Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-06-10 / nr. 5012

Anul XXII., Nr. 5012 JOI, 10 IUNIE 2010 8 PAGINI Prețul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă ....... .... Anchetatorii au indicii cuun privire la locurile în care s-ar afla alte 2 brăţări dacice sustrase din siturile arheologice din judeţul Senatorul PD-L Iulian Urban: Declar răspicat: NU voi vota pentru ca Istoria şi Geografia să se predea în maghiară Comisia Juridică din Senat a eliminat privilegiile plătite din bani publici pentru învăţământul privat___________ Senatorul PD-L Iulian Urban a postat pe blogul său următorul text: „Senatul este Camera Decizională la Proiectul de lege 344/2010 - Legea educaţiei naţionale. Şi vreau să fiu extrem de tranşant, pentru că eu nu mă dau după gard. Nu sunt de acord ca maghiarii să înveţe în limba maternă Istoria şi Geografia României, în 8 iunie, la Comisia Juridică din Senat s-a dezbătut proiectul Legii educaţiei naţionale. La dezbateri a venit, din partea Ministerului Educaţiei, un secretar de stat... ungur! Complet nepregătit şi care era fix paralel cu textul legii. Mărturisesc că am susţinut amendamentele formulate de senatorul Greblă, pentru că erau de bun simţ, şi mă refer la cele care vizează eliminarea subvenţionării de către statul român a învăţământului particular superior: de ce să plătim noi din buzunar bunăstarea facultăţilor particulare gen Spiru Haret? L-am întrebat de exemplu peContinuare în pag. a 3-a) Apel la parlamentarii UDMR să voteze moţiunea de cenzură !„ Votaţi moţiunea de cenzură! Alegeţi omul sau poporul!” Traian Roandă, primarul comunei Gălăuţaş: „AŞTEPTĂM...??!!" într-adevăr... aşteptăm! Nu aşteptăm noi, ci aşteaptă o parte dintre locuitorii comunei Gălăuţaş banii de la Guvern pentru extinderea reţelei electrice, o problemă stringentă pentru cei care au fost alimentaţi cu energie de la defunctul COLEMN. Merită totuşi să arătăm faptul că Gălăuţaşul este printre puţinele localităţi din România care au primit bani de la Guvern pentru extinderea reţelei electrice. Banii au fost aprobaţi, s-a organizat licitaţie pentru executarea lucrărilor. A câştigat SC Electrobeta, din Topliţa. S-a încheiat contractul de execuţie. Din cei 100.000 lei, primiţi anul trecut de la Ministerul Administraţiei şi Internelor, s-au început lucrările de execuţie, ridicându-se stâlpii în Nuţeni. Durerea mare este alta. Nu se mai ştie cine este finanţatorul acestei lucrări de mare urgenţă pentru Gălăuţaş, pentru că, după cum ne-a spus Traian Roandă, primarul comunei, lucrările de electrificare au trecut, ca sursă de finanţare, de la Ministerul Administraţiei şi Internelor la Ministerul Economiei, care motivează foarte simplu: „Nu avem surse de finanţare”. Şi atunci, pe bună dreptate, primarul comunei spune: „Aşteptăm...??!!”. Ce aşteptăm, ştim! Ceea ce nu ştim este „CÂTĂ VREME!!???”. Am început cu electrificarea, dar n-am epuizat cu asta investiţiile aflate în lucru în comuna Gălăuţaş, unde sunt, la ora actuală, cinci şantiere. Una, de care Gălăuţaşul avea mare nevoie, este construirea sălii de sport la Şcoala Generală „Dumitru Gafton”. Alta este drumul de legătură între Pârâul Gălăuţaşului şi Dealul Armeanului. Apoi, finalizarea celor două poduri pe Pârâul Gălăuţaşului şi ultimele retuşuri la reţeaua de canalizare, căreia i se va face recepţia finală. De asemenea, după cum se vede în fotografie, se lucrează de zor la renovarea fostului Club „1 Mai”, actualul cămin cultural, care va avea în final o sală de spectacole modernă. VASILE GOTEA