Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2006 (Anul 18, nr. 3924-3985)

2006-04-04 / nr. 3924

Anul XVIII., Nr. 3924 MARȚI, 4 APRILIE 2006 • 8 PAGINI Prețul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă Unde stă pitit adevărul? Unul dintre evenimentele destinate a polariza atenţia în ultima perioadă de timp este alegerea noului colegiu al CNSAS. Lovitura de teatru s-a produs doar cu puţin timp în urmă, atunci când, în locul presupus de mai toţi a fi aparţinând de „jure şi de facto" lui Constantin Ticu Dumitrescu, acela de preşedinte, a ieşit la vot fostul magistrat Corneliu Turianu, propus în consiliu de către Partidul Democrat. D-l Turianu a „învins" cu 6-5, scor la care se pare că a contribuit Dan Lazea, vicepreşedinte al colegiului, care însă a „dispărut din peisaj", având atât în momentul votului, cât şi „post festum" un comportament oarecum bizar, acesta fiind „tradus" prin faptul că a fost determinat să voteze în felul în care a votat... Nu avem intenţia de a relua întreaga „poveste", mai ales că „ostilităţile" nu par încheiate. Pentru că, după ce a ameninţat cu demisia, d-l Dumitrescu... a întors-o ca la Ploieşti. Pe de altă parte, se afirmă că procesul verbal al alegerii noii conduceri nu ar fi fost semnat de participanţi, ceea ce, formal, face ca „preşedintele" Turianu să nu fie, deocamdată, preşedinte... Contestaţiile par să fie la ordinea zilei, iar de la acestea nu lipsesc nici cei de la baza CNSAS, cu alte cuvinte „pălmaşii" care nu sunt chiar nişte novici în ce priveşte explorarea „catacombelor" ce închid în ele nu puţine surprize, inclusiv legate de actuala clasă politică din România... Valurile disputei au luat cu asalt şi formaţiunile politice de pe la noi, fiecare dintre acestea interpretând o „partitură" menită a se mula cât mai credibil pe profilul propriu. Fireşte, fără a se putea ocoli, în unele cazuri, şi o involuntară tentă comică... Cel mai supărat pare a fi PNL-ul, iar în acest timp Partidul Democrat, prin vocea neobositului său Emil Boc, vine cu „soluţii" care fac ca osatura şi aşa destul de şubrezită a Alianţei Dreptate şi Adevăr să scârţâie mai abitir decât o veche corabie aflată în voia unor talazuri ce ţin s-o facă bucăţele... Toate cele ce se întâmplă au drept fundal atât proaspăt creatul Institut pentru investigarea crimelor comunismului, cât şi anume modificări la Legea deconspirării securităţii - rămasă fără determinativul „ca poliţie politică"! -, la care se adaugă proiectul Legii lustraţiei şi cel al condamnării comunismului. Transferarea la Popeşti-Leordeni a încă un milion trei sute de mii de dosare provenite din arhiva SRI face ca miza să crească exponenţial! Pentru că există deja voci care afirmă că din noul „material" pus la îndemâna CNSAS ar reieși, printre altele, că în actualele camere ale legislativului s-ar (Continuare în pag. a 3-a) NICOLAE KOVÁCS Grămezile mari de zăpadă adunate în piaţa agroalimentară a municipiului Topliţa n-au fost transportate la timp. Acestea s-au topit provocând bălţi de apă în jurul meselor. Aceasta ca un preludiu la ceea topliţa. Piaţa agroalimentară s-a mutat în stradă ce avea să se întâmple, când apa Mureşului a ieşit pe canalele de scurgere inundând piaţa, fapt întâmplat şi anul trecut, în faţa acestor mari cantităţi de apă, autorităţile locale s-au dovedit neputincioase, aşteptând scăderea cotelor de apă în râul Mureş şi retragerea apelor din piaţă în mod natural. Sâmbătă, vânzătorii şi-au etalat mărfurile pe mese improvizate pe străzile din apropierea pieţei, de unde oamenii să se aprovizioneze cu cele necesare. în fotografie se vede faptul că în piaţa agroalimentară se poate pătrunde numai cu cizme lungi de pescar. VASILE GOTEA i5g. qS~q Pentru că normele privind plata concediilor medicale nu au apărut CJAS Harghita nu poate onora încă solicitările de rambursare Vrând-nevrând, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Harghita a reuşit să-i nemulţumească în ultima vreme pe mai toţi cei care au legătură cu ea. Şi asta întrucât, în luna noiembrie a anului trecut, a apărut o ordonanţă buclucaşă, ale cărei norme metodologice au văzut lumina tiparului patru luni mai târziu. Buclucaşă dar puternică, OUG nr. 158/2005 transfera în sarcina caselor de sănătate o activitate care până la 31 decembrie era susţinută de casele de pensii. Fără a evalua din timp volumul real al ei, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a lăsat casele judeţene o perioadă bună în... aer, neasigurându-le nici resursele umane, nici logistica de care aveau nevoie pentru a face faţă situaţiei nou-create. In urma solicitărilor acestora, dar şi cu sprijinul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, ceva-ceva s-a mişcat şi astfel o parte din posturi au (Continuare în pag. a 3-a) D. ŞTEFANA Prima viză naţională de şedere în Ungaria, eliberată la Consulatul ungar din Miercurea-Ciuc - amănunte în pag. a 3-a - Nu oricum şi nu oricând După discuţii pro şi contra, cu cinci voturi împotrivă şi o abţinere, Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc, întrunit în şedinţă ordinară (vineri, 31 martie a.c.) a aprobat „Regulamentul pentru stabilirea condiţiilor de debranşare de pe sistemul public de alimentare centralizată cu energie termică şi de înfiinţare a sistemelor individuale sau colective de încălzire în Miercurea-Ciuc”. Mai înainte de a se supune la vot acest proiect de hotărâre, unul dintre consilieri a ţinut să facă cunoscut motivul pentru care va vota împotriva acestui regulament (Continuare în pag. a 4-a) AURELIA ILUȚ La Odorheiu-Secuiesc a fost inaugurata noua Agenţie a Băncii Comerciale Române (BCR) Vineri, 31 martie 2006, în municipiul Odorheiu- Secuiesc a fost inaugurată cea de-a doua unitate BCR din localitate. Este vorba despre Agenţia BCR Odorheiu-Secuiesc, amplasată în cartierul Beclean din municipiul de pe malul Târnavei Mari, pe strada Breslelor la nr. 15, în spaţiul complet modernizat de (Continuare în pag. a 4-a) ANTON BORȘ