Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-04-01 / nr. 4964

I Pagina a 2-a • 1 aprilie 2010 • Informația Liga Campionilor, optimi de finală Marţi seara s-au disputat primele două partide din optimile de finală ale Ligii Campionilor la fotbal: Bayern München - Manchester Uniţeii 2-1 (0-1). Au marcat Riberv 77. Olici 90 - Rooney 2. Nici nu începuse bine meciul şi scorul era 1-0 pentru Manchester, apărătorii germani scăpându-l din marcaj tocmai pe Rooney. încet, încet germanii au început să stăpânească jocul, Manchester parcă neștiind ce să facă: să atace sau să păstreze rezultatul, în minutul 77. Ribery (foto), cel mai bun om al germanilor, execută o lovitură liberă de la 23 de metri, mingea se loveşte de... Rooney şi intră în poartă, Edwin van Der Sar fiind plecat pe direcţia iniţială a mingii. Se părea că rezultatul final este l-l, dar, chiar în ultimele secunde ale prelungirilor, Olici îi fură incredibil mingea lui Patrice Evra şi marchează golul victoriei. O victorie meritată, prin faptul că Bayern nu a cedat nici o clipă şi, trăgând îinie, a avut o posesie net superioară a balonului. Trebuie ţinut cont şi de faptul că germanilor le-au lipsit doi jucători esenţiali: Arjen Robben şi Bastian Schweinsteiger. Cu cei doi misiunea englezilor în meciul retur va fi și mai grea. Olyntpitpte Lyon - Girondins de Bordeaux 3-1 (2-1). Au înscris Lisandro Lopez 10, 77 (p). Bastos 32 - Chamakh 14. Victorie meritată a lyonezilor, dar ultimul lor gol a fost înscris dintr-un penalty, extrem de ușor acordat de arbitri. De fapt, Chalme se întorsese cu spatele pentru a bloca un șut a lui Cissokho și mingea l-a lovit în mână, tară să aibă nici cea mai mică intenție de a o juca. Liga Europa în această seară au loc cele 4 meciuri din optimile de finală ale Ligii Europa la fotbal. Cel mai interesant meci este cele dintre Benfica Lisabona şi FC Liverpool, ambele formaţii fiind foste campioane ale Europei. Iată programul: Fulham - VfL Wolfsburg, SV Hamburg - Standard de Liege, Valencia - Atletico Madrid, Benfica Lisabona - FC Liverpool. Revanşa lui Ranieri Când Abramoviei a început să investească la Chelsea, unul din primii oameni puşi pe tuşă a fost antrenorul Claudio Ranieri (foto). în locul lui a fost adus gălăgiosul Mourinho, care, chiar dacă nu a câştigat Liga .Campionilor cum visa Abramoviei, a adus în vitrina clubului două titluri de campion, în timp ce Mourinho îşi cânta singur osanale şi îşi atribuia supranume de genul .,the special first”, Ranieri naviga în derivă pe la diverse echipe, plecând de peste tot înainte de vreme: Valencia, Parma, Juventus şi poposind, în acest sezon, la Roma. Şi iată că lumina s-a aprins şi pe strada lui, cu o formaţie incomparabil mai modestă, cu mijloace financiare de necomparat cu Inter, după un început modest. Roma a început să duduie şi iată că în etapa a 31-a a ajuns să joace derbiul campionatului cu echipa lui Mourinho. Nu numai să-l joace, dar să-l şi câştige, deşi Roma n-a beneficiat de prezenţa lui Francesco Totti, jucătorul fanion al Romei, în felul acesta. Roma a ajuns la un singur punct în spatele lui Inter, deşi la un moment dat milanezii păreau scăpaţi în campioni. Aşadar, revanşa lui Ranieri a venit, deși după multă vreme. Poate tocmai de aceea gustul ei este, probabil, şi mai dulce. Raul pleacă de la Real Se apropie momentul când jucătorul simbol al Realului, Raul Gonzalez (foto), va părăsi formaţia madrilenă, după ce a jucat timp de 15 sezoane ca titular, fiind sufletul şi căpitanul ,,galacticilor”, într-o epocă când Realul a dominat fotbalul de club european şi mondial. Devenit rezervă sub comanda lui Manuel Pellegrini. Raul se pregătește să părăsească echipa unde a fost un adevărat rege. După cum scrie cotidianul catalan .,Sport". Raul, 32 de ani, este în tratative cu FC Liverpool, dacă transferul se va materializa urmând să facă pereche în atac cu compatriotul său Fernando Torres. Există însă şi o variantă de rezervă, Raul putând lua drumul Statelor Sicite, aşa cum a făcut Beckham, sau alţi fotbalişti celebri atraşi de mirajul dolarilor americani. Sven-Goran Eriksson va conduce Coasta de Fildeş Suedezul Sven-Goran Eriksson (foto) este noul antrenor al Coastei de Fildeş, misiunea lui fiind obţinerea calificării cel puţin în optimile de finală ale Campionatului Mondial. Sarcina nu pare foarte dificilă câtă vreme suedezul va avea la dispoziţie, fără eventuale accidentări, jucători ca Eboue, Salamon Kalou, Rolo şi Yaya Toure, precum şi pe super-celebrul Didier Drogba. Problema este că Eriksson, care a înregistrat mari succese cu IFK Göteborg, Benfica Lisabona, Lazio Roma şi alte ecripteţi club. ml a rupt gurafâţauhU la naţionala Angliei, unde a stat 5 ani, nici la cea a Mexicului, unde a fost destituit după mai puţin de un an datorită unor înfrângeri în serie. „Memorialul Victor Ciocâltea” . Partidele din cadrul turneului internaţional „Memorialul Victor Ciocâltea", care se desfăşoară la Bucureşti, au continuat cu partidele din runda a X-a, soldate cu următoarele rezultate: Vadim Şişkin (Ucraina) - Nikolai Nestorovici (Serbia) 1-0, Vlad Jianu - Marian Doroş 0-1. Raul Schmidt - Tiberiu Georgescu 0-1. Szabó Gergely-András - Andrei Morariu, Miloş Lapcevici (Serbia) - Kacper Pioran (Polonia) şi Ivajlo Encev (Bulgaria) - Constantin Lupulescu - remize. In clasament conduc Andrei Murariu şi Vadim Şişkov, cu 5.5 p„ urmaţi de Szabó Gergely-András 5 şi Constantin Lupulescu. Tiberiu Georgescu, cu 4.5 p. De subliniat comportarea bună a tânărului maestru FIDE, Tiberiu-Marian Georgescu (foto), aflat în mare creştere valorică. Nici o echipă calificată După 3 etape din cadrul optimilor de finală ale Euroligii masculine de baschet, nici o formaţie n-a reuşit să adune 3 victorii pentru a se califica în sferturi. Au câştigat în runda a 3-a şi echipele Tau Victoria şi Prokom Trefl -Sopot, care aveau 2 înfrângeri şi erau considerate victime sigure. Iată rezultatele înregistrate: Real Madrid - Regal Barcelona 73-84 (scorul general este 1-2); Prokom Treji Sopot - Olympiakos Pireu 81-78 (1-2); Tau Victoria - TSKA Moscova 66-53 (1-2); Partizan Belgrad - Maccabi Tel-Aviv 81-73 (2-1). Astăzi se joacă partidele cu nr. 4, aceleași echipe, ca în runda a 3-a, fiind gazde. Odesnik, 2 ani pe tuşă Tenismanul american, născut în Africa de Sud, Wayne Odesnik (foto), 24 de ani, nr. 98 mondial, urmează să stea 2 ani pe tuşă după ce în bagajele sale au fost descoperite substanţe interzise. Este vorba de 8 fiole, fiecare conţinând 6 miligrame de hormoni de creştere umani (HCU). Substanţele interzise au fost descoperite de vameşii australieni atunci când Odesnik s-a deplasat la turneul internaţional de la Brisbane. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU Maradona se ia „în clanţă” cu proprii găini Deşi în ultima vreme s-a mai cenzurat, fiind coşcogeamite selecţioner al Argentinei, Diego Maradona (foto) a ajuns din nou de pomină, în urmă cu câteva zile, el a fost internat în spital, având nevoie de o intervenţie chirurgicală întrucât a fost muşcat de buza superioară de unul din proprii săi câini. După ziarişti, fotoreporteri, membri ai federaţiei argentiniene şi alte multe categorii cu care „Butoiaşul” a avut de-a face, a venit vremea să se încontreze şi cu proprii dulăi. Aceştia însă n-au ţinut cont de celebritatea ..boss-ului” şi au ripostat. Cine ştie ce le-a 11 făcut patrupedelor! Jens Lehman se retrage Portarul formaţiei VfB Stuttgart. Jens Lehman (foto), fost la Arsenal Londra şi având peste 40 de selecţii în echipa naţională, a anunţat că se retrage odată cu ultima etapă a campionatului german, care va avea loc în 8 mai, în vârstă de 40 de ani. Lehman a anunţat că va fi, totuşi, prezent la turneul final al Campionatului Mondial din Africa de Sud, dar în calitate de consultant la canalului de televiziune Sk Deutschland.