Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2009 (Anul 21, nr. 4711-4772)

2009-06-11 / nr. 4759

Anul XXI., Nr. 4759 • JOI, 11 IUNIE 2009 • în pagina a 4-a -fei feS 1 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă „ Tinereţea adesea e cutezătoare/întocmai ca Icar/Şi pâine la soare se înalţă/nu zboru-i temerar! Program TV pentru perioada 12-18 iunie 2009 - paginile 5-6 - Persoanele fizice şi juridice, care solicită credit agricol, pot beneficia de fonduri publice egale cu maximum 30% din volumul acestuia Ploile care au căzut în ultima perioadă de timp, arăta d-i Török Jenő, specialist în cadrul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (DADR) Harghita, au fost cât se poate de benefice, atâta doar că pentru unele culturi au venit prea devreme, iarr pentru altele prea târziu. Una peste alta, se poate spune, însă, că în 5 zile a plouat cât în 5 luni și că, acolo unde a ajuns apa, culturile parcă s-au mai înviorat. Din păcate, preciza interlocutorul nostru, din cei 96 de litri câţi s-au măsurat pe metru pătrat, circa o treime s-au pierdut şi asta mai ales pe terenurile nisipoase şi pietroase ale judeţului. Oricum, aici unde culturile de cereale ajung mai târziu la stadiul de coacere, bobul se umple mai bine, şi asta va face ca pierderile pe hectar să fie cu ceva mai mici decât cele iniţial estimate. (Continuare în pag. a 3-a) ___________________________D. SULTAN 8.000 de locuitori din Gheorgheni, fără apă caldă Aproximativ opt mii de locuitori ai oraşului Gheorgheni au rămas fară apă caldă, după ce firma furnizoare a sistat gazul, din cauza datoriilor mari pe care le are societatea de gospodărire comunală. Directorul tehnic al societăţii de gospodărire comunală GOSA Gheorgheni, Nagy Attila, a declarat că firma Hargita Gaz a sistat, miercuri seara, furnizarea gazului în cele trei centrale din oraş, motiv pentru care două cartiere mari, Bucin şi Florilor, au rămas fără apă caldă, aproximativ 8.000 de persoane fiind afectate de această măsură. Decizia firmei furnizoare s-a luat din cauză că societatea de gospodărire nu a reușit să achite facturile curente și celerestante către Hargita Gaz, care se ridică la 1,5 milioane lei. Nagy Attila spune că in anul 2006 GOSA Gheorgheni a contractat un împrumut cu garanţii guvernamentale, în valoare de 50 miliarde de lei vechi, iar achitarea ratelor este prioritară pentru societatea de gospodărire comunală, acesta fiind motivul pentru care facturile de gaz nu se pot plăti la timp. „Plata acestor rate lasă în bugetul nostru un gol destul de mare şi nu reuşim întotdeauna să (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI La Tulgheş Dacă am pune pe un taler consumul tulgheşenilor, apoi ceea ce produc ei, discrepanţa ar fi enormă! KÁJONI JÁNOS Componenţa noului Parlament European Şofer mort după ce s-a răsturnat cu camionul Un şofer din judeţul Bacău a decedat, ieri dimineaţă, pe un drum din Harghita, după ce camionul pe care-l conducea s-a răsturnat din cauza vitezei excesive. Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Rutiere Harghita, tirul încărcat cu cherestea mergea către localitatea Lupeni, pe DN 13A. La un moment dat, într-o curbă, la coborârea dinspre zona Homorod spre localitatea Satu Mare, şoferul de 36 de ani nu a mai putut controla vehiculul, din cauza vitezei prea mari. Camionul s-a răsturnat în afara părţii carosabile, iar şoferul a decedat pe loc. Circulaţia a fost întreruptă câteva minute pentru cercetările la faţa locului. Pentru scoaterea trupului şoferului din maşină a fost nevoie de intervenţia echipajului de descarcerare de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Harghita. (L.M.)