Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-03 / nr. 4494

• Pagina a 8-a • 3 iulie 2008 • Joi, 3 iulie 2008 Din acest an au trecut 184 de zile, au mai rămas 182. După calendarul ortodox: Sf. Melachint, Sf. Anatolie, Patriarhul Constantinopolului. După calendarul catolic: Sf. Toma, ap. ■ SSBiljii Maximei încrederea nu se pierde decât o dată. (Nicolae Iorga) Astăzi, 03.07.2008, aparatele radar sunt amplasate în localităţile: Topliţa, Gălăuţaş, Subcetate, Sărmaş, Dăneşti, Siculeni, Lunca de Sus, Lunca de Jos, DN 12/A, Miercurea-Ciuc, Ciceu, Cârţa, Ditrău, Joseni, Gheorgheni, Lăzarea, Brădeşti, Satu Mare, Odorheiu-Secuiesc, Corund. QTJtXrD^Or’ Un fotograf pleacă în delegaţie. El bănuieşte că-l înşeală nevastă-sa, aşa că pune prin casă nişte camere ascunse. Când se întoarce, stupefacţie: o tonă de fotografii cu nevasta şi cel mai bun prieten al lui... în ipostaze năucitoare. Super-ofticat, se duce la prieten: - Gigele, ia uite ce am aici. Uite! UITEEU! Acum, zii tu ce să-ți fac? -Păi... pe astea fă-mi-le 10/15, iar pe astea două 13/18, că am ieșit mai bine. Curs valutar stabilit de BNR în data de 2 iulie 2008 1 EURO = 3,6404 LEI ii 1 DOLAR = 2,3052 LEI 71 1 gr. de Aur = 69,3492 lei La Frumoasa Am fost reales pentru continuitate... „...Ceea ce pentru noi, locuitorii comunei Frumoasa, nu înseamnă nimic altceva decât terminarea a tot ceea ce am început în interesul comunităţii” - ne spune d-l ing. Ferenc, Tibor, primarul reales al comunei Frumoasa. Sigur, programul cu care d-l Ferenc s-a prezentat în recentele alegeri locale nu a cuprins ceva spectaculos, ci a mizat totul pe continuitate, pe respectarea a ceea ce era început şi bun. In acest context, d-l primar ne-a vorbit, din nou, despre o iniţiativă mai veche a comunităţii locale - şi anume transformarea centrului civic al comunei Frumoasa întrunul, cu adevărat, la nivelul oricărei localităţi rurale din spaţiul european. Aşa se face că, poate chiar în zilele imediat următoare, comuna Frumoasa va avea un sediu de primărie care se va înscrie în rândul celor mai frumoase construcţii cu această destinaţie din judeţul Harghita. Centrul civic din zona Primăriei cunoaşte şi el, în aceste zile, transformări înnoitoare, un spaţiu verde cu un parc de toată frumuseţea, clădirile din zonă reparate, modernizate şi zugrăvite, străzi şi alei pietonale modernizate şi asfaltate etc. - în ce mai constă „continuitatea” despre care vorbeaţi ceva mai înainte, d-le primar? Am finalizat lucrările de introducere a apei potabile în gospodăriile comunei noastre, de canalizare menajeră, am introdus şi gazul metan şi vedeţi şi dvs. cum arată acum drumurile comunale, trotuarele. Ca după război. Iată un motiv ca în continuarea acestor lucrări edilitar-gospodăreşti, de care, de ce să nu o spunem, ne mândrim cu toţii, să redăm circulaţiei pietonale aceste străzi, uliţe şi trotuare, să le modernizăm, pentru că ele sunt în comuna... Frumoasa, nu? De asemenea, după ce ne-am bucurat cu toţii că albia pârâului Frumoasa a început să arate, cât de cât, mai frumoasă şi mai trainică, lucrările de îndiguire şi plantarea de pomi pe malurile pârâului ce ne traversează comuna de la un capăt la celălalt trebuie continuate şi finalizate. E vorba de lucrări de îndiguire a albiei pe o distanţă de circa 2,5 km, parţial lucrarea este realizată, am plantat de-a lungul albiei circa 200 de arbori şi nu ne vom lăsa până când această acţiune nu se va finaliza cu plantarea, de către fiecare gospodar al comunei, a cel puţin unui copac, ceea ce înseamnă că se vor planta pe malurile Frumoasei aproape o mie de arbori. Şi pentru că tot vorbim de continuitate, vom duce la bun sfârşit şi un alt proiect ce vizează modernizarea centrului nostru civic în continuare, spre strada Bisericii, unde vechiul şi bătrânul cămin cultural va fi transformat într-un adevărat palat al culturii, vom moderniza şi asfalta această stradă şi vom moderniza imobilele din zonă, toate pe baza unui proiect rezultat dintr-un program european. Şi pentru că avem condiţii pentru organizarea şi desfăşurarea turismului agro-rural, dorim ca împreună cu societatea civilă a comunei, în care vom trage şi Asociaţia Tinerilor Frumoasa, şi Composesoratul silvic, şi Asociaţia Crescătorilor de Animale, ca şi Asociaţia Agroturismului Rural Frumoasa, să ne apropiem de întreaga populaţie a comunei în aşa fel încât majoritatea iniţiativelor să vină, în primul şi în primul rând de jos în sus, adică de la cetăţean spre Primărie. Şi împreună să ne rezolvăm toate problemele... ANTON BORŞ COMEMORARE Astăzi, la un sfert de veac de la dispariţia prematură şi nedreaptă a celui care a fost ŞTEFAN KLEIN, păstrăm încă neştearsă în inimi amintirea chipului şi a sufletului său de o bunătate fără margini. „Pacea, liniştea şi fericirea sălăşluiesc numai acolo, unde nu există nici UNDE şi nici CÂN£f’. Familia Un gând pios în amintirea celui care a fost ŞTEFAN KLEIN depun colegii din Redacţia Informaţia Harghitei la un sfert de veac de la prematura sa trecere în lumea drepţilor. CT\~' Berbec: nu este o zi bună pentru semnarea liit'.L documentelor oficiale. Se pare că ideile dumneavoastră nu sunt apreciate la adevărata lor valoare, dar acest lucru nu vă afectează c optimismul şi nici dorinţa de înnoire. Este o perioadă favorabilă relaţiilor sentimentale şi iniţiativelor cu privire la cămin. Taur: relaţiile cu anturajul sunt bine aspectate şi decurg fără probleme. In cursul dimineţii, vă face plăcere să vă întâlniţi cu o veche cunoştinţă. Este o zi bună pentru a rezolva probleme mai vechi ale familiei. Aveţi grijă să ţineţi seama şi de dorinţele celorlalţi . Gemeni, la locul de muncă s-ar putea să întâmpinaţi dificultăţi care vă indispun. Nu este cazul să vă îngrijoraţi. Totul se rezolvă repede, cu ajutorul colegilor. După-amiază sunteţi decis să faceţi schimbări în cămin. Familia este de acord cu iniţiativele dumneavoastră şi vă ajută. Rac, treceţi printr-o perioadă favorabilă pe plan sentimental, dar şi al câştigurilor materiale. Astăzi aveţi succes în tot ce faceţi. Relaţiile cu partenerul de viaţă sunt foarte bune. Păstraţi-vă realismul şi evitaţi speculaţiile financiare! Leu: vă bucuraţi de armonie în familie şi aveţi v,| succes în toate activităţile legate de cămin. 1' ?! Capacitatea de comunicare este excelentă şi vă i i,urr* ajută să rezolvaţi mai uşor problemele. Puteţi face X,v*j planuri de viitor. Ar fi bine să ţineţi cont de sfatul unei persoane mai în vârstă. Fecioară, sunteţi nevoit să vă schimbaţi programul de mai multe ori. în prima parte a zilei aveţi de făcut mai multe drumuri scurte în interesul partenerului de viaţă şi pentru cămin. Astăzi puteţi rezolva mai uşor problemele financiare. Pentru luarea deciziilor importante, puteţi să vă bazaţi pe intuiţie. Balanţă: vi se oferă noi perspective atât pe plan social, cât şi sentimental. La o petrecere cu prietenii, faceţi cunoştinţă cu o persoană care vă farmecă din prima clipă. Nu este exclus să legaţi o prietenie de durată, în cursul serii, o rudă apropiată vă vizitează pe neaşteptate. Scorpion: ar fi bine să amânaţi întâlnirile de afaceri planificate pentru astăzi. S-ar putea să aveţi dificultăţi de comunicare. Vă sfătuim să acordaţi mai multă atenţie familiei. După-amiază vă pregătiţi pentru o călătorie în interesul familiei, împreună cu partenerul de viaţă. Săgetător, aveţi mari şanse de reuşită în toate activităţile legate de cămin şi de afaceri. Partenerii de afaceri sunt de acord cu schimbările pe care le propuneţi, dar ar fi bine să ţineţi cont şi de părerile lor. Nu vă angajaţi în mai multe activităţi în acelaşi timp! Riscaţi să nu duceţi nimic la bun sfârşit. Capricorn: relaţiile parteneriale sunt foarte bune. Pe plan profesional, însă, starea de confuzie şi atmosfera tensionată vă predispun la greşeli. Evitaţi discuţiile în contradictoriu. Vă sfătuim să acordaţi mai mult timp odihnei şi activităţilor relaxante. Vărsător, intenţionaţi să faceţi o vizită la rude. Vă sfătuim să o amânaţi, pentru că există riscul să nu decurgă aşa cum v-aţi dorit. în partea a doua a zilei, vi se propune o colaborare. Nu vă pripiţi în luarea unei decizii! S-ar putea să nu fie ceea ce pare la prima vedere. Posti: astăzi vă sfătuim să vă odihniţi, chiar daca aveţi multe probleme de rezolvat. In prima parte a zilei sunteţi tentat să cheltuiţi o sumă de mare de bani. Fiţi prudent! Nu este un moment, favorabil investiţiilor. S-ar putea să faceţi !^v'j schimbări majore în cămin, care se pot dovedi benefice pe plan sentimental. rpU m Mihail Groza - redactor şef (mihail.groza@gmail.com) Echipa redacţională: Anton Borş, Liviu Câmpean, Ştefan Danciu, Mihai Doagă, Aurelia Iluţ, Lia Matei, D. Sultan. Echipa tehnică: Gina Mastacan (tehnoredactare), Nicolae G., Ştefan Pătrîntaş (corectură). Compartiment marketing - relații publice: Maria Gf. Mirela Cristea, Zoiţa Micu. Tel./fax: 0266/371805/ 0266/372065. *** ISSN 12207497 e-mail: informatiahr@gmail.com (redacția). infohrpub@gmail.com (publicitate).