Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2004 (Anul 16, nr. 3539-3603)

2004-10-01 / nr. 3539-3540

• Pagina a 2-a 9 1/2 octombrie 2004 • FOTBAL LIGA CAMPIONILOR Meciul dintre CF Barcelona şi Şahtior Doneţk (cu Stoican, Bărcăuan, Raţ şi Marica în teren şi Mircea Lucescu pe bancă), care ne interesa cel mai mult pe noi, s-a terminat cu un scor de forfait. Din păcate pentru antrenorul român, Barcelona este prea puternică în acest moment pentru Şahtior şi, fără forma excepţională a portarului ceh Lastuvka, finalul se putea transforma într-o catastrofa. Cu toate acestea, partida a stat sub semnul unui relativ echilibru până în min. 64 când arbitrul norvegian Terje Hauge a acordat uşor un penalty, la insitenţele tuşierului de pe acea parte. După aceea, pe teren a fost o singură echipă, finalul găsindu-i pe cei de la Şahtior epuizaţi de eforturile depuse pentru a contracara jocul plin de fantezie al barcelonezilor, cu Ronaldinho distribuind pase de geniu. Cu toate acestea, rezultatul putea fi altul, în orice caz mult mai strâns, dacă unele din piesele de bază ale elevilor lui Mircea Lucescu ar fi furat normal. In primul rând Matuzalem pentru care Rinat Ahmetov a plătit nu mai puţin de 15 milioane euro a fost mereu cu un pas în urma fazei, reuşind să tragă paralel cu poarta de la 11-12 metri. Apoi căpitanul formaţiei, Timoşciuk, a prins o zi foarte proastă. Nici Raţ n-a fost în zi de graţie, primul gol, cel care a descătuşat formaţia spaniolă găsindu-1 pe Deco singur-singurel pe partea stângă. In schimb, Bărcăuan a jucat foarte bine, fiind stâlpul apărării până la acel penalty cu bucluc. Ciprian Marica a fost cel mai activ dintre atacanţii de la Şahtior, în prima repriză fiind la un pas de a înscrie, mingea trimisă de el pe sub portarul Valdes ricoşând norocos în teren. A centrat de câteva ori foarte bine, însă Matuzalem a întârziat de fiecare dată, în plus lipsa mijlocaşului Srna şi îndeosebi a golgeterului Aghahowa s-au resimţit foarte mult. Cum calificarea în optimi este în bună măsură compromisă, lui Lucescu îi rămâne varianta ocupării locului 3 în grupă, care permite calificarea în grupele Cupei UEFA . Pentru asta Şahtior va trebui să lupte, aproape ca într-o întâlnire eliminatorie cu scoţienii de la Celtic care au fost la un singur minut (plus prelungirile) de a obţine un egal la Milano. Dintre celelalte rezultate este de remarcat victoria lejeră a londonezilor de la Chelsea în faţa deţinătoarei trofeului Ligii Campionilor, FC Porto. Dar echipa portugheză nu mai e cea din sezonul trecut pentru că a pierdut mulţi jucători şi procesul de omogenizare durează. Cealaltă formaţie din capitala britanică, Arsenal, a pierdut două puncte mari în întâlnirea cu norvegienii de la Rosenborg, discreţi în ultimele sezoane, dar dând coşmare Milanului în urmă cu ceva vreme. Rezultate ale celei de a doua etape din grupele LC: Grupa E PSV Eindhoven - Panathinaikos Atena 1-0 (0-0), Gol Vennegoor of Hesselink 80: Rosenborg Trondheim - Arsenal Londra 1-1 (0-1). Au marcat Strand 53 - Ljungberg 6. Clasament : 1. Arsenal 4; 2. Panathinaikos 3; 3. PSV 3; 4. Rosenborg 1. Grupa F AC Milan - Celtic Glasgow 3-1 (1-0). Au marcat Șevcenko 8, Inzaghi 89, Pirlo 91 - Varga 74, FC Barcelona - Șahtior Donețk 3-0 (1-0). Au înscris Deco 15, Ronaldinho 64, din penalty, Eto’o 89, 1. Barcelona 6; 2. AC Milan 6; 3. Celtic 0, Sahtior 0. Grupa G Anderlecht Bruxelles - Internazionale Milano 1-3 (0-1). Marcatori: Bassengio 94 - Martins 9, Adriano 51, Stankovics 55, Werder Bremen - Valencia 2-1 (0-1) Goluri Klose 59, Haristeas 84 - Vicente 2. 1. Internationale 6; 2. Valencia 3; 3. Werder 3; 4. Anderlecht 0. Grupa H ŢSKA Moscova - Paris Saint Germain 2-0 (0-0). Au înscris Semak 64, Wagner Love 77, din penalty. Chelsea Londra - FC Porto 3-1 (1-0). Goluri Smertin 7, Drogba 50, Tény' 70 - McCarthy 67. 1. Chelsea 6; 2. ŢSKA 4; 3. Fc Porto 1; 4. Paris SG 0. Juniorii români pe locul 3 în grupa de calificare în ultima partidă din cadrul Grupei I de calificare la campionatul european de juniori până la 17 ani formaţia României a învins, scor 1-0. Echipa similară a Poloniei, întrecerile grupei, disputate la Plopeni, au plasat echipa României pe locul 3, după Bulgaria şi Polonia, urmând ca în funcţie de rezultatele din celelalte grupe formaţia noastră se se califice, eventual, la turneul final. Pe ultimul loc în grupă s-a clasat Estonia. Pavel Badea - antrenor la Universitatea Craiova Universitatea Craiova are în sfârşit un antrenor care şi-a intrat deja în atribuţii. Cum era de aşteptat, e vorba de un „autotransplant”, pentru că, aşa cum bine s-a văzut, orice „organism” din afară este respins în Bănie. Aşadar, preşedintele executiv al Universităţii, Pavel Badea, a coborât din nou în iarbă. Secunzii lui Badea sunt Eugen Neagoe şi George Biţă, iar antrenor cu portarii, Silviu Lung. Patronul clubului Universitatea, Dinel Staicu, a revenit la funcţia de preşedinte executiv şi va împărţi atribuţiile postului cu Pavel Badea. ZIUA SPORTULUI PENTRU JOŢI ! Sâmbătă, 2 octombrie, într-un număr de 22 de judeţe ale ţării (printre care şi Harghita) şi în municipiul Bucureşti are loc „Ziua sportului pentru toţi”. Cu această ocazie în sălile de sport ale şcolilor, în parcuri, în sălile polivalente, în bazele sportive vor fi organizate numeroase competiţii sportive şi distractive. Va fi desemant câştigător judeţul care se va remarca prin diversitatea şi originalitatea programelor sportiv-culturale, precum şi prin cea mai mare participare a cetăţenilor la acţiunile din cadrul „Zilei sportului pentru toţi”, evident raportat la populaţia judeţului. Judeţul declarat câştigător va reprezenta România la competiţia internaţională „Challange Day”, în Miercurea-Ciuc vor fi organizate cu această ocazie întreceri la 6 ramuri de sport. Pe terenurile AMC—tenis de masă de la ora 9,00; pe platoul din faţa prefecturii se va da startul la ora 11,30 la un concurs de orientare sportivă; în împrejurimile patinoarului Vákár Lajos va avea loc, începând cu ora 9,00 un cros pe distanţa de 6,5 km; pe terenul de lângă stadionul municipal, de la ora 9,00 un concurs de tenis cu piciorul; în sala de sport a Colegiului Naţional „Octavian Goga” se va desfăşura, de la ora 9,00, un turneu de baschet cu participarea formaţiilor Liceului Márton Áron, Colegiului Naţional „Octavian Goga” şi Clubului Sportiv Şcolar, în sfârşit pe terenul de minifotbal al orașului va avea loc, tot de la ora 9, un turneu cu participarea a 4 echipe. GIMNASTICĂ Cătălina Ponor şi antrenorii săi - cetăţeni de onoare ai municipiului Constanţa Tripla campioană olimpică Cătălina Ponor a primit titlul de cetăţean de onoare al muncipiului Constanţa. Octavian Bellu: „Secretul succesului: să te ocupi de tot 24 de ore din 24" rH3^^măcmiHin'!Trisn Aceeaşi distincţie au primit-o antrenorii lotului olimpic de gimnastică Octavian Bellu şi Mariana Bitang precum şi primul antrenor la Cătălinei, Matei Stânei, ca şi prima antrenoare a Danielei Sofronie, Mirela Szemerjai. Toţi cei care au primit titlul de cetăţean de onoare au primit din partea municipalităţii şi câte o parcelă de 500 metri pătraţi de teren. HALTERE Medalie de bronz la CE de juniori Halterofilul Ninel Miculescu a cucerit medalia de bronz la stilul smuls al categoriei 69 kg în cadrul campionatelor europene de haltere rezervate juniorilor, întrecerile au avut loc la Burgas, Bulgaria. BOX Petrişor Gănănău - învingător Pugilistul român Petrişor Gănănău a câştigat locul I la categoria 75 kg în cadrul turneului internaţional Care a avut loc la Albena (Bulgaria). Este primul turneu de seniori pe care îl câştigă pugilistul legitimat la Minerul Jilţ Mătăsari. TENIS Finala „Cupei Davis", la Sevilla Finala „Cupei Davis”, care va opune echipele Spaniei şi SUA va avea loc în zilele de 3, 4 şi 5 decembrie a.c. la Sevilla. în clasamentul „Cupei Davis” reprezentativa României ocupă locul 14, cu un loc mai jos decât înainte de disputarea meciului de baraj cu Canada. Paradoxul se datorează faptului că Austria a învins Marea Britanie (mult mai bine cotată decât Canada) și astfel austriecii au săltat de pe locul 16 pe 13, iar noi am coborât cu o treaptă. Pentru prima oară în istoria „Cupei Davis” Spania ocupă fotoliul de lider. A VOLEI Cristina Pârv revine Fostul căpitan al echipei naţionale de volei, Cristina Pârv (foto) va reveni în activitatea competiţională după o întrerupere de un an şi ceva datorată naşterii unei fetiţe, Nicoll. Cristina Pârv este căsătorită cu voleibalistul brazilian Gilberto Godoy, component de bază al echipei țării sale, campioană olimpică. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU