Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-22 / nr. 4507

• Pagina a 2-a • 22 iulie 2008 • SPORT HANDBAL Victorie și egal cu Ungaria Echipa feminină de handbal a României a făcut încă două repetiţii în vederea apropiatelor Jocuri Olimpice de la Beijing, întâlnind, în două partide de verificare, puternica echipă a Ungariei. Prima întâlnire s-a disputat la Cluj-Napoca şi a revenit, scor 27-25, echipei României. A fost o partidă în care antrenorii Tadici şi Muşi au făcut apel la mai multe jucătoare care de obicei nu intră în „şaptele” de bază. Totuşi, scorul putea fi mai mare dacă jucătoarele noastre n-ar fi luat-o în mai multe rânduri la ţintă pe portăriţa maghiară Katalin Pálinger. A doua partidă s-a disputat în Ungaria, la Nyíregyháza, şi s-a terminat la egalitate, scor 28-28. Echipa noastră a jucat primele 20 de minute ale partidei la superlativ, având la un moment dat un avans de 7 goluri. Până la urmă partida s-a terminat la egalitate, echipa noastră scăpând victoria printre degete. Acest egal a fost facilitat de accidentarea portăriţei Katalin Palinger, care a fost lovită, involuntar, cu mingea în faţă de Ionela Gâlcă, dar şi de faptul că cele două arbitre maghiare au tras de gazde în repriza a doua a meciului. Echipa noastră poate să-şi reproşeze unele neatenţii supărătoare în apărare, când jucătoarele maghiare au pătruns spre semicerc. De subliniat forma foarte bună a clujencei Mihaela Senocice, care în cea de a doua partidă a înscris 9 goluri. De asemenea, foarte bine a jucat în ambele partide şi Valentina Ardean Elisei (foto). Una peste alta au fost două partide reuşite, care au probat atât potenţialul ridicat al formaţiei noastre, cât şi unele lucruri care mai trebuie puse la punct, îndeosebi în faza de apărare. TENIS Hănescu - victorie la dublu Victor Hănescu a continuat, în primele 3 partide de la turneul internaţional de la Kitzbuhel (Austria), cu premii în valoare de 517.000 euro, parcursul excepţional care i-a adus victoria la Gstaad, cu o săptămână în urmă. Din păcate, în semifinală n-a mai avut aceeaşi prospeţime în joc, fiind învins cu 6-3, 7-6 de argentinianul de numai 19 ani Juan Martin del Potro, cel care a şi câştigat turneul. Din fericire, ceea ce n-a reuşit la simplu, jucătorul nostru a izbutit la dublu. Făcând pereche cu americanul James Cerettani, cei doi au reuşit să câştige finala de dublu, pe care au disputat-o în compania perechii Lucas Arnold Ker (Argentina) - Olivier Roschus (Belgia), cu scorul de 6-3, 7-5. Pentru această victorie, Hănescu şi Cerettani au primit câte 250 de puncte ATP, în clasamentul de dublu, şi un cec de 30.500 euro, pe care îl vor împărţi. Rezultatele de la Gstaad şi Kitzbuhel i-au permis lui Hănescu să intre între primii 50 de jucători ai lumii. Raluca Olaru - învingătoare la Contrexville Raluca Olaru (foto) s-a calificat în finala turneului challenger de la Contrexville, Franţa, dotat cu premii de 50.000 dolari, după ce a învins-o cu scorul de 6-2, 6-0 pe argentinianca Agustina Lepore. In finală, Raluca Olaru, cap de serie nr. 2, a întrecut-o, cu scorul de 6-4,6-2, pe franţuzoaica Stefanie Foretz, cap de serie nr. 1. msm IPjgJLt’' wwMM FOTBAL Cupa UEFA Intertoto: FC Vaslui - învinsă în turul 3 preliminar al Cupei UEFA Intertoto, formaţia FC Vaslui a fost învinsă, la Baku, de echipa locală Neftci, cu scorul de 2-1. Golurile gazdelor au fost marcate de Gherasimiuk (min. 27) şi Sadiga (min. 88), în timp ce pentru vasluieni a înscris Ghencev în min. 29, în min. 67, Silviu Bălace a fost eliminat pentru al doilea galben. Reamintim că FC Vaslui a acces în Cupa UEFA Intertoto după ce a furat, cu ajutorul oficialilor din Federaţie, locul cuvenit Oţelului Galaţi. Tineret: Italia - România Astăzi, de la ora 21.00, în localitatea italiană Pistoia, reprezentativa de tineret a României, pregătită de Emil Săndoi, va susţine un meci amical în compania formaţiei similare a Italiei. Este ultima verificare a formaţiei române în vederea ultimelor trei partide oficiale din preliminariile Campionatului European de tineret 2009, cu Țara Galilor, de două ori, și Bosnia. Meciuri amicale Rapid Bucureşti - Olympique Lyon 2-1 (2-0) Cu ocazia prezentării lotului cu care va porni în noul sezon competiţional, Rapid a susţinut o partidă - care ar fi trebuit să fie de gală - cu multipla campioană a Franţei, Olympique Lyon. Numai că formaţia franceză a venit la Bucureşti cu rezervele, doar o singură vedetă fiind prezentă: Juninho. Poli Timişoara - RFK Beograd (Liga a 2-a sârbă) 2-0; Universitatea Craiova — Jiul Petroşani 4-0; Poli Iaşi - FC Târgovişte 3-1; Prefab Modelu — Farul Constanţa 4-0. FORMULA 1 Hamilton, la a doua victorie consecutivă Marele Premiu al Germaniei, de la Hockenheim, i-a prilejuit englezului Lewis Hamilton, de la McLaren Mercedes, o victorie extrem de convingătoare, a doua consecutivă, ceea ce i-a permis detașarea în fruntea clasamentului. Dacă succesul lui Hamilton era unul previzibil, având în vedere şi rezultatele din calificări, locul secund ocupat de brazilianul Nelson Piquet jr. (foto), pe o maşină Renault, constituie marea surpriză a etapei. In acelaşi timp este o puternică lovitură pentru dublul campion mondial Fernando Alonso, coechipierul lui Piquet, rezultatele de la Hockenheim demonstrând că maşinile Renault au fost, cel puţin de această dată, competitive, dar Alonso n-a fost la înălţime. El a pornit al 5-lea pe grila de start şi a terminat al 11-lea! Nici celălalt brazilian, Felipe Massa, de la Ferrari, nu prea pare de ce se bucura, chiar dacă a terminat pe poziţia a 3-a, întrucât încercările lui , de a trece de Piquet I s-au soldat cu eşecuri. Polonezul Robert Kubica a avut, de asemenea, o zi cenuşie, terminând pe locul 7, însă coechipierul său Nick Heidfeld a compensat oarecum, ocupând locul 4, ceea ce pentru fonnaţia BMW este relativ bine. Clasamentul MP al Germaniei: 1. Lewis Hamilton; 2. Nelson Piquet; 3. Felipe Massa. Clasamentul general: 1. Lewis Hamilton 58 p.; 2. Felipe Massa 54; 3. Kimi Raikkonen (Finlanda - Ferrari) 51; 4. Robert Kubica 48; 5. Nick Heidfeld 41. Clasamentul constructorilor: 1. Ferrari 105 p.; 2. BMW 89; 3. McLaren Mercedes 86. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU ŞAH Concurs de şah rapid Duminică, 27 iulie, la sala de şah de la sediul Direcţiei judeţene pentru sport Harghita din municipiul Miercurea-Ciuc va avea loc un concurs de şah rapid, la care pot participa toţi amatorii de şah, indiferent de clasificare. Concursul va începe la ora 9.30. CICLISM Turul Franţei: Parada dopaţilor Turul Franţei nu mai este competiţia supremă pe şosea, ci mai mult o întrecere între cei ce asigură controlul antidoping şi trişorii care par să domine întrecerea. A fost mai întâi spaniolul Manuel Beltran, despre care, având 37 de ani, se credea că e încercarea disperată a unui ciclist la sfârşit de carieră de a mai rămâne, pe această cale, la suprafaţă. A urmat apoi alt spaniol, Moises Duenas, despre care nu se mai putea spune aşa ceva, având doar 27 de ani, însă a explodat apoi o adevărată bombă, fiind depistat şi italianul Riccardo Ricco, 24 de ani, locul doi în Turul Italiei, considerat marele campion care vine. întrebarea este cum de Ricco nu a fost depistat în cele 20 de etape ale Turului Italiei? Probabil că nu s-a dorit, de altfel în competiţia respectivă au fost admişi o serie de rutieri şi echipe care nu erau agreaţi de Uniunea ciclistă internaţională, din cauza suspectării de dopaj. Imediat după descoperirea lui Ricco, formaţia Saunier Duval, ai cărei ciclişti pur şi simplu zburdaseră în ultimele etape, a anunţat că se retrage din Tur. Mai mult, pe lângă Ricco este suspendat şi Leonardo Piepoli, care terminase etapa de la Hautacam în triumf şi care a mărturisit, conducerii echipei Saunier Duval, că a folosit şi el eritropoetină - de generaţia a 4-a! - la fel ca şi Ricco, deşi oficial nu fusese declarat dopat. Un mare semn de întrebare planează şi asupra englezului Mark Cavendish (Team Columbia), cel care, dintr-o dată, începe să câştige etapă după etapă, adunând, incredibil, nu mai puţin de 4! Cu atât mai mult cu cât, cu 6 etape înainte de final, a anunţat că se retrage, fiind, zice el, foarte obosit şi urmând să participe la Jocurile Olimpice. Din păcate, victoriile în serie ale americanului Lance Armstrong, despre care nimeni nu crede că a fost „curat”, îi tentează pe mulţi ciclişti să încerce să-l imite, deşi controalele sunt acum la alt nivel decât în urmă cu câţiva ani. Pentru amatorii de statistică vom menţiona numele câştigătorilor etapelor de la sfârşitul săptămânii, cu rezerva nedepistării lor ca trişori: Etapa a 12-a, Laveranet - Narbonne, 168,5 km Mark Cavendish (Anglia); Etapa a 13-a, Narbonne - Nimes, 182 km Mark Cavendish; Etapa a 14-a, Nimes - Digne-les-Bains, 194,5 km - Oscar Freire Gomez (Spania Rabbobank); Etapa a 15-a, Embrune — Prato Neveso, 183 km - Samuel Gerrans (Australia - Credite Agricol). Pe ultimul kilometru al etapei, luxemburghezul Frank Schleck (foto), aflat împreună cu purtătorul tricoului galben, australianul Cadel Evans, în al treilea pluton, atacă puternic, îi ia 10 secunde lui Evans și intră în posesia tricoului galben. Clasament general: 1. Frank Schleck (Team CSC) 63h 57’ 21”; 2. Bemard Kohl (Austria - Gerolsteiner) la 7”; 3. Cadel Evans (Silence Lotto) la 8”; 4. Denis Menchov (Rusia - Rabbobank) la 38”; 5. Christian Vandeveldé (SUA - Garmin Chipotle) la 39”; 6. Carlos Sastre (Spania-CSC Team) la 49”.