Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-05-04 / nr. 4986

Pădurea bine gospodărită reprezintă un exemplu de dezvoltare durabilă Primele acordate VI ^r3VI H»MI IIV/I *IV ovine/caprine pot fi diminuate în pagina a 3-a SCURT PE DOI ________________________ de LIVIU CÂMPEAN Câini, grătare şi concedieri. Tara arde si Guvernul rămâne blocat pe autostradă Anul 2002. Este vară, perioadă de sesiune, zi de examen. Mă îndrept spre facultate, când, într-un loc central al Clujului, doi câini hrăniţi de o femeie trecută de prima tinereţe renunţă la mâncarea primita şi se gândesc să se înfrupte din mine. Sub privirile nepăsătoare ale marii iubitoare de animale comunitare unul din cei doi câini mă compostează, exact cum îţi compostezi biletul pe troleu. Câteva săptămâni mai târziu, un prieten se lupta cu aceiaşi câini în mijlocul bulevardului. Anii au trecut, timp în care auzeam proveşti tot mai variate cu întâmplări în care erau implicaţi, pe de o parte câinii comunitari, iar pe de altă parte oamenii muşcaţi sau cei care trebuiau să ocolească două străzi pentru a nu ajunge cina lor. Şi uite aşa, am ajuns în anul 2010, organizaţii de protecţie a animalelor strigă împotriva proiectului de lege privind eutanasierea câinilor comunitari care sunt duşi la adăpost şi pe care nu-i revendică nimeni. Dar oamenii muşcaţi de câini uită repede de nefericitele peripeţii, copiii cocoţaţi pe maşini de frica câinilor se urcă acum în autoturisme alături de părinţii lor, organizaţiile atât de mari iubitoare de animale lasă deoparte grija pentru animale şi se îndreaptă cu toţii spre spaţiile verzi din apropierea oraşelor,în staţiunile montane sau pe litoralul românesc pentru a încinge grătarul tradiţional de 1 Mai. FMI ajunge în România aproape de 1 mai, dar nu iese la grătar, ci urechează Guvernul. Bugetarii îşi pun micii pe jaful încins fără a se gândi la ce le coace Guvernul, unii dintre ei serbând, probabil, un ultim 1 Mai muncitoresc, la anul urmând a fi introdusă ziua 1 Mai nemuncitoresc. „Vom restructura câte posturi va fi necesar pentru ca sistemul să funcționeze eficient. continuare în pag. a 3-a - “I TEAM - training pentru eficientizarea administraţiei . Timpul de reacţie faţă de orice necesitate trebuie să scadă cu 50% 440 de persoane - funcţionari angajaţi la nivelul autorităţilor publice locale din judeţele Harghita şi Covasna, funcţionari angajaţi în cadrul celor două consilii şi funcţionari publici cu rol decizional au terminat cursurile proiectului TEAM şi au primit diplome şi certificate recunoscute de MECI şi MMFPS. Proiectul a fost finanţat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European, prin Programul Operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative 2007-2013”, suma aprobată pentru finanţarea proiectului a fost de 1,3 milioane lei, din care contribuţia solicitată şi (Continuare în pag. a 5-a) AURELIA ILUŢ BORSEC www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 4986 • MARŢI, 4 MAI 2010 • 8 PAGINI Preţul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Europarlamentari pentru o zi într-un mod deosebit va fi marcată ziua de 9 mai, „Ziua Europei”, de către 24 de elevi din clasa a XI-a A de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Topliţa, care vor fi la Strasbourg, la Parlamentul European, chiar duminică, 9 mai 2010! Aici se vor întâlni cu domnul Jerzy Buzek, preşedintele Parlamentului European, cu parlamentari europeni şi cu peste 650 de colegi din celelalte 26 de ţări membre ale Uniunii Europene. Este un eveniment extraordinar pentru unitatea de învăţământ şi pentru şcoala harghiteană. Aceşti elevi s-au aflat printre finaliştii competiţiei „Euroscola”, prin realizarea proiectului: „A fi sau a nu fi vot pentru Europa!”, prin elaborarea şi traducerea unui eseu despre rolul Parlamentului European. Elevii au fost îndrumaţi pe tot parcursul competiţiei, la care au participat sute de unităţi de învăţământ liceal, de prof. Citirigă Dumitru, directorul Colegiului, prof. dr. Tănasă Emanuela- Mariana şi de profesorul Tănasă Vasile-Ioan. Cheltuielile de deplasare şi cazare sunt suportate, ca o recompensă, de către Parlamentul European. îi felicităm pe aceşti elevi, pe dascălii care i-au îndrumat şi unitatea de învăţământ! Suntem convinşi că vor reprezenta şcoala lor, învăţământul harghitean, România cu cinste! „Sunt fericită pentru aceşti elevi, care au această minunată ocazie, poate unică, de a fi prezenţi de (Continuare în pag. a 3-a) VASILE GOTEA Primul român în Parlamentul din Budapesta după 1990 După victoria din al doilea tur al alegerilor legislative şi după opt ani de opoziţie, Fidesz- KDNP a obţinut suficiente voturi pentru a modifica, fără sprijinul altor partide, Constituţia Ungariei. Potrivit informaţiilor făcute publice de Biroul Naţional Electoral din Ungaria, după prelucrarea în proporţie de peste 98% a voturilor exprimate, Partidul Fidesz şi aliaţii săi vor avea 263 de reprezentanţi în Parlament. Socialiştii vor avea 59 de reprezentanţi, formaţiunea de extremă-dreaptă Jobbik - 47, iar Partidul Ecologist LMP- 16. Un mandat de parlamentar i-a revenit unui candidat independent. Preşedintele Ungariei, Sólyom László, a declarat că şedinţa de constituire a Nioului Parlament va avea loc pe 14 mai, iar noul guvern va fi format în jurul datei de 20 mai, în rândurile Fideszului a câştigat un mandat de parlamentar şi un român din Ungaria. Primarul din Otlaca-Pustă, Gheorghe Şimonca, a câştigat alegerile parlamentare din sectorul 7 al judeţului Bichiş, devenind astfel primul deputat român în Parlamentul din Budapesta de după 1990. Nu ca minoritar, pentru că nici în 2010 minorităţile din Ungaria încă nu au dreptul la reprezentare parlamentară, ci ca membru al partidului Fidesz, a reuşit să câştige atât pe listă, cât şi individual. La al doilea tur al alegerilor, din 25 aprilie, Şimonca a adunat 57,46% din totalul de voturi, câştigând astfel în faţa primarului din Bătania, Karsai József (MSZP) şi Dévényi-Dabrowsky Géza Dániel (Jobbik). Gheorghe Şimonca este primar al comunei Otlaca-Pustă, începând din toamna anului 2006. A fost ales primar independent. Funcţia de primar o îndeplineşte (Continuare în pag. a 3-a) Eva IOVA, „Foaia Românească”