Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2005 (Anul 17, nr. 3730-3796)

2005-09-15 / nr. 3784

www.knet.ro/adevarulharshitei e-mail: adevarulhr@kabelkon.ro Anul XVII., Nr. 3784 JOI, 15 SEPTEMBRIE 2005 • 8 PAGINI Prețul 30 bani (3000 lei) prin abonament, 40 bani (4000 lei) la vânzare liberă Conform noilor reglementari Primăria Miercurea-Ciuc poate rămâne fără sediu După cum se ştie, Guvernul Tăriceanu a adoptat o lege care modifică datele problemei ce pune în ecuaţie proprietatea, începând cu imobilele şi terminând cu terenurile agricole sate cele forestiere, întrucât de conţinutul ei sunt interesaţi foarte mulţi cetăţeni, am apreciat că n-ar fi rău să aflăm care sunt în principal noutăţile şi modul cum pot fi ele fructificate de cei în drept, sens în care ne-am adresat (Continuare în pag. a 3-a) D. SULTAN „Despre care inundaţii mă întrebaţi dvs.?" Când l-am abordat pe d-l Toader Ungureanu, primarul comunei Tulgheş, despre inundaţiile din acest an care au adus mari pagube materiale satelor aparţinătoare acestei frumoase aşezări, domnia sa ne-a cerut explicaţii: „despre care doriţi să discutăm, despre inundaţiile din iulie, ori despre cele din august a.c„ pentru că în ambele cazuri viiturile nu ne-au ocolit...”? Şi aşa am aflat grozăviile pe care le-au putut face revărsările unor pârâiaşe şi râuleţe de munte din care până acum abia dacă puteai adăpa câteva animale... Norocul nostru, dacă noroc se poate numi ceea ce s-a întâmplat, este că nu a plouat deodată peste întreaga comună. Mai întâi, viiturile s-au abătut spre gospodăriile din Bezu-Mare, era în 9 iulie, în 10 iulie ploile torenţiale au căzut în zona Şumuleu, în ziua următoare la Balaju şi Mare, apoi şi peste Poiana Veche şi Pintec. Adică, parcă după un anumit program, în fiecare dintre zilele cuprinse între 9 şi 14 iulie am avut inundaţii distincte în fiecare dintre zonele amintite. Acest lucru ne-a cam ajutat într-un anumit fel pentru că ne-am putut organiza şi mobiliza oamenii şi mijloacele într-o singură zonă, într-o singură zi, apoi o luam de la capăt. Dar a fost prăpădul de pe lume! Şase poduri mari au fost distruse, alte câteva mai mici au fost duse de ape, au fost avariaţi kilometri întregi de drumuri (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORȘ | Biblioteca Județeană I _ MARfii-NTA — Acord de cooperare semnat între conducerea Consiliului judeţean Harghita şi reprezentanţii unei regiuni din China Conducerea Consiliului judeţean Harghita a semnat, miercuri, un acord de colaborare de lungă durată cu o regiune din China, privind schimbul de experienţă şi cooperarea în domeniile economic, educaţie, cultură, turism, industrie şi agricultură. O delegaţie chineză, condusă de vicepreşedintele Asociaţiei de Prietenie a Poporului din Ningxia cu Ţările Străine, Fu Sihe, s-a întâlnit miercuri cu (Continuare în pag. a 3-a) Ministrul Borbély a vizitat zonele afectate de inundaţii din judeţ Prima locuinţă pentru familiile cărora inundaţiile din august le-au distrus casele a fost dată, miercuri, în folosinţă, în prezenţa ministrului delegat pentru Lucrări Publice şi Amenajarea Teritoriului, Borbély László, casa fiind donată de un întreprinzător din Cehia. Borbély László a vizitat miercuri localităţile Porumbeni, Cobăteşti, Morăreni, Dobeni şi Şimoneşti, afectate de inundaţiile din luna august pentru a sta de vorbă cu oamenii şi pentru a vedea la faţa locului stricăciunile produse de viituri. La fel ca şi preşedintele Traian Băsescu şi alţi miniştri care au vizitat recent zonele afectate, Borbély László s-a arătat impresionat de solidaritatea oamenilor şi de faptul că ei au lucrat pentru eliminarea efectelor inundaţiilor, fără să ceară neapărat ajutoare. El a vizitat şi sinistraţii care locuiesc într-o tabără de corturi din comuna Şimoneşti şi le-a spus că, în cel mai scurt timp, vor primi ajutor pentru reconstruirea caselor. Borbély a vizitat şi podul de la Porumbenii Mari, distrus de o viitură puternică în data de 23 august şi unde s-a construit o punte de acces provizorie. Reconstrucţia podului costă aproximativ 30 de miliarde lei vechi, iar ministrul a asigurat autorităţile că lucrările vor fi gata în cel mult două luni. Ministrul a promis localnicilor că până în data de 15 octombrie vor fi livrate materialele de construcţii în toate zonele din ţară afectate de inundaţii, astfel încât locuinţele distruse să poată fi reconstruite cât mai repede. în localitatea Dobeni, Borbély László, a fost prezent la darea în folosinţă a unei case pentru doi bătrâni care au rămas fără locuinţă în urma viiturilor din august. Casa, în valoare de aproximativ 10.000 de euro, are o cameră, o bucătărie şi o baie şi a fost donată de un întreprinzător din Cehia, care are o firmă de construcţii şi care a fost impresionat de suferinţa localnicilor, în urma viiturilor înregistrate în luna august în Harghita au fost distruse 27 de case, iar alte câteva zeci au fost avariate, pagubele totale produse în judeţ fiind evaluate de autorităţi la peste 100 de milioane de lei noi. EMIL GROZA Doamne! Te rog miluieşte CFR-ul cu o privatizare! In România există o companie de transport pe care o doare undeva de clienţii ei. După modelul politicienilor, şi aceasta a preluat sloganul „mai bine noi, decât fraierii ăia de români”. Şi într-adevăr, îl poate îndeplini pentru că e singura companie de transport feroviar și pentru că e de stat. Din acest motiv, atunci când apelezi (Continuare în pag. a 4-a) LIVIU CÂMPEAN