Adevărul Harghitei - Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2007 (Anul 19, nr. 4239-4303)

2007-07-03 / nr. 4239

• Pagina a 2-a • 3 iulie 2007 • HinscaiHimmiEn SPORT PARAPANTISM „Cupa Transilvania”. Sărbătoare printre nori Tradiţionala competiţie harghiteană a zburătorilor „Cupa Transilvania” a avut în acest an o conotaţie specială, întrucât s-au sărbătorit şi 25 de ani de zbor liber (adică fără motor) în Harghita. în urmă cu 26 de ani, Miki Barac a adus în Miercurea-Ciuc prima parapantă și a format un nucleu de zburători, printre care s-au numărat Ráncz Pál, Tófalvi Kálmán, Csomortani Imre, Oncsag Pál. Un an mai târziu, în 1982, s-a organizat primul concurs de deltaplanism la Armășeni - pe atunci nu se zbura încă cu parapantele şi acel concurs este considerat momentul de pornire al zborului cu aparate uşoare în Harghita. Au venit cu această ocazie la Miercurea-Ciuc peste 100 de parapantişti şi deltaplanişti din întreaga ţară, din care 60 în postura de concurenţi. Dincolo de rezultatele înregistrate în concurs, a fost o atmosferă excepţională, cum numai între zburători se stabileşte: prietenie, camaraderie, total spirit fair-play. Iată rezultatele înregistrate: Feminin Aterizare la punct fix: 1. Marilena Lulea (Zărneşti); 2. Virginia Neagoe; 3. Raluca Gheorghe (ambele Bucureşti). Masculin Zbor la distanţă: 1. Ciprian Hurlup; 2. George Coteţ (ambii Braşov); 3. Lőrincz István (M. Ciuc). Zbor la punct la Juniori: 1. Răzvan Cătălina (Simeria); 2. Lőrincz István (M. Ciuc); 3. Iulian Pochiu (Braşov). Seniori: 1. Ioan Dobrea; 2. George Coteţ (ambii Braşov); 3. Ciprian Hurlup. Sponsorii manifestării au fost: Bartex, Nextra, Mida, Primăria M. Ciuc, Heineken, Perla Harghitei, Industria Laptelui Harghita, Electromatic Systems, Grunopan, Harmopan, Zerge, Peco Harghita, Asociaţia pentru sport Harghita, Mini-Centrum, Huron, Progresul SRL. FOTBAL Cupa UEFA Intertoto: Gloria calificată OFK Grbalj Radanovici - Gloria Bistriţa l-1 (1-1). Au marcat Gialaci 43 - Coroian 41. O calificare fără glorie a... Gloriei. Din tot meciul retur, unde bistriţenii au jucat cu echipa de bază, prestaţia lor a fost acceptabilă numai 20 de minute din repriza întâia. După pauză, îţi venea să te freci la ochi: bistriţenii nu erau în stare să lege două pase, iar atacul a fost cvasiinexistent. De altfel, muntenegrenii au şi marcat al doilea gol în min. 87, dar arbitrul l-a anulat pe motiv de offsaid, care parcă n-a prea fost. Alte două goluri ca şi făcute au fost evitate cumva de portarul Tătăruşanu şi de către Răzvan Dobre. în meciul următor, Gloria va juca cu israelienii de la Maccabi Haifa, dar, după cum au evoluat în cele două partide cu Gibali, şansele de a da piept în turul III cu Atletico Madrid sunt foarte reduse. Alte echipe calificate în turul II: KI Klaksvik (Fer.) - Hammarby (Sue.) 1-2 (în tur 0-1), Makedonija SK (Mac.) - Ethnikos Adinas (Cipru) 2-0 (0-1), NK Maribor (Slovenia) - Birkirkara (Malta) 2-1 (3-0), FC Zestaponi (Georgia) - Tobol Kostanai (Kazahstan) 2-0 (0-3), Dacia Chișinău - FC Baku (Azer) 0-0 (1-1), Cork City (Irl.) - Valur Reykjavik (Isl.) 0-1 (0-2), Vllaznia Shkodder (Alb.) - NK Zagreb (Cro.) 1-0 (1-2), Slavija Sarajevo (Bosnia H.) - Sant Julia (And.) 2-1 (3-2), Slovan Bratislava (Svk.) - Differdange (Lux.) 3-0 (2-0), Dinaburg (Let.) - Cliftonville Belfast (Irl. N.) 0-1 (1-1), Ararat Erevan (Arm.) - Sahtior Soligorsk (Bel.) 2-0 (1-4), Llanelli (T. G.) - Vetra Vilnius (Lit.) 5-3 (1-3), TVMK Tallinn (Est.) - FC Honka (Fin.) 2-4 (0-0),__________________________• Liga Campionilor: Steaua Zaglebie Lubin Vicecampioana României, Steaua Bucureşti, va juca în turul II al Ligii Campionilor cu campioana Poloniei, Zaglebie Lubin. Nu a fost o tragere la sorţi foarte norocoasă pentru echipa bucureşteană, întrucât polonezii sunt cel mai puternic adversar posibil din cele extrase din urnă. Cu toate acestea, prima şansă aparţine Stelei, având în vedere experienţa superioară în cupele europene şi valoarea lotului. Aşadar, pentru Gheorghe Hagi, momentul adevărului vine mult mai repede decât era de aşteptat, o ratare a calificării însemnând, foarte probabil, sfârșitul aventurii lui la Steaua. HANDBAL Din nou cu Byasen Byasen Trondheim (Norvegia), Madeira (Portugalia) şi o formaţie ce va veni din calificări sunt adversarele campioanei României, Oltchim Rm. Vâlcea, în cadrul grupei preliminare a Ligii Campionilor la handbal feminin. Se califică în grupele principale ale LC numai prima clasată. Turneul de calificare, într-o singură manşă, se va disputa la Madeira, dar există o şansă ca portughezele să renunţe şi atunci gazdă ar fi Oltchim. Evident, adversarul principal este formaţia norvegiană Byasen Trondheim, pe care Oltchim a depăşit-o în finala Cupei Cupelor. „Copa America” în Venezuela au continuat întrecerile din cadrul Campionatului Americii de Sud (plus Mexic și SUA, finalistele Golden Cup), disputându-se partidele celei de a 2-a etape. Grupa A: Bolivia - Uruguay 0-1 (0-0), Gol Sanchez 58, Venezuela - Peru 2-0 (0-0). Marcatori Cichero 49, Arismendi 79. „Cupa de Vară” Braşovul a găzduit un patrulater, la care au luat parte Dinamo Bucureşti, Oţelul Galaţi, Farul Constanţa şi Unirea Urziceni, competiţie dotată cu trofeul „Cupa de Vară”.____________________________ Meciuri amicale Steaua - Omonia Nicosia 1-2 (s-a jucat în Austria). Clasament: Venezuela 4, Peru, Uruguay 3, Bolivia 1. Grupa B. Brazilia - Chile 3-0 (1-0). A înscris Robinho 36, 84, 87, Mexic - Ecuador 2-1 (1-0). Au marcat Castillo 22, O. Bravo 80 - Mendez 81. Clasament: Mexic 6, Brazilia, Chile 3, Ecuador 0. în prima fază s-au înregistrat rezultatele: Dinamo-Oţelul 5-1 şi Unirea- Farul 1-0. în finală, Unirea şi Dinamo au terminat la egalitate 3-3, dar cei din Urziceni au câştigat la penalty-uri, cu scorul total de 7-6. Pentru locurile 3-4, Oţelul - Farul 3-2, tot după penalty-uri, Rapid - Petrolul 3-2 (în Giuleşti, cu prilejul aniversării a 40 de ani de la cucerirea primului titlu de campioană naţională de către formaţia giuleşteană). CICLISM Turul României: Anghelache învingător După exact 10 ani, un român câştigă din nou Turul României. Este vorba de Dan Anghelache, legitimat la Dinamo Secrom Bucureşti, însă trebuie spus că el a fost susţinut şi de foştii lui coechipieri de la Conpet Ploieşti. Cea mai lungă şi poate cea mai grea etapă a fost cea de a 6-a, între Mediaş şi Izvoru-Mureşului, 182 km, cu o căţărare dificilă la Bucin. Deşi au existat numeroase tentative de evadare, nici una nu a reuşit. Abia la Gheorgheni, bulgarul Pavel Şumanov - câştigătorul ediţiei de anul trecut, 39 de ani - s-a desprins de pluton şi a ajuns la Izvoru-Mureşului cu un avans de peste 4 minute, dar care nu a pus în pericol purtătorul tricoului galben. Am stat acolo de vorbă cu Dan Anghelache, care spunea că este foarte obosit, datorită efortului cumulat în cele 6 etape parcurse, dar se arăta încrezător în victoria finală, susţinând că cele două etape rămase nu-l sperie, nici căţărarea de la Creanga, despre care spunea că o cunoaşte. în acelaşi timp recunoaşte că înainte de prima lovitură de pedală nici nu visa să câştige Turul României. Harghiteanul Eduard Novak a terminat etapa pe locul 7, păstrându-şi locul 4 în clasamentul general, printre cei care l-au întâmpinat la sosire fiind şi cei doi băieţei ai săi. Optimismul lui Dan Anghelache s-a dovedit întemeiat, el rămânând în tricoul galben şi după etapa a 8-a, ultima, încheiată la Botoşani. Dinamovistul a fost urmat în clasamentul general de bulgarul Alans Rostov şi de ucraineanul Stanislav Rudu. Novak a încheiat pe un remarcabil loc 4, purtând şi tricoul albastru al celui mai bine clasat ciclist român (în afara liderului). Cel mai bun căţărător a fost Marian Frunzeanu (Conpet), iar cel mai bun sprinter Alexandru Ciocan (Conpet). Pe echipe a câștigat Dinamo Secrom, urmată de Conpet și de Hemus Troian (Bulgaria). TENIS Wimbledon: Pavel iese la simplu, continuă la dublu Andrei Pavel n-a prea avut nici o şansă în faţa americanului James Blake, favorit nr. 9, pierzând cu 4-6, 3-6, 4-6. în schimb, făcând pereche cu suedezul Thomas Johanson, s-a calificat în turul II la dublu, după ce perechea româno-suedeză a învins cuplul Aspelin - Knowle (Suedia, Austria) cu 6-4, 5-7, 7-5, 6-2. Turul II, atât la masculin, cât și la feminin, a produs destule surprize. Masculin: Janko Tipsarevici (Srb.) - Fernando Gonzalez (Chi.) 6-3, 3-6, 6-3, 4-6, 8-6; Paul-Henri Matineu (Fra.)-Ivan Ljubicici (Cro.) 4-6,7-5,6-2,6-3. Feminin: Aliona Bondarenko (Ucr.) - Patty Schnyder (Elv.) 6-4, 3-6, 8-6; Marion Bartoli (Fra.) - Shahar Peer (Isr.) 6-3, 6-2; Laura Granville (SUA) - Martina Hingis (Elv.) 6-4, 6-2; Michaella Krajicek (Ola.) - Ana Chakvetadze (Rus.) 7-6, 6-7, 6-2. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU