomerii beneficiază gratuit de aceste cursuri, iar şomerii indemnizaţi sunt obligaţi să participe la acestea. Ţin să mai fac o precizare şi anume că, pot beneficia de aceste servicii şi persoanele care nu şi-au găsit un loc de muncă după absolvirea unei instituţii de învăţământ ori după satisfacerea stagiului militar, după 90 de zile de la absolvire sau încheierea stagiului militar. - Care este situaţia în acest moment în ceea ce priveşte cursurile de formare profesională şi ce intenţionaţi pentru anul 2004 ? - în cursul lunii decembrie agenţia a organizat două cursuri în meseria de tâmplar. Primul curs a început pe data de 8 decembrie în localitatea Topliţa - la acest curs s-au înscris 20 de persoane, din care 5 sub vârsta de 25 de ani, că este şi o femeie printre cursanţi nu este ieşit din comun. în data de 22 decembrie a debutat în oraşul Gheorgheni tot un curs pentru tâmplari la care s-au înscris 15 persoane. Pentru 2004 AJOFM Harghita a planificat să organizeze un număr de 18 cursuri de calificare, în următoarele meserii: operatori confecţioneri - 3 cursuri, zidar roşar-tencuitor - 3, dulgher inclusiv restaurator - 2, vânzător - 1, tâmplar universal - 4, tipograf-1, fierar betonist -1, montator pereţi şi plafoane din gips carton -1, zugrav vopsitor -1, ospătar - 1 curs. Toate aceste 18 cursuri sunt cursuri de recalificare la care vor participa 300 de persoane, din care 116 femei, şi estimăm că se vor încadra după terminarea cursurilor un număr de 198 de persoane. Grupurile de ţintă sunt tinerii şi şomerii de lungă durată. Din cei 300 de participanţi 100 vor avea vârsta sub 25 de ani din care 13 vor fi şomeri de lungă durată, 140 vor avea vârste cuprinse între 25 - 30 ani, iar 60 de persoane cu vârste între 35 - 45 de ani, din care 33 vor fi şomeri de lungă durată. AURELIA ILUȚ Circulaţie îngreunată din cauza ninsorii... (Urmare din pag. 1) Drumuri Naţionale Harghita, Cătălin Romanescu, pe toate drumurile naţionale din judeţ s-a circulat în condiţii de iarnă, în unele locuri stratul de zăpadă ajungând până la circa doi centimetri grosime. Acesta a precizat că toate cele 40 de utilajele de deszăpezire ale secţiei au acţionat non-stop pentru degajarea traficului. Pe drumurile judeţene s-a circulat în condţii dificile, existând porţiuni de drum cu probleme. Reprezentanţii Admnistraţiei Drumurilor Judeţene Harghita, au afirmat că, luni, s-a circulat greu pe DJ 123 A, spre localitatea Ciucsângeorgiu, dar şi spre staţiunile Harghita Băi şi Sântimbru Băi. Potrivit aceleaşi surse, utilajele de deszăpezire se află pe drumuri şi intervin atât cu lamele cât şi cu material antiderapant. „Drumarii” harghiteni recomadă tuturor conducătorilor auto care tranzitează judeţul să îşi echipeze autoturismele corespunzător pentru circulaţia în condiţii de iarnă pentru a se evita blocajele în trafic. COMEMORARE Ne amintim cu durere de ziua de 7 ianuarie 2003 când ne-a părăsit SZILÁGYI RÓBERT. Dormi în pace, suflet blând! Slujba de comemorare va avea loc în data de 8 ianuarie 2004, ora 18:00, la Biserica Romano-Catolică. Cei care l-au iubit. SC JUPITER COM SRL anunță pierderea: BLOC MONETAR seria Hribe, nr. 6413601 - 6413650, pozițiile 6413611 - 6413650 în alb. Le declarăm nule. cti Botezul/ §§ (Urmare din pag. 1) Pe malul Iordanului, propovăduia pocăinţa, biciuind păcatele şi fărădelegile făcute de oameni, Sfântul Ioan Botezătorul. Un fenomen interesant: un om care trăia sub Legea veche glăsuind în pustia Iordanului, arătând fărădelegile din popor, în loc ca oamenii să se depărteze de el, cu cât pune în evidenţă mai mult păcatele poporului cu atât,mai mulţi oameni din părţile Iudeii şi Ierusalimului coboară la Iordan. Aici, oamenii simt nevoia în faţa evidenţei Sfântului Ioan Botezătorul să-şi mărturisească păcatele lor. După mărturisirea păcatelor ei sunt botezaţi de Sfântul loan în apa Iordanului. Intr-una din zile, Sfântul loan Botezătorul este pus în faţa evidenţei divine când unul din Sfânta Treime, Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu , Fiul Omului vine să ceară botezul de la loan. Sfântul loan nu îndrăzneşte, însă în cele din urmă face voia Celui care L-a creat şi pe el din ţărână. Ascultând, Sfântul loan Botezătorul va avea cea mai mare bucurie pe care putea să o aibă un pământean, aceea de a fi în faţă, nemijlocit, cu Sfânta Treime - Dumnezeu, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt. Iată, rodul ascultării şi împlinirii cuvântului Lui Hristos. Oricare dintre noi, ascultând şi împlinind Evanghelia vom avea bucuria întâlnirii nemijlocite cu Sfânta Treime — Dumnezeu şi rămânerea, întru eternitate, în bucurie Treimică. Adevărul Harghitei Peste 370 de urgenţe înregistrate în Harghita... (Urmare din pag. 1) bolnavilor cronic. Astfel, în ultimele şapte zile, în judeţ au fost înregistrate 27 de accidente vasculare cerebrale, 14 infarcturi miocardice, 38 de cazuri de hipertensiune arterială şi diverse afecţiuni cardiace, iar 5 harghiteni au murit în urma unui stop cardio-respirator. Totodată, în aceeaşi perioadă, 137 de persoane au ajuns la spital din cauza febrei foarte mari, alte 7 din cauza unor crize de astm bronşic, iar opt harghiteni au avut nevoie de asistenţă medicală de specialitate în urma unor crize epileptice. Alcoolul consumat în exces cu ocazia sărbătorilor a făcut victime, cinci persoane ajungând la spital în comă, iar alte 14 au avut nevoie de ajutorul echipelor de pe ambulanţe din cauza stării avansate de ebrietate. Reprezentanţii Ambulanţei harghitene spun că schimbările bruşte de front atmosferic au cauzat probleme şi bolnavilor psihic, în judeţ fiind înregistrate 12 cazuri de agitaţie psihomotorie, iar o persoană şi-a pus capăt zilelor prin spânzurare. în acelaşi interval de timp, la Serviciul de Ambulanţă Harghita au fost înregistrate şi 5 accidente rutiere, 17 traumatisme diferite, 22 de fracturi, 35 de naşteri, patru intoxicaţii, 4 agresiuni corporale, 10 situaţii de enterocolită, un caz de hepatită, două de meningită şi unul de muşcătură de câine. Publicitatea se contractează cu minimum 48 de ore înainte de data apariţiei! Reprezentanta în România a societăţii Therrnotechnika international Crown Cool producător şi distribuitor de echipamente de răcire şi gastronomice profesionale, anunţă următorul post vacant: Area Sales Manager Zona : HR, BV, MS, CV Responsabilităţi : Dezvoltarea unei reţele de distribuitori în zona alocată, îmbunătăţirea serviciilor către clienţi şi managementul relaţiei cu distribuitorii. Monitorizarea pieţei şi propunerea planurilor de acţiune. Realizarea planurilor de vânzări. Managementul creditului zonal. Cerinţe : Studii superioare. Experienţă relevantă în managementul vânzărilor. Personalitate puternică, dinamică, perseverentă. Abilităţi foarte bune de comunicare, organizare şi coordonare. Spirit de echipă. Limba română şi maghiară fluent. Cunoştinţe operare calculator (MS Office). Carnet conducere cat.6, disponibilitate pentru deplasări frecvente şi program de luiliu prelungit. • Domiciliul stabil în Miercurea Ciuc. Candidaţii interesaţi vor trimite Curriculum Vitae în limba maghiară şi română, însoţit de o fotografie recentă şi o Scrisoare de Intenţie, la adresa de mai jos, până la data de 12 ianuarie 2004. VOR FI CONTACTAŢI DOAR CANDIDAŢII SELECŢIONAŢI! SC CROWN COOL SRL Miercurea Ciuc, Str. Liviu Rebreanu , Nr. 3 Tel. 317827, fax 315066 Email service@crowncool.ro