Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2006 (Anul 18, nr. 3860-3923)

2006-01-27 / nr. 3877-3878

• Pagina a 8-a • 27/28 ianuarie 2006 • Anunţ umanitar . Familia, rudele şi prietenii solicită oamenii de bine şi de suflet să sprijine, după voinţa şi puterile lor, salvarea vieţii lui Galea Marius Mihail din Miercurea-Ciuc, lovit de o boală grea - leucemie acută difenotipică, pentru care se recomandă transplant medular. Bolnavul nu poate beneficia de tratament în ţară, întrucât nu are donator familial compatibil, situaţie care impune transplant medular alogen, iar în România nu există bancă de măduvă. Prin urmare, operaţia - al cărei cost se ridică la 160.000 euro - trebuie efectuată la o clinică din Tel Aviv. Pentru cei care înţeleg durerea şi disperarea a 3 copii minori - Mihai, 7 ani, Ştefan, 5 ani şi David, 1 an - care vor să-şi salveze tatăl, inserăm mai jos conturile în care-şi pot depune contribuţia: Lei - RO10RNCB2900000210890001; Euro - RO80RNCB2900000210890002; USD -R053RNCB2900000210890003, Banca Comercială Română, Miercurea-Ciuc. TENIS Raluca Olaru în sferturi în proba feminină de junioare, tânăra jucătoare româncă, Raluca Olaru (foto), a reuşit să se califice în sferturile de finală ale competiţiei. Raluca, favorită nr. 2, a învins-o cu 6-4, 6-4 pe americanca Chelsea Gulickson. La senioare se cunosc deja cele două finaliste, respectiv belgiana Justine Henri Hardenne şi franţuzoaica Amelie Mauresmo. Justine a învins-o în 3 seturi pe câştigătoarea de la Wimbledon, rusoaica Maria Şarapova, scor 4-6, 6-2, 6-4, în timp ce Mauresmo s-a calificat în dauna celeilalte belgiene calificate în semifinale, Kim Clijsters. Aceasta din urmă a abandonat la scorul de 1-1 la seturi şi 3-2 pentru Mauresmo în setul 3, datorită unor dureri la piciorul drept. La masculin favoritul nr. 1, Roger Federer, a avut din nou de luptat din greu pentru a se impune în faţa unui outsaider, 6-4, 3-6, 7-6, cu Nicolai Davidenko. Rusul a avut, la scorul de 2-1 la seturi, nu mai puţin de 4 mingi de set pe care le-a ratat, în semifinală, Federer va juca cu germanul Nicolas Kiefer, în timp ce în cealaltă semifinală se vor întâlni argentinianul David Nalbandian şi cipriotul Marcos Baghdatis. FOTBAL Cupa Africii în cadrul celei de a 2-a etapă din cadrul Cupei Africii, competiţie găzduită de mai multe oraşe din Egipt, în Grupa B s-au înregistrat rezultatele: Angola - Congo 0-0 Camerun - Togo 2-0 Clasament după 2 etape: 1. Camerun 6; 2. Congo 4; 3. Angola I; 4. Togo. Meciuri amicale Poli Timişoara - Neuchâtel Xamax (Elveţia) 3-2 Metalurg Doneţk - Rapid Bucureşti 3-0 FCM Bacău - Gloria Buzău 0-0 Sportul Studenţesc - FC Bihor 3-2 Jiul Petroşani - Inter Petrila 5-1 FC Argeş în Cupa UEFA Intertoto Stimulată de performanţa realizată anul trecut de CFR Cluj-Napoca, care a ajuns până în finala uneia din cele 3 grupe ale Cupei UEFA Intertoto, conducerea formaţiei FC Argeş Piteşti a hotărât să participe la viitoarea ediţie a acestei competiţii. Pentru aceasta este însă nevoie să ocupe unul din locurile 5-6 sau ca formaţiile clasate pe aceste locuri să nu dorească să ia parte la competiţie. Reamintim că la Cupa UEFA Intertoto pot lua parte şi jucătorii aflaţi în curs de legitimare la formaţiile respective cu condiţia să fie trecuţi pe lista înaintată la UEFA. „Mica" deosebire dintre Ajax şi Rapid Nicolae Mitea este accidentat de mai bine de o jumătate de an şi în cel mai bun caz nu va reintra decât în luna martie. Va redeveni el oare ceea ce a fost înainte de accidentare? Greu de dat un răspuns la această întrebare, doar timpul o va hotărî. Cu toate acestea, conducerea clubului Ajax Amsterdam nu numai că i-a prelungit contractul, dar i-a şi mărit salariul. Să vedem acum în ce fel se procedează la un club românesc de top. Lui Bădoi şi Măldărăşanu de la Rapid le va expira contractul în vară. Conducerea clubului a început un adevărat şantaj pentru a-i face pe cei doi jucători să semneze un nou contract, altfel în vară cei doi fotbalişti vor putea pleca pe gratis. Dacă Măldărăşanu a avut un salariu bunicel pentru condiţiile noastre, Bădoi era plătit cu 32.000 de euro pe an, deci la nivelul unui fotbalist mai răsărit din Divizia B. Să reţinem că este vorba de un component al lotului naţional, de fapt cel mai bun mijlocaş de bandă dreaptă din campionatul românesc, un jucător exemplar, care n-a fost eliminat niciodată şi care a jucat în toate meciurile din campionat, în loc ca măcar acum conducerea Rapidului să-l fi plătit pe Bădoi la un nivel cât de cât apropiat de alţi jucători din echipă, ca să nu mai vorbim de ceea ce primesc cei de la alte formaţii bucureştene, Bădoi a fost trimis la echipa a doua. Până la urmă, lucrurile s-au rezolvat într-un fel, jucătorul primind în sfârşit un salariu decent, dar întâmplarea rămâne. De fapt, cele două cazuri, al lui Mitea şi al lui Bădoi, trădează diferenţa esenţială dintre Ajax şi Rapid, dincolo de banii şi de condiţiile de care dispun. De o parte grija şi respectul pentru un jucător, care ar putea nici să nu folosească Ajaxului, pe de altă parte prostia şi meschinăria duse până la ultima limită în ideea de a lua cât mai mult de la un jucător şi a nu-i da nimic. Oarecum paradoxal în acest caz, atenţia şi generozitatea sunt mai profitabile decât zgârcenia şi lipsa elementară de omenie. Ajax vinde în fiecare an jucători în valoare de zeci de milioane de dolari, ceea ce nu e cazul cu Rapid. HANDBAL Campionatul European Ieri seară a început în Elveţia cea de a Vll-a ediţie a Campionatului European de handbal masculin, competiţie la care, din păcate, nu e prezentă şi reprezentativa României, pentru simplul motiv că nu a obţinut calificarea, însă ai noştri pot să se consoleze cu ideea că au rămas în faţa televizorului şi suedezii, de 4 ori câştigători ai trofeului continental! Protagonistele întrecerii din Elveţia vor fi, conform calculelor hârtiei, Spania, campioana mondială, Croaţia, campioana olimpică şi Germania, campioana europeană „en titre”, însă justificate pretenţii la titlu mai pot avea şi Rusia, fostă campioană europeană şi Franţa, fostă campioană mondială. Rubrică realizată de ŞTEFAN DANCIU Filmul „Curierul 2" poate fi urmărit la Cinematograful „Transilvania" de astăzi până joi, 2 februarie. Un fost membru al Forţelor Speciale din SUA îşi oferă serviciile de curier special oricui le solicită, transportând orice, de la obiecte la fiinţe umane. Livrează marfa, nu pune întrebări, nimic de pe lumea asta nu-l surprinde până când cunoaşte un copil în vârstă de şase ani de care se ataşează şi a cărui răpire devine pentru el o problemă de viaţă şi de moarte. Recuperarea copilului îl angajează într-o cursă nebunească (I.C.) Situația locurilor de muncă vacante la data de 25 ianuarie 2006 La Miercurea-Ciuc: agent comercial - 4, croitor - 1, curier - 1, contabil - 1, economist - 1, gestionar - 1, IFRON-ist - 1, inginer în construcții - 1, inginer textilist - 2, inspector de asigurări-2, informatician- 1, instalator apă-3, barman- 1, maistru în industria lemnului - 1, muncitor necalificat -11, operator confecționer - 8, operator calculator - 1, operator mase plastice - 4, tâmplar - 6. La Odorheiu-Secuiesc: agent consular - 1, bucătar - 1, ceramist - 5, încărcătordescărcător - 2, îngrijitor - 1, lăcătuş mecanic - 1, marochiner - 2, muncitor necalificat - 1, operator confecţioner-21, ospătar - 1, tâmplar-9. La Gheorgheni: circularist - 2, inspector de asigurări - 2, sortator - 5, tâmplar - 5. La Topliţa: muncitor necalificat - 5, operator confecţioner - 8. ■ Toate aceste locuri de muncă se pot ocupa numai prin Agenţia judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Harghita (Miercurea-Ciuc, Piaţa Cetăţii, nr. 1) şi prin punctele sale de lucru din localităţile menţionate. „Countdown” metereologic: -30,-32,-33... grade Celsius La Miercurea-Ciuc au fost înregistrate, joi dimineaţă, minus 33 de grade Celsius, după ce în ultimele zile termometrele indicaseră minus 30, respectiv minus 32 de grade Celsius. Potrivit specialiştilor de la Staţia Meteo Miercurea-Ciuc, cea mai scăzută temperatură din această iarnă a fost înregistrată în municipiului reşedinţă de judeţ, joi dimineaţă, la ora 8.45, mercurul termometrelor coborând până la valoarea de minus 33 de grade Celsius. Valori scăzute au fost înregistrate şi la Joseni, Topliţa şi Odorheiu-Secuiesc, unde aparatele specialiştilor au indicat minus 29, minus 28, respectiv minus 22 de grade Celsius. Minima lunii ianuarie a fost înregistrată în Harghita în anul 1985, când mercurul termometrelor a coborât până la valoarea de minus 38 de grade Celsius. E.G. Tânăr de 19 ani, autorul a 27 de spargeri la case de vacanţă Un tânăr de 19 ani a fost prins de poliţişti după ce a comis 27 de furturi din case de vacanţă situate pe raza a două localităţi din judeţ, valoarea bunurilor sustrase fiind de peste o jumătate de miliard de lei vechi. Potrivit unui buletin de presă remis, joi, de IPJ Harghita, în perioada iunie-decembrie 2005 s-au înregistrat 27 de furturi din case de vacanţă situate pe raza comunelor Zetea şi Vărşag. în urma cercetărilor efectuate de poliţişti, presupusul autor al faptei a fost prins. Potrivit sursei citate, este vorba de N.S. (19 ani), din localitatea Vărşag, pe numele lui fiind emis recent un mandat de arestare preventivă pentru o perioadă de 29 de zile. Purtătorul de cuvânt al IPJ Harghita, subinspectorul Nicolae Ghenci, a declarat că tânărul era în vizorul poliţiştilor de mai mult timp, dar s-a aşteptat să se adune suficiente probe pentru a putea fi arestat. Acesta a precizat că tânărul pătrundea în casele de vacanţă profitând de lipsa proprietarilor şi fura aproape tot ce găsea în interior, de la aparatură electronică şi electrocasnică, până la cratiţe şi tigăi. Nicolae Ghenci a afirmat că valoarea bunurilor sustrase se ridică la peste 60.000 de lei noi (600 de milioane lei vechi), până în prezent fiind recuperate doar o parte din obiectele respective. G.E.