Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2007 (Anul 19, nr. 4177-4238)

2007-05-04 / nr. 4198-4199

Biblioteca Judeţeană] HARGHITA-www.adevarulharghitei.go.ro Redacţie: adevarulhr@gmail.com Publicitate: advpub@gmail.com Anul XIX., Nr. 4198/4199 VINERI/SÂMBĂTĂ, 15 MAI 2007 • 8 PAGINI Preţul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă Miercurea-Ciuc, 5 mai - 15 iulie 2007 Expoziţie de excepţie cuprinzând opere ale lui Munkácsy Mihály - în pagina a 3-a - Spitalul Judeţean Miercurea-Ciuc își completează zestrea  în pagina a 3-a . Minima absolută a fost depăşită la Miercurea-Ciuc Mercurul termometrelor a coborât, ieri, la Miercurea-Ciuc, până la minus 8 grade Celsius, minima absolută a lunii mai fiind depăşită cu peste un grad. Meteorologul de serviciu de la Staţia meteo Miercurea-Ciuc a declarat că în municipiul reşedinţă de judeţ s-au înregistrat minus 8 grade Celsius, temperaturi negative fiind măsurate şi în alte localităţi ale judeţului. Astfel, la Joseni au fost minus 7 grade Celsius, la Topliţa minus 6, la Odorheiu-Secuiesc mercurul a arătat minus 3 grade, iar la Bucin minus 2 grade Celsius. Minima absolută a lunii mai, până ieri, s-a înregistrat în anul 1994, când termometrele au arătat minus 6,6 grade Celsius. Maxima acestei luni s-a măsurat în 1950, când au fost plus 31 de grade Celsius. Diferenţele de temperatură înregistrate în ultimele 24 de ore au depăşit, în Harghita, 20 de grade Celsius, acest lucru afectând, în special, persoanele cu probleme cardiace. De asemenea, specialiștii spun că din cauza temperaturilor scăzute vor avea de suferit pomii fructiferi care deja au înflorit sau cei care urmează să înflorească. L. MATEI 7 imobile din Miercurea-Ciuc vor fi reabilitate termic Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc a aprobat Lista de priorităţi, care cuprinde finanţarea cheltuielilor privind reabilitarea termică a şapte imobile din municipiu, inclusiv estimarea cheltuielilor şi alocaţiilor de la bugetul de stat pentru anul 2007. Conform hotărârii consiliului, sumele necesare acoperirii cotei de 1/3, ce revin bugetului local din valoarea totală a lucrărilor de execuție, vor fi acoperite din fondul de rezervă a bugetului local pe anul 2007. Pentru a vă putea face o idee asupra cheltuielilor (costurilor) pe care le presupune reabilitarea termică redăm datele care se referă la primele 7 imobile la care, în curând, se va executa această lucrare, dându-vă astfel posibilitatea de a afla care este cota parte (1/3) ce revine asociaţiilor de proprietari şi, evident, veţi putea aprecia dacă suma respectivă este sau nu tangibilă şi dacă merită făcut un astfel de efort pentru a avea o locuinţă într-un imobil reabilitat termic. □ Pentru imobilul din str. Narciselor, nr. 1/A-1B, construit în 1976, cu un regim de înălțime P+4 (parter+4 etaje), construit din cărămidă, cu 40 de apartamente şi o arie construită de 2.320 mp, totalul cheltuielilor estimate (inclusiv TVA) arată astfel: alocaţia de la bugetul de stat - pentru auditul energetic 2% - 8.400 lei şi pentru proiectare 6.5% - 27.300 lei; cheltuielile de execuţie: fond de reparaţii asigurat de asociaţia de proprietari - 138.600 lei; fondul de la bugetul local este 138.600 lei; iar alocaţia de la bugetul de stat pentru execuţie — 142.800; adunând sumele pentru audit, proiectare şi alocaţia vom constata că fondul alocat de la bugetul de stat este de 178.500 lei. (Continuare în pdf, a 3-a) AURELIA ILUȚ Praidul - potenţial turistic de invidiat în pagina a 3-a Conferinţa de Tineret a judeţului Harghita Prefectul Harghitei le-a recomandat şefilor serviciilor deconcentrate să-şi îmbunătăţească relaţia cu presa Prefectul Harghitei, Constantin Strujan, le-a recomandat şefilor serviciilor deconcentrate din judeţ să-şi îmbunătăţească relaţia cu presa, în condiţiile în care jumătate dintre ele nu au susţinut în acest an nici o conferinţă de presă. Potrivit unui material prezentat de reprezentanţii Prefecturii Harghita la ultima şedinţă a Colegiului Prefectural, de la începutul anului, un număr de 17 instituţii publice au susţinut 66 de conferinţe de presă. Mulţi dintre jurnaliştii harghiteni spun însă că cifrele nu sunt reale şi că există servicii publice deconcentrate care nu organizează o conferinţă de presă nici măcar o dată pe an. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI