Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2009 (Anul 21, nr. 4773-4838)

2009-07-01 / nr. 4773

• Pagina a 2-a • 1 iulie 2009 • FOTBAL Post-scriptum la „Cupa Confederaţiilor” Brazilianul Ricardo Kaka (foto) a fost declarat cel mai bun jucător al „Cupei Confederaţiilor”, el fiind urmat în acest clasament de coechipierul său Luis Fabiano, cel care, cu 5 goluri, a fost şi cel mai bun marcator al competiţiei. Pe locul al 3-lea s-a clasat americanul Clint Dempsey. Cel mai bun portar al „Cupei Confederaţiillor” a fost declarat americanul Tim Howard, cel care a apărat în carieră şi la Manchester United. CE: Germania - campioană europeană Finala Campionatului European de fotbal pentru tineret, găzduit de Suedia, a adus faţă în faţă echipele Germaniei şi Angliei. După bunul lor obicei, nemţii au câştigat, scor 4-0, dar diferenţa dintre cele două formaţii n-a fost atât de mare. De fapt, finala a avut un „preambul” important: titularul buturilor engleze. Hart, a primit un cartonaş galben - premieră mondială - în timpul executării penalty-urilor de departajare din semifinala cu Suedia şi a fost suspendat pentru finală, înlocuitorul său, Loach, a prins o zi slabă și a încasat trei goluri parabile. Au marcat pentru Germania: Castro 23, Ozil 48, Wagner 79, 84. Sabău la Timişoara Ioan Ovidiu Sabău (foto) este noul antrenor al echipei FC Timişoara, lucru confirmat de patronul clubului timişorean, Marian Iancu. Ovidiu Sabău, care şi-a început cariera de jucător şi antrenor la echipa lui de suflet, Universitatea Cluj-Napoca, pe când aceasta retrogradase în Divizia C, a fost, în ultimele 4 sezoane, tehnicianul formaţiei Gloria Bistriţa. Contractul lui Sabău cu formaţia timişoreană s-a făcut pentru trei sezoane. Rămâne de văzut cum va decurge colaborarea între iute-schimbătorul Marian Iancu și intransigentul Sabău. ŞAH „Cupa de vară” Duminică, 5 iulie, de la ora 9.00, în sala de şah de la Direcţia Judeţeană de Sport Harghita (lângă Patinoar) se va organiza un concurs de şah, deschis tuturor categoriilor de vârstă, indiferent de clasificare. Se vor juca 7 runde în sistem elveţian, cu timp de gândire de 425 minute pentru fiecare jucător, pentru întreaga partidă. Informaţii de la Szebeni Pál, tel. 0744/681788 şi Constantin Ghinea, tel. 0740/341560. FOTBAL ÎN SALĂ România debutează cu o victorie în Brazilia a început cel de-al 5-lea turneu de Grand Prix la fotbal în sală, la care participă și echipa României, care face parte din Grupa B, în primul meci: România - Costa Rica 5-3, iar în celălalt meci din grupă: Iran - Uruguay 5-3. Alte rezultate: Grupa A: Brazilia - Peru 12-1, Cehia - Mozambic 5-5; Grupa C: Ungaria - Gua temala 6-2, Paraguay - Angola 3-2; Grupa D: Ucraina - Ecuador 4-0, Argentina - Venezuela 5-2. CN de ciclism pe şosea Staţiunea Izvoru-Mureşului a găzduit Campionatele Naţionale de ciclism pe şosea, la masculin şi feminin, toate categoriile de vârstă. Iată primii clasaţi: Contratimp individual Fond Juniori mici: 1. Bogdan Mihai Vlad (CS Olimpic Câmpulung Muscel); 2. Ionuţ Sdrăilă (Torpedo Zărneşti); 3. Adrian Anghel (Olimpia Bucureşti); Junioare mici şi mari: 1. Georgiana Dascălu (Veloclub Piatra-Neamţ); 2. Maria- Patricia Plumbotă (Petrolul Ploieşti); 3. Ştefania-Ecaterina Ion (CSM Brăila); Juniori mari: 1. Sipos Zoltán (Mazicon Bucureşti); 2. Eduard Michael Grosu (Torpedo Zărneşti); 3. George Alexandru Stancu (CS Olimpic Câmpulung Muscel); U-23: 1. Sipos Zoltán (Torpedo); 2. Ionel Rusu (CS Olimpic); 3. Mihail Rusu (CS Olimpic); U-23 feminin: 1. Enikő Nagy (Voinţa Cluj-Napoca); 2. Lavinia Rolea (Voinţa); 3. Ana Condurche (Mureşul Tg. Mureş); Elite: Sorin Gabriel Pop (Mazicon Bucureşti); 2. Carol- Eduard Novak (foto) (Intersport M. Ciuc); 3. Daniel Anghelarie (Dinamo-Secrom Bucureşti). Juniori mici: 1. Andrei Voicu (Delma 2003 Bucureşti); 2. Ionuţ Sdrăilă (Torpedo); 3. Bogdan Mihai Vlad (CS Olimpic); Juniori mari: 1. Sipos Zoltán (Mazicon); 2. Florin Bogdan Sotimel (Stirom Bucureşti); 3. Lucian Voinea (Bilal 2000 Constanţa); Junioare: 1. Alexandra Maria Dida (Veloclub Piatra-Neamţ); 2. Estera Tirziman (Olimpia); 3. Stefania Ecaterina (CSM Brăila); U-23: 1. Andrei Nechita (Marchid Pasta Montegrappa Bucureşti); 2. Mihail Rusu (Olimpic); 3. Eduard Michael Grosu (Torpedo); Elite: 1. Sorin Gabriel Pop (Mazicon); 2. Alexandru Ciocan (Dinamo-Secrom); 3. Ciprian- Daniel Bălănescu (Olimpia); Senioare: 1. Enikő Nagy (Voinţa); 2. Ana Condurache (Mureşul); 3. Lavinia Rolea (Voinţa). Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU TENIS Wimbledon 2009 Turneul de mare şlem de la Wimbledon a ajuns în optimile de finală, din păcate, cum am mai relatat, fără români. La masculin, meciul central al optimilor a fost cel dintre favoritul nr. 1 al turneului, elveţianul Roger Federer şi suedezul Robin Soderling, de fapt o reeditare a finalei de la Roland Garros. Deşi foarte echilibrat, meciul a durat numai 3 seturi şi s-a terminat cu scorul de 6-4, 7-6,7-6 pentru Federer, pe întreaga partidă înregistrându-se un singur break, cel al lui Federer din setul 1. Scorul dintre cei doi jucători a devenit acum 11-0 pentru elveţian! Favoritul gazdelor, Andrew Murray, a trecut prin mari emoţii, fiind nevoie de 5 seturi pentru ca britanicul să se impună. Cotat cu prima şansă, Murray s-a trezit, după mai puţin de un sfert de oră, condus cu 4-0 în primul set. A câştigat până la urmă, dar drumul spre un eventual titlu, atât de dorit de englezi, după o pauză de peste 70 de ani, se dovedeşte extrem de dificil. Doi foşti lideri mondiali, Andy Roddick şi Lleyton Hewitt (foto), se arată în mare formă. Roddick l-a învins fără probleme pe Tomas Berdych, în timp ce Hewitt a avut o revenire extraordinară în faţa altui ceh, Radek Stepanek, remontând de la 0-2. La feminin, primele favorite, Dinara Safina, Venus şi Serena Williams, merg mai departe. Iată programul sferturilor de finală: Dinara Safina (Rusia) - Sabine Lisicki (Germania), Venus Williams (SUA)- Agnieszka Radwanska (Polonia), Francesca Schiavone (Italia) - Elena Dementieva (Rusia), Victoria Azarenka (Belarus) - Serena Williams (SUA). Dacă la seniori şi senioare nu mai găsim picior de român pe tablourile principale, două dintre junioarele noastre au trecut de primul tur. Ana Bogdan (foto) a câştigat cu 6-3, 6-3 in faţa polonezei Magda Linette, în timp ce Ilinca Stoica s-a impus cu 6-2,6-1 în partida cu slovaca Chantal Skamlova.