Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2008 (Anul 20, nr. 4558-4619)

2008-12-04 / nr. 4603

• Pagina a 2-a • 4 decembrie 2008 • SPORT JUDO La Sibiu s-a desfăşurat finala Campionatului Naţional de judo pe echipe rezervată juniorilor până la 17 ani şi tineretului până la 23 de ani. La ambele categorii, judeţul Harghita a prezentat o combinată între sportivii de la Clubul Sportiv Şcolar şi Sport Club Miercurea-Ciuc, la care au fost „ataşaţi” şi câţiva judocani de la CSŞ Tg. Secuiesc. Combinaţia s-a dovedit de succes, judocanii acestei formaţii inedite cucerind titlul de vicecampioană naţională, după ce au trecut cu 6-1 de CSŞ Oneşti, cu 5-2 de CSŞ Câmpulung Muscel, cu 5-2 de LPS Piteşti (în semifinale), pierzând doar finala, scor 3-4, cu CSŞ Sibiu. Antrenorii Daniel Albert, Corneliu Pantea şi Danei Szabolcs (de la CSŞ M. Ciuc), Danei Sándor (de la Sport Club), Veress László (de la CSŞ Tg. Secuiesc) au trimis pe tatarii următorii judecani: 50 kg - Mészáros Sándor şi Daradics Csaba; 55 kg - Varga Róbert; 60 kg - Vlad Vişan şi Bodó Roland; 66 kg - Farkas Zoltán şi Vitus Nándor; 73 kg - Lukács Arnold şi Kopacz Csongor; 81 kg - Florváth Csaba şi Bajkó Zsolt; +81 kg - Flóra Botond şi Ferencz Zoltán. La categoria U-23, combinata Miercurea-Ciuc - Tg. Secuiesc s-a clasat pe locul 5 (ultimul), la egalitate cu echipa sibiană. Succes major la Sibiu ■V IAHTING S-a intrat în Mările Sudului Un număr de 24 din cei 30 de temerari care s-au lansat în cursa solitară în jurui lumii -„Vendee Globe” - se află încă în cursă, 11 dintre ei au trecut de paralela de 40, limita la care încep teribilele „Mări ale Sudului”, cu furtuni puternice şi schimbări imprevizibile de vânt. Mai mult, pentru navigatori a apărut, după paralela de 40, încă o grijă: gheţurile. Nu icebergurile mari care sunt detectate cu radarul de la bord, plus informaţiile prin satelit, ci fragmentele mai mici. E adevărat, unele ambarcaţiuni au camere video cu infraroşii, care detectează o scădere bruscă a temperaturii apei şi declanşează un semnal sonor. Deocamdată, cei 11 beneficiază de un vânt favorabil din direcţia nord-vest şi acest lucru le-a permis realizarea unor viteze dintre cele mai mari de la începutul cursei - peste 300 de mile în 24 de ore, pentru toţi 11! Recordul - 401,6 mile - l-a stabilit Yann Elies (foto) (pe Generali), ceea ce l-a dus pe locul secund, deocamdaă, depăşindu-i pe Jean Pierre Dick (pe Paprec-Virbac 2) şi pe fostul lider Loick Peyron, cu probleme tehnice, dar nu şi pe Sebastien Josse. Continuă teribila cursă de urmărire lansată de elveţianul Bernard Stamm (pe Chemines Poujoulat), care, chiar dacă a navigat în ultimele 24 de ore într-o zonă cu vânturi slabe, a reuşit să mai câştige două locuri, ajungând pe poziţia a 17-a, la 700 mile marine de lider. Trebuie spus că diferenţa între concurenţi nu este dată numai de capacitatea acestora, ci şi de nivelul tehnic al ambarcaţiunii. Este cazul britanicei Samantha Davis (pe Roxy), a cărei ambarcaţiune era modernă... acum câţiva ani. Cu toate acestea, se descurcă onorabil, fiind pe locul 14, la 598 mile marine de cei din faţă, cei cu ambarcaţiuni incredibil de perfecţionate şi de computerizare. Clasamentul după 23 de zile de cursă: 1. Sebastien Josse (pe BT) (18.368 mile marine până la sosire); 2. Yann Elies (pe Generali) la 41,9 m.m.; 3. Jean-Pierre Dick (pe Paprec-Virbac 2) la 43,2 m.m.; 4. Loick Peyron (pe Gitana Eighty) la 67,2 m.m.; 5. Roland Jourdain (pe Veolia Environement) la 84,3 m.m. Evenimentul ultimei zile: englezul Jonny Malbon (Artemis) s-a ciocnit cu o balenă şi şi-a avariat destul de serios ambarcaţiunea, fără să se pună, deocaamdată, problema abandonului. HANDBAL A început Campionatul European în Macedonia au avut loc, marţi, primele întâlniri din cadrul turneului final al Campionatului European feminin de handbal. Debutul a fost făcut de echipele din Grupele C şi D, unde s-au înregistrat rezultatele: Rusia - Austria 31-22 şi Suedia - Belarus 21-21 (Gr. C), Croaţia-Serbia 30-26 şi Germania-Macedonia 25-22 (Gr. D). România a jucat ieri, după închiderea ediţiei ziarului, primul său meci, în compania Ungariei, în celălalt meci al Grupei A întâlnindu-se Franţa şi Danemarca. SCHI ALPIN Maier — după aproape 3 ani! Super celebrul schior austriac Hermann Maier (foto), multiplu campion mondial şi olimpic, revine în actualitate după o perioadă de aproape 3 ani. Maier a reuşit să câştige proba de slalom super-uriaş din cadrul Cupei Mondiale, disputată în staţiunea canadiană Lake Louise. Pe locurile următoare s-au clasat canadianul John Kucera şi elveţianul Didier Cuche. Ultima victorie în Cupa Mondială a lui Hermann Maier data din ianuarie 2006. Cehoaica Sarka Zahrobska, campioană mondială, s-a impus în proba de slalom special din cadrul etapei de Cupă Mondială, desfășurată la Aspen, SUA. Sarka a fost urmată de austriaca Nicole Hosp și de finlandeza Tanja Poutiainen. FOTBAL Cristiano Ronaldo câştigă „Balonul de Aur" Conform tuturor pronosticurilor, portughezul Cristiano Ronaldo (foto), de la Manchester United, a întrunit majoritatea sufragiilor pentru acordarea trofeului „Balonul de Aur” 2008, oferit de revista „France Football”. în balanţă a cântărit foarte mult titlul de campion al Angliei - al doilea consecutiv - dar mai ales câştigarea cu Manchester a Ligii Campionilor. Chiar dacă acest lucru s-a întâmplat după penaltiuri, iar Ronaldo a ratat. Dar colegii lui au dres-o, altfel e foarte probabil că n-ar mai fi fost sărbătoritul de azi. Oricât de teribil ai fi, îţi trebuie întotdeauna şi ceva noroc. Iată clasamentul primilor 10 candidaţi la „Balonul de Aur”: 1. Cristiano Ronaldo 446 p.; 2. Lionel Messi (Argentina - Barcelona) 281; 3. Fernando Torres (Spania - Liverpool) 179; 4. Iker Casillias (Spania - Real Madrid) 133; 5. Xavi Hernandez (Spania - Barcelona) 97; 6. Andrei Arsavin (Rusia - Zenit Sankt Petersburg) 64; 7. David Villa (Spania - Valencia) 55; 8. Kaka (Brazilia - AC Milan) 31; 9. Zlatan Ibrahimovici (Suedia- Internazionale Milano) 30; 10. Steven Gerard (Anglia - FC Liverpool) 28. Cristiano Ronaldo este al treilea portughez care primește „Balonul de Aur”, după Eusebio, în 1965, și Luis Figo, în 2000. Huntelaar la Real Madrid Ajax Amsterdam continuă să se complacă în postura de rezervor de jucători pentru marile cluburi din Europa. Ultimul mare talent de care se desparte este golgheterul Jan Klaas Huntelaar, în vârstă de 25 de ani, care a semnat un contract pe 4 ani cu Real Madrid. Huntelaar, pentru care Real a plătit aproape 20 de milioane euro, are rolul de a-l înlocui pe celebrul său compatriot Ruud van Nistelroy, devenit indisponibil pentru mai multă vreme în urma unei accidentări la genunchi. Liga a IV a: Clasamentul fair-play Asociaţia judeţeană de fotbal a făcut cunoscut, după ultima etapă a turului seriei harghitene a Ligii a IV-a, clasamentul fair-play. Iată ordinea celor 13 echipe şi punctajele obţinute: 1. Unirea Cristuru-Secuiesc 8,73; 2. Ştiinţa Sărmaş 8,49; 3. Roşeai Od. Secuiesc 8,37; 4. CSŞ Miercurea-Ciuc 8,28; 5. Metalul Vlăhiţa 8,26; 6. Homorodul Mereşti 8,17; 7. Paradise Lunca de Jos 7,97; 8. ASC Ciceu 7,90; 9. AS Praid 7,77; 10. ASA Bălan 7,75; 11. Ştiinţa Topliţa 7,56; 12. Străduinţa Mihăileni 7, 54; 13. Viitorul Gheorgheni 7,40. HOCHEI PE GHEAŢĂ Cupa MOL Újpest Budapesta - Hochei Club Miercurea-Ciuc 1-7 (0-3, 0-2, 1-2); Dab Docler Dunaújváros - Steaua Bucureşti 1-2 (1-1, 0-0, 0-1), într-o partidă din Campionatul Naţional: Fenestera 68 Braşov - Sport Club Miercurea-Ciuc 4-3 (2-1, 0-0, 2-2). Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU